Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project "Improving cross-border cooperation in combating organized crime" aims to support actions and to address the main security threats, in particular to dismantle transborder crime activities and to enhance police cooperation, to strengthen information exchange, operational cooperation and to support the necessary efforts to improve and intensify cross-border cooperation to counter serious and organised crime. 
- Active participation in joint investigation teams and cross-border police cooperation through facilitating the implementation of the EU Policy Cycle/EMPACT (European Multidisciplinary Platform Against Criminal Threats);
- Improved coordination and interaction and faster exchange of experience, know-how and information related to joint investigations of serious and organised crime;
- Enhancing the technical capacity, effectiveness and efficiency of GDCOC in countering cross-border, organised and serious crime;
- Increased level of mutual trust at national and supranational level with partner law enforcement authorities;
- Improved cross-border cooperation in relation to the offense and investigation of the offenses;
- Increased number of cross-border operations leading to increased number of organised crime groups detected and disrupted;
- High level of security ensured in the conduct of cross-border joint operations.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Провеждане на трансгранични операции.: Трансграничните измерения на престъпните линии, които са в компетенциите на ГДБОП като например киберпрестъпленията, трафикът на наркотични вещества, хора и оръжия, контрабандата на мигранти и други, са значима заплаха за сигурността на национално и международно ниво, а предизвикателствата пред правоохранителните и правоприлагащите институции за справяне с тях са все по-сложни. В тази връзка, акцент в работата на дирекцията е прилагането на добри практики, разширяване и укрепване на международното сътрудничество, тъй като същите представляват ключов елемент при ефективното противодействие на трансграничната организирана престъпност. С оглед идентифицирането и пресичането на незаконната дейност на трансгранични организирани престъпни структури, са необходими съвместни и координирани оперативни действия между компетентните органи в държавите-членки, както и при необходимост с трети за ЕС държави. Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“-МВР (ГДБОП-МВР) участва в международни дейности, свързани с борбата срещу тежката и организираната престъпност: международни споразумения за полицейско сътрудничество, международни разследвания и ad hoc операции в съответствие с оперативната необходимост и др. В тази връзка, за изпълнението на дейността е предвидено провеждането на 20 броя трансгранични операции (в т.ч. съвместни екипи за разследване; съвместни операции, трансгранично наблюдение, дейности по приоритетите на ЕМПАКТ) и др.), в рамките на съвместни случаи, попадащи в компетенциите на ГДБОП, в които участват две или повече държави-членки и/или трети страни. С цел изпълнение на индикатора, следва да се обменя навременно оперативна информация, както и да се набелязват общи действия при планирането, координирането и провеждането на операциите чрез реализиране на оперативни срещи с партньорските служби, както и да се анализират общите резултати. Броят на участниците във всяка оперативна среща/операция ще бъде индикативно 5 броя участници и с индикативна продължителност 4 дни , като броят може да бъде повишен по целесъобразност и по искане на някоя от страните. Общият брой служители, участвали в трансграничните операции е минимум 100 към 31.12.2029 г. В зависимост от конкретния случай, по който ще се работи съвместно, могат да бъдат въвлечени и представители от други компетентни държавни структури, институции, агенции и др. Дейността предвижда покриването на разходи за пътни, дневни и квартирни пари за участниците, в т.ч. и при нужда участие на членове на екипа за организация и управление на проекта, както и други разходи (наем зала и оборудване, превод и др.), свързани с провеждането на оперативните срещи, касаещи разследвания на трансграничната организирана престъпност и последващото провеждане на операции. Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. 293 370.00 2 390.48
