Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal meets the need for direct participation of civil society, in particular youth in the work of state and local authorities, as well as in decision-making and implementation of national and local youth policies.

The target groups are:
1. Structures of the state administration, bodies of state power, municipalities, as well as the technical employees;
2. NGOs, community centers, sports clubs and their employees;
3. The public sociality from the region Pazardzhik.

The overall goal of the project proposal is to increase the role of the civil sector for open and responsible management of youth policies in the 12 municipalities of Pazardzhik District.

Expected results:
- Final report from a pilot study of the implementation of municipal plans for the implementation of the national youth strategy for the period 2020-2021;
- 12 Recommendations were sent to the 12 municipalities in Pazardzhik, with a copy to the District Administration and the Directorate "Youth Policies" of the Ministry of Youth and Sports, for change and improvement in terms of youth policies at the local level;
- advocacy activities, including a conference to present the 12 Recommendations;
- conducted an information campaign to raise public awareness.

The project proposal includes 4 main activities:
1. "ANALYSIS AND EVALUATION OF THE IMPLEMENTATION OF THE NATIONAL YOUTH POLICIES AT MUNICIPAL AND DISTRICT LEVEL IN PAZARDZHIK DISTRICT"
2. "DEVELOPING PROPOSALS FOR REFORMING YOUTH POLICIES AT MUNICIPAL LEVEL AND IMPROVING CIVIL PARTICIPATION IN THEM"
3. "IMPLEMENTATION OF ADVOCACY ACTIONS FOR MAKING RECOMMENDATIONS ON YOUTH POLICIES IN PAZARDZHIK DISTRICT"
4. "CONDUCTING AN INFORMATION CAMPAIGN FOR THE PUBLIC ON THE TERRITORY OF PAZARDZHIK DISTRICT"
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. "АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНИТЕ МЛАДЕЖКИ ПОЛИТИКИ НА ОБЩИНСКО И ОБЛАСТНО НИВО В ОБЛАСТ ПАЗАРДЖИК": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е съотносима с конкретна цел на проектното предложение 1. "Да се подобри планирането, реализацията и мониторинга на младежките политики на общинско ниво чрез пилотно изследване на изпълнението им на територията на област Пазарджик" ЦЕЛЕВИ ГРУПИ: - Структури на държавната администрация, органи на държавна власт, общини, както и техните служители; - Обществеността от област Пазарджик КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ: ДОКЛАД ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНОВАТА РАМКА: Двама експерти ще проучат изпълнението на ангажиментите и препоръките описани в чл. 15 и чл. 16 от Закона за младежта в 12те общини от област Пазарджик. Ще се провери достъпността на годишните общински планове за младежта, (чл.16 (3) т. 6 жт Закона за младежта). Ще се отрази наличието на общински консултативни свети по въпросите на младежта.Те ще изготвят доклад, който ще бъде използван и самостоятелно, даващ конкретна картина и общо, като бъде включен в пилотното изследване. ПИЛОТНО ИЗСЛЕДВАНЕ: То е насочено към администрации и техните служители, които имат законови ангажименти по изпълнение на националната младежка политика, а именно общински администрации в област пазарджик (12 броя) и областната администрация. По данни на НСИ към 31.12.2020 г. в област Пазарджик има 251 300 души, като 35 237 или 14% от цялото население са младежи на възраст 15-29 г. Те представляват целева група на Държавната политика за младежта, чиито основни инструменти за планиране и реализация на дейности са определени в Закона за младежта на три нива – национално, областно и общинско, а именно: Национална стратегия за младежта (чл. 4); Годишен план за изпълнение на Националната стратегия за младежта (чл. 6); Национални програми за младежта (чл. 7); Областни планове за младежта (чл. 14); Общински планове за младежта (чл. 15). ИЗСЛЕДВАНЕТО ВКЛЮЧВА: ИЗСЛЕДВАНЕ СРЕД ОБЩИНСКИТЕ АДМИНИСТРАЦИИ за набиране на информация относно актуалните практики – как се случва планирането на дейностите по годишния общински план за младежта, има ли/как участват младежите, какви са техните предпочитания и нужди, как се обхващат младежите от селата или специфични групи, как се финансират дейностите, какъв е капацитетът