The main activity of AV BILD Ltd is construction and repair works, finishing works, landscaping and all basic and additional work in the construction field.
The core demand of the company is to improve energy efficiency for sustainable growth and competitiveness. Satisfying this demand is the main objective of the project which will be implemented through the following activities:
1. Acquisition of new manufacturing equipment
2. Acquisition of a system for monitoring energy consumption (cost and fuel consumption), incl hardware and software
3. Consulting services for introduction and certification of energy management system in accordance with standard BDS EN ISO 50001
The activity of selecting a contractor to prepare an energy audit is completed prior to submission of the project proposal.
Through the implementation of the above activities, including energy efficiency measures included in the approved SEDA energy report (Opinion № BG16RFOP-227 /18.08.2016) will achieve the following key results:
1. delivered, installed and commissioned production equipment - Backhoe loader (2 pcs); Mini wheel loader (2 pcs); Roller (1pc)
2. delivered, installed and put into operation a system for monitoring energy consumption (cost and fuel consumption), incl hardware and software
3. received a certificate in accordance with standard BDS EN ISO 50001
4. filled activities for environmental protection
5. The annual energy savings - 234 025 kWh/year
6. emissions saved CO2 - 62,49 t/year
7. vizualization of the project
Through the implementation of project activities and achieve planned results will expand the capacity of existing shed will reduce the cost of unit production, will develop environmentally sound production and improve energy efficiency of the company.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Комбиниран багер товарач (2бр); Мини челен товарач (2бр); Валяк (1бр)): Като част от дейността ще бъдат закупени:
- Комбиниран багер товарач – 2 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит)
- Мини челен товарач – 2 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит)
- Валяк – 1 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит)
Предвиденото за закупуване оборудване представлява самоходни машини, предназначени за земни работи имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиските за транспортно средство и не е такова.
Предвид спецификата на дейност на фирмата (строителство и строителни дейности), АВ БИЛД ЕООД предвижда обичайно да осъществяват своята дейност извън
територията на предприятието си, в рамите на обектите на своите възложители. В тази връзка фирмата разбира и поема ангажимент да съблюдава, че закупените по проекта машини ще се придвижват само на територията на предприятието кандидат, както и на обекта/ите, където предприятието осъществява своята обичайна дейност.
Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец)
3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец)
4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.
530 000.00
529 800.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да внедри автоматизирана система за мониторинг на разхода и потреблението на гориво на двата комбинирани багера товарачи, предвидени в мярка 1 и валяка, предвиден в мярка 3. Препоръчаната за целите на компанията система представлява електронна система, която следи работното време и позиция, реалния разход на гориво и нивото на горивото в резервоара. Всяко устройство е с възможност за пренос на данни. Тази информация записва потреблението на гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на енергия на производствените процеси.
Системата ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки 1 и 3 от енергийният одит.
Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер.
Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10-ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 10-ти до 11-ти месец)
2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 15-ти месец)
3. Визуализация (от 10-ти до 15-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.
7 800.00
7 800.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението.
Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата.
Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности:
I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа
Етап 2: Разработване на СEM
Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения.
Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM
Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството
Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата.
II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001.
Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности:
- Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност
- Преглед на документираната система
- Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2
Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности:
- Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива)
- Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип
- Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството
- Издаване на сертификат
Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки:
1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец)
2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец)
Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки:
1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец)
2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец)
3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец)
7 000.00
7 000.00
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение.
Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма АВ БИЛД ЕООД.
В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 4 мерки.
Изпълнението на дейността премина през следните етапи:
1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти
2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец
3. Подаден към АУЕР одит и получено становище
9 000.00
9 000.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN