Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The town of Chirpan belongs to the agglomerations above 10 000 PE and is a priority agglomeration for financing under Priority Axis 1 of Operational Programme "Environment" 2014-2020.  According to data from the National Statistical Institute the permanent population of the town of Chirpan as of 31 December 2016 is 14 424 permanent residents, which form the main project target group, together with the business operators and visitors of the town. Currently in the town of Chirpan there is no a waste water treatment plant (WWTP) and the waste waters are discharged directly in Tekirska river, which is a tributary to Maritsa river. 

The specific project results include: 

1. Constructed and operational waste water treatment plant (WWTP) and main sewer collectors in the town of Chirpan, with indicative capacity of 19461 PE, including:
- successful putting into operation of the WWTP;
- trained personnel for WWTP exploitation;
- accepted and put into exploitation WWTP;
- successful period of warranty exploitation;
- successful tests for treatment of the waste waters bu WWTP – Chirpan

2. Constructed main sewer collectors from the town sewerage system, which will include approximately 70% of the population to the WWTP.

3. Constructed technical infrastructure to WWTP - Chirpan - inlet collector, water supply, access road, electrical supply.

The main project activities include:
1.	Revision and update of tender dossiers in compliance with the newly adopted procurement legislation
2.	Construction of WWTP – Chirpan and main sewer collectors
3.	Execution of supervision contract for WWTP – Chirpan and main sewer collectors
4.	Project organisation and management
5.	Information and communication measures.
6.	Execution of author (designer) supervision for water collectors
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Привеждане на документации за обществени поръчки в съответствие с изменената нормативна уредба в областта на обществените поръчки. : Дейността включва преглед на изготвените документации за обществени поръчки и привеждането им в съответствие с актуалния обхват на проекта, както и с действащото законодателство - Закона за обществените поръчки, обн. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., в сила от 15.04.2016 г.доп. ДВ. бр.34 от 3 Май 2016г. Дейността ще се извърши еднократно, успоредно с подготовката на проектното предложение, с цел осигуряване на максимална готовност за възлагане на обществените поръчки на Община Чирпан в кратък срок след сключване на АДБФП. Дейността включва актуализиране и привеждане в съответствие на изготвените документации за обществени поръчки с изменената нормативна уредба и променения обхват на проекта, в т.ч.: 1. Документация за обществена поръчка с предмет, „Изпълнение на инженеринг на ПСОВ и довеждащи колектори, гр. Чирпан“. В обхвата на поръчката ще се включи работно проектиране на ПСОВ и довеждащи колектори, строителство на ПСОВ, довеждащи колектори и водопроводи по трасето на канализационната мрежа, доставка на оборудване и авторски надзор, както и изграждането на основна и съпътстваща инфраструктура (довеждащ колектор, довеждащ водопровод, реконструкция на довеждащ път и електроснабдяване) за ПСОВ - Чирпан. В поръчката няма да се включи работно проектиране и авторски надзор за водопроводите, които са предвидени за изграждане по трасето на канализацията, тъй като за тях има наличен и одобрен работен проект. 2. Документация за обществена поръчка с предмет "Упражняване на независим строителен надзор по проект "Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан"; 3. Документация за обществена поръчка с предмет "Техническа помощ за управление на проект "Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан"; 4. Документация за обществена поръчка с предмет "Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект "Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан". Обемът, прогнозната стойност, местоположението и естеството на обществените поръчки ще обусловят вида на тяхното възлагане и режимът на възлагане съгласно Закона за обществените поръчки, както и елементите на документациите за обществени поръчки. Документациите ще са съобразени с одобрения от Управляващия орган на ОПОС 2014-2020 проект и неговите елементи, в т.ч. бюджет, идеен проект, анализ разходи-ползи и др. 36 000.00 35 400.00
Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан: Съгласно т. 11 от Насоките за кандидатстване, в прединвестиционното проучване и идейния проект за изграждане на ПСОВ са отразени препоръките на Джаспърс, както следва: - променен е диаметърът и видът на довеждащия колектор до ПСОВ, в съответствие с изискванията на БДС EN 752; - приложени са данни от извършен мониторинг на натоварванията от индустриалния сектор, при който е проследено замърсяването с извършените лабораторни изследвания в продължение на три месеца; - С цел осигуряване на присъединяване на населението на гр. Чирпан към бъдещата ПСОВ е предвидено частично изграждане на основни колектори, като е спазена препоръката на Джаспърс за преминаване от смесена в комбинирана канализационна система и оптимизиране на броя на преливниците. Проектното решение е подробно описано в идейния проект за изграждане на канализация, като е предвидено и частично изграждане на водопровод по трасето на канализацията. За изграждането на канализационни колектори към момента на подаване на проектното предложение е наличен съгласуван и одобрен идеен проект, а за изграждането на водопровода по трасето на канализацията – съгласуван и одобрен работен проект. Дейността е ключова за изпълнението на целите на проекта, тъй като чрез нея ще се постигнат планираните цели, резултати и индикатори. За оптимизиране на изпълнението от гледна точка на срокове и отговорности, Община Чирпан е избрала да възложи дейностите по работно проектиране и изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори, и съпътстващата инфраструктура в един договор за инженеринг с външен изпълнител. Контрол върху изпълнението на дейността ще има както Община Чирпан, чрез ЕУП и представителите на външната техническа помощ, така и представителите на асоциирания партньор, ВиК ЕООД Стара Загора. Дейността ще стартира след сключването на АДБФП. Основните стъпки за реализация на дейността включват: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет „Изпълнение на инженеринг на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан“. Поръчката ще включва работно проектиране на ПСОВ и довеждащи колектори, строителство на ПСОВ, довеждащи колектори и водопровод, доставка на оборудване и авторски надзор при строителството на ПСОВ и довеждащи колектори. В обхвата на поръчката ще се включи и изграждането на съпътстваща инфраструктура (довеждащ колектор, довеждащ водопровод, реконструкция на довеждащ път и електроснабдяване) за ПСОВ - Чирпан, както и обучение на персонала на изградената ПСОВ. Поръчката няма да включва дейности по работно проектиране и авторски надзор на водопровода, тъй като за него има наличен и одобрен работен проект. 2. Изпълнение на договор за обществена поръчка с предмет "Изпълнение на инженеринг на ПСОВ и довеждащи колектори , гр. Чирпан". 14 113 782.58 15 076 448.42
Упражняване на независим строителен надзор : Дейността включва: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет "Упражняване на независим строителен надзор по проект "Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан". 2. Изпълнение и контрол на договор за обществена поръчка с предмет "Упражняване на независим строителен надзор по проект "Изграждане на ПСОВ и довеждащи колектори в гр. Чирпан". За да се осигури работно проектиране на ПСОВ в съответствие със съществените изисквания към строежите съгласно ЗУТ, както и законосъобразно и качествено изпълнение на строително-монтажните работи, необходимо е да бъде осигурен строителен надзор в процеса на проектиране и строителство на ПСОВ и съпътстваща инфраструктура. Обхватът на договора ще включва изготвяне на оценка на съответствие на изработените в обхвата на договора за инженеринг проекти за ПСОВ, довеждащи колектори и довеждаща инфраструктура към ПСОВ, както и осъществяване на строителен надзор по време на строителството на ПСОВ, довеждащи колектори, довеждаща инфраструктура и водопровод по трасето на канализацията. Строителният надзор ще се възложи по реда на Закона за обществените поръчки, на изпълнител, притежаващ необходимия лиценз, съгласно ЗУТ за изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор. Договорът за строителен надзор ще включва дейности по: • Издаване на доклади за съответствие на изготвените инвестиционни проекти, в рамките на инженеринга, по реда на ЗУТ.; • Изготвяне на доклади за съответствие на проектите за водопровод във фаза преработка по време на строителство, в случаи че такива се наложат; • Законосъобразно стартиране на строежа; • Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • Извършване на СМР съобразно одобрен инвестиционен проект и спецификации; • Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; • Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; • Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; • Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; • Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. • Издаване на технически паспорти на строежите. • Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. Изпълнителят на строителния надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение. На базата на заключенията от извършения строителен надзор ще се пристъпи към окончателната приемно-предавателна процедура на обектите. 384 000.00 395 868.00
