Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The aim of the current project is to provide a hot lunch as a priority to people who have a daily need for support and are highly dependent on it. They will be determined by the circle of persons receiving monthly or targeted support on various legal grounds; people whose self-care is limited or impossible; people with low incomes, homeless persons. The determination of the target group is based on an individual assessment for each individual case and assessment of specific circumstances such as age, disability, health status, lack of relatives, etc. and lack of access to daily food. Support can also be provided to people who have fallen into a difficult situation as a result of natural disasters, pandemics, etc. force majeure circumstances, with a view to controlling emergency situations that have arisen in Sredets Municipality. The leading criterion is the degree of vulnerability and deprivation established by the Directorate of Social Assistance, Burgas. The hot lunch will be prepared in the kitchen block of Domashen social patronage, located in the town of Sredets, at "Vasil Kolarov" Str. No. 28. The hot lunch will be packaged in disposable containers and delivered to the users' homes by means of official vehicles and the DSP mobile teams. Receipt of hot lunch will be verified by final recipients by completing the information in Appendix 2 Final Recipient Log. At the beginning of each month, the Diaries will be provided to the final recipients with a view to filling them in by the individuals or their legal representatives and certifying the support received.
The accompanying support will be a connecting element that will ensure complementarity with other programs implemented by the municipality of Sredets, which will provide the necessary help and support in the long term.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
2. Приготвяне на топъл обяд.: Топъл обяд на лицата от целевата група в град Средец ще се предоставя със собствен ресурс. Уникалният номер на обществената поръчка в Регистъра на Електронни обществени поръчки е № 00053-2022-0012/11.04.2022г. ДОГОВОР № ЗОП - 12/03.10.2022 год. , Обособена позиция № 1 – „Ежедневна доставка на тестени изделия” с изпълнител "ММ МИЛЧО ПАПАЗОВ" ЕТ, ЕИК 102172327. ДОГОВОР № ЗОП 14/14.10.2022 год., Обособена позиция № 3 – „Доставка на риба и рибни продукти”; Обособена позиция № 4 – „Доставка на мляко и млечни продукти”; Обособена позиция № 5 – „Доставка на основни хранителни продукти и изделия” и Обособена позиция № 6 – „Доставка на пресни плодове и зеленчуци” с изпълнител " ИВ ТРЕЙД" ООД, ЕИК 102182129. ДОГОВОР № ЗОП 10/23.10.2020год/. ДОГОВОР № ЗОП 13/17.10.2022 год., Обособена позиция № 2 – „Доставка на месо и месни продукти” с изпълнител "СТРАНДЖА - МП" ООД ЕИК 128023988. Материалната база, с която разполага Община Средец представлява недвижим имот, частна общинска собственост, чрез която се предоставя услугата Домашен социален патронаж. Имотът е с административен адрес: гр. Средец, ул. „Васил Коларов №28 и притежава Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни № 8/25.05.2011г.и е регистриран с рег. № 022500008, издадено от ОДБХ гр. Бургас. 165 756.80 81 084.80
3. Предоставяне на топъл обяд.: Кухненският блок на Домашен социален патронаж гр. Средец е оборудван с необходимите готварски печки, електрически печки с три фурни, електрическа скара, фризери, хладилни шкафове и се състои от: топла кухня, студена кухня за подготовка на продуктите, столова за хранене, складови помещения за съхраняване на хранителните продукти, помещение за дезинфекция, санитарно помещение - баня и тоалетна. Наличният персонал, който работи за услугата Домашен социален патронаж и, който ще бъде ангажиран в изпълнението на дейностите по проекта е както следва: Социален работник - 2 бр.; Домакин – 1 бр.; специалист в социална услуга - 1 бр.; касиер - 1 бр.; готвач - 1 бр.; помощник готвач - 2 бр.; работник кухня - 3 бр.; разносвач на храна - 4 бр.; санитар - 1 бр. и шофьор – 3 бр. Домашен социален патронаж разполага с 3 автомобила, които отговарят на изискванията на Закона за храните и са следните: Рено Експрес с Рег. № А 37 47 РК, Дачия Докер с Рег. № А 36 40 МС и Рено Мастер с Рег. № 69 04 МТ. Трите автомобила ще се използват за разнасяне на храна до домовете на потребителите на услугата. Описаната материална база притежава Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни № 8/25.05.2011г., и е регистриран с рег. № 022500008, издадено от ОДБХ гр. Бургас, удостоверяващ правното основание за ползването на материалната база за приготвяне на храната за бенефициентите и осъществяване процеса на хранене. Храната ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж и ще се транспортира до домовете на потребителите на Топъл обяд. Служителите на Домашен социален патронаж работят при изключително спазване на изискванията за лична хигиена и хигиена на работните помещенията, като задължително се използват осигурените лични предпазни средства, работно облекло, маска за лице и ръкавици за еднократна употреба. Извършват се извънредни инструктажи на всички служители и се спазва строг дезинфекционен режим. Транспортните средства се почистват и дезинфекцират преди и след разнос на храна, съгласно изискванията на МЗ. 11 602.98 5 675.94
4. Предоставяне на съпътстващи мерки.: Община Средец е доставчик на социални услуги, съгласно Закона за социално подпомагане. В допълнение към предоставянето на топъл обяд, ще се предоставят и съпътстващи мерки, съответстващи на нуждите на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ +; ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимаст и др.; индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Целта на съпътстващи мерки е да се подпомогнат и насочат крайните получатели към мерки за извеждане от бедността и преодоляване на социалната изолация, когато това е възможно. Община Средец има опит свързан с предоставяне на съпътстващи мерки по Проект „Топъл обяд за гражданите на Средец“ и „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Средец” по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Предоставяните съпътстващите мерки по проектите намалиха социалното изключване и допринесоха за справянето с извънредни социални ситуации по устойчив начин. 11 602.98 5 675.94
1. Определяне на целевите групи.: Община Средец имаше действащ договор за предоставяне на топъл обяд по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2014 – 2020 със срок на изпълнение до 30.09.2022 г. След публикуване на покана за представяне на заявления за финансиране по процедура за директно предоставяне на БФП, Община Средец взе решение да кандидатства с проект по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2021-2027, съфинансирана от Европейски социален фонд плюс, с цел да не бъде допуснато прекъсване на услугата. Подборът на целевите групи ще започне преди стартиране на договора. Община Средец ще използва всички възможности за идентифициране на най-нуждаещите се лица, включително децата на територията на общината – сигнали от граждани, информация от институции, служебни лица, доставчици на социални услуги, разговор по телефона и др. Топъл обяд ще бъде предоставян приоритетно на хора, които имат ежедневна нужда от подкрепа. Те ще бъдат определяни от кръга на лицата, получаващи ежемесечно или целево подпомагане на различни законови основания; хора, чието самообслужване е ограничено или невъзможно; хора с ниски доходи, бездомни лица. Определянето на целевата група се основава на индивидуална оценка за всеки отделен случай и преценка на специфични обстоятелства като възраст, увреждане, здравословно състояние, липса на роднини и др. и липса на достъп до ежедневна храна.Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелств, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в община Средец. Водещ критерий ще е степента на уязвимост и лишения, установени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Бургас. За да определи броя на потребителите, които ще обхване Община Средец извърши проверка и в Д СП гр. Бургас за сходни групи по операцията и установи следното: на целеви помощи са 400 лица, на месечно подпомагане са 61 лица на територията на град Средец. При изпълнение на проект по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Средец” имаше 1 резерва за включване в услугата "Топъл обяд". Съобразявайки се с възможностите на Домашен социален патронаж с поетите ангажименти за обслужване на патронираните лица, навременното и качествено изпълнение на "Топъл обяд в гр. Средец“ Община Средец ще обхване 70 лицa, нa кoитo щe пpeдocтaви ycлyгaтa. Право да кандидатстват за услугата „Топъл обяд“ в град Средец имат следните лица: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане. Процедурата за прием на документи за кандидат-потребители ще продължи през целия период на реализирането на проекта, като лицата, подали заявления-декларации след обявения период и попадащи в горепосочените целеви групи, ще бъдат включени допълнително при наличие на свободни места. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).