Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The strategic goals and priorities of this project are related to the desire to improve the quality of life in Sofia and make it a desirable tourist destination by creating new pedestrian zones in the central part of the city. Sofia is one of the capitals in Europe with high levels of air pollution. Among the main pollutants are high emissions from motor vehicles.In order to provide a better living environment in the capital, a partnership will be established between the administration and civil society for the preparation and evaluation of local policies, strategies and plans aimed at ensuring a higher standard of living in Sofia. For the sustainable development of the local economy, tourism, improving the quality of life in the medium and long term, it is necessary to increase the pedestrian zones typical of most European capitals. The increase of the central pedestrian zones will allow for the creation of a secondary center with high added value, a center for arts, crafts, small business development. Ensuring citizen participation in decision-making and implementation of policies aimed at improving competitiveness, quality of life and tourism in Sofia will ensure open and responsible governance, which is one of the objectives of the project and the procedure, which is in the basis for applying the principles of transparency, openness and efficiency of public administration. The project will enable citizen participation in decision-making and policy implementation aimed at improving local policies in the short and long term to increase competitiveness, tourism and quality of life in Sofia. The implementation of this project will provide an opportunity to improve and refine the process of strategic planning and programming for the period 2021-2027, by analyzing the Integrated Plan for Urban Reconstruction and Development 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението;: В рамките на дейността ще се разработи детайлна методология за събирането, проучването и анализирането на разнообразни източници на информация и документи. На основата на разработена детайлна методология за събиране, проучване и анализиране на релевантни стратегически документи и разнообразни източници на статистическа и емпирична информация, ще бъде проведено обстойно и задълбочено проучване, което систематизира съвкупност от количествени и качествени резултати относно формираните и провеждани местни политики за насърчаване конкурентоспособността, туризма и подобряване качеството на живот в столицата. Това ще бъде възможно чрез ограничаване автомобилния трафик в центъра на столицата, който е един от най-големите замърсители на въздуха в София. В световната класация, София се нарежда в началните позиции по мръсен въздух. В България всяка година над 8500 души умират преждевременно от заболявания, причинени от замърсяването на въздуха. Чрез осъществяване на диалог и осигуряването на възможност за участие на гражданите във вземането на решения и провеждане на политики, се цели да бъде извършен обстоен анализ на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 и отправяне на препоръки за следващия период на програмиране, с цел повишаване качеството на живот в столицата. Основни цели на анализа-оценка, фокусирани към изпълнението на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 са: 1. Оценяване на общото въздействие върху социално-икономическата обстановка в гр. Кърджали на основата на социално-икономически показатели, за които са налични актуални за периода статистически данни; 2. Оценяване на ефективността и ефикасността на използваните мерки, инструменти и ресурси за изпълнение на приоритетите, тематично насочени към повишаване жизнените стандарти, чрез намаляване на вредните емисии. 3. Оценяване на степента на постигане на приоритетите и мерките, и устойчивост на резултатите Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 4. Оценяване на целесъобразността от прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 5. Оценяване на въздействието на интервенциите при прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 6. Оценяване на добрите практики от прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 (ИПГВР) 7. Формулирането на препоръки и добри практики, с конкретни насоки за прилагането им в периода 2021-2027 г. На основата на извършения анализ, се очаква да бъдат изведени препоръки по отношение на следните процеси: • формиране на местни политики по отношение на увеличаване на пешеходните зони в градския център на столицата, което ще доведе до намаляване на вредните емисии в атмосферния въздух и ще превърне София в една привлекателна европейска столица. Тези действия ще допринесат и за повишаване конкурентоспособността и развитие на туризма • оценка на управлението на изпълнението на мерките, насочени към устойчив туризъм, развиване на културната и териториалната идентичност на региона, развитие на отраслите, свързани с природния и културен потенциал на областта в ИПГВР • оценка на въздействието на интервенции при прилагането на ИПГВР 2014-2020 в устойчив туризъм, развиване на културната и териториалната идентичност на региона и динамично развитие на отраслите, свързани с природния и културен потенциал на областта В резултат от изпълнение на дейността ще бъде разработен Анализ – оценка на изпълнението на ИПГВР 2014-2020 с акцент увеличаване на пешеходните зони в централната градска част на столицата с отправени препоръки. Дейността е съотносима към т. а) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване. Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели. 28 500.00 57 000.00
