Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project is based on the concept of the Updated Strategy to Continue the Reform of the Judicial System 2020, according to which the development of alternative forms of dispute resolution is an effective way to reduce the excessive workload of the courts and contribute to the better administration of the judiciary. In order to achieve this strategic goal, it is necessary to create conditions for qualitative arbitration by qualified arbitrators, as well as a good knowledge of the merits of the arbitration by the stakeholders. Based on this necessity, the project envisaged logically related and complementing activities aimed at enhancing the quality of arbitration and its popularization among the target groups. A research and analysis of the case law on annulment and nullity of arbitration decisions will be conducted. An analysis of the compliance of the International Commercial Arbitration Act with recognized world models and the preparation of a concept for legislative changes is envisaged. The aim is to identify common gaps in arbitration and to create conditions for adopting good practices. The analyzes will be edited in electronic editions and will be presented at a conference where the standards of the arbitrators' work will be discussed. Training of trainers and training of arbitrators for the development of specific skills are foreseen. An information campaign to promote arbitration will be held in the form of information meeting.The project has a duration of 18 months and will be implemented by both Beneficiary and Partner staff and  external experts. The project proposal builds on the results achieved by OPAC, 2007-2013. The proposal complements the "Strategic projects in implementation of the Updated Strategy for Continuing Judicial Reform .." but does not include activities foreseen for financing under Measure 3.2. 4. of the Roadmap to the Updated Strategy, where only funding for mediation is considered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване и анализ на съдебната практика по отмяна, изпълнение и обявяване на нищожност на арбитражни решения : Дейността включва експертно проучване и анализ на съдебната практика по дела за отмяна, изпълнение и обявяване на нищожност на арбитражни решения. Решенията и определенията на съдилищата ще бъдат подбрани според връзката им със задачата на анализа – да се установят най-честите пропуски в арбитражните производства, които водят до отмяна, недопускане до изпълнение или нищожност на арбитражни решения. Резултатите от анализа ще насърчат арбитражите да избягват установените пропуски и така ще послужат като основа за подобряване на качеството и ефективността на арбитражното производство. Изготвеният анализ ще бъде графично оформен за публикуване он-лайн на електронните страници на кандидата и партньора по проекта, представен и обсъден на конференцията по дейност 3 и разпространен сред представители на целевите групи. Дейността ще бъде изпълнена от Работен екип – 1, състоящ се от 4 експерт- анализатори, един експерт графично оформяне на анализа за публикуване он-лайн и един координатор. Двама от експерт-анализаторите ще извършат подбор на съдебна практика и изготвяне на анотация на съдебните решения. Двама от експерт-анализаторите ще изготвят анализа на съдебната практика. Експертът графично оформяне ще извърши необходимите действия за обработване на подготвения анализ за публикуване он-лайн. Координаторът ще организира и документира срещите на екипа, ще осъществява комуникацията между участниците в екипа и ще извършва други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността. Дейността съответства на цел 3 на настоящата процедура - „насърчаване и развитие на алтернативни методи за решаване на правни спорове“, на общата цел на проектното предложение и на специфични цели 1 и 2 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще отговорят на потребността от анализирана и консолидирана информация относно установените от съда пороци на арбитражните решения, каквато до сега не е налична. Анализът ще може да служи като основа за подобряване на работата на арбитражите, за уеднаквяване на стандартите за законосъобразност, които различните арбитражи прилагат и за предвидимост на арбитражните процедури. По този начин ще бъдат гарантирани правата на страните, те ще бъдат насърчени да се обръщат към арбитраж, което ще допринесе за намаляване натовареността на съдилищата. 27 019.78 0.00
Анализ на съответствието на Закона за международния търговски арбитраж с признати световни модели и подготовка на концепция за законодателни промени : Дейността включва сравнително-правно проучване на съответствието между действащия Закон за международния търговски арбитраж, който урежда функционирането на арбитражните съдилища у нас, и световните модели за ефективни арбитражни производства. Проучването ще обхване документи на официални и общопризнати институции и организации, в това число най-малко Законът-модел на УНСИТРАЛ (2006) и European Convention providing a Uniform Law on Arbitration (Council of Europe, the 1966). На базата на резултатите от проучването, ще бъде подготвен анализ с изводи и препоръки за възприемане на добри практики, както и концепция за изменения и допълнения в нормативни актове, които имат отношение към правната рамка на арбитража. Изготвеният анализ ще бъде графично оформен за публикуване он-лайн на електронните страници на кандидата и партньора по проекта, представен и обсъден на конференцията по дейност 3 и разпространен сред представители на целевите групи. Анализът ще бъде предоставен и на държавните органи, разполагащи със законодателна инициатива. Дейността ще бъде изпълнена от Работен екип – 2, състоящ се от 4 експерт- анализатори, един експерт графично оформяне на анализа за публикуване он-лайн и един координатор. Експерт-анализаторите съвместно ще извършат подбор на актовете на международни институции и ще разпределят