Дейност 2: Провеждане на съвместни екипи за разследване. : Използването на различни европейски механизми за ефективно международно сътрудничество, улесняващи събирането на доказателства за извършвана престъпна дейност с трансграничен характер са ключови при комплексния отговор на заплахите, пред които са изправени държавите. Такива инструменти са създаването на съвместни екипи за разследване (СЕР) и изпълнение на европейски заповеди за разследване (ЕЗР). СЕР предполага пряко взаимодействие на терен, а не само обмен на информация, поради което се определя като форма на оперативно взаимодействие с най-голям синергичен ефект. Сформирането и провеждането на съвместни екипи за разследвания с чужди служби е изключително важен елемент в борбата с трансграничната организирана престъпност, което води до ефикасно разследване на територията на ЕС, както и трети страни. В екипа се включват представители на прокуратурата, служители на правоохранителните структури, следователи и др. В зависимост от конкретния случаи, по който ще се работи съвместно, могат да бъдат въвлечени и представили от други релевантни държавни институции, агенции и др. Обичайната продължителност на екипите за разследване е до 1 година. С изпълнението на тази дейност, се цели прилагането на комплексен и мултидисциплинарен подход при борбата с тежката и организираната престъпност . В допълнение, в практиката се наблюдава все по-честото приложение на европейската заповед за разследване (EЗР) в трансгранични случаи, което позволява по-бързо събиране на доказателства, както и избягване на тромави процедури, касаещи съдебното преследване. С цел ефективното използване на тези инструменти, от изключителна важност е съвместната работа и тясната координация между правоохранителните и правоприлагащите органи в ДЧ на ЕС и/или трети страни. При използването на тези два инструмента, съществена роля има предварителното планиране и подготовка на общите действия на участващите държави, за което е необходимо да се организират срещи между засегнатите страни. В изпълнение на проекта се предвижда да бъдат проведени 4 (четири) съвместни разследвания по приоритетни линии, чрез сформиране на 4 (четири) съвместни екипи за разследване (СЕР) с държави-членки на ЕС и/или трети страни (при необходимост и в зависимост от спецификата на конкретния случай, в СЕР, могат да бъдат включени и повече от една държава-членка), в т.ч изпълнение на ЕЗР . Предвижда се с всяка държава, включена в планирането на използването на тези инструменти да се проведат минимум по 2 срещи в заинтересованите държави. Продължителността на една среща ще бъде съобразена на база нуждите по конкретния случай, но индикативно се очаква да има 4 бр. СЕР, като са предвидени по минимум две срещи към СЕР, в чужбина и в страната, с индикативен брой участници 8 за среден брой 5 дни. Дейността предвижда покриването на разходи за пътни, дневни, квартирни пари за участниците, в т.ч. и при нужда членове на екипа за управление на проекта и други разходи, свързани с провеждането на срещите, свързани с планирането и предварителната координация при реализирането на СЕР и изпълнение на ЕЗР. Ще се организират оперативни и/или координационни срещи при възникнала оперативна необходимост. Тези срещи биха могли да се провеждат във връзка с възникнала нужда от осъществяване на преки контакти между компетентните органи участващи в дадена трансгранична операция, с което ще се подобри трансграничното сътрудничество и ще подпомогне изграждането на доверие и обмена на чувствителна информация между участниците. Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. 195 580.00 0.00