Разработване на механизъм и инструментариум за обратна връзка и оценка от страна на гражданите при взаимоотношенията с административните структури за формулиране, изпълнение и мониторинг на общински политики: Дейността е в обхвата на допустими дейности и цели създаването на инструмент (Наръчник за гражданска активност) за гражданските организации и административните структури за ефективно участие на организираните граждани във формирането, изпълнението и мониторинга на местни политики. Разработените механизми и инструменти ще са в посока, водеща до: - реална прозрачност на властта, създаваща възможност гражданите да оценяват нейната ефективност, резултатност и почтеност; - реално, постоянно присъствие на граждани в стратегически документи и при изработването на политики и пр. - постигане на реален капацитет (реални умения) на гражданите за устойчиво и резултатно участие - постигане на реален капацитет (реални умения) на администрацията за работа с гражданските организации за устойчиво и резултатно участие В резултат от работата по проекта, стъпвайки на направения анализ и препоръки в дейности 1, в наръчникът ще се заложат, минимум: 1. Инструменти и механизми за публичната отчетност на проведените местни политики; 2. Механизми за включване на гражданите в процеса на вземане на решения на местно ниво; 3. Устойчива система, приета като част от рутинната дейност на органите на властта, за системно и устойчиво обучение на служители от административните структури и прилагане на включените механизми и инструменти в Наръчника за активиране на гражданското участие в изработването и прилагането на резултатни политики. Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели. Разработеният наръчник допринася за постигането на открито и отговорно управление в партньорство с гражданите, бизнеса и социалните партньори чрез създаването на инструмент за всички страни за повишаване на взаимодействието. Дейността е съотносима към т. а) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване. Дейността пряко е насочена към следните целеви групи: Бизнес; Общественост; Администрации на държавните институции ( Столична община) Неправителствени организации 23 956.00 23 956.00
Информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство: Дейността си поставя за цел да популяризира продуктите по проекта пред широк кръг заинтересовани страни. Публичното разпространение на постигнатите резултати в партньорство с отговорните за разработването, изпълнението и мониторинга на общински политики, пред широк кръг от целевите групи и заинтересовани страни, допринася за открито и отговорно управление в партньорство при разработване, изпълнение и мониторинг на публични политики, повишено гражданското участие при провеждането на политики за повишаване на качеството на живот, туризма, конкурентоспособността и предприемачеството на местно ниво, довеждащо до партньорско управление с гражданите и бизнеса. В рамките на дейността ще се реализират: Поддейност 1: Организиране и провеждане на еднодневна кръгла маса със заинтересованите страни за съвместно действие между администрация и НПО за обсъждане и приемане на препоръки за бъдеща реализация на местни политики. Тя ще се проведе в гр. София, с формат 30 участника, непосредствено след подписване на договора за БФП. Предложените препоръки ще залегнат в изготвения по проекта Наръчник. Възможността за осъществяване на обществен дебат за изпълнението и мониторинга на местни политики, с насоченост към намаляване вредните емисии, повишаване възможностите за туризъм и конкурентоспособност в гр.София. Участието в кръглата маса ще даде възможност гражданите да оценяват реалната прозрачност на властта, нейната ефективност, резултатност и почтеност. Реалното постоянно присъствие на граждани в стратегически документи и при изработването на политики и прочие ще допринесе за постигане на реален капацитет (реални умения) на гражданите за устойчиво и резултатно участие и за постигане на реален капацитет (реални умения) на администрацията за работа с гражданските организации за устойчиво и резултатно участие . По време на кръглата маса ще се разискват проблемите, тенденциите и възможните алтернативи за решаването им, ще се споделят на идеи и обмяна на информация. Изведените обобщения, изводи и препоръки ще бъдат включени в "Наръчник". Под дейност 2: Организиране и провеждане на кръгла маса със заинтересованите страни за представяне на продуктите по проекта в гр. София. Дейността ще популяризира продуктите по проекта пред широк кръг заинтересовани страни. Чрез реализирането й ще направи формално и неформално обсъждане на резултатите от проекта и неговото устойчиво развитие измервайки активността на участие чрез обратните връзки от проведените събития. Публичното разпространение на постигнатите резултати в партньорство с отговорните за разработването, изпълнението и мониторинга на общински политики, пред широк кръг от целевите групи и заинтересовани страни, допринася за открито и отговорно управление в партньорство при разработване, изпълнение и мониторинг на публични политики, повишено гражданското участие при провеждането на политики за повишаване на качеството на живот, туризма, конкурентоспособността и предприемачеството на местно ниво, довеждащо до партньорско управление с гражданите и бизнеса. Дейността може да се разглежда и като заключителна дискусия за изпълнението на проекта, постигнатите резултати, устойчивостта на продуктите след приключване на проекта и неговата добавена стойност. Значението на комуникациите при насърчаване и осъществяване на активно гражданско участие е от ключово значение за успеха на усилията на администрацията да предизвика определени публики да взаимодействат кооперативно и ефективно, което да доведе до създаване на качествен, взаимно приет и в крайна сметка функциониращ ефективно и ефикасно административен, управленски продукт. Дейността е съотносима към т. д) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване. Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели. Дейността пряко е насочена към следните целеви групи: Бизнес; Общественост; Администрации на държавните институции ( Столична община) Неправителствени организации 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).