Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims to improve local carbon footprint reduction policies through greater involvement of business and civil society in creating opportunities and realizing the shared consumption of products and services. In this regard, we identified the needs of stakeholders in several areas:
1. Support for the activities of Bulgarian private and public enterprises wishing to provide products and services for shared consumption;
2. Assistance from the administration to individual citizens, non-governmental organizations, and businesses to encourage shared consumption;
3. Civil society and business should be directly involved in decisions relating to their interests;
4. Joint actions of business, administration, non-governmental organizations, and experts to increase the collective capacity for better and more sustainable service in the public interest;
5. Facilitate mutual learning and knowledge transfer to accelerate effective policies and practices in the circular economy and sustainable consumption.
Given the above, this project has the ambitious goal of contributing to increase citizen participation in the formulation of local policies to promote shared consumption in line with the objectives of the European Green Deal.
The project will be implemented on the territory of Varna municipality through a partnership of two organizations and provides for the implementation of the following activities:
•	Citizens' monitoring of policies and legislation through studies, analysis and impact assessment and proposals for policy reformulation and improvement of legislation concerning the European Green Deal;
•	Implementing a campaign in defense of shared consumption as a significant factor in reducing the carbon footprint;
•	An information campaign will be conducted within the project to increase citizen participation in the implementation and monitoring of policies and legislation in the field of the European Green Deal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Граждански мониторинг на политики и законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, касаещо Европейския зелен пакт: Настоящата дейност предвижда изпълнението на взаимнодопълващи се мерки (поддейности), които в своята цялост ще доведат до постигане на резултатите, които тя си поставя да постигне. Дейността ще стартира с обследване на материали и разработване на анализ на отправените от Европейския съюз препоръки по отношение на намаляването на въглеродния отпечатък чрез промени в начина на потребление. Ангажирани с тази задача ще бъдат експертите "икономист" и "мониторинг". Ще бъдат взети предвид основните препоръки, отправени в рамките на проведените предварителни консултация по Европейския пакт за климата, като ще бъде направена съпоставка между препоръките на заинтересовани страни от различни европейски държави, с акцент върху въздействието на местно ниво. На следващ етап екипът от експерти предвижда организирането и провеждане на обществена консултация/уебинар с участието на граждани, неправителствени организации и представители на бизнеса за обсъждане на идентифицирани добри практики, както и рискове, касаещи съвместното потребление на продукти и услуги в България и чужбина, отговарящи на препоръките, отправени от Европейските институции за намаляване на въглеродния отпечатък. На този етап дейността цели да се формулират добрите практики в България, Европейския съюз и по света по отношение на модели на потребление, насочени към ефективното потребление на ресурси и намаляването на разхищенията. Дейността трябва да спомогне за създаването на списък с добри практики, които в последствие да бъдат анализирани, за да се установи тяхната приложимост на местно ниво. В резултат от проведените проучвания и обществени консултации, ще бъде изготвен доклад за добрите практики по отношение на намаляване на въглеродния отпечатък чрез нови форми на потребление. Дейността ще предложи доклад на местната администрация, който да описва добрите практики в света по отношение на намаляване на въглеродния отпечатък на местно ниво чрез действия, засилващи кръговата икономика и икономиката на споделяне. По този начин ще се даде възможност на общинската власт да може да предприеме действия за подобряване на политиките в подкрепа на споделеното потребление в общината. Докладът трябва да определи тематични области на въздействие и да опише конкретните мерки, прилагани по света от местните власти, както и постигнатите до момента резултати. Споделеното потребление е един от начините, чрез които е възможно