Организация и управление на проекта: Изпълнението на тази дейност е ключова за създаването на условия за качествено и навременно изпълнение на проектните дейности, за ефективно и ефикасно управление на проекта като цяло и да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати и ще бъдат в съответствие с изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Оперативното ръководство за изпълнение на договори по настоящата процедура.
Целта е да се гарантира ефективното управление на проекта, постигането на предвидените резултати, ефективната комуникация между "ЕЛ БАТ" АД и Договарящия орган и навременното отчитане на напредъка и резултатите от изпълнените дейности.
Управлението на проекта ще се основава на следните методи:
• Екипен принцип на работа и ангажиране на персонала – определяне на членове на екипа за управление, възлагане на конкретни пълномощия и отговорности, в допълнение, включително и ангажиране на целия персонал в изпълнението на дейностите по проекта;
• Ресурсно осигуряване – ръководството на Дружеството ще осигури необходимите човешки, финансови и материални ресурси, за да обезпечи управлението на проекта;
• Контрол на разходите – ръководството на Дружеството ще определи отговорен компетентен служител (счетоводител) и ще дефинира политика за контрол на разходите, за която ще са информирани и задължени да спазват всички ангажирани в проекта служители;
• Управление на документите – ще бъде регламентирана политика за създаване, промяна, разпространяване и съхранение на всички документи създавани в рамките на проекта. Всички служители ще бъдат информирани за нея и задължени да я спазват;
• Вътрешна и външна комуникация – ще бъдат определени конкретни правила за осъществяване на вътрешната и външната комуникация, както и отговорностите на конкретни служители свързани с нея.
Процедурите за избор на изпълнители на предвидените по този проект дейности, ще се организират и провеждат съобразно изискванията на Закон за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни фондове, приложимото Постановление на Министерски съвет и други приложими нормативни документи.
По този начин ще се гарантира законосъобразността на избора и ще се осигури ефективност, ефикасност и икономичност при спазване на принципите за добро финансово управление при изразходването на публични средства.
При планирането и изпълнението на дейностите в проекта ще бъдат взети предвид резултатите от другите вътрешно фирмени проекти, свързани с подобряването на БЗР – работата със службата по трудова медицина, опитът в провеждане на обучения за персонала и планирането и реализирането на инвестиции за модернизиране на технологичните процеси и инвестиции в социални придобивки.
Планирането и управлението на дейностите в проекта са направени на принципа на системния процес/логическата връзка между дейностите в проекта/, т.е. дейностите са планирани хронологично, така че да се гарантира, че резултатите от една дейност служат за входна информация за следващата дейност, а групирането на стоките и услугите в отделни процедури ще се осъществи на базата на определяне на предмета на поръчката съгласно Общия терминологичен речник (CPV). |
15 363.64
|
15 363.64
|
Информиране и публичност: Дейноста по информиране и публичност ще отговаря на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Целта по настоящата дейност е да се информира обществеността относно финансовата безвъзмездна помощ, получена от ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и постигнатите цели и внедрените добри практики.
При изпълнението на дейностите за информираност и публичност ще се спазват всички изисквания, заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Предвижда се доставката и монтирането на информационна табела на входа на административната сграда на Дружеството по време на изпълнението на проекта.
Проектът предвижда и идентифициране по подходящ начин на всички документи, създавани в резултат от изпълнението на дейностите в проекта.
Тези документи ще бъдат публикувани и на интернет страницата на Дружеството така, че всички заинтересовани страни да имат свободен достъп до резултатите от проекта. Ще бъде изработена и отпечатана информационна брошура, която ще съдържа информация за дейностите в проекта, постигнатите резултати и свободния достъп до тях. Брошурите ще бъдат предадени в лични срещи от екипа на проекта на представители на заинтересованите страни.
На тези срещи ще се представят резултатите от проекта и ползите от тях за всички предприятия от сектора, които биха могли да се възползват от постигнатото и да мултиплицират постигнатите резултати.
Популяризирането на помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта.
На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери с информация за помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020". |
3 000.00
|
3 000.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията. : Съответства на "Дейност 1" от Условия за кандидатстване по настоящата процедура.
Дейността включва: - Разработване и въвеждане на вътрешни правила относно нови практики за управление на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, включително налагане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) и налагане на "зелени умения".
В разработения вътрешно-фирмения документ ще се поставят критерии за налагане на „ЗЕЛЕНИ“ умения, както по отношение на настоящия персонал, така и при наемане на нови служители.
Икономическа дейност „Производство на олово, цинк, калай” е сред рисковите дейности по отношение на работната среда. По такъв начин секторът е третиран и в "КОДЕКСИ НА „ ДОБРИ ПРАКТИКИ"" осъществен по проект „ПРЕВЕНЦИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТ И ЗДРАВЕ ПРИ РАБОТА" на ИА "ГИТ", 2013 г.
По данни от Национално изследване на условията на труд от 2012 г. секторът е поставен на трето място по степен на риск в икономиката на България.
Постигането на по-високи цели в дейността е свързано с технологично обновяване и по-високи изисквания към персонала.
Новите предизвикателства пред работещите са основно в следните направления:
- По-широк обхват на притежаваните квалификации и умения;
- Умения за извършване на ремонтни работи и спомагателни дейности;
- Готовност за непрекъснато повишаване на квалификацията;
- Умения за прилагане на компютърна техника.
Работоспособността зависи от образованието и квалификацията, мотивацията и социалната основа на работещите.
Здравословните и безопасни условия на работното място не само предпазват работниците и засилват тяхната мотивация, но и същевременно играят жизненоважна роля за повишаването на конкурентоспособността и производителността на фирмата, както и допринасят за устойчивостта чрез намаляване на социалните и икономически разходи, свързани с трудовите злополуки, инциденти и заболявания.
Следователно разработването на ефективни мерки за запазване на професионалното здраве и работоспособността във фирмата е от полза не само за отделните работници, но и за производителността и финансовия успех на дружеството.
За постигане на ефективност в дейността по осигуряване на ЗБУТ, фирмата трябва да изгради устойчива собствена политика по безопасност и здраве.
В този смисъл разработването на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане на персонал, развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот, включително налагане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите в предприятието ще помогне на ръководството по отношение на осигуряването на ЗБУТ и промоция на здравето при работа в "ЕЛ БАТ" АД.
Основната цел на вътрешно-фирмения документ за внедряване нови практики за обезпечаване на човешките ресурси е да се свържат по достатъчно разбираем и нагледен начин изискванията на законодателната и нормативната база с добрите практики по отношение на безопасността и здравето при работа.
Той ще допълни съществуващите изисквания, записани в закони и наредби в сферата на безопасните и здравословни условия на труд.
Това от своя страна ще доведе до подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места в "ЕЛ БАТ" АД. |
1 500.00
|
1 500.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите.
Дейността включва 3 поддейности.
Поддейност1:Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Тази дейност включва предприемане на действия за Защита от наднормен производствен шум, съгласно т.2 от примерен (неизчерпателен) списък на мерки за реконструкция/модернизация на обекти, машини и подходящи за закупуване средства за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове от т. 3.1 от Условия за кандидатстване.
Във връзка с някои специфични рискове, характерни за производства, свързани с преработката на тежки метали и опасни отпадъци, наш приоритет е обновяване и модернизиране на производствените мощности за осигуряването на безопасна работна среда за служителите.
Съоръженията в звено "Сепарация, кристализация и десулфатизация“ са окомплектовани в три модула:
- Модул I: Разкомплектоване на оловно-кисели акумулаторни батерии и сепариране на компонентите им (сярнокисел електролит, метални детайли, оловна паста, пластмаси);
-Модул II: Десулфатизация на оксидно-сулфатната оловна паста, а сярно-киселия разтвор чрез обработка с подходящ реагент се превръща в разтвор на натриев сулфат.;
-Модул III: Кристализация на безводен натриев сулфат чрез вакуум-изпарителна кристализация.
