Организация и управление на проекта: Дейността ще бъде организирана в следните етапи:
1.Определяне и назначаване на екипа, който ще бъде сформиран от общински служители с квалификация, експертен опит и професионална квалификация, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности, както следва: Ръководител проект, Счетоводител проект, експерт "Инвеститорски контрол" , експерт "Тръжни процедури", Координатор.
На Ръководителя на проекта е приложена автобиография в Раздел 12 на настоящото проектно предложение.
2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР ; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап;
3. Участие в провеждането на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители.
4. Финансово управление на проекта: вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението.
5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план-графика на проекта; - документални проверки (междинни и при извършване на плащане) за качество, за достоверност и допустимост; Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020.
Екипът за управление на проекта ще бъде вътрешен за организацията, като отпада необходимостта от провеждане на процедура по ЗОП . Екипът ще бъде определен със Заповед на Кмета на общината, като екипа ще включващ експерти с необходимата квалификация и компетентности, съгласно действащия СФУК в община В.Търново. Задълженията на отделните членове екип проект ще бъдат регламентирани в актуализиране на длъжностните характеристики на същите с вменяване на задължения в рамките на продължителността на проектните дейности.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за организация и управление на проекта се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на общо 21 500,00 лева е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. "Разходи за дейности, финансирани
със средства на Кандидата, вкл. ДДС" , в съответствие със Становището на Финансовия посредник, приложено в Раздел 12 на настоящото проектно предложение. |
0.00
|
0.00
|
Организиране и провеждане на търгове за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП : Дейността включва всички процедури по организацията, провеждането и възлагането на обществени поръчки от страна на Община Велико Търново за изпълнението на настоящия проект. |
0.00
|
0.00
|
Информация и комуникация: Дейността ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП. Целта е да се информира обществеността за ползите и резултатите от изпълнението на проекта.
Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване проектът предвижда мерки за информация и комуникация с цел повишаване на прозрачността при изпълнение на проекта, финансиран по ОПРР 2014-2020г., както и повишаване информираността на широката общественост и медиите. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
Дейността ще включва следните поддейности:
*Изработка, доставка и монтаж на билборд - 1 брой с минимален размер 4Х3м, с текстова и визуална информация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г., който се предвижда да бъде поставен на/или в близост до строителната площадка. Билбордът се отстранява не по-късно от три месеца след приключване на СМР по проекта и се заменя с постоянна обяснителна табела.
*Изработка, доставка и монтаж на постоянна обяснителна табела - 1 бр. с минимален размер 50Х70 см., м.с текстова и визуална информация съгласно Единния наръчник на бенефициента, като монтажът й ще бъде извършен в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда.
*Изработка и доставка на банер с калъф и стойка - 1 бр., с минимални размери: 200 см.х60 см.
*Изработка и доставка на дипляни /печатни информационни материали - 200 бр, размер А4(две сгъвки), пълноцветен печат;
*Изрботка и доставка на промоционални материали - 200 бр.
*Изработка и доставка на стикери - 300 бр.
*Организиране и провеждане на информационни събития/публични събития - общо 2 бр.: начална и финална пресконференция по проекта.Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитието.
*Организиране и провеждане на официални церемонии - общо 2 бр.: 1 бр. официална церемония "Първа копка", организирана и проведена преди стартиране на СМР, след съставяне на протоколите за откриване на строителната площадка, определяне на строителна линия и ниво на строежите; 1 бр. официална церемония "Откриване на обекта", организирана и проведена след реализиране на инвестиционната дейност по проекта; Официалните церемонии ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитието.
*Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на Община Велико Търново за целия период на изпълнение на проекта с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък.
Всички печатни информационни материали, промоционални материали, публични събития и официални церемонии трябва предварително да бъдат съгласувани с Възложителя, както и да бъдат изготвени и организирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за информация и комуникация се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020г. Стойността в размер на 5 388,00 лева с ДДС е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта (фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо, недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС, в съответствие със Становището на Финансовия посредник. Процедурата за избор на изпълнители е извършена от дирекция „Обществени поръчки“ на общината, като към настоящия момент са сключени два договора с изпълнители. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително монтажни работи на обект "Разширение на “Мултимедиен посетителски център „Царевград Търнов“: Мултимедийният посетителски център /ММПЦ/ се намира на ул. „Н. Пиколо”, в непосредствена близост до пл. „Цар Асен I” и входа към Царевец. Предвидено е разширяване на съществуващия ММПЦ с използването на 2-та етажа, разположени над съществуващия посетитителски център на коти ± 0,00 и + 2,90.
