Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project contains investment measures on technical reclamation of landfill for solid municipal waste on the territory of Rila Municipality, located in "Momena" locality on the territory of the city on 1.8 km south of the city of Rila, which has been in exploitation since 1979. The landfill area is 52 700 sq.m. It has been discontinued and proven non-availability of landfill gas and infiltrate.
The Rilska River flows at a distance of 250 m from the landfill site. The main rock of the site does not provide a natural geological barrier and the rainwater passing through the body of the waste pollutes the underground,which in turn is hydraulically connected to the river.The environmental components affected by the landfill are surface and groundwater,soil, geological basis, air.
The Landfill don’t meet Ordinance №6 on the conditions and requirements for construction and exploitation of landfills and other facilities and installations for recovery and disposal of waste. Thus, its exploitation was ceased-Order 420/28.11.2017 of the Director of Regional Inspection on Environment and Water–Blagoevgrad.
The main activity for the implementation of this project includes the technical reclamation of the Landfill for non-hazardous household waste of Rila Municipality, which will reduce the environmental pollution and prevent the risk to the health of the population. Within the project the following activities will be implemented: engineering (projection, construction and copyright supervision), royalty supervision, organization and management, and information and publicity measures.
Resulting from the main project activity, the technical reclamation of the Landfill for non-hazardous household waste of Rila Municipality will be completed, since it doesn’t meet the legislation, subject to procedure of violation of the EU legislation in relation to delivered Judgement of the EU Court of 16.07.2015, case C-145/14. The total reclaimed area will be 39 234 sq.m.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение на проекта : Съгласно т. 13 от Насоките за кандидатстване, в рамките на тази дейност са включени инвестиционно проектиране, процедури по приложимото законодателство, строителен и авторски надзор. Дейността включва изпълнението на всички необходими дейности за постигане на пълна техническа и проектна готовност за рекултивация на сметището на Община Рила и кандидатстване по настоящата процедура. След преустановяване експлоатацията на сметището със Заповед № 420/28.11.2017 г. на директора на РИОСВ–Благоевград, в сила от 31.12.2017 г. община Рила стартира подготвителните дейности за изпълнение на мерки за неговата рекултивация. А) В етап на подготовка на проекта 1. Извършването на геодезическото заснемане и разработването на ИП е възложено на външен изпълнител по реда на ЗОП. Сключеният договор за изготвяне на идеен проект и извършване на геодезическо заснемане на тялото на депото, както следва - дата на сключване на договор: Договор № 192 от 08.10.2019 г. с „Ракотех“ ООД, на стойност 10 000 лв. без ДДС, със срок 10 календарни дни. Съгласувателните процедури по екологичното законодателство преди подаване на проектното предложение са проведени от Община Рила. Настоящото проектно предложение е подготвено от Община Рила. 2. Подготовката на настоящото проектно предложение е извършена от Община Рила. Б) В етап на изпълнение на проекта: Под-дейности 1.1. и 1.3: Проектиране (1.1) и авторски надзор (1.3) ще се извършат чрез възлагане и изпълнение на договор за обществена поръчка по реда на ЗОП с предмет "Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за рекултивация на депо за неопасни твърди битови отпадъци на община Рила", който договор ще включва проектирането и авторския надзор по време на СМР от страна на проектантите. Процедурата за инженеринг е публично състезание, съгласно ЗОП и е обявена на 12.06.2020 г. Очаква се до края на месец септември да бъде сключен договор с избран Изпълнител. При индикативна дата за сключване на АДБФП - и първи проектен месец – месец август 2020, дейност 1.1 ще стартира през 9-ти проектен месец и ще е с продължителност 1 месец. Изпълнението на Дейност 1.3 съвпада с периода на извършване на СМР или периода за изпълнение на Дейност №2: от 15-ти проектен месец до 18-ти проектен месец. Под-дейност 1.2: Съгласувателните процедури по екологичното законодателство и други нормативно необходими съгласувателни процедури ще се извършат от Община Рила. За съгласувателните процедури са предвидени 5 месеца – от 9-ти проектен месец до 14-ти проектен месец. 2. Упражняване на строителен надзор, в т.ч.: 2.1. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, съгласно ЗУТ - Комплексен доклад 2.2. Упражняването на строителен надзор по време на изпълнението на Дейност №2 Двете под-дейности ще се извършат чрез възлагане и изпълнение на договор за обществена поръчка по реда на ЗОП, като информацията за вида и стойността на процедурата е представена в плана за външно възлагане. Предвижда се договор с избран Изпълнител да бъде сключен през месец септември. Дейност 2.1 ще се изпълнява през 7-ми проектен месец след приключване на Дейности 1.1 и 1.2. и ще е с продължителност 1 месец. Изпълнението на Дейност 2.2 съвпада с периода на извършване на СМР или периода за изпълнение на Дейност №2: от 15-ти проектен месец до 18-ти проектен месец. Мониторингът и контролът върху изпълнението на договорите с външните изпълнители ще се изпълнят от Община Рила, с участието на екипа за организацията и управлението на проекта. 146 150.00 120 048.00
