Осигуряване на необходимата организация и управление на проекта: Техническото, административно и финансово управление на проекта ще се обезпечи чрез сформиране на екип, който да поеме организацията и изпълнението на проектните дейности. Екипът ще се състои от трима членове – ръководител на проекта, счетоводител и Експерт ЗОП, мониторинг и контрол /административен, помощен персонал/.Непосредствено след стартиране на проекта, ще се състави работен план за неговото изпълнение. Планът ще включва разпределение на функциите и отговорностите, координиране изпълнението на дейностите и сроковете за тяхното изпълнение. Ще се провеждат месечни работни срещи.
Предвидената дейност се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за координация, който да осигурява успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средства.
Екипът за управление ще има също така функции по упражняване на мониторинг по отношение работата на външните изпълнители по проекта.
Настоящата дейност ще подсигури методически изпълнението на проекта, посредством изготвянето на план на действие с разписани отговорности и конкретен времеви график, провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители по проектните дейности в съответствие с изискванията на закона.
Дейностите по организация и управление се явяват необходимо начално условие, основа за цялостното и успешно осъществяване на проекта.
|
18 000.00
|
17 725.24
|
Осъществяване на инженеринг за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.: Обектите на интервенция по Дейност 2 са седем броя многофамилни жилищни сгради в гр. Белоградчик, със създадени СС.
За сграда, находящя се на ул. „Стара планина” №: 1 се предвижда:
- Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят да най-малко клас на енергопотребление "С";
- Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническите паспорти на сградите/;
- Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследване на сградата.
Моля да се има предвид, че при конкретизиране на задължителните и препоръчителни мерки и най-вече при изписването, пренасянето им в техническия паспорт в т. 3 "Електрически инсталации" на сградата е допусната техническа грешка, по отношение на групиране на заложените мерки. Тя се изразява в това, че част от мерките изписани като задължителни всъшност трябва да са в група «Препоръчителни мерки», тъй като не са в правомощията на общината или на собствениците на самостоятелните обекти да ги реализират. Единствената институция, която може да се ангажира с реализацита им е ЧЕЗ Разпределение – България.
Мерките са следните: Част от витловите предпазители ПЕС са с нестандартни вложки и липсващи защитни капаци на предпазителя . Ел. таблото не е заключено и има опасност от неволен допир до голи тоководещи части и токов удар; Ел.таблото не е почиствано . В таблото има много прах паяжини и боклуци, които представляват реална опасност от пожар.; Двупроводната схема на електрозахранване на апартаментните ел. табла не отговаря на съвременните изисквания.;Липсва защита от пренапрежения; да се почисти от паяжини и прах , заключи и обезопаси ГРЕТ; да се провери състоянието на пусково-предпазната апаратура – прекъсвачи, предпазители, електромери;да се провери състоянието на всички връзки – клеми, болтове и др.; да се провери състоянието на всички монтажни проводници;да се възстановят надписите на изводите;на вратите на ГРЕТ да се постави табела „Внимание високо напрежение!”; Да се провери от специализирана лицензирана лаборатория преходното съпротивление на заземлението, на ГРЕТ дали отговаря на нормативната уредба R≤ 10 Ω.
Гореописаните мерки е необходимо да са в частта към „Препоръчителни мерки” към т. 3 от Техническия паспорт и съответно няма да се изпълняват. Прилагам становище от Инж. Костадин Димитров Трендафилов, част от екипа участвал в изготвяне на ТП по част ""Електрически инсталации" и Технически паспорт на сградата.
- Изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г.
За сгради, находящи се на ул. Стара планина №: 4, вх. А и Б, бул. Съединение, №: 7, вх. А и Б, бул. Съединение, №: 9, вх. А и Б, бул. Съединение, №: 11, вх. А и Б се предвиждат следните мерки:
- Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят да най-малко клас на енергопотребление "С";
- Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническите паспорти на сградите/;
- Изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г.
За сгради, находящи се на ул.”Христо Смирненски” №: 5 и ул. Васил Левски" №1 се предвиждат следните мерки:
- Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят да най-малко клас на енергопотребление "С";
- Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническите паспорти на сградите/; |
1 732 144.11
|
2 143 478.54
|
Осъществяване на строителен надзор : Осъществяване на строителен надзор при изпълнение на СМР на 7 бр. многофамилни жилищни сгради. |
25 623.17
|
30 100.46
|
Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционни проекти: Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционни проекти за 7 бр. многофамилни жилищни сгради |
14 834.47
|
17 315.89
|
Информация и комуникация: Дейността "Информация и комуникация" има за цел да информира обществеността по всички аспекти от реализацията на проектните дейности и съответно резултатите от тях.
При изпълнението на настоящия проект, община Белоградчик, в качеството си на бенефициент, ще изпълни всички изисквания на финансиращия орган за информация и комуникация на проекта, за визуализиране на финансовата подкрепа .
През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен акцент върху осъществяване мерките за публичност. Ще бъдат изпълнени всички изисквания на финансиращия орган за визуализиране на финансовата подкрепа на всички издания, покани, бланки на документи, програми, както и на всички останали печатни материали, и на интернет сайта на община Белоградчик ще бъдат поставяни логото и текст, информиращ за финансовата подкрепа.
Дейностите за информация и публичност ще подобрят процеса на разработване и прилагане на общински политики в партньорство и координация с всички заинтересовани страни.
Осъществяването на предвидените дейности за информация и публичност ще гарантира прозрачността на изпълнението на дейностите на проекта. Тя ще осигури информираността на всички заинтересованите страни за целите, дейностите и резултатите на проекта, както и за финансовия принос от ЕФРР и Оперативна програма „Региони в растеж”. |
10 000.00
|
22 800.00
|
Осъществяване на независим финансов одит: Изпълнението на тази дейност се налага от необходимостта за независима външна преценка на допустимостта и правилността на направените по проекта разходи.
Осъществяване на външният финансов одит ще гарантира прозрачност на декларираните разходи в процеса на изпълнение на проекта, ще се осигурява достъп до документацията при настъпили проверки от страна на:
Договарящия орган на ОПРР;
Звеното за вътрешен одит в МРРБ;
Дирекция „Национален фонд”, МФ - Сертифицирания орган;
Дирекция „Одит на средства от ЕС”, МФ - Одитиращия орган;
Сметна палата;
Европейска комисия;
Европейска служба за борба с измамите;
Други. |
6 528.66
|
7 834.39
|