Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

"Long-term cares comprise a wide range of medical and social services for people needing help with basic daily activities due to chronic physical or mental disabilities ....... Long-term care is on the border between medical and social care and generally provide people with physical or mental illness, the elderly and certain groups of people who need assistance in performing daily activities "(source: National Strategy of the Republic of Bulgaria for long-term care. "In 2010 by a project funded under scheme "Help at home" of OP "Development of Human Resources". Municipality of Rila established municipality enterprises "Support to people from vulnerable groups", which by the Centre for hourly services provides social services in community. The present project is aimed at improving the quality of life of disadvantaged persons in and providing access to integrated social and health services based on the individual needs of the individual. As a result of the project the scope of the Centre for hourly services will expand by providing  new and existing services through integrated access to health, social and other types of services. 
Main target groups are: 40 disabled persons and 30 adults over  65 years, incapable for self-care. Main activities under the project are the following: Organization and Management; Selection of users of services and selection of staff for the centre; Training of the staff; Development of the activity of the Centre for hourly services through providing social and medical services, including  psychological consultation and motivational support; Psychological consultation and supervision of the staff; Publicity and information. Project duration is 22 months and the services will be provided for 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Дейността цели гарантиране на качествено, техническо и финансово управление и изпълнение на проекта, и постигане на предвидените цели. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация, текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта. Екипът ще се състои от ръководител - 1бр., координатор -1 бр. и счетоводител -1 бр., които са експерти на кандидата. Екипът ще осъществява и текущ мониторинг върху изпълнение дейностите по проекта чрез: провеждане на регулярни срещи, за преглед на напредъка по проекта; подготовка на всички дейности с оглед на спазването на план – графика на проекта; разрешаване на възникнали проблеми с участието на всички заинтересовани страни; провеждане на анкети за мнението на участниците и, които ще залегнат в системата за вътрешен мониторинг на проекта. Проведени работни срещи; подготвени и подписани договори с екипа за организация и управление на проекта, изготвен подробен план за действие, изготвен списък на процедури за избор на изпълнители, периодични технически и финансови отчети. 25 536.48 25 271.60
Подбор на потребители на услуги и персонал за Центъра за почасови услуги.: Основни цели на дейността са: Осигуряване на необходимия човешки ресурс за управление на Центъра; Осигуряване на достоен живот и услуги в домашна среда на хора от целевите групи. Дейността ще се реализира в две посоки: Подбор на персонал в Центъра и подбор на потребители на социални услуги. Броят на планираните потребители е 70 лица, включително 34 лица, ползващи услугите по текущата схема "Нови алтернативи", които ще бъдат включени в проекта от началото му при стриктно съблюдаване на принципа за недопускане на двойно финансиране. По проекта се предвижда назначаване на следния персонал за управление на центъра - Социален експерт-1бр. и Технически сътрудник-1бр. Предвиденият брой персонал за предоставяне на услуги е 30 лица, като при стартиране на услугите ще бъдат назначени 24 лица и след приключване на схема "Нови алтернативи" през м. март 2016г. ще бъдат назначени още 16 лица, поради увеличена необходимост от по-голям брой услуги. На посочените длъжности ще бъдат наети лица след провеждане на процедура за подбор съгласно разпоредбите на законодателството в Република България, приоритет ще се дава на лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО, и само при доказана липса на такива лица за конкретни длъжности, ще бъдат наемани хора извън тази група. Подборът ще се осъществи двуетапно - по документи и интервю с допуснатите кандидати. Дейността ще стартира с мерки за повишаване информираността относно проекта сред местната общност и възможностите, които предоставя. Екипът по проекта ще бъде отговорен за провеждане на 4 бр. информационни срещи-1бр. в административния център на общината - гр. Рила и по една среща в съставните села: Смочево, Падала и Пастра. За провеждане на информационни срещи ще бъдат изготвени и разпространени печатни материали, които да запознаят потребителите с възможностите, предоставяни от проекта и начините за участие. Материалите ще дават подробна информация за видовете документи, които са необходими за подаване на заявления, условията за допустимост, контактна информация за отговорните лица по проекта. Изработването на материалите ще бъде възложено на изпълнител, избран по реда на ЗОП. Материалите ще бъдат изработени при спазване на правилата за визуализация и комуникация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Подборът на потребители, нуждаещи се от услугите на Центъра ще стартира с набиране на заявления за ползване на почасови услуги, анализ на подадените документи, определяне на потенциалните потребители. Определянето на конкретните потребители ще се извърши след изготвяне на индивидуална оценка на потребностите. Индивидуалните оценки на потребителите ще бъдат изготвени от назначения персонал за управление на услугите. Особено внимание ще бъда обърнато на потребителите на услуги по схема "Нови алтернативи" (34) лица, за които ще се следи да не ползват едновременно едни и същи услуги по двете схеми. Включването им в проекта на този етап е продиктувано от целите на проекта за предоставяне на комплексни услуги, а също така и от анализа на социалният им статус, в което се намират като ползватели само на услуга "Личен асистент" и при очевидна нужда от допълнителни здравни, психологически и други видове услуги в общността. В рамките на дейността ще бъдат изготвени или актуализирани вътрешни документи, регламентиращи дейността на центъра, включително Методология/правила за комплекса от услуги в центъра. Документите ще бъдат изготвени от персонала за управление на центъра. 3 862.41 0.00
