The project proposal envisages the provision of social and integrated health and social services for persons with disabilities and elderly people dependent on care in a home environment, incl. and in the context of pandemic situations such as those envisaged by the project. Activities will cover a minimum of 493 persons, representatives of the target group - adults unable to care for themselves and people with disabilities.
The current project will build on the implemented activities and the results achieved under the projects, successfully implemented by the municipality under the procedures "Patronage care for the elderly and persons with disabilities" and "Patronage care +" and the representatives of the target groups will be provided with support through the implementation of the following activities:
1. Provision of hourly mobile integrated health and social services at homes and psychological support;
2. Delivery of food, food products and basic necessities, payment of household bills, requesting and receiving urgent administrative and household services with consumer funds;
3. Providing the target group with information on prevention and prevention of health and socially significant diseases, including consultations with a nutritionist and other specialists upon request.
The implementation of these activities will be realized by forming a team of specialists : home assistants, a medic, a psychologist and others depending on the individual needs of the persons identified after the results of the needs assessment. The new employees will be supported with the necessary training for the performance of their activities (introductory/supportive), as well as by conducting regular individual and/or group supervisions. The staff providing the services to/from individuals' homes is envisaged to get transport included.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Предоставяне на грижа в дома: С Решение на Общински съвет е възложено на отдел „Социални дейности“ към дирекция „Хуманитарни дейности“ предоставянето на услугата „Грижа в дома” на територията на община Русе като услуга от общ икономически интерес /УОИИ/ по проекта.
Дейността ще е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации като в нея ще бъдат обхванати минимум 493 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. За представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности:
1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа, консултиране;
2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите;
3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
4.Транспорт на персонала, предоставящ грижа в дома, от/до домовете на лицата.
Предоставянето на услугите ще стартира с предварително изготвяне на извършване на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните нужди, която ще се извърши от отдел "Соц.дейности" преди стартиране на дейността.Оценките ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове и др. Целта на извършените оценки на потребностите ще бъде за всеки потребител да бъдат предложени здравни, социални и други услуги в зависимост от индивидуалните му нужди, потребности и проблеми.
Грижата в дома ще се предоставя под мобилна форма и ще се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в тяхната домашна среда.
Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от медицинска сестра, домашни помощници и психолог.При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група.
Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на диспечъри на услугите, които ще осъществяват мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, койтоще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите.Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината.Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата.Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначените диспечъри на услугите. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе процедура по подбор и наемане на персонал на трудов договор.
След сключването на договори с лицата, непосредствено преди стартиране на услугата, за тях ще бъде проведено въвеждащо обучение, чрез която ще се дадат единни насоки за предоставяне на услугите за потребителите.Предвидено е текущо провеждане на последващи обучения на наетите лица.
Дейността на персонала ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите.Супервизии ще се акцентира върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване.Ще се работи усилено върху изграждането и формирането на положителни навици и поведение сред назначените служители.
5 600 011.92
2 638 667.49
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN