Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project upgrades the services in home setting from previous projects and programmes by applying flexible mechanisms for combined hourly usage of services, oriented to the personal needs of the user. We plan and control qualitative services for personal help and health care, help in communal-household activities and service for social inclusion and support. Through consultation, motivational and psychological support, performance of individual plans and developing programmes, through providing integrated services from multidisciplinary team we go towards providing long-term care and creating opportunities for disadvantaged people to control their environment and live by themselves. The representatives from both target groups get access to long-term social-health care by providing integrated services according to the specific need of disadvantaged people. The project includes people with serious social and health problems from both target groups - people with permanent damage and their families and people over 65 with restrictions or inability to self-service. The project creates new work places, as 51 people are included again in the labor market; the professional skills of the local human resources are increased through training and supervisions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и организация на проекта: 1. Подготовка и организация за стартиране на проекта. 2. Провеждане на тръжни процедури по ЗОП за доставка на материали и консумативи за организация и управление на проекта. 3. Провеждане на тръжна процедура за избор на Проектен Консултант в съответствие със ЗЗД в помощ на екипа за организация и управление на проекта.: Кметът на общината определя със заповед екипа за управление и изпълнение на проекта, помещения и работни кабинети за консултации, обучения, срещи, конференции, предоставяне на услуги в общността, в т.ч. подкрепящи и интегрирани услуги. Определя се и офис за проекта. Екипът за управление на проекта се състои от трима члена: - Ръководител - Отговорен е за цялостното управление и организация на дейностите по проекта. Осигурява добрата комуникация с координатора на Договарящия орган за област Благоевград, заинтересованите страни, местни и национални власти. Организира, ръководи и контролира изпълнението на Проекта. - Технически сътрудник - Осигурява цялата административна подкрепа на ръководител проект и групата от консултанти за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на събития, обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта и т.н. Под прякото ръководство на ръководител проект координира проектните действия. Заедно с ръководител проект, е отговорен за наблюдението на работата на персонала и за качеството на предоставяната услуга. - Счетоводител - Отговорен е за финансовото управление и организация на дейностите по проекта. Отговорност за финансовото отчитане на проекта пред Договарящия орган. Отговорност и контрол по движение на средствата и стриктно изпълнение на бюджета по проекта. Начисляване на хонорари за работещите по проекта на граждански договор. Начисляване на месечните възнаграждения на работещите по трудов договор. Кореспонденция с НАП и превод на дължими данъчно-осигурителни вноски. Към екипа за управление се избира чрез процедура за възлагане по ЗОП проектен консултант – физическо лице, който има висше образование, опит в поне един сходен проект и професионален опит в областта на социалната закрила и/или закрила на детето. Проектният консултант се назначава на граждански договор по Закона за задълженията и договорите (ЗЗД). На проектният консултант се възлага да подготви график за тръжните процедури по проекта, длъжностните характеристики на персонала, правилник за вътрешния ред на Центъра (ПВР) и техническите задания на експертите – външни изпълнители, участващи в мултидисциплинарния екип за предоставяне на интегрирани услуги, за които ще се проведе процедура за подбор по ЗОП. Нуждата от Външен изпълнител за обученията, специализираните услуги и оценка на потребностите произтича от факта, че общината не разполага с нужния човешки ресурс за цялостно предоставяне на качествени интегрирани услуги. Провежда се работна среща, на която се разпределят задачите, разработва се датайлен проектен план за изпълнение и отчет на всяка задача, което ще осигури прозрачност и ефективност на дейностите и ще има по-нататъшен директен ефект върху целевите групи, работещи или ползващи съответната социална услуга в условията на добро управление. По дейността се закупуват, след провеждане на процедура за доставка по ЗОП, всички материали и консумативи, нужни за управлението, администрирането и отчитането пред общността на проекта - печатна хартия, тонери, папки, класьори и др. необходими канцеларски материали. Този разход е включен в непреките разходи по проекта. Хонорарът на Проектния консултант и Екипът за управление е включен също в общата сума на непреките разходи по проекта. Не се предвиждат разходи за командировки. 31 746.26 31 435.54
Въвеждане в експлоатация на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. Провеждане на тръжни процедури за доставка на оборудване, материали и консумативи. Доставка на оборудване, материали и консумативи.: За Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда и неговите Консултативен кабинет, Зала, предназначена за обучения, екипни срещи, срещи с потребителите, консултации, супервизии и др. и оформен кът на потребителя са предвидени помещения - общинска собственост. Залата за обучения, екипни срещи, информационни и други събития, консултативния кабинет и оформения кът на потребителя на Центъра са обзаведени с офис мебели, заседателна маса, бюра, библиотеки и друго необходимо обзавеждане, собственост на общината. За да се въведе в експлоатация Центъра и за да стартира в по-късен етап дейността по осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение, както и да се гарантира устойчивост на тези услуги, се провежда тръжна процедура за доставка на оборудване - два преносими компютъра и едно мултифункционално устройство. Компютрите и мултифункционалното устройство ще се използват както от назначените социални, лични асистенти и домашни помощници при попълване на въведения електронен дневник на потребителя, така и от мултидисциплинарния екип за предоставяне на интегрирани услуги при отчета на дейностите. Един от компютрите, който е свързан с печатно устройство и е разположен в оформения кът на потребителите, ще бъде на разположение и на близките на потребителите за ползване на интернет при търсене на работа, общуване с хора от групата на равните ( в общината няма клуб или организация, която да предлага тези услуги). Компютърът може да се ползва и от потребители, които имат възможност да получат винаги подкрепа за справяне от дежурен в офиса консултант или член на екипа за управление. Двата закупени компютъра и мултифункционалното устройство ще се използват в пряката работа с потребителите и персонала на Центъра. Центъра ще бъде визуализиран с голяма оповестяваща проекта табела с информация за финансовия принос на ЕСФ и българското правителство, бенефициента на проекта и финансовата му стойност. Табелата ще бъде изготвена в съответствие с правилата на ОП РЧР. За успешното функциониране на Центъра и използването на оборудването от персонала, мултидисциплинарния екип, потребителите и техните близки, се предвижда провеждане на процедура по ЗОП за доставка на материали и консумативи - 10 кашона по 5 пакета в кашон печатна хартия и 3 тонера, които ще са необходими за назначения персонал за водене на въведения електронен дневник на потребителя описано в дейност 10. Хартиен носител на попълнения електронен дневник на потребителя ще се съхранява в папки в дома на потребителя. За опазване на обзавеждането и оборудването, както и на съхраняваните документи в помещенията на Центъра от външно посегателство, ще бъде сключен договор за охрана - СОТ. 7 331.55 7 263.87
Провеждане на процедура по ЗОП за подбор на Мултидисциплинарен екип.: С цел осигуряването на пълен достъп до качествени междусекторни услуги за социално включване според специфичните потребности на хората от целевите групи, за да се гарантира интегрираният подход при тяхното предоставяне, за да се създадат детайлни и ясни правила за предоставяне на услугата, както и за да се обезпечи подкрепата, обучението и консултирането на потребителите на пакета услуги по проекта и на персонала, предоставящ социални услуги, се създава мултидисциплинарен екип от експерти с различен профил на компетентностите. За целта, поради липса на достатъчен човешки ресурс в общината, който да притежава необходимия професионален опит, се наема външен изпълнител. С избрания външен изпълнител се сключва договор по Закона за задълженията и договорите, в който са описани всички задължения и отговорности на външния изпълнител, цената на услугите с мерна единица час, броят изработени часове за качествено изпълнение на съответната дейност, срок, условия, на които следва да отговарят изпълнителите експерти на дейностите. За всички дейности по проекта, изпълнявани от външен изпълнител, които се отнасят до пряка квалифицирана мултидисциплинарна, методическа, обучителна, консултативна и подкрепяща работа се избира един външен изпълнител, който докаже, че има екип от професионалисти с различен профил на компетентностите си – социално, здравно, психологическо, както и други изискуеми по проекта форми на професионална квалификация. Външният изпълнител следва да гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Мултидисциплинарният екип включва: 1. Асистент методик: отговаря на следните условия - висше образование, степен магистър, професионален и управленски опит над 3 г. в областта на социалната закрила/ социалните услуги/закрила на детето. 2. Водещ социален консултант(мениджър): водещ експерт – консултант магистър по социални дейности/социален мениджмънт с доказан професионален опит минимум 3 г. в областта на социалната закрила и/ или социалните услуги, консултативни дейности в сходни проекти и услуги. 3. Психолог за психологическото консултиране и оценка на потребностите: бакалавър психология с минимум 2 г. професионален опит 4. Социален работник за обученията, оценка на потребностите и консултациите: магистър/ бакалавър социални дейности/социална педагогика с над 2 г. професионален опит и участие в минимум 2 сходни проекта 5. Кинезитерапевт за консултативна и обучителна за самостоятелно справяне дейност – бакалавър кинезитерапия с минимум 2 г. професионален опит. 6. Лекар за предпочитане педиатър /фелдшер със стаж в спешната помощ/ медицинска сестра с висше образование по социални дейности или социална педагогика за обучението с минимум 5 години професионален медицински опит. 7. Супервайзор: висше образование магистърска степен и минимум 8 години управленски опит в областта на здравните или социални услуги. 0.00 0.00
Изготвяне на методология на услугата от Асистент Методик.: За да се гарантира качеството и мултидисциплинарния подход при предоставяне на интегрирани междусекторни услуги и доброто изпълнение на проекта е необходимо създаването на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги. Община Кресна не разполага с кадри, които да обезпечат професионално дейността. Тя се възлага на външен изпълнител, член на мултидисциплинарния екип, сформиран по дейност 3. Методикът изготвя в хода на проекта ясни и детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които по своята същност представляват методология на услугите. Методологията съдържа: вход и изход от пакета услуги, видове междусекторни услуги, методи за предоставяне, права и задължения на персонала, права и задължения на потребителите, процедура за жалби и сигнали, процедури за подбор на потребителите и персонала, както и други детайлни правила за ефективното предоставяне на междусекторни интегрирани услуги от Центъра, включително и вътрешна система за мониторинг, контрол и оценка на дейностите. Към методологията се изготвят всички приложения: заявления за включване в проекта, формуляр за оценка на потребностите и др. необходими за доброто и качествено изпълнение на проекта. Формулярът за оценка на потребностите надгражда съответните приложения към ППЗСП, тъй като се касае за иновативна услуга, която е интегрирана, подкрепяща и междусекторна. Като приложения, Асистент Методикът изготвя и формулярите за класиране на персонала на Центъра и потребителите като ги съобразява с правилата, процедурите и изискванията за подбор на персонала и потребителите. 1 179.52 1 179.52
Промотиране и популяризиране на проекта. 1.Подготовка и провеждане на тръжни процедури за определяне на външен доставчик за изготвяне и доставка на рекламни и информационни материали. 2. Доставка на материали за промотирането и популяризирането на проекта. 3. Информиране на общността за проекта, финансовият принос на ЕСФ, целите на ОП”РЧР” и на процедурата „Независим живот”.: Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи, ангажиране на всички заинтересовани страни ( институции, заведения за социални услуги, училище, общност, група на равните, доброволци, Общински съвет, Кметства и др.). Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, да получи пълна информация за Центъра и за Процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ. По време на изпълнение на проекта се оповестяват неговите резултати, напредък, рискове и т.н. чрез платени публикации в печата и отчети до Кметствата и Общинския съвет. Акцентът на дейността е върху промяната на обществените нагласи. Методите за информираност и публичност са следните: 1.Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикация за печата, телевизионен репортаж. 2.