Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project is oriented to interventions with designation of building a modern educational infrastructure in the "University of food technologies - Plovdiv". The objects of intervention are Educational corpuses Block 1 and Block 2, situated on the territory of UFT. They are admissible according to the applying terms of reference on procedure BG16RF001-3.003 "Support for the high schools in Bulgaria" because they comply the requirement to be used for education of students from prioritized specialties: "Food technologies" and "Biotechnologies", fixed for support on OPRG 2014-2020. There are envisaged construction-mounting works, executing the stipulated measures from the construction and energy efficiency investigations. The objective is to be achieved renovation and modernization of the buildings.The measures will ensure better vital conditions, heat comfort and higher quality of the educational environment. There will be achieved a higher level of energy efficiency of the educational buildings and lower energy expenditures. The exploitation characteristics which extend the vital cycle of the buildings will be improved. There will be achieved an accessible architecture environment in compliance with the accessible population environment requirements, including people with disabilities.The project will contribute to the innovation of the material and technical base and will ensure modern educational conditions for the university. The university will increase its competitiveness and attractiveness. There will be created an opportunity for organization of high-quality educational activity in accordance with the best traditions of the higher education and the contemporary world trends. There will be attracted foreign students, post-graduates and PhD students for education in the University. New forms for preparation and better qualification of the specialists with higher education will be achieved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и отчетност на проекта: Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта.Екипът е отговорен за отчитане на проекта пред УО на ОПРР 2020 съгласно указания за изпълнение на административни договори за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по ОПРР; за правилното разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; за подготовка на искания за плащане по проекта; за следене постигането на индивидуалната етапна цел за УХТ на верифицирани от УО на ОПРР средства в размер на 471 600,00 лв. до 30.06.2018г.; за изготвяне на технически доклади (шестмесечни, годишни, междинни и окончателни) и финансови отчети (междинни и окончателни); за предоставяне на необходимата информация по отношение на последващ контрол на документации за провеждане на обществени поръчки. Екипът е отговорен за осъществяване на комуникация с изпълнителите на дейностите по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, за проверка на всички документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите. Екипът има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване на потенциални нередности и тяхното своевременно предотвратяване. 48 434.33 45 186.63
Възлагане и изготвяне на инвестиционен проект за обновяване и модернизация на две сгради на Университет по хранителни технологии: По време на подготовката на проектното предложение, УХТ изготви документация за възлагане на поръчка за избор на изпълнител за разработване на инвестиционен проект за обновяване и модернизация на две сгради на УХТ. При разглеждане на постъпилите оферти бяха установени несъответствия с изискванията на поръчката. Поради недостатъчното време за провеждане на нова процедура за избор на изпълнител, се взе решение да се възложи изготвяне на КСС със схеми за обектите на интервенция и обяснителни записки, разработени на базата на обследвания за енергийна ефективност на двата броя сгради и валидни сертификати за енергийни характеристики на сгради в експлоатация. Съгласно чл. 20, ал. 3 от ЗОП, Обн. ДВ. Бр. 13 от 16.02.2016г., доп.ДВ. бр. 34 от 3 май 2016г. на 08.07.2016г. е открита процедура за разработване на технически проект и осъществяване на авторски надзор с номер на обявата в АОП 5-2016. Съгласно обявата срока за представяне на офертите е 15.07.2016г., а датата на отваряне на офертите е 19.07.2016г. Съгласно изискванията на документацията на поръчката срокът за разработване на инвестиционния проект на може да бъде по-дълъг от 35 календарни дни от датата на сключване на договор с изпълнител. 65 000.00 72 600.00