да се удовлетворят нуждите на обществото, като същевременно се ограничават екологичните щети. Бъдещето на бизнеса в голяма степен зависи от способността му бързо да се адаптира към новата нисковъглеродна икономика. Преориентирането му към предлагането на продукти и услуги за споделено потребление в голяма степен зависи от условията, създадени от политиките в тази посока. В този смисъл е немислимо да очакваме от бизнеса да преориентира дейността си към един нов начин на потребление, без да бъдат налични стимули и да бъдат премахнати евентуалните съществуващи препятствия пред развитието на подобен нов тип икономика. Дейността е насочена към задоволяване на потребностите на целевата група „Общинска администрация“ от информираност и оказване на съдействие към отделни граждани и групи. Дейността ще бъде финализирана с изготвяне на оценка и отправяне на препоръки към общинската администрация на гр. Варна за намаляване на въглеродния отпечатък. Европейският зелен пакт си поставя три основни цели до 2050 г.: 1. да няма нетни емисии на парникови газове; 2. икономическият растеж да бъде отделен от използването на ресурси; 3. нито един човек или регион да не бъде изоставен. Целта на дейността е да се идентифицират възможни за прилагане политики, съобразени с местния контекст, стимули и пазари, както и да се поставят основите за изграждане на дългосрочна стратегия за постигането на втората и третата цел на Европейския зелен пакт. Чрез прилагане на описания комплекс от мерки, настоящата дейност 1 ще допринесе за постигането и на двете специфични цели на проекта. 26 195.40 25 482.60
Дейност 2: Реализиране на кампания в защита на споделеното потребление, като значим фактор за намаляване на въглеродния отпечатък: Безспорен е фактът, че днес Интернет и възможностите, които предоставя за провеждане на кампании, са едни от най-ефективните за всички организации, които искат да привлекат общественото и институционално внимание върху някоя обществено значима кауза. Продължителността на настоящата дейност съвпада с продъжителността на целия проект, като една от целите и е да поддържа обществения фокус върху политиките, обект на граждански мониторинг в рамките на проекта. Един експерт с компетенции в сферата на онлайн кампаниите ще бъде ангажиран за целия период на проекта, като ще има ангажимента да изготвя и публикува оригинално съдържание в предварително идентифицирани платформи за комуникация. Изборът на онлайн канал не е един. Потребителите ще бъдат комуникирани успоредно по няколко онлайн канала. Като част от дейностите от група в) от НК, кампанията е ориентирана към повишаване на общественото внимание по каузите на Зелената сделка, допринасяйки по този начин за постигането на партньорско управление с гражданите и бизнеса, което съответства в пълна степен със Специфична цел 1 от настоящия проект. Кампанията ще даде възможност да се включат пряко с мнения и препоръки всички заинтересовани страни, представители на гражданското общество и бизнеса при формулиране, обсъждане и изпълнение на политиките. Интерактивният метод на комуникация ще гарантира навременното двупосочно получаване на обратна връзка. Ангажираният с дейността експерт ще бъде запознат подробно с принципите и политиките на Европейския зелен пакт, ще следи за прогреса на останалите дейности по проекта и ще бъде снабден с инструментариум за ефективна комуникация. Информационната кампания ще включва предимно активност в интернет и социалните мрежи, включително: 1. Създаване, развитие и управление на групи и страници в социалните мрежи, вкл. Изграждане на идентичност и на положителна репутация; Ангажиране на потребителите; Използване на модерни софтуерни инструменти за оптимизация в социалните мрежи; 2. Публикуване на постове с качествено и таргетирано съдържание - минимум 5 бр. Увеличаване на последователите - доклад със статистика. Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията 3. Създаване и настройка на Youtube канал - 1 бр. Качване на видео съдържание - минимум 3 бр. видео клипа; Оптимизиране на клиповете; Добавяне на Play Lists; Добавяне на описание 3.Създаване на видеосъдържание и визуализация: Превод и субтитри на материали, свързани с добри практики на устойчиво потребление по света; Изготвяне на снимков материал за кампанията (професионални снимки) - минимум 20 снимки. Изготвяне на лого на кампанията. Важно условие за успеха на онлайн кампанията, е криейтивът. Дали визуалната и интерактивна комуникация с таргет групите ще подпомогне познаваемостта на кампанията (campaign awareness), дали ще предадем достатъчно ясно и разбираемо посланието на кампанията и най-вече дали посланието и визията ще провокират онлайн потребителят да задържи интереса си върху темата, както и да извърши действие, което ще го направи сега или след време поддръжник на кампанията. Успоредно с криейтива отделяме голямо внимание на посланието, т.