Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The aim of current project is to reduce the number of people living in poverty by helping them with food in order to overcome basic material deprivation, providing a free warm lunch for those in need.
In the process of deployment of current project will covered totally of 150 (a hundred and fifty) persons, until 31.03.2023 and 180 persons from 01.04.2023, affected by poverty and long-lasting social isolation, experienced difficulties in securing their food by themselves or with help from their families. The eligibility of identified persons to targeted groups will be confirmed by the respective directorate of “Social assistance”. The preparation of hot lunch will be made by a chosen provider, in order of public procurement law, packed in single-use items and transported by specialized motor vehicle to the specialized points for warm lunch distribution or to the homes of consumers, every working day, for the period of project.
The reception of food will be verified by a signature from every single consumer in individual journal.
In addition to food supplying there will be offered a package from accompanying measures, which aim is to reduce social exclusion and/or handling with emergency social situation via emancipating and sustainable way, expressed in individual or in group consultation and support for using social and administrative services, including those, financed by European social fund Plus; to support the access to health and educational services, management of the family budget, for healthy and balanced dieting; consulting for the requirements related to the national health authorities, or any other forms of individual support as a response of concrete needs and problems of the individuals from previously mentioned targeted groups for the purposes of applying complexed measurement for their social inclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: За времето от 03.01.2023г. до избора на доставчик за приготвяне готова на храна Община Бургас ще изпълнява дейностите по приготвяне на Топъл обяд чрез "Бургаски пазари" ЕООД. Дружеството е избрано за изпълнител по приготвяне на храна за нуждите на потребители на Домашен социален патронаж- гр. Бургас след проведена открита процедура за избор на доставчик и сключен Договор № 93-ОП22-1/5/ от 25.07.2022г. Началната дата на договора 25 юли 2022г., а крайната такава 24 юли 2023 година, или до изчерпване на финансовия ресурс, определен от Възложителя, а именно 1 037 400 лв. без вкл. ДДС. Изпълнителят разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. “Бургаски пазари“ ЕООД e търговско дружество с едноличен собственик Община Бургас. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ рег. № BG 02070075 и сертифицирана по ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005, с адрес: гр. Бургас, ж. к. „Меден Рудник“ зона А, кв. 8. Eкипът е изграден от професионалисти с дългогодишен опит в кулинарията. В кухнята работят общо 35 човека: главен готвач, помощник готвачи, работник кухня, пакетировачи, сладкари, складови работници и диспечер.Кухнята е обзаведена с ново оборудване, отговарящо на най-високите стандарти, състои от следното оборудване: Топла кухня - със 6 печки с котлони и фурни, 4 фритюрника, 4 конвектомата, 4 големи скари, 4 обръщателни тигана, 4 парни казана;Подготвително - с 3 зеленчуко-резачки, картофобелачка; Пакетажно - с машина за пакетиране, кантари, 4 хладилника, 2 шокови охладителя; Склад - със 7 хладилни камери, 2 фризера и 2 сухи склада;Сладкарски цех - с конвектомат, планет. миксер, 2 парни казани и др. В допълнение към това (предвид срока на действие на договора), както и предвид необходимостта от дългосрочен изпълнител на дейностите по проекта Община Бургас стартира процедура с предмет „Приготвяне и доставка на топъл обяд на уязвими граждани, живущи на територията на Община Бургас, в изпълнение на операция BG05SFPR003-1.001 – „Топъл обяд“ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“, с Уникален номер на поръчката 00797-2022-0076. Услугата ще се предоставя на 150 потребители от определените целеви групи до 31.03.2023г. и 180 лица от 01.04.2023г. За да удостовери равнището на удовлетвореност на крайните бенефициенти от качеството и количеството на получената храна, периодично ще се отразява в Дневник на крайния получател, чрез които ползвателите могат да изразят становището си за получената услуга. След проведена открита процедура за избор на доставчик е сключен Договор № 93-01122-85/1/06.02.2023 г. с фирма „ИВ ТРЕЙД“ ООД, гр. Бургас , със срок на изпълнение до 30.06.2025 г. Изпълнителят разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ с рег. № BG 02070058. Община Бургас ще следи за качеството на приготвяната храна като извършва проверки на място в кухнята и изисква необходимите документи за вложените хранителни продукти съобразно утвърденото меню за деня. Териториален обхват: Община Бургас. 351 468.80 98 028.80