Метод на комплексна обучителна и информационна работа с доброволци от общността - съобразен е със съвременните модели на социална работа за повишаване на специфичните знания на общността за социалноизолираните хора. Моделите дават възможност за формиране на нагласи и умения за подпомагане, както от доброволци, принадлежащи към групата на равните, така и взаимодействие и взаимопомощ на хората от различните целеви групи и тяхното близко обкръжение. 3. Прессъобщения и информации за медиите – прессъобщенията за резултатите и промените в социалния живот на участниците в проекта, информациите за съвременните модели на работа с доброволци и общността, ангажират възможностите на медиите по посока към модерните подходи на въздействие и постигат повече подкрепа и позитивна промяна, преодоляване на стереотипите в общността. 4.Метод на експертните оценки - осигурява обратна връзка и експертно мнение по проектните дейности, които стават публично достояние. 5. Работа с общността – ще се акцентира върху промяна на нагласите на общността спрямо хората с увреждания и възрастните хора като се търси общественото мнение за качеството на услугите. 6. Метод на мултидисциплинарно взаимодействие. Този метод се реализира чрез съвместни професионални срещи, дискусии, тренинг групи за разбиране същността на междуинституционалното сътрудничество и изграждане на умения за работа по този модел, насърчава проспериращата, основана на знание и конкурентноспособност социална икономика - гарантира се използването на контролни и корекционни системи за прозрачност и добро управление при вземане на решения за постигане на заложените цели. 7. Обратна връзка – включва въпросници към персонала, потребителите на услугите, външни експерти, които сочат резултатите и нужда от прилагане на корекционни механизми – допълнителни обучения, супервизия, интервизия. 8.Методът на разпространение на брошури, на визуализация на проекта, постигат информираност и публичност относно инициативите на ЕСФ, на Договарящия орган и бенефициента по проекта. 9.Методите за информираност и публичност чрез организиране на конференции осъществяват обмена на добри практики и популяризират ОП”РЧР” и Процедурата. 10.Чрез тръжните процедури и избора на доставчик се постига прозрачност на проектните дейности. 11. Публикуването на поканите към потенциалните доставчици в сайта на общината осигурява публичност на дейността. 12.Визуализацията на рекламните и информационни материали, съобразена с правилата на ОП”РЧР” допринася за популяризиране на приноса на ЕСФ и българското правителство. Рекламните и информационни материали са предназначени за конференциите - встъпителна и заключителна, за информационните кампании, за всички по-нататъшни събития и дейности при обучението, подкрепата на персонала и потребителите, предоставянето на услугите и др. Излъченият телевизионен репортаж, обявите в печата, оповестяващите табели за всички събития популяризират проекта, осигуряват му публичност и прозрачност. 3 210.00 3 210.00
Подбор на кандидат - потребителите. Изготвяне на оценка на потребностите. Преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. Подбор на потребителите в зависимост от нуждите и потребностите. Сключване на договори за услуги.: Дейността включва няколко поддейности: 1. Подаване на заявления от кандидат - потребителите; 2. Оценка на потребностите; 3. Подбор и класиране; 4. Сключване на договори за предоставяне на услуги. Предоставянето на услугите в домашна среда от персонала и мултидисциплинарния екип на Центъра се основава на идентифицираните нужди и проблеми на хората от целевата група и на индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Изготвянето на всяка отделна оценка на потребностите става в срок до 20 дни от приема на документи от всеки кандидат-потребител. За оценка на потребностите се използват приложенията към ППЗСП и тези към методологията за услугата; Подборът на целевата група ще се извърши по следния начин: • Информиране за същността и пакета от предлагани услуги по време на информационната кампания • Обработка на данните и презентиране, съпоставено с анализа на докумените за конкретното лице; • Анализ на потребностите и нуждите на потребителя; • Интервю /психологична беседа/ с бъдещите потребители по време на оценка на потребностите; • Изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите. • Договаряне на услугите. Критериите за подбор: • Да не са ползватели целодневно на социални услуги от сходен характер; • Да са лица/деца с трайни увреждания или възрастни хора над 65 г., които не могат напълно или частично да се справят в ежедневието и имат нужда от помощ и подкрепа; • Да са наясно с изискванията, интересите и потребностите си; • Да демонстрират по време на социалното анкетиране желание за промяна в начина си на живот и нагласа за управление на собствената си съдба. При подбора на потребителите ще се използват следните методи: 1. Индивидуален подход – акцентира се върху индивидуалната работа с потребителя, която е в основата на оценката на индивидуалните потребности. 