Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

'Digital skills and employment' project of "IBAY" Ltd. aims to help for the improvement of the access to employment and job quality by providing vocational training and employment for unemployed and inactive young people and adults, including persons with disabilities.
That will be achieved by providing good and transparent project management, four new job places for web designers, three of which will be remote. Also by purchasing specific equipment and providing "E-commerce" training, Code: 482040, part of "Organizer of Internet applications" profession, Code: 482 040 - a third degree professional qualification. A one-year employment for two persons will be provided and also a minimum of two-year employment for two more persons.
The project will achieve the following results:
1. There will be an increased in the employment of unemployed and inactive persons over 54 years old.
2. There will be an increased in the employment of unemployed and inactive persons with disabilities.
3. There will be an increased in the employment of unemployed and inactive persons under the age of 29.
4. Conditions for integration into the labor market of young people, particularly those who are not engaged in employment, education or training under the age of 29, will be created.
5. There will be an increased in the qualification of unemployed and inactive young people and adults.
6. A sustainable employment for unemployed and inactive persons will be ensured after the project end.
7. There will be an increased in the competitiveness of the beneficiary, through investment in the staff qualification, purchase of new equipment, expansion of the services offered to customers and increased production capacity.
The project will be implemented in the Varna for a period of 17 months. Its budget will be 62 841.40 lev.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на дейностите на проекта. Дейността включва сключване на договори и разпределение на задачите между екипа на проекта, разработване на подробен технологичен план-график за изпълнението на проекта, ежемесечни работни срещи на екипа на проекта и прилагане на система за архивиране и съхраняване на документацията по проекта. Ръководителят по проекта ще е външен експерт, който притежава опит в изпълнение на подобни дейности, като заложените в настоящото проектно предложение. Основните задължение на всеки един от членовете на екипа ще са следните: 1. Ръководител проект: 1.1 Ръководи екипа за управление на проекта; 1.2 Следи за спазването на плана за изпълнение на дейностите по проекта; 1.3 По проекта изготвя междинен и окончателен доклад, искане за плащане за изпълнението на дейностите по проекта; 1.4 Разпределя задачите между другите членове на екипа; 1.5 При завършване на проекта отчита неговото цялостно изпълнение и осигурява приемането му от агенцията. 1.6 Ежемесечно изготвяне на доклад за отчитане на извършената работа по проекта. 2. Координатор: 2.1 Координира работата на екипа; 2.2 Следи за изпълнението на дейностите по проекта; 2.3 Обобщава подадената отчетна информация; 2.4 Съблюдава за правилното разходване на средствата по изпълнението на Проекта; 2.5 Отговаря за изготвянето на информационните материали за популяризиране на Проекта и резултатите от него; 2.6 Изготвяне на ежемесечни доклади за отчитане на работата по проекта. 6 200.00 6 057.62
Публичност : В хода на изпълнение на проекта кандидатът ще изпълни мерки за информация и публичност с цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектa, финансиран от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Отговорност за изпълнението на мерки за информация и публичност има "Айбей" ООД, като някои дейности ще бъдат възлагани на подизпълнители. Целта на мерките е да направи публични и прозрачни дейностите и резултатите по проекта, както и да оповести финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", както и да повиши информираността на широката общественост и медиите. Всички събития свързани с изпълнението на проекта и всички печатни, аудио и видео материали ще съдържат логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ, наименованието на проекта, които се изпълнява и изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“. Предвидени са пресконференции, поставяне на информационни банери плакати, създаване на подсекция в интернет страницата на бенефициента с информация за изпълнението на проекта, публикации в медиите и разпространение на брошури. Целевата група и заинтересовани страни включват: широката публичност, местните и национални медии, работодатели и младежи и възрастни - неактивни лица на пазара на труда. Индикатори за оценка на мерки за информация и публичност: - Разпространени 2000 бр. брошури - Поставени 6 бр. плакати - Изработен и поставен банер – 1 бр. - Проведени пресконференции – 2 бр. - Публикуване на информация в електронните медии – минимум 7 бр. - Създадена подсекция в интернет страницата на бенефициента с информация за изпълнението на проекта – 1 бр. 1 200.00 1 050.00
