Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project is aimed at implementing energy efficiency measures in 3 civil buildings. The objects of intervention within the construction range ot town of Popovo, who is designated as a level 4 support center of the national polycentric system, according to the National concept for spatial development 2013-2025. Project activities will contribute to the theese civil buildings with a total area of 6 661.39 m2, adress:
1. “Mladost” bl.4- 2 543 m2;
2. “Mladost” bl.111- 3 034 m2;
3. "Dryanovska"- 34- 1 084 m2

Implementing this project the quantity of saved energy will be reduced to 1 158 653,00  KWh of a year and the reduction of greenhouse gas emissions will be 380.70 tons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност №1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, финансов експерт, координатор, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС 189/05.08.2016 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: -Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; -Времеви графици на задачите; -Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване. 16 290.16 12 135.88
Дейност №2 "Публичност, визуализация на проекта и информационна кампания за информиране на целевите групи и обществеността": Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Дейността обхваща и провеждане на информационна кампания за информиране на целевите групи. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: 1. На 30.04.2018г. от 17.00 часа в залата на Дом на културата, гр. Попово беше проведена информационна среща във връзка с кандидатстване по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г., Приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“, Процедура за предоставяне на БФП BG16RFOP001-2.002 „Енергийна ефективност в периферните райони-2”. На срещата са представени основните акценти и изискванията за кандидатстване на сдруженията, като също са разпространени подготвените информационни материали и документи за учредяване на сдружение на собствениците. На срещата присъстваха над 50 граждани. Бяха представени акцентите и новите моменти на обявената от управляващия орган на ОПРР 2014-2020, процедура за подбор на проекти. Експертите от Община Попово представиха в детайли възможностите на програмата, допустимите жилищни сгради и дейности, необходимите документи и процедурата, по която ще кандидатстват жилищните сгради. 2. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ ПО ПРОЕКТА 1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 60 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка; 3. Изработване на 30 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност.Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обеките на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (60 бр.) 5. Инсталиран 1 бр. билборд; 6.Изработка и монтаж на 3 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на трите сгради, обекти на интервенция. 7. Провеждане на церемония "Първа копка" за 60 души, съгласно изискванията на Наръчника. 8. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция –60. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана на покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Организирането на пресконференцията и публикацията на интернет страницата на общината ще се осъществи от екипа и по проекта. 6 900.00 8 160.00
Дейност №3: "Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": I. ОБЕКТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ. 1. ж.к. "Младост" бл. №4 - РЗП 2 543 м2; 2. ж.к. "Младост" бл. №111 - РЗП 3 034 м2; 3. ул. "Дряновска" №34-1 084 м2. II. ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ. Мерките за енергийна ефективност и привеждане на сградите, съгласно нормативните изисквания са описани в докладите от техническото и енергийно обследване и са следните: 1.Репариране на обрушени конструкт. елементи по сградите, с цел възстановяване на бетонното покритие на армировката им.Измазване на видимите бетонни повърхности с цел предпазване на бетона. Възстановяване на водоплътния материал във фугите между фасадните панели. Ремонт на обрушените мазилки, шпакловките и боята в общите части. Репариране и надстройване до нормативната височина на балконите. 2.Ремонт на мълниезащитната инсталация и подмяна на връзките със заземителните колове. Лабораторна проверка на съпротивлението на заземлението на мълниезащитата. 3. Частична или цялостна подмяна на покривното покритие и поцинковани ламаринени обшивки. Подмяна на компрометираните капандури по покривите. Репариране на коминните тела и поставяне на шапки върху тях.При скатни покриви с използваемо подпокривно пространство /тавански стаи/ топлоизолация ще бъде монтирана между ребрата на дървената носеща конструкция а при стоманобетонно скатен покрив – залепена върху стоманобетоновата плоча. 4. Обработка на делатационни фуги между отделните секции при топлизолиране. 5. Цялостно обновяване на фасадната мазилка след полагане на топлоизолация. Репариране на цокълната облицовка на сградата. 6. Пълно топлоизолиране на всички външни стени на сградите без налична изолация или надграждане на съществуваща. Поставяне на топлинна изолация от ЕPS по таваните на сутерените. Отделно се предвижда изолиране на усвоените тераси в частта си граничеща с външен въздух откъм пода – еркер с ХPS. Предвижда се поставяне на топло и хидроизолация по покривите и козирките на сградите. 7. Подмяна на стара дървена дограма и метални профили с нова PVC дограма с двоен стъклопакет. 8. Подмяна на осветителите с нажежаема жичка на стълбищните площадки и мазета с енергоспестяващи със сензори. Предвижда се подмяна на осветлението на всички общи части с енергоспестяващи осветители с клас „А++“. 9. Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания, съобразена с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания 10. Съгласно постигнатите над 60% енергийни спестявания, описани в доклада от обследването за енергийна ефективност и изискванията на Приоритетна ос 2, в дейността са заложени и СМР (по покрив, стени, стълбищни клетки и площадки, коридори), описани като задължителни в доклада от техническото обследване. 11. За жилищните сгради в кв. Младост с гаражи в приземния етаж се предвижда изолиране само на външните стени и при доказана в топлотехн изчисления необходимост - топлоизолация по таваните на гаражите без да се засяга подмяна на гаражните врати. 12. Предвижда се полагане на противопожарни ивици от негорима вата по топлоизолацията по фасади съгласно изискванията на противопожарните норми. 946 415.88 841 719.60
Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория, следователно обектите в настоящето проектно предложение, които са трета и четвърта категория, задължително подлежат на строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. 19 852.69 8 993.29
Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените многофамилни жилищни сгради представляват строежи трета и четвърта категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения договор/и ,се пристъпва към издаване на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. Забележка: За някои от разходите не е начисляван ДДС. 3 900.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).