Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

A strategic goal of the Updated Strategy for reform of the Judiciary(US) is the improvement of the penitentiary system(PS) in Bulgaria. The Rodmap to the US includes elaboration of a Strategy for development of the PS till 2025. The only document in this direction was the Concept for GDES'development, approved by the Minister of Justice,May 2014. The listed priorities don't include concrete measures for implementation. Budget shortennings are mostly visible in the facilities within the PS. Social, educational/training activities are underdeveloped as a tool for understanding the execution of punishment and reintegration. The staff of the places for deprivation of liberty(PDL) experience huge challenges due the criminogenic environment and therefore qualitative preparation and specific knowledge/skills are needed.
Having in mind recent trends related to the fight against terrorism/radicalization and the unresolved management problems in the PDL, the elaboration of a new document is required based on the Concept for GDES'development and the functional analysis of GDES, financed by OPAC. For the implemenation of the Act for execution of sentences and the implementation of the electronic monitoring(EM)of offenders is necessary to buy the relevant equipment. For the fulfillment of the project a system for EM will be purchased, a training for the staff will be conducted. The project implementation complies with the provisions in the national legislation and the recommendations of the European rules for non-custodial measures of the Council of the Ministers to the CoE and Recommendation CM/Rec (2014)4 of the CM reg.the EM as a tool for rehabilitation, limiting of recidivism and improvement the society's safety.Within the project will be conducted an assessment of the Concept for GDES'development from May 2014, a Strategy for the development of GDES will be elaborated  and a system for EM will be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на Стратегия за развитието на пенитенциарната система в България за периода до 2025 г.: На базата на оценка на изпълнението на Концепцията за развитието на ГДИН от м. май 2014 г. и извършения функционален анализ на ГДИН, финансиран по ОПАК, ще бъде разработена Стратегия за развитието на пенитенциарната система в България 2025 г. Дейността ще бъде изпълнена от екип от 5 експерта от Министерството на правосъдието, Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ и представител на НПО. Голям принос за реинтеграция и ресоциализация на лишените от свобода и лицата с наложени алтернативни мерки има неправителственият сектор, предоставяйки услуги като професионално обучение, работа за социализация и подготовка за живот извън стените на затвора, придобиване и развиване на социални умения, комуникация. В последните години редица НПО подпомагат административния и надзорно-охранителен състав в местата за лишаване от свобода чрез изпълнение на редица дейности за обучение и ресоциализация на затворниците. Също така те предоставят и обучение на служителите в местата за лишаване от свобода. НПО са финансирани от Норвежкия финансов механизъм чрез Малка грантова схема. Най-успешните програми, реализирани от НПО ще бъдат одобрени от консултативен съвет, за да могат да се прилагат и в бъдеще. НПО, които работят съвместно със затворническата администрация и лишените от свобода имат опит в системата и конкретни идеи за подобряване на програмите за обучение и реинтеграция. Поради това е удачно включването на представител на НПО в екипа за разработване на Стратегията. При разработването на Стратегията за развитието на пенитенциарната система до 2025 г. ще се вземат предвид приоритетите на държавата в съответствие с Актуализираната Стратегия за реформа на съдебната система и приетата Пътна карта за изпълнение на мерките от м. април 2015 с Решение № 299 от 22 април 2016 г. , Стратегията за електронно правосъдие, Стратегията за превенция и противодействие на престъпността, както и тенденциите за модернизиране и хуманизиране на наказателно-изпълнителната система в съответствие с европейските стандарти и политики в тази област. В документа ще бъдат предвидени и мерки в отговор на негативните констатации от Европейския комитет за предотвратяване на изтезанията и нечовешкото или унизително отнасяне или наказание (КПИ), ще се предвиди изграждане на вътрешен за ГДИН механизъм за борба и превенция на корупцията в сектора и осигуряване спазването на правата на човека. Документът ще предвижда мерки в контекста на препоръката на КПИ за разширяване прилагането на алтернативните санкции и мерки чрез разработване на иновативни подходи за управление на правонарушителите, не включващи лишаване от свобода. Стратегията ще включва и мерки за съдействие с други сектори в държавата като здравеопазване, социална политика и обучение, поради необходимостта от предоставяне на здравни услуги на задържаните в