Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The implementation of the current project will contribute to the resolution of problems identified in the area of theemployment, related to the levels of unemployment registered on the territory of the municipality of Dimitrovgrad - during the month of July 2022. Unemployment in the region is 4.9%, with 4.2% for the country (according NSI).
The project provides support for measures aimed at creating sustainable employment and stimulating economic activity at the local level. In addition, the project envisages the application of an innovative approach to support employment by using innovative instruments to promote, develop and popularize the local cultural-historical heritage and art.
In this sense, the project envisages the implementation of the measures included in those developed within the framework of the Project "Growth through the activation of local potential (GALOP)", the Strategy for local development of the municipality of Dimitrovgrad. The activities of the project are in accordance with the first strategic goal, second and third priorities, measures: Develop of touristic-informationen centar i Rzalatvane na integrated regional touristic products and routes.
This project covers measures for three specific categories of activities:
- SCA 1–"Creation of working places"
- SCA 2–"Investments in innovative approaches for development of local employment"
- SCA 3–“Providing information about vacancies, organizing events for employers and job seekers”
The activities of the project include its management, measures for information and publicity, creation of new jobs, training of newly appointed employees and mentoring, acquisition of equipment, development of an Internet site for the promotion of cultural-historical heritage, through interactive exposure, development of an innovative approach for providing information about vacancies, organizing periodic meetings between employers and people seeking work, exchanging experience with a partner from Norway.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта и прилагане на мерки по информираност и публичност: Цел на дейността: Успешно администриране и отчитане на дейностите по проекта, както и изпълнение на мерки по информация и публичност за популяризиране на приноса и целите на ФМЕИП. Под-дейност 1. Основен фактор за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимата квалификация и опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на предното ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от 2 експерти разполагащи с необходимият опит: Ръководител и Счетоводител. Членовете на ЕУП ще бъдат управителят външни експерти разполагащи на кандидата, който разполага с н с необходимата експертност и опит за да организират и управляват процесите по изпълнение и отчитане на проекти, в т.ч. и такива финансирани от ФМЕИП и настоящата програма. Ръководителя на проекта, като ще носи пряка отговорност за точното и навременно изпълнение на дейностите по проекта. В своята работа членовете на ЕУП ще съблюдават за изпълнение на задълженията и отговорности произтичащи от подписания с Програмния оператор (ПО) Договор за финансиране, както и с Ръководството за бенефициенти за изпълнение на проекти.Екипа ще изпълнява функции свързани с координация, управление и отчитане на проектните дейности и постигнатите резултати по време на целия период от изпълнението на проекта, основните сред които ще бъдат: - спазване и съблюдаване за коректното изпълнение на графика за изпълнение на дейностите по проекта; - подготовка на документации и провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП и ПМС 118/2014 г., за изпълнение на дейности по проекта; - мониторинг върху изпълнителите за коректно и съответстващо на поетите ангажименти изпълнение на дейностите; - финансово-счетоводно отчитане на дейностите по проекта; - подготовка на междинни и окончателен технически и финансови отчети във връзка с отчитане на разходите по проекта и постигнатите резултати през отчетния период; - подготовка на искания за авансово, междинни и окончателно плащане; - подготовка на искания за изменения в договора при настъпила необходимост; - вътрешна комуникация и кореспонденция между членовете на екипа, представители на бенефициента и на партньорите; - външна комуникация и кореспонденция с целевите групи по проекта, представител на заинтересованите страни, включително и с експертите на ПО; - създаване на архив и съхранение на документите по проекта; - други задачи възникнали в хода на изпълнение. Подробна информация за опит и отговорности на членовете на ЕУП, е представен в точка 9 "Екип" от настоящият Формуляр. Под-дейност 2. Информация и публичност: Изпълнение на мерките ще допринесе за постигане на общите цели на финансовия механизъм: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства в Европейското икономическо пространство и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Планираните мерки ще бъдат изпълнени в съответствие с Глава 3 на Регламента за изпълнение на Програмата, Анекс 3 относно изискванията за информация и публичност и Ръководството за комуникация и дизайн на ФМЕИП 2014-2021 г. Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел: - да формулират последователно и комплексно послание; - да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмите и проектите; - да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на ФМЕИП и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото национално, регионално и / или местно равнище, включително съответната заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта, приложен към проекта. 29 121.86 7 262.96