Дейност 3: Участие в оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ - за новия политически цикъл на ЕС за борба с организираната и тежка международна престъпност (2022 г. – 2025 г.) : България участва във всички приоритети на Европейската мултидисциплинарна платформа за борба с криминални заплахи (EMП AКT) на ЕС за борба с организираната и тежката международна престъпност, като водеща национална структура по 13 от тях е ГДБОП и по 2 - е ГДНП. За първи път от създаването на тази платформа, през 2022 г. България, в частност ГДБОП е лидер на 7 дейности и ко-лидер на 5 дейности в рамките на тези 13 приоритета. Участваме в общо над 160 дейности в рамките на тези 13 ОПД. С цел да се затвърди водещата роля на България в реализирането на дейностите по ЕМПАКТ 2022+, ГДБОП предвижда организиране и провеждане на международен експертен форум по въпросите, свързани с трафика на хероин и оцетен анхидрид по Балканския път в изпълнение на дейност в ОПД по приоритет "Хероин, кокаин и канабис", това се обуславя от ключовото ни географско местоположение на Балканите, както и транзитната ни роля в трафика на наркотични вещества по Балканския път , от съществена важност за утвърждаване на международния ни авторитет в борбата с наркотиците е да домакинстваме събитие, свързано с противодействието на тази трансгранична престъпна дейност. Предвижда се да се обсъждат тенденции, обмяна на опит и знание при идентифициране и разследване на ключови ОПГ, занимаващи се с този вид трафик на НВ. Във форума ще бъдат поканени международни експерти в областта, представители на правоохранителните органи в държави-членки и/или трети страни, както и представители на международни организации и/или европейски агенции. ГДБОП е ръководител (driver) на приоритет „Престъпления свързани с интелектуална собственост, фалшиви стоки и пари“ по ЕМПАКТ, в рамките на който страната ни е лидер на 5 дейности от последните два ОПД, в една, от които се предвижда да се създаде мрежа от държави от Източните и Западните Балкани, с цел да се улесни борбата срещу фалшивата валута. С цел ефективно изпълнение на поетите ангажименти, предвиждаме организирането и провеждането на 2 (две) регионални конференции в България в изпълнение на ОПД по приоритета през 2024 и 2025 г, с участието на партньорските структури от държавите от Западните и Източните Балкани и подкрепящи дейността държави-членки на ЕС, както и представители на компетентни международни организации, европейски институции и агенции. Основен акцент по време на събитията ще бъде обсъждането на криминалните тенденции и заплахи в борбата с фалшифицирането на валута в Балканския регион, обмен на знания и опит в конкретни области на интерес и др. Индикативният брой на у-те във всяка една от конференциите е около 40. Предвидени са индикативно 40 участника Х 3 форума (2 регионални конференции и един международен експертен форум) в България Х 2 нощувки (24 участника от чужбина). Дейността предвижда покриването на разходи за пътни и квартирни пари, изхранване и/или дневни за участниците, в т.ч. и разходите за участие на членове на екипа за управление на проекта при нужда, като разходите са за всички у-ци за индикативен период от 3 (три) дни (2 нощувки). Предвидени са и други разходи, свързани с провеждане на конференциите, като осигуряване на кафе - паузи и мин. вода, наем на зала, наем на техническо оборудване, наем на дискусионна система, др.съпътстващи дейности - превод и др. В допълнение, организиране на 4 ad hoc оперативни и/или координационни срещи по ОПД на приоритетните области (индикативно 3 срещи в чужбина и 1 среща в България), в които ГДБОП участва като лидер или ко-лидер, когато оперативните случаи или други международни инициативи (като например Съвместни дни за действия, дни на действия, европейски и международни операции и други) изискват сътрудничество лице в лице. Ще се организират оперативни и/или координационни срещи при възникнала оперативна необходимост. Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. 293 370.00 0.00
Дейност 4: Транспортни средства, които да се използват за провеждане на действия по разследване, оперативно-издирвателни операции и трансгранични операции, в т.