Организация и управление на проекта: Община Чирпан ще бъде пряко отговорна организация за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. В допълнително приложение към Формуляра за кандидатстване е описана структурата на организация и управление на проекта, със съответните квалификация и отговорностите на отделните членове на екипа за управление на проекта – служители на бенефициента и външни експерти по договор за външна техническа помощ за управлението на проекта. Община Чирпан предвижда да определи Екип за управление на проекта (ЕУП) , включващ ръководител на проекта и членове - представители на Община Чирпан и на асоциирания партньор, както и да възложи на външен изпълнител за техническа помощ за управление част от функциите по управление на проекта. Приложение "Организация и управление на проекта" съдържа описание на процедурите за приемане на работата и контрол, мониторинг и отговорностите на всеки член на екипа за управление и представителите на външната техническа помощ. Предвижда се процедурите да се разпишат подробно и утвърдят от Община Чирпан в процеса на реализация на проекта. Във всеки от договорите за обществени поръчки ще се включва раздел с описание на начина на приемане на работата. В допълнение към разпоредбите в рамките договорите с изпълнителите, за целите на упражняване на надежден контрол на изпълнението на договорите, в Процедурния наръчник за изпълнение на проекта ще бъде включена отделна Процедура за мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, включително изисквания за докладване и мониторинг на напредъка по договори с изпълнители, извършване на документални проверки и проверки на място и др., в която ще бъдат включени образци и контролни листа за упражняване на контрола, със съответните отговорни лица и срокове на изпълнение. Отговорните лица за отделните дейности могат да бъдат членове на ЕУП, представители на изпълнителя на ВТП, представители на изпълнителя на договор за упражняване на независим строителен надзор и др. Механизмите за контрол ще се извършват чрез Процедура за мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, включително изисквания за докладване и мониторинг на напредъка по договори с изпълнители, извършване на документални проверки и проверки на място и др., в която ще бъдат включени образци и контролни листа за упражняване на контрола, със съответните отговорни лица и срокове на изпълнение. Успешната комуникация между всички заинтересовани страни ще се гарантира чрез прилагане на Процедура за вътрешна комуникация и управление на човешките ресурси. Целта на процедурата ще бъде да опише детайлно механизма на взаимодействие между ръководителя на ЕУП, членовете на ЕУП, представителите на изпълнителя на договор за ВТП, изпълнителите на договори по проекта, асоциирания партньор и други заинтересовани страни. 399 039.00 345 320.28
Изпълнение на мерки за информация и комуникация : Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Община Чирпан предвижда дейности за информация и публичност, които да обхващат целия период на изпълнение на проекта и да популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Тези дейности ще включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ (http://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf) към Националната комуникационна стратегия, както и ще отговарят на изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014 – 2020 г.”, приложение към насоките за кандидатстване, в частта им “условия за кандидатстване“ и в част „условия за изпълнение“. Дейностите за информация и комуникация ще бъдат изпълнени при стриктно спазване на изискванията на АДБФП. Продължителността на дейността е планирана за целия период на реализация на проекта, като за отделните под-дейности в договора с изпълнителя ще се заложи условие да бъдат стартирани след получаване на възлагателно писмо от страна на Възложителя. Това се налага във връзка със съгласуването на изпълнението на дейностите с останалите дейности по проекта - така например, официалната церемония "първа копка" може да се организира след подписването на договора с изпълнителя на поръчката за инженеринг на ПСОВ - гр. Чирпан. 81 600.00 54 408.33
„Изпълнение на авторски надзор при строителството на водопроводната мрежа“: В рамките на проекта е предвидено изграждане на водопроводна мрежа по трасето на главните канализационни колектори, които ще се реконструират и изградят за включване на населението на гр. Чирпан в ПСОВ. За изграждането на водопроводната мрежа е наличен съгласуван и одобрен работен проект с Разрешение за строеж №89/07.12.2012, презаверено от архитекта на Община Чирпан от 30.08.2016 г. По тази причина дейността за извършване на авторски надзор при строителството на водопровод ще бъде обект на отделен договор, извън договора за инженеринг на ПСОВ и довеждащи колектори. 6 000.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).