Естеството на работа на съоръженията в това звено е свързано с по-високи нива на шум. Основните източници на шум са чукова мелница за трошене на акумулатори и компресор, който е част от технологичните съоръжения и не може да бъде изведен в друго помещение. Към момента около мелницата е изградена шумо-изолираща кабина, чрез която се намалява нивото на шума извън кабината с около 10 dB. По препоръка на експерти сегашното състояние на изолация може да бъде значително подобрено при промяна на вида на материалите, използвани за тази кабина, така че да се осигури и шумо-поглъщане. Осигурена е шумо-изолирана кабинка, откъдето работещите осъществяват контрол на работата на съоръженията, но за компресора не са приложени никакви допълнителни, освен заводските мерки за шумо-изолиране.
Осигурени са превантивни мерки, за запазване здравето на служителите, чрез ЛПС за слуха, намалено работно време, допълнителен отпуск, безплатна храна, редовни профилактични прегледи - ежегодно се провежда преглед от специалист УНГ и се правят аудиометрични изследвания, провеждане на обучения и др.
Въпреки осъществяваните превантивни мерки поради естеството на работата проблемите остават. В „Доклад Оценка на риска“от март 2016 рискът за увреждане на здравето за тези работни места е оценен като среден. Това означава, че Рискът е на приемливо ниво, но може евентуално да се увеличи в бъдеще т.е. опасността от увреждания и заболявания на работещите е възможна, но няма доказателства, че може да доведе до нарастване, заболяване или трудова злополука и е препоръчителен контрол и готовност за предприемане на профилактични мерки.
В „Програмата за намаляване и отстраняване рискът за здравето и безопасността при работа в „Ел Бат“ АД“за 2016 г. са заложени 2 мерки в това направление:
• Изграждане на шумоизолираща кабина за компресор в цех „Сепарация, десулфатизация и кристализация“;
• Възстановяване на шумоизолираща кабина на чукова мелница в цеха.
След осъществяването на тези мероприятия ще бъде постигнат следния ефект:
- при понижаване на „Дневното ниво на експозиция на шум“ под долните стойности на експозиция за предприемане на действие ще се намали или отпадне вероятността от увреждания на слуха и нервната система на работещите в цех „Сепарация, десулфатизация и кристализация“ в следствие на експозицията на шум за всички дейности.
- Ще осигури здравословни и безопасни условия на труд и ще сведе до минимум рисковете, произтичащи от експозиция на шум чрез най-доброто техническо решение – намаляване на шума чрез защитни прегради и шумо-поглъщащи покрития при източника.
- Ще се повиши мотивацията на персонала за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. |
20 785.00
|
20 785.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Поддейност 2: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло от по-висок клас.
Съответства на "Дейност 3/3.2/" от Условия за кандидатстване по настоящата процедура. : Необходимост от придобиване нови ЛПС и защитно работно облекло с по-добри защитни свойства и по-добра ергономичност:
Рециклирането на излезли от употреба оловни акумулаторни батерии и производството на олово и оловни сплави се съпътства от редица процеси, при които се отделят прах, твърди и течни аeрозоли, пръски от химикали и разтопен метал. Чистотата на защитното облекло е от изключителна важност за здравето на работниците, тъй като от полепнали по дрехите прахове или ре-агенти при невнимание могат да доведат да сериозни здравословни проблеми от попадането им в организма.
Носенето на специално защитно работно облекло по време на работа е задължително съгласно правилника за вътрешния трудов ред на предприятието и нормативните изисквания. Удобството и защитата, което осигурява работното облекло като съответно влияе и върху производителността и качеството на положения труд. Служителите са задължени да носят работно облекло минимум 7 часа и облеклото трябва да осигурява комфорт и защита, без да причинява допълнително натоварване на работещите.
