Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Municipality of Varna is one of the 28th municipalities in Republic of Bulgaria, which  has stations for air pollution observing. Each year results of the observation are reported to the European Commission. This results are used as subject to punishment according to infringement procedure No 2010/2109, which is already launched against Bulgaria for breaching of regulations for contamination levels of fine particulate matter in ambient air. City of Varna ,Devnya and Dobrich are defined as potentially dangerous for population's health because of overpollutioning of ambient air, according to the annual results of RIEW(Regional Inspection of Environment and Waters)-Varna. Main polluters of ambient air of municipality of Varna are factories, cars, public transport, domestic heating, construction sites, bad wind circulation in central area of Varna. Under Article 37., paragraph 4. of regulation 12/2010 for levels of sulphuric dioxide, nitrogen dioxide, fine particulate matter, lead, benzene, carbon monoxide and ozone in ambient air at 2014 is created "Project for reducing emissions and reaching normal levels of harmful substances in ambient air of Municipality of Varna" during the period 2014-2016. The project has to be updated to actual situation. Because of this reason the actual project is under development. Executing all activities of the project may contribute to reducing air pollutioning by reaching lower levels of the polluters. In general the program would be updated according to the active regulation system, requirements of OPE(Operative program "Environment") and the Instruction for developing of projects for reducing  the emmissions and reaching established regulations for harmful substances, in areas for assessment and quality control of ambient air.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Община Варна ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта. Кметът на Община Варна ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира и контролира работата, както и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: - Ръководител на екипа; - Технически сътрудник/Лице по архив/Информация и публичност/ нередности; - Икономист/Счетоводител; - Технически експерт. Посредством така предложения екип община Варна ще е пряко отговорна за управлението контрола при изпълнение дейностите по проекта, посредством което ще бъде осигурено качествено изпълнение на заложените дейности. Основните функции, които ще изпълнява звеното/екипа по управление на проекта са свързани с: - Подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС, както и чрез ИСУН 2020; - Съблюдаване на коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; - Съблюдаване на спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; - Следене за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; - Идентифициране и докладване своевременно за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - Организиране и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; - Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение; - Съблюдава и отговаря за съгласуване на всички резултати с компетентните органи съобразно приложимото национално и европейско законодателство; - Съблюдава и контролира изпълнението на отделните дейности на проекта, както и прилага корективни действия и мерки; - Осъществява цялостен мониторинг на проекта. При осъществяване на контролните дейности и извършване на мониторинга по изпълнение на проекта екипът ще следи за спазване на клаузите на сключените договори с външни изпълнители. Ще контролира и съблюдава цялостното техническо и финансово изпълнение на отделните дейности. В процеса на техническо съблюдаване ще се проследява физическия напредък при изпълнение на конкретната дейност, като при установяване на разминаване между клаузите на сключените договори, действителното изпълнение на която и да е от дейностите по проекта, изоставане от графика за изпълнение, противоречие с действащата нормативна уредба, противоречие с изискванията на АДБФП и всякакъв вид други пропуски и разминавания, екипът ще предлага на Възложителя предприемане на корективни мерки, като например: писмени предупреждения до изпълнителя, организиране на работни срещи за отстраняване на пропуските, предприемане на действия по налагане на неустойки и в краен случай прекратяване на договорните взаимоотношения. При съблюдаване на финансовото изпълнение на отделните дейности екипа ще контролира спазването на плащанията по отделните договори, съвпадението им с финансовия план и залегналите в АДБФП срокове. Отделните отговорности на посоченият екип/звено, както изискванията към позициите са описани в раздел 9 „Екип“ от настоящето проектно предложение. Посредством заложените отговорности и задължения на екипа/звеното, са предвидени достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост при изпълнението на проекта. 23 166.00 22 325.11
Подготовка на проектно предложение и разработване на документации за избор на изпълнители: Дейността включва консултантски услуги свързани с подготовка на проектно предложение и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител, по изпълнение на основната дейност на проекта, а именно Актуализация на „Програма за намаляване на емисиите и достигане на утвърдените норми за вредни вещества в атмосферния въздух на Община Варна“. Настоящата дейност е в съответствие с изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-5.002 „Разработване/ Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух". Залагането на изпълнението на настоящата дейност е породена от специфичните изисквания заложени в насоките за кандидатстване, във връзка с приложимото европейско и национално законодателство по прилагане и изпълнение на изкисванията, за подобряване на качеството на атмосферния въздух. Дейността включва две основни под дейности, а именно: - Под-дейност 1: Преглед на съществуващите работни документи включително общински планове и стратегии, както и всички други приложими документи, на базата на които да бъде подготвен Формуляр за кандидатстване за финансиране по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-5.002 „Разработване/ Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух", обявена в изпълнение на приоритетна ос 5 на ОПОС 2014-2020 г. В допълнение към подготвения формуляр за кандидатстване, ще бъдат проведени необходимите проучвания и обследвания, както и ще бъдат изработени всички приложими към него документи съгласно изискванията на насоките за кандидатстване; - Под-дейност 2. На база на резултатите от под-дейност 1 и предвидените в проекта дейности, ще бъдат разработени и