Възлагане и изготвяне на оценки за съответствие на инвестиционен проект: За изготвения инвестиционен проект ще бъде възложена и изготвена оценка на съответствие на проектната документация с основните изисквания на строежите по реда на чл.142, ал. 6 от ЗУТ като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма – консултант, както и оценка за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ (икономия на енергия и топлосъхраненние), която ще бъде възложена и извършена от лице, което отговаря на изискванията на Закона за енергийната ефективност и е вписано в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. 3 200.00 3 840.00
Подготовка на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители на дейности по проекта, провеждане и възлагане на обществени поръчки и сключване на договори: Документациите за предвидените поръчки, обявяването и провеждането им ще бъдат съобразени с изискванията на ЗОП в сила от 15.04.2016г. При необходимост ще бъде осъществен предварителен контрол от Агенцията по обществени поръчки. -Избор на изпълнител за Разработване на инвестиционен проект за обновяване и модернизация на две сгради на УХТ и осъществяване на авторски надзор по време на строителството – Дейността е стартирала. На 08.07.2016г. е обявена е процедура с правно основание: чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Реда за възлагане е чрез събиране на оферти с обява по реда на глава 26 от ЗОП. Съгласно обявата срока за представяне на офертите е 15.07.2016г., а датата на отваряне на офертите е 19.07.2016г. Съгласно изискванията на документацията на поръчката срокът за разработване на инвестиционния проект на може да бъде по-дълъг от 35 календарни дни от датата на сключване на договор с изпълнител. -Избор на изпълнител/и за изготвяне на оценки за съответствие на инвестиционен проект за обновяване и модернизация на две сгради на УХТ - Учебен корпус Блок 1 и Учебен Корпус Блок 2 (оценки за съответствие по реда на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ и по реда на чл. 169, ал. 1, т.6 от ЗУТ).УХТ планира да възложи изготвянето на оценки за съответствие чрез пряко договаряне. Планира се оценките да бъдат изготвени през втори проектен месец. -Избор на изпълнител за осигуряване на предвидени мерки за осъществяване на дейност публичност и визуализация. Съгласно чл. 20, ал. 4 от ЗОП, Обн. ДВ. Бр. 13 от 16.02.2016г., доп.ДВ. бр. 34 от 3 май 2016г., УХТ планира да възложи поръчката директно, като ще бъдат подробно описани всички дейности, имащи отношение към разработката и разпространението на материали за публичност и визуализация, свързани с изпълнението на проекта. Планирано е подготовка на документацията през втори проектен месец и обявяване на процедурата през трети проектен месец. След провеждане на процедурата и избор на изпълнител предстои сключване на договор. -Избор на изпълнител за извършване на строително монтажни дейности на сгради в експлоатация - "Учебни корпус Блок 1" и " Учебен корпус Блок 2" в УХТ – Пловдив. Възложителят разполага с изготвени конструктивно и енергийно обследване и след разработване и одобрение на инвестиционен проект във фаза технически проект във всички необходими проектни части: Архитектурна, Конструктивна, Енергийна ефективност, ОВК, Електро и КИПиА, Вик, Пожарна и аварийна безопасност, ПБЗ, Интериор и обзавеждане, ще бъде обявена поръчката за избор на изпълнител на СМР. Планирано е подготовка на документацията през втори проектен месец и обявяване на открита процедура през трети проектен месец. След провеждане на процедурата и избор на изпълнител предстои сключване на договор. -Избор на изпълнител строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи на обекти: "Учебен корпус Блок 1" и "Учебен корпус Блок 2" на УХТ - Пловдив. Съгласно чл. 20, ал. 3 от ЗОП, УХТ планира да приложи реда за възлагане на дейност строителен надзор чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица. Планирано е подготовка на документацията през втори проектен месец и обявяване на процедура през трети проектен месец. След провеждане на процедурата и избор на изпълнител предстои сключване на договор. -Избор на изпълнител за дейност Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за мултифункционална учебна зала в Блок 2 на УХТ - Пловдив Съгласно чл. 20, ал. 3 от ЗОП, УХТ планира да приложи реда за възлагане на дейност доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица. Документацията ще съдържа подробно описание на предвидените за доставка и монтаж оборудване и обзавеждане за планираната за изграждане мултифункционална учебна зала. Планирано е подготовка на документацията през втори проектен месец и обявяване на процедура през трети проектен месец. След провеждане на процедурата и избор на изпълнител предстои сключване на договор. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР: Обектите на интервенция са Учебен корпус Блок 1 и Учебен корпус Блок 2, разположени на територията на УХТ и допустими съгласно насоките за кандидатстване по процедура BG16RF001-3.003 "Подкрепа на висшите училища в Р. България", защото изпълняват изискването да бъдат използвани за обучение на студенти от приоритетни направления "Хранителни технологии" и "Биотехнологии", определени за подкрепа по ОПРР 2014-2020. Основните предвидени за изпълнение СМР са свързани с: -Топлинно изолиране на сградите - изпълнение на предписаните от техническото и енергийно обследване мерки за възстановяване и топлинно изолиране на външни стени, покриви и подове на Блок 1 и Блок 2; -Реконструкция на отоплителна инсталация - съществуващата в сградите отоплителна инсталация, захранвана от ТЕЦ, посредством абонатна станция в Блок 1, в съответствие с предписаните мерки от енергийното обследване, ще се преустрои на гориво природен газ. Съществуващото захранване от ТЕЦ ще се запази като алтернативен топлоизточник. Ще бъдат изпълнени предписаните в енергийното обследване мерки за подобряване на енергийните характеристики на тръбната мрежа за транспорт на топлоносител гореща вода и мерките по системите за измерване, за автоматизация, контрол на параметри и наблюдение на топлоснабдяването, които целят икономия на енергия - доставка и монтаж на тръбна разводка от предварително топлоизолирани метални тръби, спирателни и баланс вентили по щранговете; -Изграждане на сградна газова инсталация и котелна инсталация - сградна газова инсталация; работна и аварийна вентилация в котелно помещение; работна и аварийна осветителна инсталация; предупредителна и защитна газсигнализация; изграждане на електрическа и заземителна инсталация на всички проводими нетоководещи части в котелното помещение, захранващо ел.табло; доставка и монтаж на два броя окомплектован газов котел, димоотвод, филтри, омекотителна инсталация, разпределителни колектори, щрангове, клапани, изолации и др., система за автоматично управление на котлите и на отделните клонове на инсталацията в зависимост от външната и вътрешната температура; -Осветителна инсталация - изпълнение на предвидените мерки от техническото и енергийно обследване - подмяна на осветители; -Осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № 4/2009 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хора с увреждания - изграждане и оборудване на санитарни възли за хора с увреждания в двете сгради, а за Блок 2 - изграждане на достъп и евакуация на хора в затруднено положение до и от всички нива през главния подход и вертикалното комуникационно ядро на сградата (външен асансьор и платформа за достъп); -Изграждане на модерна мултифункционална учебна зала, обезпечаваща места за 80 -100 студенти. Предвидено е преустройство на съществуващи учебни зали № 211 и № 212 в една по-голяма учебна зала с посочения капацитет. Планира се да бъдат изпълнени дейности по обединяване обемите на двете учебни зали, оформяне на пода, стените и тавана на новата зала, осигуряване разположението на осветителните тела на изкуствено осветление във връзка с общото пространствено оформление; СМР ще се изпълняват съгласно КСС, неразделна част от договора с изпълнителя, предмета на договора и фиксираните в него задължения и срок и одобрен технически проект. 2 148 718.96 2 600 634.78
Строителен надзор: Поддейност: Строителен надзор по време на СМР Строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Възложителя и Строителя през целия инвестиционен процес. Той ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще контролира дейността на строителната фирма по отношение на извършваните СМР в съответствие с технически норми и изисквания. Консултантът, осъществяващ строителен надзор ще извършва мониторинг на строителните дейности, ще следи линейния график, ще прави предписания за оптимизиране на изпълнението и при необходимост ще изготвя доклади, които ще бъдат обсъждани съвместно с Възложителя, Строителя и Авторския надзор. С цел недопускане на инциденти и злополуки при изпълнение на СМР на обектите на интервенция, строителният надзор, заедно с Възложителя ще упражнява контрол за спазване на мерките за безопасност на обектите от страна на строителя. При реализирането на всички видове СМР ще следи за прилагането на изискванията на безопасност, хигиена на труда и пожарна безопасност в съответствие с изготвен към