До момента са осигурявани еднакви защитни работни облекла за всички направления. Опитът на организацията показва, че може да се търси по детайлна спецификация на защитните работни облекла в зависимост от естеството на работа.
А) Характерът на работа за леярите е периодичен и зависи от това какъв производствен процес се извършва в конкретния момент. Работниците в звено Металургия са разделени на две звена – леяри, обслужващи модул "Топене" в късобарабанна пещ и леяри обслужващи модул "Рафинация". Двата модула могат да работят независимо един от друг, което означава, че риска от експозиция зависи от два фактора, т.е. леярите от модул „Топене” за изложени на същите опасности като фактори на работната среда, както тези от модул „Рафинация” и обратното. За тази цел са подходящи дрехи устойчиви на висока температура.
Б) Работещите в цех Сепарация, десулфатизация и кристализация работят в среда на вредно въздействие на агресивни химикали. Работещи в помощни звена (РМЦ, шофьори и общи работници) извършват различни дейности, но естеството им на работа може да се отнесе към работа в агресивна среда. За тази цел са подходящи дрехи, устойчиви на киселини и основи.
Дружеството има дългогодишен опит както при проучването и доставката на различни по качество и експлоатационни параметри лични предпазни средства, обувки и други средства за лична защита, така и при анализ на резултатите как се отразява това на здравето и на комфорта на работниците по време на работа и отражението върху качеството на тяхната работа.
За да бъде предотвратено попадането на вредни вещества в организма и опазване здравето на работещите в производственото хале, е задължително носенето на лични предпазни средства – маски, ръкавици и очила.
Важно за защитата на работниците да бъдат осигурявани подходящи лични предпазни средства, така че дори след по-дълго носене, комфортът и степента на защита на работника да остава на високо ниво.
Опитът на организацията и анализът на здравословното състояние на работниците показва, че за някои работни места и при екстремни ситуации, трябва да бъдат използвани ЛПС с по-добра спецификация в зависимост от естеството на работа – като по-добри респиратори, различни видове ръкавици, защитни обувки за леяри, машинни оператори, други служители и др.
През последната година активно се работи за осъществяване на превантивни мерки за повишаване на културата на работното място и запазване здравния статус на служителите. Презумпцията е излизайки от цеха всеки да измива ръцете си, като сваля полепналите по тях прахови частици. Експериментирани са различни миещи средства, за почистване и защита на ръцете, като опита показва, че най-добър резултат се постига с пасти за почистване и защита на ръце – Plum 0722 Plulux, за която е необходимо да се осигурят допълнителни количества от използваната каша. |
224 506.37
|
224 506.37
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Поддейност 3: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Съответства на "Дейност 3/3.4/" от Условия за кандидатстване по настоящата процедура.
Да се повиши мотивацията на персонала за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Изпълнението на проекта ще допринесе за гарантиране на правилното прилагане на законодателството в областта на безопасните и здравословни условия на труд и за насърчаване на промените в поведението на работещите и работодателите към прилагане на подходи, насочени към укрепване на здравето и работоспособността.
Реализацията на тази дейност от проекта ще даде възможност да продължи добрата практика и повишаване на компетентността на служителите, по-добра мотивация, и приобщаване на персонала към осъзнаване и осъществяване политиката на дружеството за управление на качество, околна среда и здравословни и безопасни условия на труд.
