Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main objective of this project is to improve the working environment in Balkantex PLC by providing good and safe working conditions, effective and flexible forms of work organization and management of human resources in order to improve job quality and labor productivity in company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да създаде условия за успешна реализация на проекта. Дейността цели създаване на предпоставки и методика за изпълнение на проекта, които да спомогнат за постигане на заложените проектни цели и очаквани резултати. Дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване следните етапи: 1) Фаза 1 - Сформиране на проектен екип, състоящ се от 1 ръководител проект, 1 счетоводител и 1 технически сътрудник. Техническото и финансово управление на проекта ще бъде възложено на външна фирма изпълнител. 2) Фаза 2 - Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности. При осъществяване на избор на изпълнител Балкантекс ЕАД ще съблюдава предвидените в ЗУСЕСИФ/2015 г. условия, както и изискванията на Управляващия орган. На база прогнозната стойност на предвидените услуги и доставки, както и въз основа на указанията от Управляващия орган, Балкантекс ЕАД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители, описани в чл. 50 на ЗУСЕСИФ/2015 г. – избор с публична покана или избор без провеждане на процедура. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици. 3) Фаза 3 – Управление на проекта. Третата фаза от дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване дейностите по провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта, финансово управление, координация с Управляващия по програмата орган и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 27 100.00 27 100.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси и закупуване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси: : Цел на дейността - създаването на стратегия, методи, документи, инструменти и конкретни действия насочени към актуализация и надграждане на системите за управление и развитие на човешките ресурси в Балкантекс ЕАД. В рамките на дейността ще бъдат оптимизирани работните процеси, включително чрез въвеждане на възможности за гъвкаво работно време, с цел по-лесното съвместяване на професионалния и личен живот и насърчаване опазването на околната среда чрез „виртуализиране“ на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител. Основните елементи на системата включват: 1.Анализ и актуализация на организационната структура 2.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за подбор на персонал – урегулиране на дейностите по подбор на персонал чрез създаване на стандарти, критерии и процедури за подбор. Създаване на процедури по планиране на персонал, набиране и подбор на кандидати, избор и назначаване на подходящи такива. 3.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за адаптация и ориентация на новопостъпили служители – системата регулира методите и отговорниците за ориентация на новите служители по отношение на бъдещите им дейности, правилата и нормите в компанията, както и различните фирмено-културни специфики. 4.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за оценка трудовото изпълнение и резултати на служителите – Резултатите от системата за оценка служат като стабилна база за регулиране на възнаграждението и дефиниране потребностите от обучение и професионално развитие на персонала. Резултатите, получени от действието на тази система са стабилна база за даване на обратна връзка към служителите. Внедряването й в дейността на фирмата повишава ангажираността и продуктивността на персонала и мотивира служителите за усъвършенстване, стремеж за професионална реализация и удовлетвореност от постигнатите резултати. 5.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за професионално и кариерно развитие – Системата за професионално и кариерно развитие работи в две основни направления: 6.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за възнаграждения и бонуси - регламентиране на начина и критериите за структуриране на възнагражденията на служителите на база постигнати резултати и вложените усилия. Резултат – постигната по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати. 7.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за предаване на опит – структуриране на взаимодействието между опитните служители, на възраст над 54 години и младите служители, без практически трудов опит. Основната цел е създаване на добри условия за предаване на опит между различните поколения. 8.Създаване на тренинг програма за мениджърите и служителите - цели се структуриране, актуализиране и надграждане на професионалните знания и умения на служителите и мениджърите. 9.Анализ и предложения за подобряване комуникацията в отделите и компанията - анализ на начина на комуникиране на задачите между служители и отдели, подходи за даване и възприемане на информация, индивидуални комуникативни умения, както и неформална комуникация в компанията. 10.Разработване на софтуерно приложение – цели се улесняване работата на мениджърите с ключови системи за управление на персонал. В зависимост от конкретните потребности на мениджмънта в дадена компания ще се разработи софтуерно приложение, чрез което всички мениджъри ще могат лесно, бързо и точно да работят с ключови системи за взаимодействие с персонала – подбор, оценка, възнаграждение и бонуси, професионално и кариерно развитие. Допълнително, софтуерния продукт цели насърчаване съвместяването на професионалния, семейния и личен живот на служителите чрез насърчаване на дистанционната работа на всеки един от тях. 116 300.00 115 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: 1.Ергономични столове - част от служителите в офиса ползват стари столове, които не отговаря на съвременните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд.при работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща статична и поради това е от особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака, за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи.Ергономичните офис столове трябва да притежава следните характеристики, за да отговаря на изискванията: балансираща седалка с възможност за промяна на височината, удобна широка седалка с опора за коленете, висока облегалка и регулируема облегалка за глава, странична опора за ръцете с регулируема височина. Към момента в предприятието не са налични работни места снабдени с ергономични столове в съответствие с изискванията на Наредба 7/15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Поради това с необходимо набавянето на оборудването за служителите на дружеството. 2.Ергономични постелки – за работниците в кроялната, които работят изцяло прави, както и на гладачните маси. С закупуването на ергономичните постелки ще се обезопасят работните места и ще предпазят работниците от трвми и нарянявания, ще се подобри безопасността на труда. 