проекта план за безопасност и здраве. Ако при необходимост лицето упражняващо строителен надзор впише предписания и заповеди в заповедната книга, същите са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. Дейността ще бъде изпълнявана, спазвайки изискванията на поръчката, на ЗУТ, на проектната документация, клаузите на договора, както и изискванията на строителните, техническите и технологични правила, нормативи и стандарти за съответните дейности. Изпълнителят ще има задължението да спазва законовите изисквания, свързани със строителството и ще следи за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Ще бъде отговорен за осъществяването на контрола върху предвидените за изпълнение СМР на обектите на интервенция. В задължения обхват на отговорност ще бъдат предвидени: *Контрол върху пълното и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *Контрол върху изпълнение на строежите съобразно с одобрения инвестиционен проект и изискванията на ЗУТ; *Контрол върху спазване на условията на безопасност на труда; *Контрол върху недопускане на увреждане на лица и имоти вследствие на строителството; *Годност на строежа за въвеждане в експлоатация: *Контрол върху графика за изпълнение на отделните видове СМР; *Констатиране на извършените СМР чрез осъществена проверка и подписване на текущи протоколи и актове на количествата и стойностите на подлежащите за разплащане СМР; Поддейност: Въвеждане в експлоатация *Своевременно извършване на всички съгласувания, разрешения, становища на специализирани държавни контролни органи; *Съставяне на цялата техническа документация, удостоверяваща изпълненото строителство и необходима за въвеждане в експлоатация на строежите в Р.България и предоставянето й на Възложителя С цел въвеждане на обектите в експлоатация Изпълнителят ще е длъжен да осигури чрез съгласувателните органи необходими становища за пожарна безопасност, за оценка изпълнението на котел, за измерване на осветеност, за измерване на инпеданс на контакти, становище РЗИ, измерване съпротивление на заземителни инсталации, разрешение за ползване, като дължимите такси са за сметка на Възложителя и са заложени в бюджета на проекта в разходи за въвеждане на обекта в експлоатация. 60 000.00 73 260.00
Авторски надзор: Дейността представлява осъществяване на авторски надзор по всички проектни части, на основание на които ще бъде издадено разрешението за строеж според изискванията на ЗУТ и поднормативните актове. Дейността ще се извършва по време на строителството до края на изпълнение на строежа. Авторският надзор ще следи за точното спазване на изработения от проектанта инвестиционен проект, за качеството на строителните работи, за качеството на влаганите материали, за оформяне на техническата документация. Ще подготвя писмени становища и ще участва в приемателни комисии съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията. Изпълнителят ще осъществява дейността съгласно договора с Възложителя и спазвайки предвидените изисквания и условия в техническата документация и техническите и законови разпоредби, действащи в Р. България. Изпълнителят ще бъде длъжен да извършва: *Ежедневно посещение на обектите на интервенция от главния проектант по част "Архитектура" или негов представител; *Неограничен брой посещение от проектанти по всички специалности на строителната площадка при постъпило искане от главния проектант, Възложителя - Университета по хранителни технологии, строителния надзор или строителя, но не по-малко от едно посещение седмично по времето, когато се изпълняват СМР по съответната специалност; *Извършване на контролни работи; *Подписване на необходимите документи съгласно Наредба № 3/31.07.2003г за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *При необходимост изготвяне на екзекутивна документация по чл. 175 от ЗУТ; *Присъствие при съставяне на актове и протоколи по време на строителството; *Следене и докладване в случай на възникнали проблеми и нередности, както и предприемане на мерки за тяхното разрешаване; *Отговорност върху контрола за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; *Участие в работни срещи и в заседания на приемателна комисия; *Следене за точното спазване на проекта и преценяване допустимостта и целесъобразността от извършване на промени в процеса на работата; *Информиране на Възложителя при констатирани отклонения от проекта; *При нужда изработване на допълнителни чертежи за детайли, като предоставя на Възложителя необходимия брой копия; *Участие в комисии по етапното приемане на извършените СМР и подписване строителни книжа в рамките на своята компетентност, права