Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 776 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to promote competitive and sustainable development of the company having in mind the dynamic entering of information technology in the field of book publishing, which is undergoing a radical transformation in the context of new technologies, internet and digitization. The company has identified the need to offer its customers innovative products with added value which will differentiate it from the competition and will enable it to strengthen its market presence not only at national but also at European and global level.
The overall objective of the project, which will be realized through the implementation of the planned specific objectives is to expand the production capacity of SOFTPRESS and to promote the export potential of the enterprise of publishing electronic books and dictionaries through investments in new assets with a view to greater competitiveness on domestic and external markets. To achieve these objectives, the project includes implementation of activities to add new features to or improve the existing products and services and to introduce new technologies to improve resource efficiency and effectiveness in the production process. Within the project will be purchased and implemented:
-	4 specialized softwares in order to develop new functionalities in addition to the current product - electronic books and electronic SoftPress Oxford English-Bulgarian dictionary for mobile platforms iOS and Android and 
-	1 software for virtualization of the servers in order to reduce power consumption.
As a result of the project SOFTPRESS will be able to expand its production direction for electronic products and strengthen the market position of the offered by the company e-books and mobile dictionaries. In addition, through the project the possibility of increasing the export potential of the enterprise will be created.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирани софтуери - библиотеки 4 бр.) : Дейността е свързана със закупуване и внедряване на 4 бр. специализирани софтуери – библиотеки (ДНА), необходими за подобряване на съществуващите продукти на издателството и добавяне на нови функционалности на предлаганите електронни книги във формат pdf/epub за платформа Андроид и електронен Oxford Английско-Български речник на СОФТПРЕС за мобилни платформи iOS и Андроид. По проекта е предвидено да се закупят следните софтуерни библиотеки: 1. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Translator (автоматичен преводач) на текст от български на английски и обратно за платформата Android – 1 бр. 2. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Push Notifications („известия“) за платформата Android – 1 бр. 3. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Translator (автоматичен преводач) на текст от български на английски и обратно за платформата iOS – 1 бр. 4. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Push Notifications („известия“) за платформата iOS – 1 бр. Чрез тези софтуерни библиотеки ще се добавят нови характеристики, които електронните книги и мобилния речник, издавани от СОФТПРЕС, не предлагат. Новите функционалности ще подобрят съществуващите продукти, правейки ги по-привлекателни за по-широк кръг потребители и съобразени с новите трендове за дигитализация в издателската сфера. Предлаганият мобилен английско-български речник на СОФТПРЕС съдържа следните налични характеристики: - двупосочен превод на думи от английски на български и обратно, вкл. с аудио за произношението и при някои думи визуализация чрез картинна база; - отделен раздел с кратка граматика и за двата езика; - интерактивна част със занимателни игри; - функция OCR (Optical Character recognition), позволяваща превод на дума, заснета от камерата на мобилното устройство. Добавените функционалности на речника ще подобрят съществуващия продукт като осигурят: автоматизиран преводач на цял текст от български на английски и обратно и т.нар. образователни „известия“ за улесняване потребителя при ползването на речника, предназначени за двете мобилни платформи iOS и Андроид. Електронните книги ще се характеризират с добавена функционалност за образователни „известия“, улесняващи потребителите в търсенето на значението и превода на думи по време на четене. В резултат на подобрените си продукти, издателството ще предложи на клиентите си продукти с нови функционалности с висока приложимост в ежедневието на потребителите. Това ще допринесе за разширяване на пазарните позиции на компанията, включително и като навлезе на външни пазари чрез мобилния речник, който се разпространява през интернет платформите Google play, iTunes. Чрез предвидените инвестиции, издателството ще увеличи производствения си капацитет като обогати софтуерните си ресурси за създаване на дигитално съдържание на електронните книги и мобилни речници с потенциал за продажба на външните пазари. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта, състоящ се от Ръководител и Счетоводител, осъществяващ изпълнението, управлението и отчетността на дейността. 2. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 3. Сключване на договор за доставка (от 6-ти до 7-ми месец) 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми месец до 12-ти месец) 5. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 1 740 000.00 1 740 000.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнена чрез закупуването на софтуер за виртуализация на сървърите – 1 бр.): Дейността касае внедряване на нова ресурсно - ефективна технология, а именно софтуер за виртуализация на сървърите, който едновременно осигурява съхранение и обработка на голямо количество информация и спестява консумацията на ел. енергия в процеса на създаване на дигитално съдържание за електронните книги и мобилните речници. Процесът по подобряване на съществуващите продукти и разработката и поддръжката на новите функционалности ще увеличи както нивото на потребление и обработка на данни/информация, които сървърната структура на фирмата трябва да поддържа, така и количеството енергия, необходима за поддръжката на генерирания трафик от информация. Това от своя страна налага компанията да разшири капацитета си за съхранение и обработка на данни, като инвестира в ново сървърно пространство, което трябва едновременно да осигурява по-голям капацитет за съхранение на информация и да консумира по-малко електроенергия. В тази връзка, настоящата дейност включва закупуване на софтуер за виртуализация на сървърите, чрез който ще се оптимизира сегашната архитектура за съхранение и обработка на данни, като се осигури виртуална сървърна среда, спестяваща физически ресурси и консумацията на електроенергия. В момента издателството разполага с един файлов сървър с общ капацитет 16 GB, където се съхраняват всички дигитални ресурси по създаването и поддържането на електронните книги и мобилния речник. Предвиденият софтуер за виртуализация на сървърите ще предостави среда с 6 пъти по-голям капацитет в сравнение с наличните ресурси в предприятието (към съществуващия файлов сървър ще се внедрят поне 3 виртуални машини с общ капацитет 96 GB). Това ще покрие нуждата от допълнително сървърно пространство, за което ще са нужни поне 3 допълнителни физически сървъра, всеки от които консумира средно по 500 ватчаса. Същото натоварване може да се поеме от 1 физически сървър с инсталирани виртуални машини, който консумира средно 750 ватчаса. В резултат, консумацията на електроенергия ще се намали със 750 ватчаса или с около два пъти. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта, състоящ се от Ръководител и Счетоводител. Екипът ще осъществява наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на проекта и ще реализира отчетността на дейностите в съответствие с изискванията на Програмата. 2. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 3. Сключване на договори (от 6-ти до 7-ми месец) 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми месец до 12-ти месец) 5. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец). 9 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).