местата за лишаване от свобода, осигуряване на обучение и курсове за квалификация и преквалификация. За прилагането на Стратегията ще бъдат разработвани годишните планове за дейността на ГДИН и ще бъдат сключени Споразумения за партньорство със съответните институции, които имат отношение към прилагането на Стратегията. Стратегията ще бъде представена за одобрение от министъра на правосъдието и от Министерския съвет, предвид включените в нея мерки за изпълнение от други институции. Срокът за разработване и одобрение от министъра на правосъдието към настоящия момент се предвижда да бъде в рамките на изпълнението на проекта, а приемането от МС ще бъде в зависимост от дневния ред на правителството. Дейността ще включва оценка на изпълнението на Концепцията за развитие на ГДИН и разработване на Стратегия за развитието на пенитенциарната система. 12 862.50 5 559.78
Внедряване на електронно наблюдение за правонарушители : В рамките на тази дейност ще бъде закупена, инсталирана, тествана и внедрена система за електронно наблюдение с включени параметри за изграждане на цялостна платформа, включваща хардуеър и софтуеър, поддържащо оборудване за инсталиране и диагностика, консумативи, гаранционна поддръжка и обучение на персонала на ГДИН. Електронното наблюдение е предвидено с последните изменения в Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража (ЗИНЗС) от м. април 2016 г., но на практика не се извършва, тъй като липсва електронна система за това. Закупуването и инсталирането на системата за електронно наблюдение е изключително наложителна, тъй като във всеки един момент може да бъде наложена такава мярка на осъдено лице или на лице под домашен арест, а на практика тя не може да се приложи. За системата ЕН ще бъде закупен хардуер, софтуер и лицензи за използване на системата. Ще бъдат закупени 200 броя стационарни устройства и 200 броя устройства за персонална идентификация /гривни/ за радиочестотно наблюдение и 50 броя устройства за сателитно наблюдение за минимум 250 правонарушители. Броят за закупуване на устройствата е определен на базата на получените оферти, в които е представен минималният брой (150) устройства за функциониране на системата. Към настоящия момент броят на осъдените на пробация е приблизително 8000 човека, около 600 човека годишно са с решение за условно предсрочно освобождаване. И двете категории подлежат на прилагане на мярка електронно наблюдение. Със закупуването на 200 СУ и УПИ и 50 бр. устройства за сателитно наблюдение ще се осигури възможност за мониториране на поне 500 правонарушители в рамките на 1 календарна година. Съгласно чл. 267 от ЗИНЗС прилагането на електронното наблюдение на едно лице с наложена мярка "пробация" може да се извършва до 6 месеца, с възможност за еднократно удължаване за още 6 месеца. В този смисъл закупените 250 устройства могат да се приложат на поне 500 правонарушители в рамките на 1 година, имайки предвид, че електронното наблюдение съгласно чл. 263 от ЗИНЗС може да се приложи не само за лица с наложена мярка "пробация" . Броят правонарушители, на които да се приложи електронното наблюдение в рамките на проекта е 250 човека. Тенденцията е за увеличаване през следващите години. За изграждане на системата изпълнителят ще инсталира, интегрира, тества и персонализира хардуера и софтуера на платформата. Изпълнителят ще проведе обучение на място за различните категории служители - минимум 60 човека от ГДИН и от съществуващите 28 пробационни служби - персонал, пробационни служители и администратори. По този начин ще бъдат обучени служители от всяка пробационна служба, които впоследствие ще предадат опита си и на останалите служители. Обученията ще бъдат текущи по време на инсталиране, тестване и пускане в действие на системата на място. Цялата система за осигуряване на електронен мониторинг ще бъде прехвърлена за нуждите на държавния хибриден облак в края на изпълнението на проекта. Предметът на дейността представлява доставка на специализирана информационна система и не влиза в обхвата на Предварителните условия за допустимостна проекти за е- управление. ОПИСАНИЕТО Е В ДОПЪЛНИТЕЛЕН ФАЙЛ 1 629 523.96 1 494 484.81
Информация и комуникация на проекта: Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 и включва следните под-дейности: - Подготовка и изпращане на медиите на прессъобщение за стартиране на проекта, публикуване на информация за резултатите от всяка дейност по проекта на уеб страниците на МП и ГДИН - изработване на плакат с информация за проекта в съответствие с Единния наръчник - провеждане на две пресконференци за стартиране и за приключване на проекта с участие на минимум 80 човека - изработване на брошури 500 броя за промотиране на проекта и наръчник,съдържащ правата и задължения на правонарушителя под ЕН - изработване на 1250 бр рекламни материали - USB, писалки, енд чанти, тефтери в съответствие с Единния наръчник. 10 337.00 9 890.03

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).