ч. и за нуждите за провеждане на дейности по ЕМПАКТ, съвместни екипи за разследване и проведени реализации.: ЕС е изправен пред редица предизвикателства пред сигурността си, причинени от сложната геополитическа обстановка, регионални и военни конфликти, икономическа дестабилизация, които въздействат върху активността на трансгранична организирана престъпност, международния тероризъм и киберпрестъпност. Геостратегическото местоположение на България играе ключова роля между Близкия изток и Европа, както и като външна граница на ЕС, което привлича организирани престъпни групи, които се фокусират върху трафика на хора, наркотици, незаконни огнестрелни оръжия, стоки и контрабанда на мигранти и др. С цел да се гарантира сигурността на гражданските общества, всички държави, включително и България, прилагат мерки и последователни политики, насочени към справяне с тези заплахи. ГДБОП е националната специализирана полицейска структура за борба с организираната престъпност, извършена от местни и транснационални престъпни групи. Служителите на дирекцията използват различен оперативен инструментариум за разкриване и неутрализиране на незаконната дейност на престъпни структури, както на територията на страната, така и на регионално, европейско и международно ниво, провеждат действия по разследване и оперативно-издирвателни мероприятия във връзка с планиране и провеждане на трансгранични операции, в .т.ч. и за нуждите за провеждане на дейности по ЕМПАКТ приоритетите, оперативни и координационни срещи, подготовка на съвместни екипи за разследване, изпълнение на ЕЗР и МПП, както и координиране и провеждане на специализирани полицейски операции. ГДБОП осигурява разследване чрез служители под прикритие, извършва контролирани доставки и доверителни сделки, скрито наблюдение, организира и извършва обиски на лица и обекти, установяване на лица, проникване и изследване на помещения сгради, съоръжения, транспортни средства и части от местности, оперативно внедряване, оперативни експерименти, събира, обработва и анализира, съхранява и използва информация за извършване на оперативно-издирвателна и аналитична дейност, свързана с осъществяването на трансгранични операции. Дейностите се осъществяват чрез специфични методи и средства, чрез специални разузнавателни средства, както и чрез граждани, приели доброволно сътрудничество с органите на МВР при изпълнение на функциите им. За осъществяване на изброените дейности ГДБОП използва редица средства и ресурси за противодействие на тежката и организирана престъпност. Служителите на ГДБОП пътуват със служебни автомобили в и извън страната с цел осъществяване на СПО, ОИД, разследване и др. оперативни мероприятия с трансгранично измерение. Транспортните средства, предвидени да бъдат закупени по проекта, ще бъдат използвани за провеждане на действия по разследване, оперативно-издирвателни мероприятия във връзка с оперативни срещи за провеждане на трансгранични операции (провеждането на трансгранични операции включва множество дейности, в т.ч. и оперативни срещи на участниците във връзка с координирането и осъществяването на трансграничните операции) , в .т.ч. и за провеждане на дейности по ЕМПАКТ приоритетите, за провеждане на операции за борба с трафика на хора и контрабандата на мигранти, оперативни и координационни срещи, подготовка на съвместни екипи за разследване, изпълнение на ЕЗР и МПП, както и планиране, координиране и провеждане на специални полицейски операции с трансгранично измерение. Предвижда се същите да се използват от секторите и отделите на дирекцията, чиито функционални задължения са свързани с разследване и противодействие на организираната престъпност с трансграничен характер и за дейности свързани с трансгранични операции. Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 да подържа до 4000 символи не е включено цялото описание. Последното ще бъде видимо в пълния му вариант в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи. 2 249 170.00 0.00
Дейност 5: Експертни срещи /семинари/работни посещения с цел обмяна на опит/съвместни учения и др. : Предвид всички предизвикателства, пред които е изправена сигурността в ЕС и в частност в България, както и предстоящото приемане на България в Шенген и Еврозоната, от друга страна близостта ни до военни и регионални конфликти, които привличат интереса на трансграничната организирана престъпност, е необходимо регулярно провеждане на експертни срещи, семинари, обмяна на опит с партньорски служби от държави членки на ЕС и/или трети страни, както и с компетентни национални структури и институции. Чрез тези мерки ще се надгради трансграничното сътрудничество в противодействието на различни престъпни сфери, както и ще се даде възможност за проактивно планиране и реализиране на набелязаните мерки за борба със заплахите, пред които сме изправени. Дейността предвижда организирането и провеждането на работни посещения, експертни срещи и семинари и обмяна на опит в областта на противодействие на трансграничната организирана и тежка престъпност и киберпрестъпления. Тематичният ще бъде насочен към линиите на работа на ГДБОП, които са нормативно регламентирани. Предвижда се организирането и провеждането на: - прогнозно 10 работни посещения, в т.