Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project envisages major repairs/reconstruction, renovation, provision of a new material and technical base and implementation of energy efficiency measures in 1 site of the social infrastructure of the Sofia Municipality, which are necessary for the creating two new social services in the community, defined by the Map for Support Services in the Community and Family Environment , as follows: Day Care Center for Children with Severe Multiple Disabilities and their Families, and Center for Public support. 
These 2 new community based social services are planned to be placed on following address district Vitosha, residential area Dragalevtsi, № 1 305 str.
The renewed infrastructure and the new material base will contribute to the emergence of new quality social services in the community that provide social support and inclusion. The services will provide an opportunity for active social inclusion of the representatives of the target groups, including:
- children and adolescents with severe permanent multiple disabilities;
- children and families at risk, through social and psychological counseling, prevention (from abandonment, dropout, etc.), support for reintegration of children from a family environment, training in skills for independent living and social integration of children, accommodated in resident services, and others.
All the technical parameters of the forthcoming construction and assembly works and the new equipment, designed to provide material and technical basis needed for disclosure of the new services, are in full compliance with:
- the functional requirementsand guidelines for the construction of the infrastructure, developed by  the Ministry of Labour and Social Policy (MLSP), and 
- the relevant European documents for deinstitutionalization and life In the community.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1. Инженеринг за обект в район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността.: Предвидено е да бъде обявена процедура по Закона за обществените поръчки за инженеринг на обекта (проектиране, извършване на СМР и др.). Новата функция на обекта ще се постигне чрез извършване на проектиране, ремонт, преустройство и/или реконструкция и прилагане на мерки за енергийна ефективност на помещенията, намиращи се в сграда на адрес: район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността. Сградата се намира в УПИ IV за обединено детско заведение, кв. 8, м. В.з. Драгалевци 2-ра част – Киноцентъра, с административен адрес ул. „305“ № 1, кв. в.з. „Киноцентъра“, район „Витоша ”, гр. София. Технико-икономически показатели: Застроена площ по заснемане на 1-ви етаж – 615,00 кв.м Застроена площ по заснемане на 2-ви етаж – 706,00 кв.м Основните помещения ще са ситуирани и оразмерени така, че да отговарят на функционалните изисквания за двете услуги, които ще предоставя. Ще бъдат обособени следните помещения: 1) Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства: 1.Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/–1бр. с препоръч. площ-25м2; 2.Кабинет логопед/психолог–1бр. с препоръч. площ–32м2; 3.Зали за индивидуална работа-2 бр. с обща площ 45м2; 4.Зали за групова работа /дневен престой-2 бр. с препоръч. площ–по 25м2 или общо 50м2; 5.Санитар. помещения–2 бр., едното за лица с увреждания с препоръч. обща площ– 10м2; 6.Санитар. помещение с баня за персонала–1 бр.,с препоръч. площ– 4,5м2; 7.Стая за персонала с място за преобличане на персонала– 1бр., с препоръч. площ– 20м2; 8.Кухня/разливно и трапезария-1 бр. , с препоръч. площ– 30м2; 9. Психосензорна зала-1 бр., с препоръчителна площ–20м2; 10.Място за почивка на потребители с препоръч. площ– 25 м2; 11.Обслужващи помещения–коридор, фоайе, складове и др.; 12. Дворно място с поставяне на подходящи съоръжения за деца; 2) Център за обществена подкрепа: 1. Офис помещение за ръководител на центъра–1бр. с препоръч. площ -12м2; 2.Офис помещения за екипите–2бр. с препоръч. площ–по 16м2 или общо 32м2; 3.Зали за индивидуална и семейна работа-4 бр. с препоръч. площ–по 12м2 или общо 48м2; 4.Зали за групова работа за деца и родители-2 бр. с препоръч. площ–по 25м2 или общо 50м2; 5.Санитарни помещения с препоръч. обща площ– 18м2; 6.Стаи за настаняване/ 2х2 души с възможност за разполагане на допълнително по 1 временно легло в стая/ със самостоятелен санитарен възел и бокс кухня за затопляне на храна с препоръч. обща площ– 45м2; 7.Обслужващи помещения – коридор, фоайе, складове и др.; 8. Изграждане на т.нар. ”синя стая” – две помещения на стената между които да има стъкло за едностранно виждане. Основните помещения ще са ситуирани и оразмерени така, че да се осигури удобно разполагане на необходимото обзавеждане и оборудване за индивидуална или групова дейност за двете нови социални услуги, съобразно функционалните изисквания. Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност. В дневния център за деца с тежки множествени увреждания и техните родители ще бъдат осигурени стационарни/подвижни повдигащи устройства. Ключовете и контактите ще се монтират на височина за достъп от инвалидна количка и контактите ще бъдат обезопасени. Широчината на всички коридори и врати по пътя на движение ще са съобразени с широчината, необходима за преминаване на инвалидна количка. Навсякъде по всички коридори и там, където е необходимо, ще има ръкохватки и парапети. Фоайето ще бъде разположено и оразмерено така, че да осигури връзка с всички основни помещения за работа и необходимия брой места за сядане и изчакване. 446 845.00 525 226.18
Д2. Обзавеждане и оборудване : Модернизирането на социалната инфраструктура, целящо създаването на нови социални услуги в общността в съответствие с Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда, неминуемо включва и модернизиране на съпътстващата материална база и специализирано оборудване. За целта, в рамките на настоящата дейност, след приключване на ремонтните/строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за включения в проекта обект. За всички обекти има изготвени и приложени към настоящото проектно предложение остойностени списъци на предвиденото оборудване/обзавеждане включително необходимото специализирано оборудване. В обекта (включващ следните 2 социални услуги в общността: Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства и Център за обществена подкрепа), оборудването и обзавеждането е предназначено за: Зали за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика, Психосензорни зали, Зали за групова работа/дневен престой, Кабинети логопед/психолог, Зали за индивидуална работа и др. помещения, съгласно функционалните изисквания, в т.ч.: Кушетка/масажна, Широка кушетка с регулираща се височина за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методики, Позициониращ/терапевтичен/стол за деца с увреждания – вертикализатор с работен плот и регулируеми разстояния - различни размери съобразно възрастовите групи, Стълба за рехабилитация, Шведска стена, Вертикализатор, Проходилка за деца с увреждания, Многофункционални модули комплект, Огледала, Дюшеци, топки, Прожектор с постоянен филтър, огледална сфера с двигател, Воден кът с два броя кули с платформи и огледала-ъгъл, Диоден тунел, Светлинен водопад/завеса с източник на светлина сноп, Килимчета дунапрен с кожа, Музикално водно легло с вибрации и музика (виброакустично), легла - сгъваем тип „легло в шкаф за помещение за почивка на децата с увреждания, матраци, постеловъчен инвентар, столове, маси, детски столчета, детска къща с малки кукли, ванички за бебе, повивалници, сгъваеми бебешки кошарки, работни столове, посетителски столове, шкафове за документация, монитори, стационарни компютри с периферия, мултифункционално устройство, касетофон/CD/DVD player, аудио миксер - професионален, Вокален безжичен микрофон в стая за изслушване, Безжични слушалки, камери за видеозапис, гардероби, Кухненска мивка, кухненски шкафове, хладилници, печки, микровълнови фурни, съдомиялни, абсорбатор, телефонни апарати, пожарогасители, лифтер - вертикализатори и др., включително и оборудване за дворно място - перголи/сенници за двор. 129 245.00 129 274.01
Д3. Оценка за съответствие на инвестиционните проекти и строителен надзор : Предвижда се дейностите по: - оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) за обекта в обхвата на настоящия проект - както и дейностите по независим строителен надзор на същите обекти, съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория, да бъдат осъществени от външен изпълнител - лицензирана фирма (консултант). Изпълнителят ще бъде избран съгласно изискванията и по реда на Закона за обществените поръчки за надзор по време на строителството. 18 030.00 21 580.96