Техническа рекултивация на ДБО на Община Рила: Дейността ще се изпълни чрез договор за изпълнение на обществена поръчка с предмет "Инженеринг (проектиране и строителство) за закриване на сметище за битови отпадъци на територията на община Рила" с външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществените поръчки. Предвидената продължителност за извършване на техническата рекултивация на депото е 4 месеца. В този срок е включено и сформиране и провеждане на комисия по ППЗОЗЗ и издаване на Акт Образец 15. Обща продължителност на Дейност 2 - 4 месеца, в т.ч.: - СМР техническа рекултивация - от 15-ти до 18-ти проектен месец - комисия за приемане на техническата рекултивация, съгласно глава четвърта, чл. 23, ал. 1, т. 1 от Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи (ППЗОЗЗ). Посоченото начало на изпълнението на Дейност №2 – 15-ти проектен месец е съобразено с необходимия период за разработване на Работен проект – 1 месец, Изготвяне на ОСИП – 1 месец и времето за съгласуване на РП – предвидени са общо 5 месеца за съгласуване, включени в Дейност №1. Процедурата за инженеринг е публично състезание, съгласно ЗОП и е обявена на 12.06.2020 г. Очаква се до края на месец март да бъде сключен договор с избран Изпълнител. При индикативна дата за сключване на АДБФП и първи проектен месец – месец август 2020, Дейност 2 ще стартира след приключването на следните под-дейности от Дейност №1: Дейност 1.1 Проектиране (9-ти проектен месец), Дейност 1.2 Съгласуване на РП (9-ти и 14-ти проектен месец) и Дейност 2.1 (14-ми проектен месец). Мониторингът и контролът над изпълнението ще се изпълнят от Община Рила, с участието на членове на екипа организацията и управлението на проекта. 2 664 767.15 2 410 665.41
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: 1. Подготовка на документации и провеждане на обществени поръчки избор на изпълнители на дейностите по проекта Дейността включва изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта, съгласно действащото законодателство - Закона за обществените поръчки, в т.ч.: - Документация за обществена поръчка с предмет "Инженеринг (проектиране и строителство) за закриване на сметище за битови отпадъци на територията на община Рила" - Документация за обществена поръчка: Оценка за съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания на строежа по ЗУТ - Комплексен доклад и упражняване на строителен надзор в процеса на изпълнение на СМР - Документация за обществена поръчка: избор на външни експерти към екипа за управление на проекта - Документация за обществена поръчка: Мерки за информация и комуникация 2. Организация и управление Организацията и управлението ще се изпълнят по реда на чл. чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. За изпълнение на дейността Община Рила ще мобилизира собствени експерти и външни експерти към екипа за управление на проекта, който да гарантира осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на изпълнение на проекта. Община Рила ще отговаря за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. За целта ще се предвидят механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. 3. Мерки за информация и комуникация Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Община Рила предвижда дейности за информация и комуникация, които да обхващат целия период на изпълнение на проекта и да популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Тези дейности ще включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Мерките ще насърчават и повишаване на общественото самосъзнание за постигане на най-високите нива на йерархията за управление на отпадъците, като води до минимално количество на отпадъците, предназначени за крайно обезвреждане/депониране. Предвиждат се следните мерки: - Публикуване на информация за проекта на сайта на общината до 2 дни след сключването на АДБФП - Временен билборд минимум 4х3 метра - 1 бр. - Постоянна обяснителна табела - 1 бр. - Официална церемония "Първа копка" и церемония за закриване - Пресконференции за стартиране и за приключване на проекта - Платени публикации в печатни медии - Информационни и рекламни материали 112 436.69 100 537.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).