Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The territories of Plovdiv region and Smolyan region are extremely rich in natural, cultural, historical and economic resources.
To improve the socialization of cultural and historical heritage and the economic benefits of the richness of unique and authentic traditional crafts and productions, it is of prime importance to apply modern and adequate policies and a regulatory environment to encourage local entrepreneurs formed on a broad democratic basis.
To this end, a clear and accurate picture of the policies needed by entrepreneurs to influence their work at European, national, regional and municipal level and the relevant administrations responsible for their implementation will be created through the project activities.
The developed Roadmap and Database will serve to orientate and optimize the interactions between NGOs, business associations and EPAs with authorities and administrations at different territorial and administrative levels.
Emphasis will be placed on developing digital mechanisms, involving empowering businesses to make policy decisions in line with innovative e-government solutions and the modern digital business environment.
Analysis and assessments of good governance and optimal regulatory environment will be widely publicized through new social digital media and public mobile applications.
The three electronic self-learning modules in the relevant sectoral economic policies respond to the needs of the members of the partners (NGO Bio-B-Eco and the Regional Crafts Chamber Plovdiv) and they will increase the member's  capacity to support local entrepreneurship.
The analyzes, conclusions and recommendations made will be deposited with the Ministry of Culture, the district administrations of Smolyan region and Plovdiv region and disseminated in the local offices of the state and municipal administrations in accordance with the received letters of support.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на пътна карта на икономическите политики за подкрепа и регулация на местното предприемачество в условията на глобализация на икономиката и цифровизация на бизнеса.: Резултатите от дейността ще подпомогнат гражданските организации /НПО, СИП и бизнес-сдружения/ на територията на Пловдивска и Смолянска области при адресацията на гражданската активност, отправянето на мненията и препоръките и взаимодействието, със съответните публични власти, в политиките за икономическо развитие на регионите. Технологичният бум на информационните и комуникационните технологии предоставя множество нови възможности за изказване на мнения, оценки и препоръки към развитието и цифровизацията на местния бизнес, от широк кръг структури на гражданското общество; представители на местните предприемачи; местните жители, туристи и гости в Тракийско-Родопския регион. Мненията, оценките и позицията на представителите на гражданския сектор могат да бъдат адресирани към публичните власти като висококачествени цифрови- мултимедийни, текстови и аудио-визуални цифрови формати. Така ще се постигне високо качество на гражданския структурен диалог и формулиране на адекватни икономически политики, съответстващи с модерния стил и начин на живот на съвременните занаятчии, фермери, хотелиери и ресторантьори и други доставчици на туристически продукти и услуги от двата региона. Предизвикателството в новата цифрова епоха е липсата на връзка и адресация на гражданската активност към националните, областните и местните органи, администрации и институции. В момента гражданската политическата активност – позиции, предложения, мнения, препоръки, жалби и сигнали се адресират основно към социалните мрежи и другите електронни медии /новинарски сайтове, блогове, телевизионни и радио-програми и др./. Работната хипотеза на емпиричното проучване е, че са необходими целенасочени усилия за свързването и осигуряване на взаимодействието в политическия диалог на гражданските структури с публичните власти. Ще бъдат създадени профили /база данни/ на европейски, национални , областни и общински политики и съответните администрации, отговорни за тяхното формулиране и реализацията. • На европейско ниво ще бъдат идентифицирани политиките за национална идентичност на уникалните български производства – свързани с Регламент /ЕС/ № 1151 / 2012. Ще бъдат създадени профили на политиките за защитата на интелектуалната собственост и регистрите с географски означения и географски произход на местни, уникални културни продукти и услуги в сферата на занаятчийството, кулинарията, винопроизводството, производството на хранителни продукти, доставчици на туристически услуги и др. в Тракийско-Родопския регион • На национално ниво ще бъдат представени секторните политики и възможностите и и техниките за