Оборудване на работни места : Създаването на нови работни места изисква придобиването на оборудване, без което посочените дейности, в съответствие с длъжностната характеристика, не могат да бъдат извършвани. Придобитото оборудване ще се използва само и единствено от новоназначените лица при пълно работно време и пълна интензивност на труда. Оборудване ще бъде за 4 нови работни места, като едното ще се намира в офиса на фирмата на адрес Варна, ул. "Евлоги Георгиев" 39 А, а останалите 3 ще бъдат дистанционни - от домовете на служителите. Дистанционната форма на заетост е предпочетена поради спецификата на сектора на работата на "Айбей" ООД и нуждата от спокойна и творческа среда за продуктивна работа по създаване на електронни приложения. Направеният анализ на конюнктурата на пазара, очертава сферата на използването на приложения за електронна търговия, като сигурна тенденция за бъдещото развитие на повечето видове търговия. Стремейки се към устойчиво развитие, запазване на новосъздадените работни места и развитие в крак с най-новите технологии и нужди на пазара, избрахме като приоритетна сфера за бъдещата работа на "Айбей" ООД именно разработването на приложения за електронна търговия за Apple устройства. Продуктите на Apple имат ръст 3% в Германия и 6.9% във Великобритания за първото тримесечие на 2015 спрямо 2014 по данни на Форбс. Според данни на НСИ за 2014-та спрямо 2013 г., стойността на онлайн продажбите е нараснала с 15%, ръста на клиентите пазаруващи през Интернет с 35%-та и ръста на българските онлайн магазини с 50%-та. Специфичната работа на лицата назначени на позиция "Уеб дизайнер" ще включва разработката на приложения за Apple устройства и може да бъде реализирана единствено под операционна система “Mac” – собственост на Apple и работеща само на компютърни конфигурации на Apple. Целта на разработваните приложения ще бъде електронна търговия, която е ключова за конкурентоспособността на настоящите и бъдещите клиенти на "Айбей" ООД. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад по проекта. Оборудването ще бъде застраховано за срока на реализация на проекта от фирма изпълнител, за да се минимизира риска от повреда или унищожаване на техниката, което би попречило за изпълнението на служебните задължение на новонаетите лица и би възпрепятствало тяхното обучение и трудова реализация, особено лицата работещи от разстояние. 15 283.20 19 465.93
Обучение: На новонаетите 4 лица по проекта ще бъде предоставено професионално обучение по специалността „Електронна търговия“, Код: 482040, част от професия „Организатор интернет приложения“, Код: 482040, трета степен на професионална квалификация. Хорариумът на обучението ще бъде 600 учебни часа по 45 минути, включващи 220 уч. часа за теория и 380 уч. часа за практика. Входящото образователно равнище на обучаемите ще е средно образование, или придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование. Завършилите професионалното обучение, след успешно полагане на държавни изпити по теория и практика, ще получат свидетелство за професионална квалификация, номенклатурен номер 3-37, на Министерството на образованието, младежта и науката. След завършване на професионалното обучение, новонаетите лица ще придобият знания за: • основните положения на организацията и управлението на компютърните фирми; • изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • изискванията за опазване на околната среда; • основите на трудовото и осигурителното право; • принципите на бизнес комуникирането; • изискванията за бизнес кореспонденция; • архитектурата на компютъра: хардуер, софтуер, структура; • операционни системи: същност, видове; • основни компоненти на компютъра, входни, изходни и входно-изходни устройства; • логическата структура на дисково устройство - файлова система, директории, видове представяне; • правните форми за извършване на стопанска дейност; • осъществяването на комуникация на чужд език; • основите на компютърните мрежи; • текстообработващите програми; • компютърните конфигурации; • приложните компютърни програми; • принципите и същността на работа с интернет; • изработката на фирмени презентации; • правилата и приложението на текстообработката; • видовете мрежови топологии и условията за работа на компютрите в мрежа; • различните видове мрежов хардуер; • видовете мрежови протоколи; • функционалните възможности на мрежовите операционни системи като софтуер, който контролира и организира всички дейности в мрежата; • същността на електронното банкиране; • елементите, принципите и етапите на дизайна; • изискванията при работата с цифрови изображения; • настройването на размера и разделителната способност на документ за печат, Web и видео. • основните принципи при работа с векторни и растерни изображения; • бизнес комуникациите в WEB; • основите на електронния бизнес; • електронната