н. wording. Посланията трябва да бъдат ясни, кратки, позитивни, мотивиращи, разбираеми. Друг съществен фактор за реализирането на ефективна и ефикасна кампания, е да планиране във времето, нейната цикличност, период, етапи, паузи. С ясна концептуализация, която включва: дефинирани цели, целеви групи, добре подбрани онлайн канали, уникална визия (криейтив), ползваеми послания (copywriting), , банери, текстови реклами или бюлетини, с добре планирана във времето кампания, Мултиплициращият потенциал на онлайн кампаниите е огромен. Създаването на ефективна концепция за разпространение на информацията може да доведе до един самоподдържащ се модел, в т.ч. и във финансово отношение. Друг ефект на виртуалните кампании е, че лесно могат да надскочат местното ниво на въздействие и да се разпрострат в областен/ регионален и дори национален мащаб. 24 948.00 24 472.80
Дейност 3. Информационна кампания за повишаване на гражданското участие в процесите по изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в сферата на Европейския зелен пакт: Информационната кампания цели да обобщи и да доведе до знанието на широката общественост идеите и постигнатите резултати от изпълнението на проекта. Докато предходните дейност 1 и дейност 2 целят да идентифицират нуждите на обществото, добрите практики за тяхното задоволяване и формулирането на работещи решения на местно ниво, то чрез информационната кампания всички заинтересовани страни ще бъдат информирани за възможностите за реализация в практиката на идентифицираните възможни решения. Целеви групи на Дейност 3 са гражданите, бизнесът и неправителствените организации. Информационната кампания на проекта цели да информира гражданите за възможностите,предоставяни от споделеното потребление за удовлетворяване на нуждите им и действията, с които местната власт се е ангажирала да извърши за засилването на тези възможности. Докато много хора и организации вече предприемат стъпки за климата, други са нетърпеливи да научат повече, за да могат да започнат да правят избор, съобразен с климатичните нужди. Информационната кампания ще допринесе за обединяване на знанието и потенциала на двете групи. С тази цел ще бъдат споделени с гражданите конкретни практически насоки за ежедневни действия в тази посока, като например консумация на местни сезонни продукти,ползване на публичен транспорт, рециклиране и др. По отношение на бизнеса информационната кампания ще наблегне на възможностите, които се отварят пред местните фирми за преориентиране на дейността им към добри практики, свързани със споделеното потребление. Става въпрос за възможности, които ще подпомогнат от една страна икономическата устойчивост на фирмите, а от друга – засилването на собствената им Корпоративна социална отговорност. През 2006 г. Европейската комисия дефинира Корпоративната социална отговорност (КСО) като „концепция, при която компаниите интегрират на доброволна основа дейността си по опазване на околната среда и социалните си инициативи в своите бизнес стратегии и във взаимодействие с всички заинтересовани лица”. Социалната отговорност включва както икономическа, така и екологична отговорност. По-широката цел на социалната отговорност е да се създава все по-висок стандарт на живот за хората в и извън корпорацията, като същевременно се запазва нейната рентабилност. Информационната кампания по проекта цели да наблегне на преимуществата за местния бизнес при следването на КСО, които се изразяват в повишено доверие от страна на потенциалните клиенти. Съгласуването на продуктите и услугите на фирмите с очакванията на заинтересованите страни ще добави икономическа, екологична и социална стойност за обществото. По отношение на неправителствените организации, информационната кампания ще очертае възможностите за засилване на връзките между онези от тях, чиято пряка дейност е свързана с устойчивото бъдеще, както и ще ги информира за създадените връзки с бизнеса и местната администрация в рамките на проекта. Чрез набелязването на допирните точни в целите на отделните заинтересовани страни, ще се създаде възможност за бъдещи съвместни действия по отношение на реализацията на практики и проекти, свързани с кръговата икономика и споделеното потребление. 2 494.80 2 494.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).