взаимодействие със съответните комисии от НС и министерства, Изпълнителната агенция за МСП, и други. • На областно ниво ще бъдат идентифицирани политиките, в които участват областните администрации и другите регионални структури на изпълнителната власт, подпомагащи и регулащи предприемачеството. • На общинско ниво ще бъдат идентифицирани политики в подкрепа на бизнеса и общински администрации и институции, участващи в тяхната реализация. Базата данни ще бъдат структурирани в текстови, графичен и видео-формати с обозначения на гео-локацията върху „гугъл-карта“ – основни характеристики, отговорности, изпълнявани регулационни функции, поддържане информация и база-данни и информация за контакти. Ще бъдат подробно описани възможностите и механизмите за граждански диалог с основен акцент върху цифровите контакти и комуникационните канали в цифров формат. Създаването на базата-данни ще бъде реализирано чрез метода на „анализ на съдържание“ и провеждане на анкети-интервюта с представители на съответните административни единици, институции или органи на властта. Създадената пътна карта и нейните основни изводи и препоръки е бъдат публикувани на сайтовете на двете областни администрации и партньорите, фейсбук-страницата и фейсбук-групата на проекта. Тя бъде оформена и тиражирана за разпространение на графичен и електронен носител. 14 700.00 15 876.00
Изграждане на бази-данни за структурите на гражданското общество и социално-икономическите партньорства - роля, функции и адресация към предизвикателствата в местните общности : Свидетели сме на интензивни процеси на глобализация във всички социално-икономически сфери. Глобализационните процеси размиват границите между националностите и териториите, заличават географските и психологическите представи за „отдалеченост“ и „труднодостъпност“- Тази своеобразна кохезия на цивилизационния процес, най-бързо и мащабно, се проявява в най-динамичните човешки взаимоотношения- култура и икономика. Дейността е ориентирана към идентификация и описание на заинтересованите страни и активни субекти от неправителствения сектор, бизнеса и гражданите на Тракийско-Родопския регион. Ще се опишат тяхното място и роля в инициирането и подкрепата на бизнес-дейностите, икономическото развитие и просперитета на двете територии. Модерните информационни и комуникационни канали създадоха условия за равноправно включване на местните предприемачи в международния бизнес и участие на гражданите в глобалните политики и световния и национален цивилизационен диалог. Уникалният творчески потенциал и глас на Валя Балканска се превърна в културен посланик в междузвездното пространство. Местните предприемачи, занаятчии и фермери, нямат друга алтернатива, освен включване в международни вериги за агротуризъм и активното присъствие, участие на единния, цифров европейски пазар. В тази нова цивилизационна парадигма е добре да бъдат откроени възможностите за взаимодействие на местното гражданство, предприемачите, НПО, бизнес-сдружения от Родопско-Тракийския регион с националните, областните и общинските администрации и икономически институции, подкрепящи развитието на бизнеса. Основното предизвикателство е, че в ерата на цифровизация на бизнес-дейностите и новото „медийно гражданство“ могат да бъдат формулирани и реализирани адекватни икономически политики, съответстващи на модерния стил и начин на живот на съвременните предприемачи, граждани и потребители. Ще бъдат идентифицирани активните субекти - граждански, предприемачески и работодателски сдружения на територията на Пловдивска и Смолянска области. Ще бъдат описани техните място и роля в подкрепата на бизнес – дейностите и икономическия просперитета в двата региона. Ще бъде събрана емпирична информация за техните позиции, мнения и препоръки по отношение на местните, общинските, областните и националните политики в икономическата сфера. Ще се извърши преглед на предпочитаните от респондентите информационни и комуникационни канали за работа в мрежа, колективно формулиране на политики и предложения за изменения в нормативната и законова уредба, както и взаимодействие, комуникация и контакти с администрациите, регулаторни органи и институции на различни нива. Създадените профили ще бъдат структурирани от текстови материал, снимки и видео и обозначение на гео-локацията върху „гугъл-карта“. Те ще съдържат кратко описание – основни характеристики, отговорности, участие в различни видове икономически политики. Обект на идентификация ще бъдат : • НПО и консултативни съвети на територията на Пловдивска и Смолянска области - работещи активно за подкрепа на местнато предприемачеството и бизнес-дейностите. • Бизнес-сдружения и организации на предприемачи, СИП и др. професионални организации на работодатели , майстори, фермери и винопроизводители. • Местни жители, потребители, туристи и гости на областните територии - имащи отношение към предлаганите местни продукти и услуги. Събраната информация ще представи пълната картина на възможностите за гражданско участие, съвместна работа и взаимодействие между публичните власти и неправителствените организации , подкрепящи бизнеса. Изпълнението на дейността ще открои основните тенденции за повишаване адекватността на икономическите политики от различни нива върху бизнес-процесите в Пловдивска и Смолянска области. 21 000.00 22 680.00
