Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing support to the officials involved in the implementation of the powers
them under the Law on Social Services, the Law on Persons with Disabilities and the Law on Personal Assistance with the aim of providing more effective, efficient and quality care to the persons from the most vulnerable groups of the population of Venets municipality. Guaranteeing equal access to social services meeting the individual needs of individuals, as well as the right of each person to support for living in a home environment and in the community and promoting an integrated approach in providing support to individuals.
The Municipality of Venets is a provider of the social services "Personal Assistance" and "Assistant Support" under the Social Services Act and the Personal Assistance Act. The municipality does not have the necessary capacity and it is not possible to fulfill all obligations and responsibilities in full. In this regard, the project envisages hiring, training and supervision of the personnel necessary to fulfill the obligations and responsibilities of the municipalities under the ZLP/ZHU, as well as under the ZSU in the part related to the referral by the municipalities for the use of social services.
One new employee will be hired under the project for a period of 15 months. A total of 10 persons will be involved in the training and supervision activities - 1 newly appointed person and 9 employees engaged in social services in the municipality of Venets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - 1 нов служител, ангажиран с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудов договор с лицето. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оказване на подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги за центровете. Задълженията и отговорностите на община Венец по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители, които са натоварени и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 15 месеца, ще бъде назначен един служител на длъжност "Социален работник". През първия месец ще се извърши подбор на новия специалист. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Венец , вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии. В тях ще бъдат включени новоназначеното лице и 9 служители, ангажирани в социалните услуги в община Венец -Заместник-кмет по „Младежки дейности и социална политика“, Главен специалист „Проекти и инвестиции“, 3- ма социални работника(двама от социалните работници работят в ЦОП-Венец и един в общинската администрация), Директор на Център за обществена подкрепа,Секретар на МКБППМН, Психолог в ЦОП и Технически сътрудник в ЦОП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди от страна на община Венец. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 32 480.00 30 578.09

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).