2. Индивидуален избор на кандидат-потребителите на услугите – кандидатите са запознати с извършената индивидуална оценка от консултантите, но пакетът от услуги ще се определя и въз основа на личния избор. 3. Анализ на информацията от оценката и на документацията. 4 . Планиране на услугите – ще се осъществява на база на изготвената индивидуална оценка на потребителите. Използването на метода е изключително важен, за да се отговори на очакванията на потребителите за удовлетвореността им от предоставяните услуги. 5. Анкетиране – основен метод при изследванията на потребностите и нуждата от обучение за самостоятелно справяне, чиято същност запазва правото на личността на конфиденциалност, анонимност и доверие в изпълнителите на проекта. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Попълва се и времеви график на услугите като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съотвтствие с методологията, правилата и процедурите за подбор. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от двама приложни специалиста, а подборът се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите между Доставчика и потребителя или негов законен представител. В Договорът са уточнени вида на услугата, времетраене, изпълнител /помагащо лице/, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия. 2 747.25 2 747.25
Набиране, подбор и назначаване на персонала. Сключване на трудови договори.: Публикува се обява за работните места, условия и срок за подаване на заявления от желаещите за работа като персонал по проекта. В обявата се посочват изискуемите документи. Подборът на персонала на Центъра ще се извършва от комисия по подбора, назначена със заповед на Кмета на общината, която ще работи, спазвайки следната процедура: - Спазване на критериите за подбор, изготвени от екипа за управление; - Приемане, регистриране и преглед на кандидатурите; - Провеждане на интервюта с цел оценка на мотивацията, нагласите, способностите, комуникативни умения, здравна, екологична и обща култура; - Уведомяване на кандидатите. Трудови договори ще бъдат сключени за следните обявени работни места и длъжности, които не са строго профилирани /комплекс/: 1.Социален асистент - Предоставя услуги за социална подкрепа и социално включване. 2. Личен асистент - предоставя услуги за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост. 3. Домашни помощници - предоставят услуги за помощ в комунално-битовите дейности. Трудовият договор на персонала ще съдържа описание на предоставяните от изпълнителя услуги, честотата и продължителността на предоставянето им, работно място и работно време и други. В индивидуалния работен план на всеки член на персонала ще се описва подробно работния му график по дни от работната седмица или по месеци, в зависимост от индивидуалната оценка на всеки потребител. В него ще се указва времето на престой на изпълнителя при всеки потребител, видовете услуги и тяхната продължителност, както и времето за придвижване от един потребител до друг (касае придвижването след първия потребител за деня). Работните графици ще се изготвят в 2 екземпляра и ще се подписват от доставчика и работника. Заплащането е на база часова ставка и действително изработени и отчетени часове и е съобразена с Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. 0.00 0.00
Изготвяне на индивидуални планове за социални услуги на всеки потребител според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. Преглед и актуализиране на индивидуалните планове за услуги на всеки 6 месеца.: Дейността има за цел: Да се постави основата на предоставяне на социални услуги за потребителите, съобразно потребностите и личния избор, чрез изготвяне на индивидуални планове за услуги; Индивидуалните планове се изготвят в условията на информирано съгласие на потребителите и върху основата на проектоплан, който се дискутира, допълва, редактира и актуализира заедно с потребителя или негов законен представител. В плана се описват: - Проблеми и потребности; - Конкретните договорени дейности на предоставян пакет от интегрирани услуги, които удовлетворяват съответната потребност или проблем; - Честота на оказване на пакета услуги; Консултиране, мотивационна и психологическа подкрепа на потребителя - времетраене, брой консултации; Име и телефон на помагащото лице; - Специфични обстоятелства и факти – заболявания, взаимоотношения с други хора, име на личен лекар и други. Оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя. Те трябва да се отчитат при оказване на социалните услуги. 