Социални партньорства и обществени консултации в цифров формат - проектиране и моделиране на иновативни цифрови механизми за взаимодействие между публичните власти и местния бизнес в областните територии: Новите технология поражда свои специфични проекции във всички сфери на обществените отношения. ИКТ за няколко години тотално промениха структурата на обществения диалог. Всички сфери на човешките взаимоотношения са повлияни от висококачествените мултимедийни характеристики на мобилните апликации и динамиката на комуникацията през различните видове месинджъри. Членовете на новото общество са с повишено чувство за взаимосвързаност и абсолютно уверени в неограничените възможности за достъп до информация. Обществения дебат протича основно в социалните мрежи и трудно може да бъде адресиран към публичните власти, които носят основната отговорност за формирането и реализацията на политики. Утвърждаването на новото интернет пространство- като основен механизъм за участие на широк кръг заинтересовани страни във взимането на решения; формулирането и реализацията на политики - е основната цел на настоящата дейност.Публичните власти и съответните администрации все още нямат пълноценни връзки и взаимодействие с това ново политическо пространство в интернет. За това са необходими целенасочени усилия, чрез които да бъдат дефинирани методите и стандартите за взаимодействие между неправителствения сектор и публичните власти. Редица европейски и национални документи насочват вниманието и разработват нормативите за развитие на цифровата демокрация и електронното управление. Тези два интензивни процеса на цифровизация взаимно се проникват и се свързват с процеса на цифровизация на бизнес-дейностите и създаването на Единния европейски цифров пазар. Цифровизацията, в изброените обществено-икономически процеси с глобален характер, оказва директно и пряко влияние върху политиките за подкрепа и регулация на местните предприемачи, развиващи своят бизнес на територията на Пловдивска и Смолянска области. За да бъде постигната яснота за това влияние, в първият етап от дейността ще бъде разработен „Анализ на развитието и взаимопроникването в процесите на цифровата демокрация, електронното управление и цифровизацията на бизнес-дейностите на европейско, национално, областно и общинско ниво“. Анализът ще обхваща – проучване на документи и нормативна база, добри практики, методики и конкретни механизми за цифрова демокрация в ЕС; българската държава и общините в Пловдивска и Смолянска области. Ще бъдат направени изводи и препоръки, относно подходящите методики, механизми и практики за взаимодействие между гражданския сектор, населението, бизнеса и публичните власти в Пловдивска и Смолянска области. Ще бъде извършено проектиране на информационни и комуникационни канали за разпространение на цифрово съдържание и информация. Проектирането ще обхваща възможности за формиране на политическо пространство на основата на сайтове на заитересованите страни и други уеб-апликации. То ще включва дефиниране на цифровото съдържание на актуалните, за местните предприемачи, цифрови политики и нормативни документи- подходящо за уеб-апликации, регламентиращи местния бизнес. Също така ще бъде организирано цифровото съдържание, съобразно съществуващи уеб-сайтове в публичния сектор. Тази дейност ще обхване и проектиране на информационни и комуникационни канали за разпространение на цифрово съдържание и информация, на основата на социалните мрежи и мобилните приложения. Ще бъде създадена методики и указания за използване на електронни инструменти и механизми за включване на гражданите и бизнеса, както и структурите на гражданското общество във взимането на решения: методика и указания за разпространение на информация и цифрово съдържание, чрез иновативни информационни и комуникационни канали; методика и указания за работа с електронни инструменти за организиране на дискусии и форуми, чрез модерни електронни инструменти; методика и указания за работа с електронни инструменти за организиране на политически събития в социалните мрежи и методика и указания за онлайн взимане на решения и колективна работа със споделени цифрови документи. 15 000.00 16 740.00