търговия; • инфраструктурата на електронния бизнес; • основните изисквания на деловата кореспонденция. Успешното завършване на професионалното обучение ще им даде умения за: • настройване на операционната система Windows: работните елементи и работния плот; • копиране на файлове; • профилактика на компютър: използване на System Tools, защита на информацията (архивиране, антивирусни програми, форматиране); • работа с технически ръководства на чужд език, брошури и процедури; четене на специализирани текстове на чужд език; • конфигуриране на BIOS; • инсталиране и конфигуриране на ОС; • осъществяване на мрежови настройки на компютър; • използване на компютърни системи; • регистриране, класифициране и архивиране на документи; • използване на съвременна офис техника; • обработване на текстове с текстообработващи програми; • осъществяване на бизнес комуникации в WEB; • осъществяване на електронна търговия; • водене на делова кореспонденция. 4 500.00 4 500.00
Реализиране на заетостта: Дейността включва на назначаването за период до 12 месеца на 4 лица безработни и неактивни лица, като 3 от тях ще са икономически неактивните младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. вкл. и 1 безработно и неактивно лице над 54 годишна възраст с увреждане. Целта на заетостта е да се постигне устойчиво интегриране на пазара на труда на младежи до 29 г. възраст, неангажирани с трудова дейност, образование или обучение и да се осигури достъп до заетост за неактивно безработно лице с увреждане. Това ще се осъществи, чрез осигуряване на професионално обучение, паралелно с работния процес и възможност за практическо прилагане на наученото, осигуряване на гъвкави форми на заетост - работа от разстояние, оборудване на работни места и подкрепа от наставник за наетото лице с увреждане. Дистанционната форма на заетост е нов и все още не до толкова широко приложен модел за работа в България. Поради спецификата на разкриваните работни позиции по проекта, дистанционната форма на заетост е особено подходяща, даваща свобода на работещите, удобството на домашните условия, спокойствие и творчески условия за създаване на софтуерни приложения. Моделът на дистанционна работа се е доказал като успешен и е предпочитан от редица фирми в IT сектора. Освен по-високата продуктивност и благотворната творческа среда, този модел на работа позволява наемането на лица с увреждания, за които физическата среда няма да създава бариера за старт на заетост. Друг плюс е спестяването на време и разходи за транспорт на служители, храна по време на работния ден и закупуването на допълнително облекло, подходящо за офис среда. Дистанционната форма на заетост позволява на по-широк кръг от лица да кандидатстват за дадена позиция, без да се съобразяват дали домовете им се намират в близост до работното място или дали съществува удобен градски транспорт за тяхното придвижване. Особено важна е дистанционната форма на заетост за лицето с увреждане, която позволява неговата равнопоставеност с останалите заети, от страна физически достъп до работно място, битови условия на труд и възможност за придвижване във физическата сред. По този начин се пести време за придвижване, което за лицата с увреждания може да значително по-голямо от това, нужно за лицата без увреждания. Пестят се и разходи за инвестиции в СМР и специално обзавеждане за работно място, съобразено със специфичните нужди на лице с увреждания. Освен преките ползи от тази форма на заетост, съществуват и допълнителни - намаляване на стреса при лицето с увреждане, породен от притеснения за външен вид, физически възможности и ограничения, негативно отношение, съжаление и предразсъдъци от страна на колеги, поради разпространеното възприятие, че лицата с увреждания са неспособни и непригодни за заетост. Новонаетите лица ще бъдат назначавани на позиция уеб дизайнер. В сферата на IT услугите, продължава са съществува недостиг на кадри. Това се дължи на няколко фактора: засилва се търсенето на IT специалисти, доста от младежите избират да се реализират в чужбина, софтуерната индустрия ще продължи сериозния си ръст, намалява броя на завършващите висше образование в сферата на компютърните технологии, природните науки и математиката, съчетано с тенденция за увеличаване на броя на хората, които се пенсионират, въпреки икономическата криза през последните години работодателите в ИТ сектора продължават да наемат персонал и подготовката на младшите специалисти, докато започнат да прилагат ефективно своите технически умения, отнема около 6 месеца. Ще бъде предоставяне на възможност за устойчива заетост за две от новонаетите лица след приключване на проекта за минимум 12 месеца. Избора ще бъде направен на база тяхното представяне, умения за използване и прилагане на практика на наученото по време на професионалното обучение, желание за развитие, отговорност, мотивация и интерес към сферата на интернет приложенията. 35 658.20 31 819.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).