ч. индикативно 5 бр. в държави членки от ЕС и/или трети страни или индикативно 5 бр. в България за обмяна на опит,знания и добри практики. Целта на тази мярка е да се обмени опит и знания по конкретни престъпни линии, създаване на директни оперативни контакти с партньорски служби. Индикативен брой на участниците 18 експерта (9 чужденци и 9 БГ). Участие в работните посещения ще вземат експерти от ГДБОП и/или магистрати и/или представители на други компетентни държавни институции. - прогнозно 10 експертни срещи в България (в т.ч.симулативни),при необходимост с международно участие, и/или в държави-членки на ЕС и/или трети страни,насочени към повишаване на капацитета на служителите на ГДБОП. Където е необходимо, в експертните срещи ще бъдат поканени представители на други държавни институции, и/или международни организации, и/или европейски институции и агенции и партньорски служби от други държави-членки на ЕС и/или трети страни. Тематичният обхват е насочен към обмяна на опит, ноу-хау и добри практики при прилагане както на националното, така и на европейското законодателство; практическо прилагане на съществуващите европейски и международни механизми за международно сътрудничество; обсъждане на новопоявяващите се предизвикателства по различните линии на работа и търсене на възможни решения и предлагане на конкретни мерки и други. Предвижда се индикативно 45 експерта да участват с продължителност минимум 2 дни (индикативно 4 дни) във всяка една експертна среща. - провеждане на прогнозно 15 семинари с практическа насоченост с представители на държавни институции и контролни органи, при необходимост смеждународно участие с цел засилване на взаимодействието на национално ниво и подобряване на координацията с компетентните държавни структури с оглед ефективно противодействие на трансграничната организирана престъпност и киберпрестъпленията. Предвижда се индикативно 45 експерта да участват с продължителност минимум 2 дни (индикативно 4 дни) за всеки един семинар. - Провеждане на учебна ролева игра – контролирана доставка с участието на служители под прикритие на територията на няколко държави; Поради техническата допустимост на ИСУН 2020 цялото описание ще бъде видимо в системата на ИСУН 2020 в раздел 14. Прикачени документи 1 911 794.50 3 438.40
Дейност 6: Специализирано оборудване - необходимо при провеждане на действия по разследване, оперативно -издирвателни мероприятия за служителите на ГДБОП: Оборудването и техническото обезпечаване с цел лична защита е необходима предпоставка за повишаване ефективността и сигурността на служителите от ГДБОП. В тази връзка се предвижда се закупуването на индикативно 600 бр. тактически жилетки , с оглед осигуряването на подходяща и ефикасна защита на служителите при работата на терен, в различни оперативни мероприятия, включително при съвместните операции между компетентните органи във връзка с организираната престъпност с трансгранично измерение и др. специализирани полицейски операции. Чрез осигуряването на това специализирано полицейско оборудване, ще се осигури по-високо ниво на протекция при провеждането на високо рискови действия на служителите на ГДБОП, както и ще имат максимален обем от движения за адекватна реакция и бърз и лесен достъп до специализираното тактическо оборудване на полицейските служители. Това от своя страна ще улесни и подобри участието в трансгранични операции, попадащи в обхвата на Дейност 1, в т. ч. съвместни екипи за разследване по Дейност 2 и оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ по Дейност 3. Също така дейността предвижда закупуването на индикативно10 бр. TETRA ( TErrestrial Trunked Radio) радио комуникация. Това комуникационно устройство е съвременен стандарт за цифрови мобилни радио комуникации, предлагащ много предимства като гъвкавост, сигурност, лесна експлоатация , в т.