3.Подмяна осветление склад град Враца - при работа с машини при зрително натоварване, е особено важно осветлението да е в норма. Добрата осветеност допринася за по-лесно и бързо възприемане на информацията. Оптималната осветеност се приема за необходимо условие за устойчива работоспособност. В тази връзка има нормативно определени изисквания по отношение на минималната осветеност на работната повърхност за различните видове зрителна работа - БДС 1786-84 Осветление, естествено и изкуствено, НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване - Глава V, Раздел I. 4. Извършаване на СМР дейности, включващи: Подмяна на дограма на южна фасада 1. етаж, Подмяна дограма южна фасада 2. етаж , Подмяна нз задeн товарен портал база София, Възстановяване на въздуховодна и климатична система. Всички тези дейности са свързани с подобряване на микроклимата в работните помещения, както и осигуряване на едно по-здравословно работно място. Извършването на СМР дейностите е съобразено и с направена констатация от СТМ, както и на база извършени замервания на факторите на работната среда от акредитирана лаборатория. 85 600.00 85 600.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Да се подобрят условията на труд, минимизира риска от трудови злополуки и професионални заболявания и повиши производителността на труда, чрез въвеждане в експлоатация на високотехнологични, от иновативни материи и материали лични предпазни средства, специализирано работно облекло. Със съзнанието за високата обществена отговорност, която носи за безопасността на трудещите се в производството и съществуващите рискове от аварии, трудови злополуки и професионални заболявания, предприятието съвестно изпълнява изискванията на нормативната уредба и към момента в предприятието са осигурени базисните условия за осигуряване на безопасността на трудещите се, съгласно нормативните изисквания. Предприятието инвестира и значителни средства за реализиране на допълнителни дейности за подобряване на работната среда. Въпреки описаните допълнителни мерки в това направление, в които предприятието инвестира регулярно то изпитва необходимост от подкрепа за усъвършенстване на условията на труд, значително намаляване на риска за трудещите се и осъществяване на мерки за превенция на професионалните заболявания, чрез закупуването на нови, от иновативни материи и материали, технологично по-добри ЛПС и специализирано работно облекло в съответствие с препоръките от оценката на риска. Предприятието периодично извършва различни анализи за рисковете, на които са изложени заетите лица от целевата група и нуждите им от допълнителна защита за оптимизиране на тези рискове. Източници на тази информация са Анализът на заболеваемостта, Оценката на риска, Анализи и замервания на микроклимата, осветеността и запрашеността, както и регулярно извършвани неформални анкети и разговори с представители на целевата група, наблюдения и обобщения, извършвани от отдел човешки ресурси и ръководните мениджъри в организацията. Чрез доставката на планираните по проекта средства за подобряване условията на труд ще се минимизират част от рисковете за целевата група, установени към момента в предприятието, съгласно оценката на риска: • риск от подхлъзване, охлузване, протриване; • риск от претоварването на крайниците, тазобедрената област и кръста; • риск от травми и професионални заболявания като гръбначни изкривявания; • риск от алергени; • риск от механични травми; • риск от неблагоприятен микроклимат. Предоставяне на предпазно работно облекло и ЛПС на работещите, с цел създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и заболявания, съхраняване здравето на персонала и подобряване условията на труд. Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за персонала имат предпазното работното облекло и ЛПС. 13 454.51 13 454.51
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: ППредвиденото обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място цели: • Усвояване на основните нормативни изисквания, нормите, правилата и мерките за безопасен и здравословен труд на работното място; • Поддържане на необходимото ниво на знания и умения по безопасност и здраве при работа на работещите през целия период на трудовата им дейност в съответствие с изискванията на съответната професия и дейност; • Повишаване на компетентността на служителите и работниците по отношение на спазването на стандартите по безопасност и здраве при работа чрез провеждане на обучение; • Създаване на условия за превенция и намаляване на предпоставките за трудови злополуки и професионални заболявания с минимум 25%; • Подобряване на професионалния и здравния статус на работната сила; • Създаване на условия на устойчива заетост на голяма част от опитните служители (на възраст над 55г.) чрез повишаване и разширяване на професионалните им компетенции и чрез ангажирането им с допълнителни дейности в полза на предприятието. 30 000.00 30 000.00
Осигуряване на социални придобивки за заетия Персонал в Балкантекс ЕАД : Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Целта на социално – битовото и културното обслужване на работниците е да се задържи работника на работа при съответния работодател. Социално битовото и културно обслужване подпомагат трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд- правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл.1 КТ/. Всички служители, работещи в предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа , регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения. БАЛКАНТЕКС ЕАД е компания с високи ценности и ангажираност към своите служители. Служители са голям актив, затова подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и удовлетворението им, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според много изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазмът при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията. Ръководството предвижда да се закупят кафе-машини в обособената зано за релаксация,неформално общуване, отдих и почивка. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих, освежаване, хранене и за социални контакти. 6 000.00 6 000.00
Информиране и публичност : В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ, Балкантекс ЕАД ще предприеме следните дейности: o Поставяне на разяснителна табела с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз и Република България чрез ЕСФ в местата за изпълнение на проекта; o Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; o Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта материали; o Закупуване на календари и химикалки с логото на Оперативната програма и всички други необходими средства за визуализация. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. 2 575.00 2 575.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).