Д4. Информация и комуникация по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския съюз, за реализацията на проекта се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: Публични събития: По повод стартирането на проекта ще бъде организирани откриваща и закриваща пресконференция, на които ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институциите и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. В процеса на реализиране на проекта ще се проведат още 2 публични събития – 1 за “Първа копка” и 1 събитие за откриване на готовия обект. На събитията ще бъдат поканени представители на ръководството на Столична община, изпълнители на строително-монтажни работи, медии и други. Ще бъдат изработени билбордове и постоянни пояснителни табели, както следва: 1 билборд за обекта на СМР /размер 4х3 метра/; 1 постоянна пояснителна табела за обекта, в който ще бъдат позиционирани 2-те нови социални услуги в общността; 1 постоянна табела на проекта за административния офис. 2 рекламни банера - по един за всяка от услугите ( рекламни банери /винил/ - 2 кв. метра, 4+0 /вертикален – за окачване на стойка/). Платени репортажи: 2 бр. излъчвания на публичните събития - "първа копка” (при стартиране на СМР) и за готовия обект. Печатни информационни материали: Изготвяне и отпечатване на брошура в тираж 200 бр. с информация и снимков материал за проекта и извършените ремонт/модернизация и приложени енергийно ефективни мерки в обекта от социалната инфраструктура в обхвата на проекта. Електронни публикации: Ще бъдат публикувани поне 3 материала с информация за проекта на единния електронен портал на Столична Община. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се дейностите по информация и комуникация по проекта да бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП. 6 000.00 4 584.00
Д.5. Управление и отчитане на проекта : В тази дейност се включва: създаването на екип по проекта, цялостното му управление, изготвяне на отчети, изготвяне на вътрешна документация и специфични изисквания, произтичащи от проекта, необходими за процедурите по ЗОП, контролиране работата на избраните по реда на ЗОП външни изпълнители, изготвяне на справки за свършената работа от всеки член на екипа, подготовка и предаване на междинни и финални доклади, приемане на извършената работа от изпълнителите на дейностите. Настоящата дейност е обособена с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта; - Ефективно използване на ресурсите; - Постигане на ефективна координация и комуникация с УО на ОПРР, контролиращите институции свързани с дейностите изпълнявани в рамките на проекта, както и с външните изпълнители, избрани по реда на ЗОП; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; - Спазване на изискванията на нормативната база за управлението и изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства на ЕС; Назначеният със заповед на Кмета екип за управление на проекта ще изпълнява следните дейности, свързани с управлението и организацията на проекта във всичките му фази (подготовка, изпълнение, контрол, отчитане, приключване): - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; - осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; - анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи, подпомага кмета на общината като бенефициент в осъществяването на връзката с УО на програмата; - подготвя отчетни документи за напредъка; - осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; - съдейства при реализация на дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; - изготвя междинния и финалния технически отчет на проекта (досие с копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет); - осъществява подготовката на документацията по проекта и осъществява на практика кореспонденцията по проекта с УО, МРРБ и институциите; - осъществява комуникация с избраните изпълнители; - осъществява предварителни проверки и подпомага контрола на финансовите операции при реализацията на проекта; - осъществява помощ при управлението и контрола на финансовите потоци; - съдейства при представянето на документите и резултатите от проекта и самия проект пред финансовите органи и УО при финансов мониторинг; - отговаря за отчетността и контрола върху изпълнението. Всички действия на екипа по управление на проекта трябва да са изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на Управляващия орган, кмета на общината и ръководителя на проекта. Екипът за управление на проекта ще подготви необходимата документация за обявяване на процедури по ЗОП (специфични изисквания, произтичащи от проекта, в т.ч. финансови и технически параметри, възлагателни писма до дирекция "Обществени поръчки и концесии" /ДОПК/ и др.) за избор на външни изпълнители по следните проектни дейности: - Инженеринг за обект в район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността.; - Оборудване и обзавеждане; - Оценка за съответствие на инвестиционните проекти и строителен надзор на изпълнението на строително-монтажните работи; - Информация и комуникация по проекта и др. Процесът по предварителна подготовка на документацията за обявяване на процедурите ще бъде съгласуван с Дирекция "Обществени поръчки и концесии" при Столична община, която отговаря за осъществяването на подготовката, организацията и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки. 12 002.40 11 268.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).