Предвижда се реализирането на проекта да обхване следните зали и помещения:
Първи етаж – Диорама „Битката при Клокотница“; "Йоан Кукузел /олтарна част от църква - фрагмент"; Диорама „Средновековен пазар“; Техническо помещение; WС; Източно стълбище - съществуващо; Западно стълбище с асансьор за инвалиди -съществуващи. Предвижда се отваряне на врата на асансьора; Приземие: продължение на изт. стълбище до съществуващия приземен етаж; Помощно помещение към мултимедийна зала на II етаж; Помещение за персонал на II етаж.
Втори етаж – Четвероевангелието на Иван Александър; Диорама „Отбраната на Столичния Търновград“;Диорама ,Прощаване на Патриарх Евтимий с народа“; Мултимедийна зала; Тронна зала; Сувенирен магазин; Източно стълбище - съществуващо; Западно стълбище с асансьор за инвалиди - съществуващи. Предвижда се отваряне на врата на асансьора към това ниво.
Запазва се основният вход в ММПЦ от към ул. "Н. Пиколо". Предвижда се възстановяване на изт. стълба, свързваща нива - 3,30 и ± 0,00, за да се намали до мин. пресичането на посетителските потоци. Посетителите идващи от долните нива на музея, по изт. стълбище ще се качват на I етаж (кота ±0,00). Ходовата линия ще преминава първо през северните помещения. Посетителите ще преминават през зала „Диорама „Битката при Клокотница“, където чрез стенописи и модели на чов. фигури ще бъде пресъздадена битката на българската войска, водена от Цар Иван Асен II и войската на епирския владетел Тл Комнин. Следващата зала ще пресъздава средновековен църковен олтар, където ще могат да послушат песнопенията композирани от българския светец Свети Й. Кукузел, живял през Средновековието.
На втория етаж, в западния край на сградата, до стълбището, етажното фоайе и асансьора е предвидено разполагането на помощно помещение към мултимедийната зала, на мястото, където до момента е имало санитарни възли. Към източното стълбище ще се разположи стая за персонала. Ще се създаде асансьорна спирка на ниво + 2,90, като за целта ще се оформи отвор в северната стена на асансьорната шахта, ще се монтира врата и ще се изгради площадка. Експозиционните площи и западното фоайе на това ниво са свързани директно, без преграда между тях.
Проектното предложение има пълна степен на проектна готовност: За сградата, обект на интервенция, има разработен инвестиционен проект във фаза работен проект със следните части: "Архитектура", "Конструктивна", "Електро", "ОВК", "Енергийна ефективност", "ВиК", част "Пожарна безопасност", част "Гласово уведомяване", част "Пожароизвестителна система". За обекта е налице Разрешение за строеж № 257/27.11.2018 г. за IV-та категория строеж. Изготвен е технически паспорт № 169/08.10.2019 г. Изготвен е Комплексен доклад за оценка съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите. Инвестиционният проект съответства на установеното предназначение по действащия ПУП.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за СМР ще се финансират чрез БФП и осигурен собствен финансов принос. В съответствие с Решение № 640/29.07.2021 г. и № 762/25.11.2021 г. на Великотърновски общински съвет относно осигуряване на допълнителен финансов ресурс с увеличение на собственото участие по проект “Разширение на „Мултимедиен посетителски център „Царевград Търнов“, е сформиран собствен принос в размер на 74 733, 77 лв. без ДДС. Актуалната стойност за СМР е в размер: 405 514.03 лв. без ДДС.
|
405 514.03
|
483 154.64
|
Упражняване на авторски надзор : Авторският надзор по проекта ще бъде осъществен по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да дава указания по време на изпълнението. Ще се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, за да се гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да се дават указания по време на изпълнението. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ .
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 5 "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за авторски надзор се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на 2 280, 00 лева с ДДС е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС , в съответствие с Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Процедурата за избор на изпълнител е извършена от дирекция „Обществени поръчки“ на общината и има сключен договор с изпълнител. |
0.00
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България.
Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обектите на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обектите на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за строителство.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за строителен надзор се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Стойността в размер на 9 878,32 лева е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС, в съответствие със Становището на Финансовия посредник. |
0.00
|
0.00
|
Доставка и монтаж на обзавеждане, оборудване, инвентар и мултимедия: За постигане на висок посетителски интерес към обекта на интервенция с подчертан исторически характер се предвижда настоящата дейност да пресъздаде реална възстановка на значими събития от българската история. Сградата на ММПЦ се предвижда да включва:
*Диорама "БИТКАТА ПРИ КЛОКОТНИЦА" изпълнена чрез доставка и монтаж на терен; изпълнение на стенопис за диорама (бойно поле, битка, воини); фигури на сражаващи се войни, облекло за фигурите, снаряжение и въоръжение;
*"ЙОАН КУКУЗЕЛ" олтарна част на църква фрагмент, изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен църковен декор (олтарна маса, колони, арки); изработка на църковен стенопис; фигура на Йоан Кукузел и двама църковни певци, както и облекла за тях.