в администрациите за прилагане на тази политика (запознатост, брой служители, административна структура), как се случва взаимодействието с ММС като принципал на политиката, с областната администрация; кои са основните нужди и приоритети за подобрение на общинско ниво и др. Ще бъдат обхванати служители в 12-те общини и служители на областната администрация, отговорни за ДПМ чрез онлайн изследване. След събиране на информацията, при необходимост ще се проведат индивидуални интервюта с някои представители, за изясняване на определени аспекти. ПРЕДСТАВИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА ОБЛАСТ ПАЗАРДЖИК ЗА МЛАДЕЖИ (15-29 г.) за оценка и осигуряване на обратна връзка за реализацията на общинските планове за младежта за последните 2 години (2020 и 2021г.), тяхното ниво на информираност за политиката, възможности и ниво на участие в планирането и изпълнение на конкретни дейности, предпочитания, нужди, предложения за промени и др. Изследването ще се реализира чрез представителна квотна извадка по местоживеене, пол и подвъзрастови младежки групи с обем 400 респонденти по метода „лице в лице“. ПРЕГЛЕД И ОЦЕНКА НА ОБЩИНСКИТЕ ПЛАНОВЕ за последните 2 години (2020 и 2021 г.) – съответствие с НСМ като цели, тематично насоченост и приоритети, обем на средствата, залага ли се проследяване на изпълнението, има ли/ какви са индикаторите и др. Информацията от трите модула (метод на триангулацията) ще се анализира съвместно, за да се опише актуалното състояние от различни гледни точки и направят подробни изводи за състоянието на ДПМ на местно ниво. Пилотното изследване ще бъде възложено на външен изпълнител. ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ДОКЛАД. На база на гореописаните действия, ще бъде изготвен заключителен доклад. 15 564.00 15 564.00
2. „РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРЕФОРМУЛИРАНЕ НА МЛАДЕЖКИТЕ ПОЛИТИКИ НА ОБЩИНСКО НИВО И ПОДОБРЯВАНЕ НА ГРАЖДАНСКОТО УЧАСТИЕ В ТЯХ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейности е съотносима с конкретна цел на проектното предложение. "2. Да се повиши взаимодействието между областната и общинската администрация и неправителствения сектор за качествено изпълнение на младежките политики". ЦЕЛЕВИ ГРУПИ: 1. Структури на държавната администрация, органи на държавна власт, общини, както и техните служители 2. Неправителствени организации, читалища, спортни клубове и техните служители. 3. Обществеността на територията на област Пазарджик. Дейността е пряко продължение на Дейност 1. Анализът извършен в Дейност 1 е основа за разработване на окончателни и конкретни препоръки, които да бъдат отправени към 12те общини на територията на област Пазарджик (Дейност 3). Отговорни за прякото й изпълнение ще бъдат двама експерти, единият представител на кандидата, а другият на партньора. Наетите лица ще разработят работен вариант на препоръките и ще идентифицират конкретните представители на идентифицираните целеви групи към момента на изпълнение. Те ще ги мотивират за включване в поредицата от действия за разработване на окончателен вариант на препоръките. КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ: РАБОТЕН ВАРИАНТ НА ПРЕПОРЪКИТЕ. Ще се разработи работен вариант на 12 пакета с препоръки на база извършеното в Дейност 1, насочени към всяка една от 12те общини на територията на област Пазарджик. Ще бъде разработена и обща част, която да даде картината за цялостната ситуация на база проучването на младежките политики в област Пазарджик. Всяка една препоръка ще съдържа най-общо две части: част относима към създаването/разработването на общинския план и част относима към неговото изпълнение и мониторинг. ДИЗАЙН ЗА ОБСЪЖДАНЕ НА РАБОТНИЯ ВАРИАНТ. Ще се изготви дизайн на програма за провеждане на работни срещи. Ще се изготви покана, а нейни приложения ще бъдат резултатите по Дейност 1 и разработеният вариант на препоръките. ИДЕНТИФИЦИРАНЕ НА ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ. Експертите ще съставят списък на представители на целевите групи, като потенциални участници в работните срещи за обсъждане на работния вариант на препоръките. Поканата и нейните приложения ще бъде изпратена електронно, а експертите ще проведат нужните разговори за нейното получаване и