в рамките на екипа отделните документи. Всеки експерт-анализатор ще изготви анализ на разпределените му документи и ще участва в общото обсъждане на резултатите от индивидуалната работа. Експертът графично оформяне ще извърши необходимите действия за обработване на подготвения анализ за публикуване он-лайн. Координаторът ще организира и документира срещите на Работен екип - 2, ще осъществява комуникацията между участниците в екипа и ще извършва други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността. Дейността съответства на цел 3 на настоящата процедура - „насърчаване и развитие на алтернативни методи за решаване на правни спорове“, на общата цел на проектното предложение и на специфични цели 1 и 2 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще отговорят на потребността от професионален анализ на съответствието на националната правна рамка с най-добрите световни модели, какъвто до сега не е наличен. Анализът и концепцията за законодателни промени ще могат да служат като основа за подобряване на правната уредба на института на арбитража, ще може да бъдат ползвани като ресурс от държавните органи, разполагащи със законодателна инициатива и така ще допринесат за повишаване на качеството и ефективността на арбитража. В резултат на това ще се повиши доверието в арбитража и страните и ще бъдат насърчени по-често да се обръщат към тази форма за алтернативно разрешаване на спорове. 27 019.78 0.00
Провеждане на конференция със заинтересованите страни на тема „Стандарти за качество, ефективност и законосъобразност на арбитражните производства“: Дейността включва подготовката, провеждането и отчитането на еднодневна конференция в гр. София, която ще привлече участието на 30 представители на целевите групи, заинтересовани от развитието на арбитража като алтернативен метод за разрешаване на правни спорове – Министерството на правосъдието, органите на съдебната власт, Националният институт за помирение и арбитраж, представители на арбитражни съдилища, арбитри, професионални организации на представителите на юридическите професии, национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, бизнеса, граждани и др. На конференцията ще бъдат представени резултатите от Дейност 1 и Дейност 2 - Анализ на съдебната практика по отмяна, допускане и обявяване на нищожност на арбитражни решения и Анализ на съответствието на Закона за международния търговски арбитраж с признати световни модели, ведно с концепция за законодателни промени. Ще бъдат дискутирани и актуални проблеми, свързани с въвеждането на стандарти за качество, ефективност и законосъобразност на арбитражните производства. Целта е да бъде предизвикан професионален и обществен дебат по въпросите на арбитражното производство, който да насърчи заинтересованите страни да предприемат стъпки от своята компетентност, за да допринесат за развитието и популяризирането на арбитражното производство като алтернатива на съдебната процедура. Дейността ще се изпълни от Работен екип – 3, състоящ се от 4 експерти- презентатори, 2 експерти – модератори на събитието, 2 –експерти координатори на събитието. Екипът съвместно ще подготви програмата на конференцията. Експертите ще подготвят устни презентации и мултимедийни презентации, където е приложимо, ще направят основните изказвания в панелите на конференцията и ще отговарят на въпроси, възникнали в хода на дискусията. Модераторите ще ръководят структурираното протичане на конференцията, като насърчават към дискусия и обмен на мнения. Координаторите ще организират и документират срещите на Работен екип - 3, ще осъществяват комуникацията между участниците в екипа и ще извършват други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността – подготовка и изпращане на покани до участниците, осигуряване на мястото на провеждане, подготовка на списък на участниците, подготовка и раздаване на материали, присъствие по време на конференцията за логистична подкрепа и др. свързани координационни дейности. Дейността съответства на цел 3 на настоящата процедура за „насърчаване и развитие на алтернативни методи за решаване на правни спорове“, на общата цел на проектното предложение и на специфични цели 1, 2 и 3 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще отговорят на потребността от професионален и обществен дебат относно съответствието на националната правна рамка с най-добрите световни модели, за преодоляването на пропуските в арбитражното производство, както и за стандартите за качество, ефективност и законосъобразност на арбитражните производства. Подобен дебат сред заинтересованите страни до сега не е правен. Резултатите от конференцията ще допринесат и за повишаване активността на компетентните органи за създаване на подходящи условия за прилагане на алтернативните методи за решаване на правни спорове, като в резултат на това ще се намали натовареността на съдилищата, ще се повиши ефективността на работата на институциите на съдебната власт и ще се увеличи общественото доверие към тях. 2 199.76 0.00
Обучение на обучители и пилотно обучение на арбитри за развитие на специфични интердисциплинарни умения : Дейността включва подготовката, провеждането и отчитането на едно 2-дневно обучение на обучители и едно 2-дневно пилотно обучение на арбитри. Обученията ще бъдат в присъствена семинарна форма. В обучението на обучители ще се включат 20 участника преподаватели за възрастни – арбитражни съдии, адвокати, медиатори, и др.