ч. кратко време за установяване на разговори. TETRA позволява директна комуникация в ситуации, в които няма покритие на мрежата, защита срещу подслушване. С този метод се използва много по-ниска честота, която осигурява по-голям обхват, което от своя страна позволява много високо ниво на географско покритие с по-малък брой предаватели, което ще подпомогне процеса по установяване, идентифициране и подпомагане на служителите на ГДБОП за ефективното предотвратяване и разкриване на лица които осъществяват престъпна дейност с трансгранично измерение Предимствата на тактическата жилетка са с оглед различните функционалности, тъй като дават възможност за бърз и лесен достъп до специално полицейско оборудване (тактически фенери, радиостанции, белезници и други), което води до осигуряване на по-навременна реакция от служителите при рискови операции, както и защита здравето и сигурността на гражданите, така и тяхната. Следва да се отбележи, че ГДБОП е националната структура за борба с организираната престъпност на местни и трансгранични ОПГ, което предполага да се вземат адекватни мерки за оборудването и защитата на служителите. Чрез закупуването на горепосоченото специализирано полицейско оборудване (тактически жилетки и TETRA радио комуникация)ще се осигури добро обезпечаване при усилията ни за противодействие на трансграничната организирана престъпност, като същото ще се използва единствено и само от служители, участващи в провеждане на разследвания и оперативно-издирвателни дейности и трансгранични операции за борба с различни форми на организирана престъпност, включително трафик на хора и контрабанда на мигранти. Изпълнението на дейността ще допринесе изцяло и единствено за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, специфична цел 2 от ФВС съгласно чл. 3, т. 2, буква б) от Регламент (ЕС) 2021/1149 и мярката за изпълнение съгласно Приложение II, т. 2, буква а) от Регламента за ФВС, а именно подобряване на трансграничното сътрудничество, включително на съвместните операции между компетентните органи във връзка с организираната престъпност с трансгранично измерение. 195 580.00 0.00
Дейност 7: Закупуване на ИТ оборудване : Дейността предвижда обезпечаване на необходимостта от снабдяване със съвременно ИТ оборудване за нуждите на оперативните отдели на ГДБОП, които са пряко ангажирани с изпълнението отговорностите на дирекцията по закон с оглед постигане на максимално високи резултати за ефективно противодействие и неутрализиране на организирани трансгранични престъпни структури. В допълнение, трансграничните организирани престъпни групи все повече използват дигиталните услуги и комуникационни устройства за извършване на незаконна дейност, както и поддържане на връзки между членовете на престъпните групи и при провеждане на различни оперативно-издирвателни мероприятия и действия при разследването се налага да се съхраняват голям обем от данни, което изисква голям технически ресурс, с който не разполага дирекцията. С оглед на сложността и интензитета на ангажиментите, които се изпълняват от служителите на ГДБОП, чрез закупуване на предвиденото оборудване ще се осигури повишаване на ефикасността при изпълнение на дейностите, които попадат в компетенциите на ГДБОП. Също така ще се подобрят възможностите за създаване на различни графики и схеми, чрез които се онагледяват на голямо количество данни. Предвиденото за закупуване ИТ оборудване не представлява инвестиция от чисто национално значение. Оптимизацията на процесите по регистриране, съхраняване и анализи на голям обем от данни, с които служителите на ГДБОП работят, директно ще допринесе за подобряване на трансграничното сътрудничество и ще допринесе за бързото структуриране, систематизиране и визуализиране на информацията с цел ефективно противодействие на трансграничната организирана престъпност. Това от своя страна ще улесни и подобри участието в трансгранични операции, в т.ч. и трансграничните операциите, попадащи в обхвата на Дейност 1, в т. ч. съвместни екипи за разследване по Дейност 2 и оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/ЕМПАКТ по Дейност 3. Предвижда се доставката на ИТ оборудване, както следва: 1. Преносими компютри - 100 бр.; 2. Мултифункционални устройства - 15 бр.; 3. Стационарни принтери - 100 бр.; 4. Външни хард дискове - 249 бр.; 5. Настолни компютри - 12 бр.; 6. Монитори - 24 бр.; 7. Компютърни конфигурации - 100 бр. - Предвидените за закупуване ИТ оборудване ще се използват единствено и само от служители, участващи в провеждане на разследвания и оперативно-издирвателни дейности и трансгранични операции за борба с различни форми на организирана престъпност, включително трафик на хора и контрабанда на мигранти, както и изцяло и единствено за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, специфична цел 2 от ФВС съгласно чл. 3, т. 2, буква б) от Регламент (ЕС) 2021/1149 и мярката за изпълнение съгласно Приложение II, т. 2, буква а) от Регламента за ФВС. 684 530.00 0.00