Създаване на работни места на територията на община Димитровград, в съответствие със СКД 1: Цел на дейността: Създаване на 5 нови работни места за устойчива заетост на територията на община Димитровград и стимулиране на икономическата активност и интегриране на пазара на труда на безработни и неактивни лица. Описание и обосновка на дейността: Под-дейност 1. Създаване на 3 нови работни места в Исторически музей - Димитровград за период от 12 месеца: Музея е основната институция на местно ниво, която е свързана със съхранението и популяризирането на културно-историческото наследство на региона. В тази връзка настоящият проект открива възможности за реализация на следните важни цели: - стартиране работа по процес на дигитализиране на музейни единици и колекции на ИМ; - цялостно подобряване на рекламната концепция и комуникационна политика на ИМ; - изграждане на връзката „музей-културен туризъм“ в региона и стимулиране на икономическата активност в пряката връзка с тур-оператори в региона и страната; - прилагане на нови маркетингови подходи за привличане на детска и младежка музейна аудитория; Настоящият проект предвижда създаване на 3 работни места в ИМ-Димитровград, които ще бъдат обособени в съответствие с длъжностите посочени в НКПД: 1) Експерт, връзки с обществеността - 1 брой: Ще отговаря за цялостната комуникативна политика на музея, представяне на достъпна информация за широката общественост относно дейността и организираните от музея инициативи, подпомага дейности по дигитализацията на музейните фондове, сътрудничи активно с общинския културно-историческия център. 2) Екскурзовод - 1 брой: Ще отговаря основно за обслужването на обект "Ретро апартамент", намиращ се в град Димитровград и ще оказва съдействие в организирането на всекидневните дейности и събития в близките два музейни обекта – Дом-музей „Пеньо Пенев“ и Художествена галерия „Петко Чурчулиев“ – Димитровград. 3) Координатор, изложби и събития - 1 брой: Ще отговаря за работата с посетители в Художествената галерия, подпомага уредника във фондовата и експозиционната му работа, съдейства при експониране на изложби, подпомага дигитализацията на съществуващите над 2 500 движими културни ценности. Под-дейност 2. Създаване на 2 нови работни места в Общински драматичен театър "Апостол Карамитев" - Димитровград за период от 12 месеца: Една от най-старите местни културни институция, учредена през 1953 година, която през следващата година ще чества своят 70-годишен юбилей. Настояща мисия на театъра е да обърне внимание на младите творци. Към момента е в процес на поетапно изгражда на трупа към театъра основно от млади актьори, която ще обогати живостта, ентусиазма и креативността, като ги среща с предизвикателни млади режисьори в спектакли и различни работилници. Основната цел на ръководството на институцията е театъра да има своя собствена продукция и лице на театралната карта на България. Настоящият проект предвижда създаване на 2 работни места в ДТ-Димитровград, които ще бъдат обособени в съответствие с длъжностите посочени в НКПД: 1) Звукотехник - 1 брой: Осъществява музикалния съпровод по време на репетиции и представления. Отговаря за осъществяване на режисьорския замисъл по отношение на звуково-музикалната партитура на представлението. Поставя музикалната картина, звуковите и шумови ефекти на постановките, съобразно изискванията на режисьора и композитора.. 2) Актьор- 1 брой: Участва в спектаклите на театъра като изпълнява роли в тях съгласно представен сценарии и разпределение. В подкрепа изпълнение на задълженията им, за назначените служители ще бъде закупено оборудване за обезпечаване на техните служебни ангажименти. За подпомагане изпълнението на служебни ангажименти от служителите, ще им бъдат назначени наставници. В рамките на дейността ще бъде извършена и обмяна на опит и добри практики с партньора от Норвегия. 167 497.16 88 854.12
Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост в община Димитровград, в съответствие със СКД2: Цел на дейността: Извършване на инвестиция за прилагане на иновативен подход за развитие на местната заетост, чрез популяризиране на културно-историческия потенциал и възможностите за туризъм на територията на община Димитровград, посредством интерактивното му експониране. Описание и обосновка на дейността: Отговорен за изпълнението на дейността ще бъда кандидата - Стратегика Вижън ЕООД. За реализиране посочената цел на настоящата дейност, включваща въвеждането на иновативен подход за развитие на местната заетост, кандидата предвижда да разработи интернет сайт, с който да се популяризиране културно-историческото наследство на региона от една страна, а от друга - да се представят и рекламират възможностите за туризъм на територията на общината. За целта предвиждаме да направим он лайн достъпни голяма част от експонатите на историческия музей в Димитровград, които да се експонират на сайта и по този начин да бъдат достъпни за голяма част от хората интересуващи се от културно-исторически туризъм. За постигане на предното, кандидата е предвидил разработването на интернет страница с необходимите технически изисквания, която да кореспондира с описаната идея. В рамките на дейността ще се осигури заетост на 1 нов служител за период от 12 месеца по проекта, който ще бъде назначен в офис на кандидата, който ще бъде разкрит на територията на община Димитровград и ще действа в продължение на минимум 12 месеца. Назначеният служител ще заеме следната длъжност в съответствие с НКПД: 1) Експерт, програми и проекти - 1 брой: Длъжността е пряко свързани с работата на компанията и е от изключително важно значение за бъдещото й развитие, тъй като ще се разчита експерта да развиват портфолиото й при търсенето на нови клиенти в община Димитровград и региона, в който дружеството желае да разшири дейността си. Служителя ще отговаря също така и за функционирането на разработеният интернет сайт в рамките на дейността, като подпомага процеса на експониране на необходимите обекти, ще планират, организират и провежда срещи с представители на местния бизнес в областта на туризма, ще следи за налични възможности за кандидатстване по програми, финансирани от СФ и КФ на ЕС и други финансови донори, от които да могат да се възползват заинтересованите страни, ще участват в процеса на подготовка и управление на проекти, комуникират с клиенти, изготвят оферти и правят презентации за клиенти на дружеството. В подкрепа изпълнение на задълженията му, за назначеният служител кандидата предвижда да закупи оборудване, което ще обезпечи изпълнените на служебните му ангажименти. Наред с това предвиждаме да наемем офис на територията на община Димитровград, в който служителят ще изпълнява служебните си задължения. За бързото и интегрирано навлизане в работния процес, управителя на дружеството ще бъде наставник на новоназначения служител за период от 6 месеца. В рамките на дейността ще бъде извършена и обмяна на опит и добри практики с партньора от Норвегия. 89 807.89 46 043.10
Организиране на събития за работодатели и търсещи работа в съответствие със СКД 3. : Цел на дейността: Настоящата дейност има за цел организиране на събития за работодатели и търсещи работа, в съответствие със Специфична категория дейности 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа Описание и обосновка на дейността: Отговорен за изпълнението на дейността ще бъда кандидата - Стратегика Вижън ЕООД. За реализиране на настоящата дейност е предвидено изпълнението на мерки, които ще спомогнат за постигане на заложените цели. В рамките на дейността се предвижда разработване на иновативен подход за предоставяне на информация на лицата търсещи работа и последващо организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение (дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства), чрез предоставяне на достъпна информация за свободните работни места. 1. За разработването на подход за предоставяне на информация на лицата, търсещи работа ще се приложи иновативен метод - голяма част от безработните и неактивни лица, особено тези от уязвими групи и в неравностойно положение не получават информация за свободните работни места на територията на община Димитровград по достъпен и лесно усвоим за тях начин. В тази връзка, чрез настоящата дейност ще се подходи по ориентиран към потребностите на целевите групи начин. При разработването на иновативния подход ще се вземат предвид индивидуалните потребности на отделни представители на гореописаните целеви групи. 2. В синергия с общата цел на проекта, в настоящата дейност се предвижда организиране на периодични срещи между работодатели в сферата на културата и туризма и лица търсещи работа. Планира се организирането и провеждането на общо три срещи между работодатели и търсещи работа в Община Димитровград. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от гореописаните групи. В рамките на срещите, освен информация за възможностите за професионална реализация в сферата на културата и туризма, ще бъдат предоставяни и индивидуални разяснения за спецификата на всяка от обявените длъжности, с цел насърчаване на безработните лица към трудова заетост. По време на срещите ще бъдат насърчавани и работодателите да развиват в своята дейност, където е възможно, гъвкави практики на работа. Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие. Чрез реализирането на планираните в настоящата дейност мерки ще се постигне специфична цел на Програмата "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". 10 522.20 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).