и отговорности; Освен задълженията, определени съгласно закона за възлагане на обществени поръчки, изпълнителят ще има и следните отговорности: *да се спазват изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПРР; *да се осигурява достъп за извършване на проверки и одити; *да се изпълняват мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място; *да се докладва на Възложителя за възникнали нередности; *да се възстановяват суми по нередности, заедно с дължимата лихва и други неправомерно получени средства; *да се информира Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на проекта и за предприетите мерки за тяхното разрешаване; *да се спазват изискванията за съхранение на документацията; 0.00 5 400.00
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване: Дейността представлява доставка и монтаж на предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане за мултифункционална учебна зала в Блок 2, обезпечаваща места за 80-100 студенти. Предвижда се да бъдат доставено обзавеждане, включващо столове, маси и закачалки в гардеробно, както и оборудване с мултимедия, озвучителна система, дискусионна система, контролна система, структурна кабелна система. 56 362.50 67 635.00
Осигуряване на публичност и визуализация : Дейността представлява разработка и разпространение на материали за публичност и визуализация, свързани с изпълнението на проект: Изграждане на модерна образователна инфраструктура в "Университет по хранителни технологии" с цел да се информира общността, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. При разработването на всички материали Изпълнителят ще бъде длъжен да изпълнява насоките и указанията за популяризиране на съфинансирането и мерките за осъществяване на информация и комуникация от бенефициенти по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г., представляващи неразделна част от общите условия за изпълнение към администратиен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и насоките на единния наръчник за информация и комуникация. За тази цел Изпълнителят ще има ангажимента предварително да съгласува с Възложителя всички предвидени мерки и материали. *Пресконференции - 2 броя - начална (при стартиране на проекта с цел запознаване на общността с предвидените за изпълнение дейности) и заключителна (след изпълнение на проекта с цел оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности). На пресконференциите ще бъдат осигурени поне 4 представители на 4 различни медии. Всички доказателства за провеждането на пресконференциите ще бъдат представяни от Изпълнителя на Възложителя за целите на последващ мониторинг на проекта: списъци с участници, дневен ред/програма, снимки, финансово-счетоводните документи, свързани с организирането, копия от печатни издания на осъществените публикации, свързани с пресконференциите, аудио/видео записи на телевизионните или радио предавания, линкове до архивите на новинарските интернет информационни агенции. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани, следвайки указанията от единния наръчник за информация и комуникация. *Платени публикации - 4 броя. Трябва да съдържат минимум: емблемата на ЕС; изписването на фразата "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма; наименованието на бенефициента; *Банер - 1 брой. Банерът ще бъде използван по време на пресконференциите и изработен съгласно указанията на единния наръчник за информация и комуникация. *Билборд - 1 брой, поставен на видно място в близост до двата учебни корпуса, обекти на интервенция, с размери 4мx3м. Билбордът ще бъде изложен преди началото на изпълнение на СМР до 6 месеца след приключването им. На билборда задължително ще бъде отбелязан приноса на Европейския съюз и на държания бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансираща програма "Региони в растеж"; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; *Постоянни обяснителни табели - 2 броя, поставени на видно място в непосредствена близост до двата учебни корпуса след приключване на СМР. Минималния допустим размер на табелата е 50x70 см. Табелите ще съдържат същите основни елементи, указани по отношение на билборда, но без датите за начало и край на проекта. Монтажът на табелите ще бъде извършен в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билбора. *Информационни стикери - 350 броя. Стикерите ще бъдат поставени върху оборудването и обзавеждането. На стикерите ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020г. и номера на договора за безъзмездна финансова помощ. 23 410.00 23 410.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).