Дейност: 8 Поддръжка на транспортни средства: Моторни превозни средства се използват при почти всяко действие на служителите в работата им по противодействие, разкриване и документиране на престъпна дейност извършвана от трансгранични и организирани престъпни групи. Основно средство при провеждането на всяка една специализирана полицейска операция от страна на ГДБОП е моторното превозно средство. От него зависи броя посетени адреси, проверени лица, броя транспортирани иззети веществени доказателства, както и възможността за всеобхватни действия, извършвани едновременно, което от своя страна определя ефективността и качеството на разследванията и противодействието на трансграничната, тежката и организирана престъпност. Също така автомобилите са необходими ежедневно, тъй като служителите провеждат основно оперативно-издирвателни мероприятия, които са свързани с командировки в страната и чужбина. Те са средство използвано при почти всяко действие на служителите в работата им по противодействие, разкриване и документиране на престъпна дейност извършвана от трансгранични и организирани престъпни групи. За осъществяване на изброените дейности ГДБОП използва редица действия, средства и ресурси за противодействие на тежката и организирана престъпност, в т.ч. технически поддържаната транспортна техника е ключов фактор. Близо 47% от автопарка на ГДБОП се състои от МПС-та, закупени преди повече от 10 години. 34% са МПС са с възраст между 5 и 10 години. 22% от МПС-та са в гаранция, като срока за гаранция изтича в рамките на 5 години. Всичко това обуславя нуждата от надеждна сервизна поддръжка на съществуващият автопарк на ГДБОП. Разходът е за оперативна подкрепа, съгласно чл.16 и приложение VII на Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 07 юли 2021 година за създаване на фонд „Вътрешна сигурност“. Сервизното обслужване се състои в следгаранционното сервизно обслужване на автомобилите, което се предвижда да включва: • Техническо обслужване на МПС - извършва се след изминаване на определен Пробег или определен период от време • Текущ/основен ремонт на МПС - извършва се при установена авария (повреда) или в резултат на техническото обслужване или на периодичен технически преглед при необходимост; • Доставка и влагане на резервни части, материали и консумативи, заплащане на труд свързани с изброените дейности. • Сезонно техническо обслужване свързано с демонтаж, баланс и монтаж на гуми, проверка на нивото на течностите и доливане при необходимост. • Репатриране на МПС до сервиз на Изпълнителя (при необходимост) Индикативен брой на автомобили, за които се предвижда поддръжка – 100. Транспортните средства, за които се предвижда поддръжка ще се използват единствено от звената в ГДБОП, които работят в областта на предотвратяването, разкриването и разследването на тежка и организирана престъпност с трансгранично измерение. Поддръжката на транспортни средства ще бъде предоставена като оперативна подкрепа за ГДБОП-МВР във връзка с изпълнявани задачи и услуги, които представляват обществена услуга за ЕС: главната дирекция е националната специализирана полицейска структура за борба с организираната престъпност, извършвана от местни и транснационални престъпни групи; участва в ЕМРАСТ, включително в изпълнението на Оперативни планове за действие; изпълнява функциите на специализиран център за борба с киберпрестъпността на национално равнище и др. 1 173 480.00 0.00