Подбор на допълнителен персонал за предоставяне на услуги в Центъра за почасови услуги.: Потребителите от текущата схема "Нови алтернативи" ползват услугата "личен асисетнт" до м.март 2016г., след което подлежат на нови индивидуални оценки за определяне на конкретните им нужди.На практика ще възникне необходимост от по-голям брой интегрирани услуги, което налга необходимост от назначаване на допълнителен персонал в центъра за почасови услуги. След приключване на схема "Нови алтернативи" ще бъде извършен втори подбор и назначени 16 лица допълнително за предоставяне на почасови услуги за срок от 11 месеца. 1 287.47 0.00
Обучение на персонала в Центъра за почасови услуги. Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са провеждания на едно въвеждащо обучение за лица, които не са преминавали подобен вид обучения и две надграждащи/специализирани обучения. Предвид факта, че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимлен брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител, с опит в подобни обучения и дейности, свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. 120.00 2 180.00
Обучение на персонала. Надграждащо/специализирано обучение.: Обученията са предназначени за всички лица от персонала и ще бъдат проведени за 2 дни. Обучението ще бъде възложено на изпълнител, избран по реда на ЗОП. Обученията ще са насочени към изграждане на мотивация за работа, развитие на трудови умения, развитие на умения за предоставяне на услуги в социалната сфера. Също така персоналът ще се запознае със специфични характеристики в поведението на потребителя,свързани с личностни промени,фактори на социализация, социални ценности и други компетентности, които ще бъдат от полза по време на работа с потребителя. 720.00 0.00
Развитие дейността на Центъра за почасови услуги чрез предоставяне на социални и здравни услуги,включително психологическо консултиране и мотивационна подкрепа Психологична подкрепа и супервизия на персонала.: Дейността предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Целта е по-висока ефективност и динамика на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на административния център-гр.Рила и съставните на общината села Пастра, Падала, Смочево. С оглед икономия на разходи за транспорт ще се осигурява заетост на лица от населените места, които на място да предоставят интегрирани услуги. Услугите ще се предоставят на 70 потребители за срок от 18 месеца. За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Общинско предприятие „Подкрепа на хора от уязвими групи“, и по-конкретно Обособени помещения - на трети етаж от триетажна масивна стоманобетонна сграда - Поликлиника (общинска собственост), находяща се в имот пл. № 658, кв. 50 по регулационния план на град Рила. Общинското предприятие разполага с необходимото оборудване и компютърна техника. Освен утвърдените услуги "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник", като нови услуги ще се предоставят такива за здравен достъп, психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите. Услугите ще се предоставят комплексно и посредством гъвкав механизъм, което ще им осигури условия за независимост и контрол върху средата. Социалната изолация, в която се намират възрастните над 65г. вневъзможност за самообслужване и лицата с увреждания изисква предоставяне на комплекс от услуги, интегрирани след анализ на нуждите и предоставени чрез мултидисциплиниран подход. Това ще допринесе до преодоляване на традиционните практики в социалната сфера, при които един вид услуга се приема за достатъчна за потребителя, предоставя се по не отчитащ нуждите на потребителите начин, много често формално, без оглед на потребностите му, които търпят промяна във времето или без зачитане на променящи средата факти и обстоятелства. Осигуряване на достъп до здравни услуги е нова за бенефициента услуга, но крайно необходима за потребителите-целеви групи по проекта. И двете групи потребители живеят изолирано, с редица съпътстващи заболявания и с ограничени доходи, което затрудява достъпа им до услуги от здравен характер, особено такива, които се извършват извън здравните заведения. Самите потребители на услуги също се нуждаят от допълнителна психологическа и мотивационна подкрепа с цел преодоляване на социалната им изолация. С оглед гореизложеното в рамките на проекта се предвижда и оказване на психологическа подкрепа и консултиране на лицата, представители на целевите групи. Също така в обхвата на дейността на Центъра за почасови услуги на персонала ежемесечно ще бъдат предоставяни индивидуални и групови консултации и супервизия. 279 366.12 250 793.72
Публиност и информация по проекта.: Дейността цели запознаване на обществеността с новите социални услуги в общината и популяризиране инициативите на ЕСФ. Дейността включва изработване на информационни материали, които запознават населението на община Рила с целите на проекта, начина на участие, процедурите и правилата при предоставяне на услугите, критериите и стандартите за качество на услугите. Информационните материали ще бъдат разпространени по време на предвидените информационни срещи сред местното население. Те включват 500 бр. информационни листовки и 50 бр. плакати. Материалите ще носят задържителните елемнти за визуализация и идентификация на проекта и ще бъдат съобразени с насоките, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Организирането на събитията и прилагане надруги мерки за публичност и информация също ще бъдат съобразени с документа. Дейността също включва провеждане на 4 бр. инфоормационни срещи с местната общност /по една във всяко населено място/, 2 бр. публикации в регионален печат.Информация за проекта също ще се публикува на официалния сайт на общината: www.rila-grad.bg.На входа на центъра за почасови услуги ще бъде монтирана информационна табела по проекта. 2 280.00 2 280.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).