разглеждане от идентифицираните потенциални участници от целевите групи. ПРОВЕЖДАНЕ НА РАБОТНИ СРЕЩИ. Ще се организират и проведат 12 работни срещи за обсъждане на предложенията с представители на целевите групи. Всяка една от срещите ще бъде насочена към разработване на окончателен вариант на препоръки към всяка една от 12те общини. Срещите ще се водят от експертите, ще бъдат протоколирани, а обратната връзка по прпедложените препоръки ще бъде обработена. ОКОНЧАТЕЛЕН ВАРИАНТ НА ПРЕПОРЪКИТЕ. Ще се проведе електронно изпращане на окончателния вариант на изработените препоръки за окончателно съгласуване от участниците в работните срещи. След извършване на гореописаните действия, кандидатът ще разполага с финален варинат на препоръките към всяка една от 12те общини. НАЧИН, ЧРЕЗ КОЙТО ПРЕПОРЪКИТЕ ЩЕ БЪДАТ ОТПРАВЕНИ ДО КОМПЕТЕНТНИТЕ ОРГАНИ НА ВЛАСТ В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТА: 1. Чрез провеждане на застъпнически действия-описани в Дейност 3 - формиране на коалиция от НПО и застъпнически дейности за включване на препоръките в релевантните документи на общините и областта; 2. Чрез завеждане на Препоръките в деловодството на общините, общинските съвети и областната администрация от името на коалицията; Така изготвените препоръки ще бъдат внесени от името на Коалицията във всяка една от 12те общини на област Пазарджик. В пакет за всички общини, те ще бъдат изпратени до Областната управа на Пазарджик и до Дирекция "Младежки политики" към ММС. 19 616.40 19 256.40
3. "РЕАЛИЗИРАНЕ НА ЗАСТЪПНИЧЕСКИ ДЕЙСТВИЯ ЗА ОТПРАВЯНЕ НА ПРЕПОРЪКИ ПО МЛАДЕЖКИТЕ ПОЛИТИКИ В ОБЛАСТ ПАЗАРДЖИК": ЦЕЛ: Целта на тази дейности е съотносима с конкретна цел 3 на проектното предложение "Да се отправят препоръки до 12те общини и до областната администрация за преформулиране и подобряване на младежките политики с оглед изпълнението на Националната стратегия на младежта 2021 - 2030 и Закона за младежта" ЦЕЛЕВИ ГРУПИ: 1. Структури на държавната администрация, органи на държавна власт, общини, както и техните служители 2. Неправителствени организации, читалища, спортни клубове и техните служители. 3. Обществеността от област Пазарджик. В рамките на тази дейност двама експерти (един експерт на кандидата и един експерт на партньора) ще съставят коалиционно споразумение и на база на извършеното в Дейност 2, ще организират работни срещи за създаване на коалицията и приемане на общ план за действия, който да доведе до финалния резултат, а именно отправянето на препоръките. Създадената коалиция, с помощта на наетите експерти, кандидата и партньора, ще органтизират и проведат конференция за представяне на препоръките, с местно медийно участие, като по този начин ще осъществят граждански натиск за приемане на отправените препоръки. КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ: ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗАСТЪПНИЧЕСКА КОАЛИЦИЯ. Наетите експерти ще организират провеждане на работна среща за изграждане на застъпническа коалиция. Ще бъдат идентифицирани неправителствени организации от област Пазарджик, които работят в областта на младежките политики и имат авторитет в региона. Ще бъдат привлечени експерти; младежки лидери; видни общественици; лица от областта на културата и спорта и други релевантни хора и организации. Преди провеждане на срещата ще се изготвят предварителните документи - коалиционно споразумение или друг подходящ документ; презентация на заключителния доклад от Дейност 1; презентация на Препоръките съставени в Дейност 2. Провеждането на срещата ще се фасилитира от експерт. Участниците ще бъдат запознати с всички резултати от Дейности 1 и 2. Ще бъде обсъдено коалиционното споразумение и ще се създаде коалицията; ДЕЙНОСТИ НА КОАЛИЦИЯТА. Един експерт на кандидата и един експерт на партньора ще организират и координират всички дейности на коалицията от 13тия месец на проекта до неговото финализиране. В зависимост от динамиката и решенията на коалицията се очакват различни инициативи, но най-общо се предвижда провеждането на следните под дейности: + една работна среща за приемане на План за застъпнически дейности. Ще се обсъдят основните комуникационни канали, ще се набележат предстоящите действия на коалицията и ще се разпределят отговорностите. + една