Осигуряване на заетост за период до 12 месеца.: Дейността ще бъде реализирана на три етапа:
ЕТАП 1: Наемане на лица от целевата група за период до 12 месеца
След подбор ще бъдат наети 11 безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - със зависимост към медикаменти, наркотични вещества или алкохол (целевата група е подробно описана в т. 11), които ще определят и целевата група на проекта. Лицата от целевата група ще бъдат наети на трудови договори на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011 г. по описаните по-долу групи.
Длъжностите по новите работни места, които ще заемат представителите на целевата група са изведени след задълбочен анализ на нуждите и стратегията за развитие на дружеството:
- 1 лице, на длъжност: 35143001 Администратор, уеб сайт;
- 3 лица, на длъжност: 52232001 Продавач-консултант;
- 3 лица, на длъжност: 52440002 Продавач, Интернет търговия;
- 2 лица, на длъжност: 33222007 Търговски сътрудник;
- 2 лица, на длъжност: 33233003 Изкупчик (търговия на дребно).
Дейността предвижда предоставяне на средства за работна заплата под формата на МОД за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания, при наемане на пълен работен ден за 12 месеца.
Чрез реализацията на настоящия проект и разкриването на общо 11 работни места, в предприятието ще се изгради необходимата структура за осъществяване на търговската дейност на дружеството.
Администратор уеб сайт ще извършва техническа поддръжка на предвидения интернет магазин. Предвидените 3-ма продавач-консултанти ще работят във физическия магазин на компанията, който се предвижда да бъде разкрит специално за осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще обслужват интернет магазина на компанията като организират изпълнението на получени заявки за покупка на стоки и поддръжка на съдържанието на сайта (асортимент, описание на продуктите, актуализиране на цени, снимки и др.). Предвидените 2 лица на длъжност търговски сътрудник ще организират комуникацията и отношенията с чуждестранни търговски партньори, посредници (реселъри) и клиенти. Предвидените 2 лица на длъжност изкупчик ще организират доставките на стоки от страната и внос от чуждестранни доставчици.
ЕТАП 2: Наемане на екип на социалното предприятие за период до 12 месеца
Предвижда се назначаване на ръководител на социалното предприятие, който ще заема длъжност съгласно НКПД 2011 г. 12216003 Мениджър покупки/продажби. Предвидения мениджър покупки/продажби няма да е част от целевата група, тъй като не се предижда задължително да бъде безработно лице. Съгласно отговора на въпрос 72, т.1 той се предвижда в настоящата дейност.
Ръководителя ще организира цялостната дейност на дружеството, включително подбор на лицата от целевата група, разпределяне, контрол и оценка на работните задачи. Основната роля на ръководителя на предприятието е да осигурява адекватно и стабилно функциониране на дружеството, така че да може да се изгради необходимата бизнес среда за разкриването на предвидените 11 нови работни места за лица от целевата група.
ЕТАП 3: Осигуряване на помещение и интернет магазин
Във връзка с разкриването на планираните 11 нови работни места за лицата от целевата група е необходимо да се обезпечи съответната инфраструктура.
Предвижда се наемане на помещение за изграждане на физически търговски обект на дружеството, където ще работят предвидените 3-ма продавач-консултанти.
Предвижда се и създаването на интернет магазин, чрез който предвидените 3-ма продавачи-интернет търговия ще могат да изпълняват служебните си задължения. Необходимата работна среда за останалите лица от целевата група (офис, компютри и др.), ще бъдат осигурени от кандидата със собствени средства (това са налични ресурси и не се предиждат разходи по проекта за тях). |
0.00
|
130 465.88
|
Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места.: Дейността има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото оборудване и активи, като дейността не е задължителна, но е необходима за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост на новоназначените по проекта лица във "Сарон" ЕООД.
Подкрепата за придобиване на целево оборудване и инвентар по проекта е изцяло обусловена от анализа и оценката на наличните материални и нематериални активи и технически ресурси, с които компанията разполага и ползва към настоящия момент. За извършване дейността на дружеството се ползват общо 4 компютъра, 1 софтуерна програма и един офис под наем. Компанията до момента не е развивала дейност в сферата на търговията (както е описано в т. 11) и не разполага с обособен търговски обект. В дейност 1 е предвиден разход за наем на търговски обект, който ще е месторабота на мин. 3 лица от целевата група, а именно продавач-консултантите.
В настоящата дейност се предвижда оборудването на този търговски обект. Това оборудване ще вклюва различни видове стелажи, конзола/и, шкафове, мека мебел, табуретки/столове, манекени, осветителни тела, огледала и сходно обзавеждане за търговски обект - магазин. Предвиждат се също закупуване на касов апарат, компютър и счетоводна/складова програма.
Предвидените активи и оборудване напрактика ще обезпечат функционитрането на предвидения търговски обект, за чието обслужване е необходимо да се разкрият посочените по-горе нови работни места.
В дейността не се предвиждат разходи за ремонтни дейности като ще се търси търговски обект с подходящи характеристики, включително с налични разрешителни за функциониране като магазин за нехранителни стоки, така че само чрез предвиденото оборудване да може да функционира по предназначение.
Помещението следва да има и сертификат за противопожарна безопасност.
В периода на изпълнение на дейността се предвижда и:
- регистрация на фискално устройство;
- регистрация на работно време на стационарен търговски обект.
Така в първите три месеца от изпълнение на проекта ще се извърши цялостна подготовка на търговския обект като реално ще стартира да функционира от 3-тия месец на изпълнение на проекта, когато се предвижда и да бъдат назначени всички лица от целевата група. Важно е да поясним, че част от оборудването може да се достави и в рамките на третия месец (като табуретките и конзолата), след като търговския обект вече е открит. |
0.00
|
53 812.17
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Дейността ще се изпълнява от партньора по проекта - Фондация SOS предприемачи.
Както е описано в т. 11, фондацията има сериозен опит и познания в сферата на социалното предприемачество и съответно необходимия капацитет за качественото изпълнение на дейността.
Дейността предвижда да се популяризират нуждите на целевата група и дейността на социалното предприятие "Сарон" ЕООД.
Целта е да се изгради положителен имидж пред обществото както на компанията, така и на лицата от целевата група.
Не случайно и проекта се казва "Втори шанс". Основна задача на социалния маркетинг ще е да се покаже, че хората със зависимост също могат да бъдат пълноценни членове на обществото и отлични работници, стига да им се даде възможност да се изявят. Това е много важно в процеса на рехабилитация на тези лица, тъй като липсата на реализация води до депресивни състояния и съответно подтиква започналите лечение на зависимост да се върнат към вредните си навици.
Втората задача на социалния маркетинг ще е да популяризира самото предприятие като пример за успешна компания, която е приела обществената отговорност и почтеността в бизнеса като базисни концепции за развитие.
Тъй като употребата на социалното предприемачество в последните години често се използва и просто като маркетинг стратегия с цел стимулиране на продажбите и по-големи печалби, много важно е поднесената на публиките информация да е възможно най-пълна.
Клиентите често критикуват фирмите и търговците относно подбудите им да подкрепят дадена кауза. Основният аргумент е, че стремежът към печалба, а не този към хуманност ръководи компаниите при организацията на подобни инициативи. Доверието обикновено се губи при съпоставка на размера на покупката с размера на сумата, която отива за печалба на компанията. За пример не е достоверно компания, която отделя само 3% от печалбата си за дадена кауза, а останалите 97% разпределя между акционерите си, да твърди, че е социално предприятие.
Тук идва ролята на партньора Фондация SOS предприемачи да реализира прозрачна, лесна за разбиране и богата на съдържание маркетингова кампания, чрез която да пояснява и че най-малко 51% от генерираната от дружеството печалба ще се използва за постигане на основната цел на предприятието - да осигурява възможност за трудова заетост и социализиране на безработни лица със зависимост към медикаменти, наркотични вещества и/или алкохол и измеримо положително социално въздействие (подробно описано в т.11).
Важно е да се пропагандира и социалната стойност на предлаганите стоки, които ще са изработени/прозведени/пласирани също от уязвими групи и/или социални организации (подробно описано в т. 11). |
0.00
|
4 064.53
|