Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Upgrading the Public kitchen activity of the “Warm lunch” procedure for the most vulnerable persons with established permanent and/or urgent needs in the period: October 2022 – September 2025.
The project proposal will be accomplished by implementing the following activities:
1. Defining the target groups.
2. Preparing warm lunch.
3. Providing warm lunch.
4. Implementing accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: За приготвяне на топла храна, считано от 03. 10. 2022 г. до 30. 09. 2025 г. , разпределени по следния начин: м. октомври. 2022 г. - 21 работни дни; м. ноември. 2022 г. – 22 работни дни; м. декември. 2022 г. - 19 работни дни - общо: 62 работни дни за 2022 г. за 2023 - 248 работни дни., за 2024 – 251 работни дни и за периода 01.01.2025г. до 30.09.2025 г. - общо: 189 работни дни. За целия период общо: 750 работни дни. Териториалният обхват е следния: гр. Лясковец и 5-те съставни села. Закупените хранителни продукти ще се използват за приготвяне на супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт за периода от 03.10.2022г. до 30.06.2024 г. - 3,20 лв., с включено ДДС и от 01.07.2024 г. до 30.05.2025г. – 3.64 лв. с вкл. ДДС за 1 лице на ден. При приготвянето на топлата храна ще се влагат следните групи хранители продукти: хляб и хлебни изделия; мляко, млечни продукти и яйца; риба; плодове и зеленчуци; пакетирани изделия варива; консерви. Всеки артикул на хранителен продукт ще е придружен с документи/сертификати за удостоверяване на произход и фактура за доставка. Ежедневно необходимите хранителни продукти за приготвяне на храната ще се отпускат по требвателни листи и калкулационни ведомости за вложени продукти, при стриктно спазване "Сборник рецепти за заведения за обществено хранене" от 1999 г., с който работи Домашен социален патронаж Лясковец. Ежеседмично калкулантът - социален работник ще изпраща по електронна поща на доставчиците заявки за доставка на хранителни продукти, необходими за приготвяне на топла храна. 152 342.40 83 328.00
Предоставяне на топъл обяд: Реализацията на тази дейност се предвижда да стартира на 03.10.2022 г. и да приключи до 30.09.2025 г., в рамките на 750 работни дни, при капацитет - 60 крайни потребители ( най-нуждаещи се лица с неотложни нужди). Прясно приготвената топла храна ще се предоставя под формата на супа, основно ястие и хляб, и поне веднъж седмично десерт на хора, които не са в състояние сами или с помощта на своите близки да си осигурят такава. Ползвателите на услугата ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея.Целта на тази дейност е топлата храна да достигне до по-отдалечените места на общината, с цел оказване подкрепа на хора, които изпитват сериозни затруднение за осигуряване на прехраната си. Приготвената храна под формата на топъл обяд ще се предоставя на нуждаещите се лица безвъзмездно за целия период на административния договор - 03.10.2022 г. - 30.09.2025 г. Реализацията на дейността ще се изпълнява със собствен ресурс на община Лясковец. Основно ще се използва базата на Домашен социален патронаж гр. Лясковец. Кухнята-майка на патронажа разполага с необходимата материална база и човешки ресурс, имащ богат опит в предоставянето на такъв вид социална услуга.Община Лясковец е реализирала проект по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2014-2022 г. Структурата на Домашен социален патронаж включва следните служители: Управител на социална услуга в общността "Домашен социален патронаж" гр. Лясковец; Счетоводител; Калкулант - социален работник; разносвач на храна - 2 -ма служители; шофьор - 2-ма служители; готвач; помощник готвач - 2 служители и 1 работник в кухня. Домашен социален патронаж Лясковец разполага с два автомобила, с които ще транспортират храната до обособените пунктовете за раздаването й във всяко прилежащо на общината населено място. При възникване на необходимост на крайни потребители затруднени в самообслужването си топлата храна ще се предоставят на адрес на потребителя в съответното населено място. 10 663.97 5 832.96
Предоставяне на съпътстващи мерки: През периода на изпълнение дейностите на проекта по Програмата, паралелно с осигуряване на топла храна ще се предоставят съпътстващи мерки на крайните получатели на Операцията. Предвидено е да се предоставят за целият период на реализацията на проекта. Чрез съпътстващата подкрепа се цели социалното подпомагане на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно нужди им: - възможност за ползване на други социални, предоставени на територията на общината ,финансирани от ЕСФ и ЕСФ +; - ползване на административни общински услуги- съдействие за осигуряване на временен достъп за бездомни лица,за подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и др.; - индивидуални или групови консултации насочени към повишаване информираността на хората, относно безпрецедентното изменение на световния климат, пагубното влияние върху природата и живота на хората, намаляване разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба, инициативи за опазване на околната среда и др.; - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 10 663.97 5 832.96
Определяне на целевите групи: С реализацията на дейността се цели да се подберат най- нуждаещите се лица с установени трайни и неотложни нужди. Целевите групи, които са допустими по Операцията са регламентирани в Наредба № РД-06-53 от17.09.2021 г. и са следните групи: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволяват основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;- лица, с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящи кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на 1, т. 17 от Закона за убежището и бежанците (при идентифициране на такива ) .За идентифициране на най - нуждаещите се лица общината ще използва всякакви източници - сигнали от граждани, подадени в общинска администрация, сигнали за нуждаещи се лица, подадени в Дом. социален патронаж, сигнали , предоставени от кметствата на общината, сигнали от самите нуждаещи се лица, изпитващи затруднение да осигурят своята прехрана, информация от различни институции ( емигрантски служби; доставчици на социал. услуги и др.). Дейността се предвижда да стартира, преди реализацията дейностите на проекта и да продължи до приключване на проектните дейности. Принадлежността на кандидатите към допустимостта на целевите групи се потвърждават от ДСП. При обмен на информация задължително се използва защитен канал за обмен на данните. Информацията се извършва чрез системата (СЕОС) на ДАЕУ. Общината организира прием на заявления-декларации от потенциални кандидатите (Прил.№1). Всяко заявление-декларация от кандидатите е придружено с декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Прил. 6 ), такава декларация попълват и всички пълнолетни членове в семейството. Попълнената декларация се предоставя в оригинал на ДСП, чрез протокол. Общината изготвя списък на крайните получатели, като го предоставя на ДСП,за отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. Отговорът от извършената проверка се предоставя обратно чрез системата СЕОС на бенефициента, като успоредно с това е извършва проверка за риск от двойно финансиране на потребителите. Крайните получатели на топлата храна ще се определят от специално сформирана комисия за подбор.Работата на комисията се документира с протокол,като крайните получатели на топлия обяд са класирани по низходящ ред. С одобрените ползватели се сключват договори за ползването й. При попълване на капацитет на трапезарията от 60 нуждаещи се лица и при проявен интерес от страна на уязвими лица, попадащи в целевите групи, имащи право да получават топъл обяд по операцията, одобрени се вписват в Списък "чакащи" и те се включване при отпадане на някой потребител. За не допускане на двойно финансиране ще изиска допълнителна информация от управителите на социални услуги от общината. Проектът предвижда първоначално да се одобрят 60 потребителя. Предвижда се да има минимум 1 одобрен потребител, който да фигурира в Списъка на "чакащите". При възникнала необходимост одобрен кандидат от този Списък ще получи топлата храна на одобрения краен получател, неявил се да получи обяда си. След изясняване на ситуацията екипа за управление на проекта ще предприеме действия за прекратяване договора с не явилото се лице и сключване на договор за ползване на социалната услуга с кандидата, получил топлия обяд. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).