Дейност 9: Управление и изпълнение на проекта: Поддейност 9.1. Екип за Управление: 1. Ръководител на проекта: Старши комисар Калин Литов, ВПД зам.- директор на ГДБОП - отговаря за цялостната реализация, координация и контрол на проекта в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; 2. Финансов ръководител по проекта: главен счетоводител г-жа Наталия Вучева - отговаря за правилното разходване на средствата по проекта;- организира, контролира и отговаря за цялостната финансово- счетоводна отчетност по проекта; 3. Координатори по проекта: г-жа Мила Лалова и г-жа Мария Димитрова - Координират цялостната дейност по проекта и подпомага работата на ръководителя на проекта при организацията на дейностите; 4. Счетоводител по проекта: г-жа Христина Христова – Костова -отговаря за правилното разходване на средствата по проекта; организира, контролира и отговаря за цялостната финансово- счетоводна отчетност по проекта; 5. Технически сътрудник по проекта: г-жа Мила Ценева - Осигурява организационна и административна подкрепа и изпълнява технически задачи, свързани с изпълнението на проекта; Оказва съдействие на ръководителя на проекта, координаторите и другите членове на екипа във всички етапи по изпълнение на проекта; Поддейност 9.2. Екип за изпълнение: В екипа за изпълнение на проекта са включени общо 14 експерти, в т.ч. - 1 бр. експерт-юрист, който оказва правно съдействие и консултации на екипа за управление и изпълнение на проекта във всички етапи и дейности; - 2 бр. експерти по ЗОП - Участват в подготовката и провеждането на дейностите по обществените поръчки (1 бр. по Дейност №7 и №8 и 1бр. по Дейност №4, №6); - 5 бр. експерти по изготвяне на технически спецификации, които участват в предвидените процедури по ЗОП за доставка, тестването и приемането на доставеното оборудване (3бр. по Дейност №4 и №8, 1 бр. по дейност №4, №7 и №8, 1бр. 1 бр. по Дейност №6); - 5 бр. експерти за участие в организацията и провеждането на обучения/семинари/работни посещения и др. събития, както и трансгранични операции, които ще се реализират в рамките на проекта (1 бр. по Дейност №1, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1 и №2, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1, №3 и №5, 1бр. по Дейност №1;, №2, №5, 1бр. по Дейност №1, №2, №3, №5), от които 1 бр. национален ЕМПАКТ експерт и 1 бр. ръководител на приоритет по ЕМПАКТ. - 1 бр. МОЛ на ГДБОП, който пряко отговаря за завеждане на закупеното по проекта оборудване и МПС по Дейности №4, №6, №7, №8. 337 375.50 13 323.70
Дейност 10: Информация и публичност: Дейността включва предприемане на действия, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и осигуряване на публичност на безвъзмездната финансова помощ в рамките на Фонд "Вътрешна сигурност" 2021-2027. Предвижда се провеждане на минимум 3 информационни събития - в началото на проекта, по време на изпълнение и в края на проекта. Във всяко от тези мероприятия е предвидено участието на около 25 човека - общо около 75 за 3-те събития. За да се гарантира ефективността и прозрачността на изпълнението на проекта, ГДБОП- МВР ще използва информационни и публични дейности, насочени към включване на широк кръг от заинтересовани страни. Тези дейности могат да включват интернет, медийни презентации, брошури/печатни материали и др. С цел осигуряване на информираност и публичност при изпълнението на проекта , ГДБОП ще възложи на вече избрани изпълнители по вече сключени договори да разработи рекламни и информационни материали, включващи информационни банери (2 бр.), 35 информационни табели, брошури, папка, тефтер и химикал и/или други, които ще носят логото на Програмата и инструмента, както и името на проекта. използва информационни и публични дейности, насочени към включване на широк кръг от заинтересовани страни. Материалите ще бъда раздавни на всички участници в събития, организирани в рамките на проекта. По време на провеждане на обученията, работни посещения, семинари и други дейности, свързани с изпълнението на проекта ще бъде използван и информационен банер. ГДБОП - МВР поема ангажимента да гарантира, че мерките за информация и публичност се изпълняват в съответствие в съответствие с с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. Действията, свързани с осигуряване на визуализация и публичност на проекта ще бъдат съобразени със Съвместна комуникационна стратегия в рамките на EMPACT (EMPACT Joint Communication Strategy). 97 790.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).