0.00 0.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите. : Дейността цели: 1.Формиране на положителни нагласи към помагащите професии и социалните услуги в домашна среда. Повишаване на мотивацията за предоставяне на качествени услуги. 2. Придобиване от новопостъпващи изпълнители на услугите на основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора, които са затруднени или не се справят в ежедневието, чрез въвеждащо обучение за тези членове на персонала, които не са обучавани по предходни проекти; 3. Повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво чрез надграждащо обучение за всички членове на персонала. Поради спецификата на дейността и липса на професионалисти от персонала на бенефициента, обученията по настоящия проект се възлагат на външния изпълнител, с когото е сключен договор по дейност 3. Обучителите са членове на експертния мултифункционален екип на външния изпълнител. Въвеждащото обучение протича в два модула, разпределени в 3 дни, в три групи. През обучение преминават всички одобрени лица от персонала, които не са представили сертификат за преминат успешно курс на обучение по предходни програми и след проверка е установено, че не са обучавани. Медицинските сестри поради изискването за професионален стаж и придобито специализирано образование не преминават обучение. С оглед на големия брой безработни и сравнително ниските доходи на населението в общината на база предходни проекти се очаква по-голям брой заявления за включване в състава на персонала по проекта и регистрирането на над 85 заявления за работа. Очаква се начално обучение да преминат 30 лица, а ще бъдат назначени 51 (от които две медицински сестри), част от които са преминали обучение. По този начин след назначаване на персонала ще има листа на чакащи и обучени, които да бъдат включвани при определени обстоятелства и необходимост в следпроектно време или по време на изпълнение на проекта. Въвеждащото обучение дава общи знания за професията, методологията и личната организация на труда, основни грижи за хора със здравословни проблеми, оказване на първа помощ. Надграждащото обучение за 49 лица (два дни 3 групи) ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на потребителите. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Той има за цел да надгради знания и умения на персонала, включително за работници, обучавани като социални асистенти, лични асистенти и домашните помощници, преминали начален курс по предходни проекти и програми. Не се предвижда провеждането на специализирано обучение, тъй като е планирано консултациите и супервизиите да имат характер на такова. Програмите и обучителните материали се изготвят от екип в състав: обучителите, Асистент методика и социалния мениджър на мултидисциплинарния екип. 1 880.00 1 880.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги за потребителите. : Предоставянето на услугите по настоящия проект е предвидено да бъде с продължителност 18 месеца. Почасовите услуги в домашна среда, които се предоставят от Центъра за социално включване в изпълнение на индивидуалните планове и развиващи програми са: 1.Услуги за социална подкрепа и социално включване - изпълнява се от социални асистенти, които: помагат на потребителите за определяне и оценяване на обществените ресурси от юридическа, медицинска и финансова помощ, транспорт, оказват помощ при придвижване, всекидневни грижи и други услуги; Извършват административни услуги; Поддържат връзка с личния лекар и осигуряват достъп до здравни услуги; Закупуват лекарства и хигиенни материали със средства на потребителя; Придружават потребителя на културни и обществени мероприятия; Организират празници и работят за разширяване на приятелския кръг на потребителя; Оказват на потребителите и семействата им емоционална подкрепа и информация, съветват по теми като хранене, хигиена, упражнения, отношение към околния свят, управление на отпадъците; адаптиране към увреждането, възрастовите изменения или заболяването; поддържат връзка с мултидисциплинарния екип и екипа за управление на проекта и търсят помощ при конфликтни и кризисни ситуации. Предоставят психологическа подкрепа на потребителя чрез разговори, разходка сред природата или четене на глас; При нужда и в кризисни ситуации на нарушаване на психо-емоционалния статус на потребителя изискват от доставчика намеса и консултация с експерт – консултант по проекта; - Обучават потребителя за водене на здравословен начин на живот, енергийна пестеливост, управление на отпадъците чрез разделно събиране на отпадъците, рециклиране и др. дейности от предвидения общ пакет услуги по проекта. 