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлия обяд ще се реализира на място в пунктове или до домовете на крайните потребители на територията на Община, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните, когато противоепидемичните мерки изискват това. За целта ще бъде създадена необходимата организация по използването на транспортните средства, както и наличния човешки ресурс. Ще бъдат определени пунктовете за раздаване на приготвената храна, както и районите с изготвени маршрути и часови график за доставянето на топлия обяд до домовете на потребителите. По-голямата част от потребителите са възрастни хора, които са трудноподвижни, хора с увреждания и в невъзможност от самообслужване. Това от своя страна налага предоставянето на топлия обяд да се организира до домовете на крайните получатели, които в максимална степен да бъдат подкрепени с качествени услуги. 24 602.82 6 862.02
Реализиране на съпътстващи мерки: Дейността ще се изпълнявана от Община Бургас, като бъде съобразена с броя обслужвани потребители и техните нужди. Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от служител на Домашен социален патронаж, назначен на длъжност "Социален работник" притежаващ професионален опит повече от 15 години в областта на социалната работа. Същият ще има ангажимент да организира и координира процеса по изпълнение на съпътстващите мерки. При необходимост, ръководителят и координаторът по проекта ще се включват при предоставянето на съпътстващите мерки. Форми на провеждане на съпътстващите мерки могат да бъдат: - консултиране за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+. - консултиране за ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. За целта ще бъдат изготвени брошури с информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Бургас, за начините за здравословно и балансирано хранене и други форми на подкрепа според конкретно установени нужди от потребителите. В допълнение ще бъдат информирани лицата относно безпрецедентните изменения в световния климат и как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората, включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и други. Честотата по предоставяне на съпътстващите мерки ще се извършва всеки месец, като бъдат обхванати всички потребители. 24 602.81 6 862.02
Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи, които ще бъдат включени в настоящия проект ще се извърши в съответствие с целите на операцията. Дейността ще стартира преди началото на проекта, посочено съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ. Преди стартиране на дейностите и с цел информиране на местната общност, Община Бургас ще осъществи информационна кампания, която ще включва публикуване на информация на официалната интернет страница на общината, поставяне на плакат и табела на няколко административни сгради. Ще бъдат обхванати лица от всички допустими целеви групи, съгласно Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За идентифицирането на най-нуждаещите се лица на територията на община Бургас ще се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и други. Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвите гpyпи щe ce извъpшвa нa бaзa подадено заявление за получаване на топъл обяд. Щe бъдaт пoдбpaни общо 150 лицa от допустимите целеви групи до 31.03.2023г. и 180 лица от 01.04.2023г. . Подборът на потребителите ще бъде извършен по прозрачен и обективен начин и съобразен с изискванията за допустимост. Включването в проекта ще се извърши от сформирана със заповед на кмета на Общината Комисия за подбор. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe лица, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на друго лице, отразено като резерва в протоколите от извършения подбор. При по-голям брой лица приоритетно ще се включат лицата, поставени под задължителна карантина, трудноподвижни и лица с увреждания, в невъзможност от самообслужване. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ гр. Бургас, включително и за извършване на проверка за риск от двойно финансиране. За целта ще се подготви списък на кандидат-потребителите /Приложение 5/ за проверка и отразяване принадлежността към целевите групи. Ще бъде разработена процедура за подбор на представителите от целевите групи. При събирането и обработването на информацията за кандидатите, ще се спазват изискванията за защита на личните данни. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).