юристи, които ще бъдат подготвени да обучават арбитражни съдии за развитие на специфични интердисциплинарни умения. В пилотното обучение за арбитражни съдии ще участват 30 арбитри. Целта е да бъдат придобити и развити професионални умения, които са важни за качественото упражняване на арбитражната функция – умения за изследване на спорните въпроси, за изслушване на страните, за напътстване към споразумение и др. Дейността ще се изпълни от партньора по проекта Професионална асоциация на медиаторите в България (ПАМБ). ПАМБ има натрупан 10- годишен опит в провеждането на обучения за практикуващи юристи в България, Украйна и Казахстан, особено в областта на специфичните умения за разрешаване на спорове и извънсъдебните способи за разрешаване на спорове, с над 1000 обучени, включително над 700 сертифицирани медиатори. За изпълнението на обучението на обучители ще се формира Работен екип – 4, в състав 2 преподаватели и 2-експерти „организатор събития“. За изпълнението на пилотното обучение за арбитражни съдии ще се формира Работен екип – 5, в състав 2 преподаватели и 2-експерти „организатор събития“. Преподавателите ще определят обхвата на обученията, ще разработят учебната програма, ще съставят учебните материали и мултимедийните презентации и ще проведат обученията. Експертите „организатор събития“ ще осъществяват координацията между членовете на екипа и организационните дейности по подготовка и провеждане на обученията – набиране на участници, списък на участниците, осигуряване и подредба на зала, размножаване и комплектоване на учебни материали, комуникация с преподавателите, подготовка на сертификати за участниците, регистрация на участниците в деня на обучението, организация на кафе-паузите, присъствие по време на обучението за логистична подкрепа, отчитане на обученията и др. Дейността съответства на цел 3 на настоящата процедура - „насърчаване и развитие на алтернативни методи за решаване на правни спорове“, на общата цел и на специфична цел 2 от проектното предложение. За разлика от медиаторите, за които се предлагат различни форми на обучение от обучителни институции и НПО, у нас не съществува устойчива програма или възможност за обучение на арбитражни съдии. Това води до значително изоставане в развитието на уменията на арбитрите, до липса на възможности за уеднаквяване на нивото на тяхната подготовка и недобри перспективи за качеството на арбитражното производство. Подготовката на обучители ще даде възможност създадената учебна програма да бъде по-нататък прилагана от тях в обучения сред състава на регистрираните у нас арбитражи, а също и сред потенциални арбитри. Пилотното обучение ще има за резултат подготвено ядро от действащи арбитри от различни арбитражи, а също така ще служи и като обратна връзка за тестване съдържанието на учебната програма.Изпълнението на дейността ще има за резултат повишени професионални умения на арбитрите, които са човешкия фактор за развитие на арбитража. 4 553.34 0.00
Провеждане на информационна кампания за популяризиране на арбитража: Дейността включва подготовката, провеждането и отчитането на информационна кампания за популяризиране на арбитража, под формата на еднодневна информационна среща за 30 участника. На срещата ще бъдат поканени представители на целевите групи и широката общественост - Министерството на правосъдието, органите на съдебната власт, Националният институт за помирение и арбитраж; представители на арбитражни съдилища, арбитри, професионални организации на представителите на юридическите професии, национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите, юристи, предприемачи, граждани и др. Целта е да бъдат представени пред широка аудитория предимствата и възможностите на арбитража като алтернативен метод за разрешаване на правни спорове, което ще повиши информираността и ще насърчи към по-широко прилагане на арбитража. Дейността ще се изпълни от Работен екип – 6, състоящ се от 2 експерти - презентатори, 1 експерт- модератор, 1 експерт- координатор. Екипът съвместно ще подготви програмата на срещата. Експертите ще подготвят устни изказвания и мултимедийни презентации, където е относимо, ще направят основните изказвания в панелите на информационната среща и ще отговарят на въпроси, възникнали в хода на дискусията. Модераторът ще ръководи структурираното протичане на информационната среща, като насърчава към дискусия и обмен на мнения. Координаторът ще организира и документира срещите на Работен екип - 6, ще осъществява комуникацията между участниците в екипа и ще извършва други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността – подготовка и изпращане на покани до участниците, осигуряване на мястото на провеждане, подготовка на списък на участниците, подготовка и раздаване на материали, присъствие по време на конференцията за логистична подкрепа и др. свързани координационни дейности. Дейността съответства на цел 3 на настоящата процедура - „насърчаване и развитие на алтернативни методи за решаване на правни спорове“, на общата цел на проектното предложение и на специфична цел 3 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще популяризират арбитража като алтернативен метод за решаване на правни спорове и ще се увеличи общественото доверие към процедурата. 1 166.80 0.00
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Дейността включва текущо отразяване и оповестяване на постиженията на проекта и финансовата подкрепа на ОПДУ, съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ. Така ще се осигури прозрачност при изпълнението на проекта и популяризиране на неговите резултати. Във всички документи, създадени при изпълнението на дейностите, ще се съдържа задължителната визуализация и информация за безвъзмездната финансова помощ от структурните фондове. На интернет страниците на Фондация за развитие на търговското право и ПАМБ ще се публикува актуална информация относно предстоящите събития по проекта, както и информация за напредъка при изпълнението на дейностите. Ще бъдат изработени 1 банер, 115 бр. брошури за раздаване на присъствените събития и 85 папки за присъствените обучения и конференцията. Дейността ще се координира от един експерт - координатор, който ще подготвя публикациите и съобщенията за електронните страници и за медиите, ще организира и координира изготвянето на рекламните материали, ще съблюдава за спазването на изискванията за визуализация при изготвяне на документите и провеждане на публичните събития. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).