необходимата/ите документация/и за възлагане на обществени поръчки за избор на външен/ни изпълнител/и за изпълнение на дейностите на проекта. Дейността ще бъде изпълнена при стриктното съблюдаване на изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-5.002 „Разработване/ Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух", приложимото законодателство и нормативни документи свързани с изискванията за качеството на атмосферния въздух, както и Закона за възлагане на обществени поръчки и под законовите нормативни актове. С изпълнението на дейността ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ референтен №BG16M1OP002-5.002 „Разработване/ Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух", обявена в изпълнение на приоритетна ос 5 на ОПОС 2014-2020 г. Към момента на подаване на настоящето проектно предложение изпълнението на дейността е започнало, респективно преди бъдещото одобрение и сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейността е стартирала в края на месец ноември, като резултатите от нея ще бъдат получени в средата на месец декември 2016 г. Предвижда се дейността да е с период на изпълнение два месеца след издаване на заповед за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и сключване на АДБФП. Този период ще гарантира, отстраняване на възникнали забележки от страна на експертната работна група (ЕРГ), която ще оценява проектните предложения, както и евентуални актуализации и промени в документацията/иите за избор на външен/ни изпълните/ли. 14 400.00 14 400.00
Актуализация на „Програма за намаляване на емисиите и достигане на утвърдените норми за вредни вещества в атмосферния въздух на Община Варна“: Дейността по Актуализация на „Програма за намаляване на емисиите и достигане на утвърдените норми за вредни вещества в атмосферния въздух на Община Варна“, ще се съобразява изцяло с приложимата нормативна уредба, в частност ще бъде разработена при съблюдаване на Раздел I от П-ие№15 на Наредба №12/15.07.2010 г. и Инструкцията за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за оценка и управление на КАВ. Отчитайки изложеното в писмо с изх. № 1200228/25.04.2017г. от дирекция „Опазване чистотата на въздуха“ (ОЧВ) при МОСВ, съгласно което за община Варна са нарушени показателите отнасящи се до замърсителя ФПЧ10, обхвата на дейността ще включва: - набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на съществуващата към момента Програма на община Варна за КАВ; - проучване и анализ на пълнотата на наличната информация; - набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на съществуващата към момента Програма на община Варна за КАВ; - комплексна оценка на качеството на атмосферния въздух във Варна; - анализ на причините за превишаване на нормите и негативното им влияние върху качеството на атмосферния въздух във Варна; - анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на качеството на атмосферния въздух, залегнали в съществуващата към момента Програма на община Варна за КАВ; - дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година 2017, в-но анализ на резултатите от моделирането; - формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на качеството на атмосферния въздух на гр. Варна в краткосрочна, средно срочна и дългосрочна перспектива; - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителя ФПЧ10 в края на периода от изпълнение на програмата (2021 г.); - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителя ФПЧ10 за междинна година (2019г.), в случай, че програмата ще обхване период на планиране по-голям или равен на пет години; - количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителя/намаление на годишните емисии в резултат на приложение на отделните мерки залегнали в програмата тон за година; - прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките залегнали в плана към програмата, които ще трябва да бъдат съобразени с възможностите за финансиране на проекти от приоритетна ос 5 на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020", Програмата за околната среда и действията по климата (LIFE) и Седмата рамкова програма, както и целите за укрепване на капацитета в дългосрочен план във връзка със заключенията от проекта Air Implementation Pilot на Европейската агенция по околна среда и Генерална дирекция „Околна среда“ на Европейската комисия (на база проучване); - изготвяне на предварителен вариант на програмите за КАВ, който ще бъде съгласуван с РИОСВ Варна, всички заинтересовани лица, в това число и провеждане на процедура съгласно Наредба за условията и реда за извършване на екологични оценки на планови документи; - изготвяне на окончателен вариант на програмите Програма за подобряване качеството на атмосферния въздух на Община Варна. За постигане на резултатите от дейностите по моделиране ще е необходимо използването на специализирано, признато и лицензирано оборудване (Софтуер, хардуер и др.), с каквото община Варна не разполага. В допълнение обхвата на дейността предполага специализирани познания на експерти с опит и ценз в сферата на планирането и програмирането на стратегически планови документи в сферата на опазване на ОС и в частност подобряване на качеството на атмосферния въздух. Отчитайки посочените специфични изисквания се предвижда дейността да бъде изпълнявана в настоящия проект, което ще допринесе за цялостното постигане на резултатите от проекта. 192 400.00 164 640.00
Публичност и визуализация (информация и комуникация) на проекта: Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с Насоките за информация и публичност, за проекти финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие. Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и публичност имат за цел: - да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство; - да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността; - да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и публичност е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани по ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности. Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са: - Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост; В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез: - поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като я включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза и я поставя, за операциите, които не отговарят на изискванията за поставяне на билборд/постоянна табела, поне един плакат с информация за проекта (поне размер АЗ), в който се споменава финансовата подкрепа от Съюза, на видно за обществеността място, като например входа на сградата. 2 322.00 1 842.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).