работна среща за организиране и провеждане на конференция за представяне на препоръките от името на коалицията. Разпределяне на отговорностите. + една работна среща за организиране завеждането на препоръките в деловодствата на общините, областната управа и Дирекция "Младежки политики" към ММС. КОНФЕРЕНЦИЯ. Двамата експерти, кандидата, партньора и създадената коалиция ще организират и проведат конференция за представяне на препоръките. На конференцията ще бъдат поканени всички местни медии. Мероприятието ще се излъчва на живо онлайн, за осигуряване на максимална чуваемост от местната общественост. НАЧИН, ЧРЕЗ КОЙТО ПРЕПОРЪКИТЕ ЩЕ БЪДАТ ОТПРАВЕНИ ДО КОМПЕТЕНТНИТЕ ОРГАНИ НА ВЛАСТ В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТА: ЧРЕЗ формиране на коалиция за включване на препоръките в релевантните документи на общините и областта; ЧРЕЗ завеждане на Препоръките в деловодството на общините, общинските съвети и областната администрация от името на коалицията; Пакетите от препоръки ще бъдат изпратени и до Дирекция "Младежки политики" към ММС. ЧРЕЗ провеждане на конференция за представяне на препоръките; 16 656.00 16 056.00
4. "ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ ЗА ОБЩЕСТВЕНОСТТА НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТ ПАЗАРДЖИК": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е съотносима с конкретна цел 4 на проектното предложение "Да се повиши информираността на обществото за провежданите младежки политики и възможността да се повиши техния ефект." ЦЕЛЕВИ ГРУПИ: 1. Структури на държавната администрация, органи на държавна власт, общини, както и техните служители 2. Неправителствени организации, читалища, спортни клубове и техните служители. 3. Обществеността от област Пазарджик. В рамките на тази дейност един експерт на кандидата ще работи съвместно с външен изпълнител за изготвяне на информационни материали, на база извършеното в Дейност 1, 2 и 3, предназначени за информиране и активизиране на местната общественост, по отношение на постигнатите резултати в проекта. Така формираната информационна кампания ще подкрепи извършваните дейности и ще подпомогне разпространението на постигнатите резултати сред местната общественост. Наетият експерт ще обсъжда вариантите на информационите материали с предсатвители на кандидата и партньора и други заинтересовани лица в процеса на работа по проекта, като по този начин се осигури обратна връзка преди издаването на материалите. Външният изпълнител ще участва в дизайна, ще извърши предпечатна подготовка и ще осигури хартиени и електронни варианти на материалите. КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ: ДИЗАЙН И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ПЛАКАТ. Наетият експерт съвместно с избрания външен изпълнител ще изготвят дизайн на плакат. Целта на плаката е да предостави по-атрактивна визуализация и да предизвика интерес в целевите групи. Ролята на плаката е важна и при провеждане на мероприятита по проекта. Плаката също ще има електронен вариант за разпространение и в подкрепа на общата визуализация. Плаката ще бъде отпачатан в минимум хартиени екземпляра - 50 броя. ДИЗАЙН И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА БРОШУРА. Експертът, съвместно с избрания външен изпълнител, ще изготви дизайн на брошура, на база на постигнатите резултати в Дейност 1. Брошурата ще бъде разпечатана минимум в 120 броя, по 10 хартиени екземпляра за всяка една от териториите в областта. Електронният вариант на брошурата ще бъде изпратен до медиите и всички останали лица участващи пряко или косвено в дейностите по проекта. Тя ще бъде публикувана и на сайта на партньора. ДИЗАЙН И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ДИПЛЯНА. Наетият експерт, съвместно с избрания външен изпълнител, ще изготви дизайн на дипляна, на база окончателния вариант на препоръките (Дейност 2 и 3). Дипляната ще бъде разпечатана в минимум 300 екземпляра, с цел достигане до по-голяма част от широката общественост. Неайният електронен вариант също ще бъде изпратен до медиите и всички останали лица, участващи пряко или косвено в дейностите по проекта. Тя ще бъде публикувана и на интернет сайта на партньора. 3 698.00 3 697.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).