2.Услуги за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост - предоставят ги лични асистенти, които: помагат на потребители с персонални и терапевтични нужди при осъществяване на лична хигиена, при хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства през устата и при преобличане, в съответствие с индивидуалния план за услуги; поддържат хигиенните стандарти около потребителите като почистват стаите им и сменят спалното бельо, пране на дрехи и миене на чинии, както и почистване на помещенията, обитавани от потребителя; Предоставят психологическа подкрепа на потребителя чрез разговори, четене на глас, преглед на печата, обсъждане на филми и др.; придружават потребителите при посещенията им при лекари и други. 3.Помощ при комунално-битови дейности – оказва се от домашни помощници, които метат, почистват с прахосмукачка, мият и лъскат, сменят спално бельо, правят покупки за домакинствата, приготвят и сервират храни, пазаруват със средства на потребителя и изпълняват други домакински задължения. 4. Осигуряване на достъп до медицински грижи – извършва се от медицински сестри, които при идентифицирана потребност извършват манипулации, предписани от лекар в домашни условия, правят превръзки ; извършват превантивни дейности при лежащо болни относно появата на декубитални рани; дават съвети за здравословен начин на живот, активна почивка, предоставят и др. услуги според специфичните потребности на индивида, включени в плана за услуги. Пакетът от услуги включва почасова грижа, която варира от 1-4 часа дневно на потребител. При осигуряването на достъп до интегрирани услуги, според специфичните проблеми и нужди на човека в неравностойно положение, не може да се направи строга диференциация на задълженията както на персонала, така и на мултидисциплинарния екип. Ето защо индивидуалните планове за услуги се съгласуват с помагащото лице и с всички членове на мултидисциплинарния екип, който осигурява мотивационната, психологическа и друг вид подкрепа според индивидуалните потребности на потребителя. Съгласуването става в присъствие на потребителя или на негов законен представител, при заявка и в присъствие на значимо за потребителя лице, по негово желание. 377 799.70 378 597.98
Мотивационна, психо-социална, здравна и консултативна подкрепа за потребителите на услугите. Оказване на подкрепа според индивидуалната потребност на отделния човек и в съответствие с плановете за предоставяне на услуги и/или индивидуалните развиващи програми.: Дейността включва: 1. Информиране и консултиране. Мотивационна подкрепа и подготовка за адаптация към новите условия на живот и организация на бита чрез начално консултиране на всички утвърдени потребители с изключение на тези, които по време на стартиране на проекта ползват услуга „Личен асистент” по процедура „Нови алтернативи”. Информирането и консултирането е относно пакета от предлагани услуги, правата и задълженията, отношенията с доставчика. По време на консултацията се определят нагласите за допускане на друго лице в дома, очакванията на потребителя за същността на предлаганите услуги, неговите желания, психо-емоционалния му статус, възможностите за обучение в самостоятелно справяне. Консултантът следва да подготви потребителя за промените, които настъпват с новата организация на деня му и неговия ритъм на живот, да го мотивира да се справя в конфликтни и екстремни ситуации, да го подкрепи да приеме новостите. По време на консултацията експертът-консултант извършва наблюдение и обследване по отношение необходимостта от изготвяне и изпълнение на индивидуална развиваща програма за малка част от потребителите със сериозни психо-социални и емоционални проблеми, които изискват комплексна работа от експерт и която не е по силите на помагащото лице без допълнителна помощ и подкрепа. 