*Диорама "СРЕДНОВЕКОВЕН ПАЗАР", изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен декор (фасади на къщи, каменни зидове, порти); доставка и монтаж на терен (земя, калдъръм). Изработка на стенопис за диорама (търговски улици, сергии, търговци и минувачи); фигура на търговци и граждани, присъщите костюми и аксесоари за тях, както и стоки и аксесоари (платове, стъкло, керамика, животни, оръжия, стоки за бита);
*ЧЕТВЕРОЕВАНГЕЛИЕ НА ИВАН АЛЕКСАНДЪР изпълнено чрез доставка и монтаж на неподвижен декор (страница от книга, стенопис); изнесен терен (каменен под) ; фигури на царското семейство, царски костюми и корони;
*Диорама"ОТБРАНАТА НА СТОЛИЧНИЯ ТЪРНОВГРАД" изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен декор (полуразрушена крепостна стена), както и чрез доставка и монтаж на изнесен терен (каменен кълдъръм); изработка на стенопис за диорама (лагерът на нашествениците: шатри, огньове, воини); фигури на войни, облекла, снаряжение и въоръжение (вкл. шлемове, ризници, щитове, копия, стрели);
*Диорама "ПРОЩАВАНЕТО НА ПАТРИАРХ ЕВТИМИЙ С НАРОДА" изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен декор (руини на сгради, отломки от камъни и дървета) , както и доставка и монтаж на изнесен терен (кълдъръм); изработка на стенопис за диорама (крепостни стени на града, руини, множество хора); фигура на Патриарха, български и турски войници, облекла, снаряжение и аксесоари;
*МУЛТИМЕДИЙНА ЗАЛА изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен декор за зала в двореца (аркади, спиластри, прозорци) ;
*ТРОННА ЗАЛА, изпълнена чрез доставка и монтаж на неподвижен декор (арки, ниши, колони); изработка на стенопис за интериор на тронна зала, фигура на цар и боляри, царски и болярски дрехи, доспехи и аксесоари.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за доставка се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север и собствен финансов принос. Стойността в размер на 853 821,00 лева е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС" , в съответствие с Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Собственият принос в размер на 3 238, 16 лв. с ДДС е отразен в Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС , в съответствие с Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Процедурата е извършена от дирекция „Обществени поръчки“ на общината, като към настоящия момент е сключен договор с изпълнител.
|
0.00
|
0.00
|
Упражняване на независим финансов одит: Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП. Съгласно Насоките за кандидатстване по обявената процедура одитът на проекта е задължителна дейност за проектите от Група дейности "Културна инфраструктура" на Инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура" по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014-2020. Предвид това в рамките на настоящото проектно предложение се предвижда одитът да се извършва по ясно дефинирани стандарти. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти следва да бъде съобразен с обхвата на ангажимента.
Предвижда се проверката под формата на ангажимент за договорени процедури да бъде непрекъснат процес, който да се изпълнява през целия жизнен цикъл на проекта чрез няколко ангажимента. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури проверките ще бъдат: междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинно искане за плащане и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателно искане за плащане.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за одит се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР-Север. Стойността в размер на 3 840,00 лева е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС , в съответствие с Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Процедурата за избор на изпълнител e извършeна от дирекция „Обществени поръчки“ на общината, като към настоящия момент е сключен договор с изпълнител. |
0.00
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи за всеки един от тях окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа, строително разрешение /акт за узаконяване, протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, акт обр. 14 за приемане на конструкцията, констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите, удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др.
Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел VI "Бюджет", съгласно указанията на Управляващия орган за допустимост на дейности и разходи при проекти с комбинирана подкрепа. Разходите за въвеждане обекта в експлоатация се явяват собствено участие на Кандидата съгласно Приложение 1 към Становището на ФГР Север с изх. № 505/01.06.2022 г., което замества становище с изх. № 304/13.03.2020 г. Стойността в размер на общо 2 000,00 лева е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53. Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим) , 53.1. Разходи за дейности, финансирани със средства на Кандидата, вкл. ДДС , в съответствие със Становището на Финансовия посредник. |
0.00
|
0.00
|