Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Optimization of the working processes through development and implementation of resource management information system (ERP) in the Ministry of Interior and training in working with the system.
It includes the following stages:
Stage 1 - Development and implementation of modules in 7 budget spending units in the Ministry of Interior. The following modules are included:
- Accounting and financing;
- Budgeting and control;
- Management of fixed assets;
- Warehouse; 
- Purchases and supplies;
- Sales;
- Fleet management.
Seven budget spending units in which the above modules will be piloted were identified:
- Communication and Information Systems Directorate;
- Property Management and Social Activities Directorate;
- Budget Planning and Management Directorate;
- International Projects Directorate;
- General Directorate for Combating Organized Crime;
- National Police General Directorate;
- Capital Directorate of Interior.
Stage 2 - Training of employees and expansion of users.
Stage 3 - Development and implementation of 5 additional functionalities / modules:
- Leisure activities;
- Social activities;
- Penal ruling register;
- Project management;
- Public procurement management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и внедряване на информационна система за управление на ресурсите (ERP) в Министерство на вътрешните работи и обучение за работа с нея: МВР е сред най-мащабните ведомства в държавната администрация, както от структурна гледна точка, така и по отношение на процесите, осигуряващи неговото функциониране. Една от многокомпонентните и сложни дейности в МВР е управление на ресурсите. Необходимостта от реализиране и внедряване на система за единно планиране на ресурсите (ERP) в МВР произхожда от липсата на единна счетоводна система при по-голяма част от разпоредителите. Активите и материалните запаси не се управляват чрез складов модул, а на хартиени регистри. Проблем е и администрирането на наложените от органите на МВР глоби, които не се отразяват в счетоводните регистри към момента на влизането им в сила, а към момента на постъпване на прихода по сметка на МВР. Липсата на единна счетоводна система в значителна степен затруднява работата на Дирекция „Планиране и управление на бюджета“ (ДПУБ) – МВР, както по отношение на изготвяне на финансовите отчети, така и по отношение на извършване на анализи и осъществяване на контрол върху счетоводните регистри на разпоредителите с бюджет в МВР. Не на последно място, съгласно нормативните изисквания на ПМС № 380/2015 г. и Закона за счетоводството, е необходимо да бъде осигурена софтуерна възможност, първостепенния разпоредител с бюджет (ДПУБ), да може да генерира амортизационен план на всички дълготрайни активи, които са заведени по баланса на МВР, което към настоящия момент и наличните софтуерни възможности е практически невъзможно, предвид факта, че разпоредителите с бюджет в МВР работят с различни счетоводни софтуерни продукти на база сключени индивидуални договори. Унифицирането на системите по управление на ресурсите във всички структурни звена на МВР ще доведе от една страна до изграждане на единна, ефективна система за управление на ресурси, а от друга до прозрачното им управление, ориентирано към резултата. Внедряването на ефективна, интегрирана система за управление на ресурсите в МВР ще подобри вътрешно организационните процеси в администрацията, от една страна и от друга ще създаде условия за изграждане на капацитет от специализирани знания и умения на служителите. Дигиталната трансформация в администрацията e продължителен процес, включващ промени както в технологиите, използвани за автоматизацията на вътрешните процеси, за управлението на информационните активи, така и нови изисквания към компетентността и нагласите на служителите. Рискът от грешки при ръчна обработка на информацията и документите е значителен. Етап 1 – Разработване и пилотно тестване на модули в 7 разпоредители с бюджет в МВР. Разработване на модули: - Счетоводство и парични средства; - Бюджетиране и контрол; - Управление на дълготрайни активи; - Складово стопанство; - Покупки и снабдяване; - Продажби; - Управление на автопарка. Внедряване и пилотно тестване на горепосочените модули в 7 структури, разпоредители с бюджет в МВР: - Дирекция „Комуникационни и информационни системи; - Дирекция „Управление на собствеността и социални дейности; - Дирекция „Планиране и управление на бюджета“; - Дирекция „Международни проекти“; - Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“; - Главна дирекция „Национална полиция“; - Столична дирекция на вътрешните работи. С внедряване на системата се очаква осигуряване на актуална и коректна информация за финансовия резултат на ведомството по структури и звена. ERP системата следва да бъде разработена чрез използване на единна платформа с различни нива на достъп от всички структури на МВР. Общата стойност за изпълнението на Етап 1 е в размер на 1 017 724,80 лв. с ДДС, от които със средства от бюджета на МВР са изплатени както следва: – 44 560,21 лв. с ДДС – изплатени през 2019 г.; – 334 136,00 лв. с ДДС – изплатени през 2020 г. Финансиране по проекта в размер на 639 028,59 лв. с ДДС. В раздел 12 е приложен файл е продължено описанието на Етапите по изпълнение на договора. 1 911 828.99 1 969 183.86

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).