През последната година активно се работи за осъществяване на активни мерки за повишаване на квалификацията на служителите, чрез различни форми - обучения, тестове по определени въпроси, решаване на казуси и др. Използвани са както външни така и вътрешни обучители. Анализът на тези мероприятия показва, че всички тези форми имат положителен ефект и допринасят за осъзнаването на служителите и спазването на правилата при работа и безопасност. Ръководството е убедено, че превенцията под форма на обучителни мероприятия трябва да продължи. Всички задължителни обучения се провеждат и документират, съгласно утвърдената годишна програма за обучения. От оценката на риска са планувани допълнителни обучения за някои групи работещите в цеховете, с цел осигуряване на здраве и безопасност. Вътрешните обучения за специфичните рискове за здравето, свързани с конкретните работни места и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване за различните категории служители поднесени по атрактивен начин, ще имат по-добър ефект и ще бъде отчетен по-висок резултат от тези обучения. Материалите за тези обучения ще представят конкретни съоръжения и конкретни ситуации, които нагледно ще показват правилно и неправилно извършване на дейностите. Със създаването на първоначалните мултимедийни материали се дава възможност лесно да бъдат допълвани и така при ежегодните обучения хората да получават по-пълен обем информация, както и да бъдат активни за докладване на критични места или дейности.
Реализирането на тази дейност от проекта ще даде възможност за:
• оборудване на зала за презентации и провеждане на вътрешните обучения с помощта на модерна мултимедийна система / проектор, екран и лаптоп/.
• Провеждане на първоначалните обучения, инструктажа на работното място за новопостъпващи работници, планираните и извънредни обучения по нов начин, така че служители нагледно да получат представа за най-рисковите действия, което ще сведе до минимум вероятността от трудови злополуки с тях.
Във връзка с изпълняването на дейността е необходима мултимедийна система /проектор, екран и лаптоп/.
Закупуване на мултимедийна система /проектор, екран и лаптоп/ - 2500 лв. без ДДС |
2 500.00
|
2 500.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Съответства на "Дейност 4" от Условия за кандидатстване по настоящата процедура.
Изпълнението на тази дейност се изразява в оборудване на кухня.
Изпълнявайки законодателството в областта на безопасните и здравословни условия на труд и изискванията на Наредбата за безплатна храна и/или добавки към нея организацията осигурява безплатна храна за своите служители. Отдалечеността на фирмата от населеното място са причина всички служители да се възползват от услугите на стола. Към момента капацитета на оборудването в кухнята позволява да се приготвя храна за около 35-45 бр. персонал. През последната година броя на служителите е нараснал двукратно от 79 на 130.
За изпълнение на повече заявки се прибягва до приготвяне на храна или заготовки предварително, което пък от своя страна води до неправилно съхранение на приготвените храни, тъй като капацитетът на наличното кухненското хладилно оборудване не позволява съхранението на такива количества. С оглед на увеличаване на числения състав има нужда от разширяване на кухненския блок.
Реализацията на тази дейност от проекта ще даде възможност да се оборудва модерна и с по-голям капацитет кухня, така че да предлага безопасна прясно приготвена храна за всички служители.
Необходимо е да се закупи следното оборудване:
№ ИЗДЕЛИЕ Бр. Ед. цена лв без ДДС
1 Електрическа печка с фурна 6kW - 3470,00 лв. без ДДС.
2 Електрически фритюрник, изработен от неръждаема стомана -1 бр за 2 689,00 лв.
2,1 База под фритюрник с долен плот от неръждаема стомана - 1 бр. за 315,00 лв.
3 База-маса под скара с долен плот от неръждаема стомана -1 бр. за 325,00 лв.
4 Конвектомат, изработен от неръждаема стомана - 1 бр за 11040,50 лв.
4,1 База под конвектомат с водачи за тави от неръждаема стомана - 1 бр. за 420,00 лв.
5 Микровълнова фурна с грил, професионална - 1 бр. за 336,00 лв.
6 Топла витрина - 1 бр. за 2 875,00 лв.
7 Студена витрина - 1 бр. за 3 635,00 лв.
8 Тръбен път за табли от неръждаема стомана - 1бр за 4745,00 лв
9 Миялна машина, изработена от неръждаема стомана - 1 бр. за 3 236,30 лв
10 Хладилник - 1 бр. за 1 115,00 лв.
11 Фризер - 1 бр за 1 282,50
обща стойност на оборудването - 35 484.30 лв без ДДС
|
35 483.13
|
35 408.00
|