2. Изготвяне и изпълнение на индивидуални развиващи програми. Водещият експерт – консултант, член на мултидисциплинарния екип от специалисти и експерти, има за задача въз основа на наблюдението по време на консултацията да изготви индивидуални развиващи програми предимно за потребители с увреждания, които имат данни да подобрят психо-емоционалния си континиум и да приключат успешно своето социално включване в живота на общността, вкл. и в трудов колектив. Акцентът при изпълнението на индивидуалните развиващи програми се поставя върху мотивационната и психо-социална консултативна работа. Изключително е важно водещият експерт- консултант да притежава висока квалификация и професионален опит. От качеството на неговата работа зависи успехът за социално включване на предимно млади хора с увреждания, които поради наличие на скрита дискриминация от работодатели и психо-емоционални стресови прегради не желаят и не търсят работа и осмисляне чрез лично управление на живота си. 3. Психологическа подкрепа на потребителите - Оказва се от психолог- приложен специалист, член на мултидисциплинарния екип от специалисти и експерти. Подкрепата е насочена към потребители с психо-емоционални проблеми, които имат предвидени психологически консултации в индивидуалния план за услуги, изготвен на база специфични нужди и потребности на човека от целевата група. 4. Рехабилитационна подкрепа – Предоставя се като социална интеграция и рехабилитация и медицинска рехабилитация. Социалната рехабилитация е подчинена на конкретна и пряка комплексна социална подкрепа на потребителя за социално включване и преодоляване на социалната изолация. Провежда се винаги в присъствието на помагащото лице, с изключение на случаите когато потребителят желае да сподели конфедициална и лична информация или в случаи на конфликтни ситуации между изпълнителя и потребителя. Акцентът в работата на социалния работник е изслушването, споделянето, проявената емпатия и използването на силните страни на потребителя с цел постигане на оптимални резултати. Медицинската рехабилитация се изпълнява от кинезитерапевт с опит, който за максимално кратко време следва да обучи потребителя, на когото лекар физиотерапевт е назначил ЛФК в домашни условия, как да изпълнява оптимално съответните упражнения, как да регулира дишането си, с каква продължителност и до каква степен следва да е натоварването. 10 496.90 10 532.95
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Дейността се възлага на Външния изпълнител - работодател на членовете на мултидисциплинарния екип, с когото е сключен договор за услуга по дейност 3. Екипът от специалисти извършва: 1. Психологическата подкрепа на персонала, която е с цел превенция на професионалното прегаряне, превенция на професионалния стрес, справяне в конфликтни ситуации. Консултациите са част от надграждащо и продължаващо обучение за персонала и съдържат в себе си елементи на супервизия. 2. Консултиране – извършва се от експерт – социален мениджър и се отнася преди всичко до надграждане на уменията за качествена социална работа на персонала с потребителите. По време на консултациите с елемент на супервизия се работи върху казуси от практиката на консултираното помагащо лице, дискутира се тяхното решение; усвояват се нови прийоми в пряката работа за предоставяне на услугата; надграждат се умения и знания. 3. За проследяване на качеството на предоставяната услуга, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите и коригиране на слабости и пропуски, установени при проверките на място или постъпили жалби, е предвидено провеждането на супервизии. По своята същност всяка супервизия е форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания, надграждане на неговите умения и знания, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. С оглед на това, че консултативните дейности са планирани с характер на супервизия и специализирано обучение, се предвиждат само групови супервизии в три групи за всяка една професия през 3 месеца. Първата супервизия задължително отчита уменията за работа под супервизия на участниците в груповата сесия, равнището на комуникация, силните и слаби страни на участниците, рискове от конфликти, породени по време на работа или и незадоволително качество на услугите. Последващите супервизии са подчинени на корекция на дефицити, установени при първата супервизия, която има характер на обследване - проверка и е основа за планиране на последващите групови сесии. Практиката показва, че известен процент помагащи лица от персонала не се справят добре в кризисни ситуации, особено в първите месеци на адаптация, не разбират същността на услугата с крайна цел – социално включване и нуждата от постоянна подкрепа във всички аспекти на потребителя, не притежават достатъчно умения и знания. Вършейки всичко вместо потребителя, без да оценяват, макар и минималните му възможности за включване в определени дейности, те прегарят професионално и реализират незадоволително качество на пакета от услуги, които предоставят. В този аспект са предвидени 32 индивидуални едночасови супервизии, приблизително по две на месец - без първия и последния. 4 654.42 4 514.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).