Придобиване на нови умения и знания - Повишаване капацитета за участие във формулиране и реализация на икономическите политики на членовете на участващите в проекта партньори.: 1.Обосновка на потребността от обучение. ИКТ през последните години изключително много благоприядстват достъпа до информация, форумите за дебати и механизми за участие за взимане на решения. Ефективното използване на тези възможности обаче се нуждае от целенасочени усилия за разширяване на капацитета, както на експертите от публичните администрации, така и на представители на гражданския сектор- за партньорство и включване в управление на политиките. Необходимо е подобряване на демократичното овластяване на гражданите и предприемачите, а също така и повишаване на компетентността в областта на ИКТ – за да се даде възможност на всички граждани на местните предприемачи, НПО и бизнес-сдруженията да придобият грамотност в областта на цифровите технологии. Важен момент е осигуряването на равен и безопасен достъп до тях, с цел преодоляване на цифровото разделение (електронно приобщаване) в полза на демокрацията и придобиването на цифрови умения за обучение през целия живот. Очевидна е нуждата от насърчаване и опростяването на институционалните процедури и език и организирането на мултимедийно съдържание за обяснение на ключовите елементи от главните процеси на вземане на решения. За да се отговори на нуждите и потребностите на целевите групи ще бъдат разработени електронни модули за самообучение /CivikToolls/- сегментирани проактивни инструменти, които дават възможност за достъп до компедиума от документи, дефиниращи подкрепата и регулацията на бизнеса и механизми за участие в тяхното формулиране и реализация. Електронни модули за самообучение ще подпомогнат НПО, СИП, предприемачите,жените и други социални групи - участващи в структурата на гражданското общество, които са недостатъчно представени на всички равнища на вземането на политически решения. 2.Цели на обучението. Общата цел на обучението е: • Повишаване знанията, уменията и капацитета на членовете на неправителствените организации за взаимодействия с публичните власти, насочени към подобряване на политиките, насърчаващи, подкрепящи и регулиращи дейността на предприемачите от Пловдивска и Смолянска области. Специфичните цели са : • Повишаване на гражданското участие и партньорството с отговорните администрации за защита на националната и групова интелектуална собственост, свързана с географските означения на български, местни продукти и услуги. • Придобиване на умения и качества за организиране на дебати и обсъждания на нормативната база за домашни производства. • Участие във взимането на решения и прилагането на политиките, подкрепящи дейността на местните майстори, занаятчии и доставчици на продукти и услуги на културния туризъм. 3.Профил на обучаемите. В обучението ще бъдат включени представители на двете неправителствени организации - Кандидат и Партньор в проекта. Двете организации притежават различна експертиза и роля в организирането на гражданското участие на своите членове във взимането на решения и взаимодействието с публичните власти при формулирането и реализацията на икономическите политики. • Членове и представителите на Регионалната Занаятчийска Камара участват активно в обсъждането и дебатирането на политиките, подкрепящи фермерите и другите малки производители на храни и напитки - нормативна база и система от регулационни изисквания, които подлежат на адаптация и оптимизация, съобразно реалните потребности на местните предприемачи от този сектор. Като резултат от обучението те ще разширят своя капацитет за формулиране и прилагане на специфичните политики- благоприятстващи професионалната изява на занаятчиите. • Представителите и членовете на Сдружение „Био-Б-Еко“ ще повишават своите знания , умения и капацитет за партньорство с публичните власти, в сферата на подкрепа и развитие на културните политики. Те се нуждаят от запознаване с възможностите на неправителствените организации, изявени творци и предприемачи в сферата на културния туризъм да влияят върху културните политики и бизнес-политики. 8 700.00 12 204.00
Провеждане на информационна кампания в Пловдивска и Смолянска области за оповестяване на възможностите, подобряващи управлението на политики, социалните партньорства и обществените консултации чрез новите и иновативни, цифрови информационни и комуникационни канали.: Информационната кампания ще протече на три етапа. Първият етап ще бъде подготвителен. В него ще бъде създадено цифрово съдържание, което ще бъде разпространено чрез иновативни информационни и комуникационни канали. Съдържанието ще разкрива новите възможности за взаимодействие между неправителствените организации, бизнес-сдруженията, занаятчии и предприемачи с органите на властта, администрациите, държавните и местните институции в сферата на политиките на национално, регионално и местно ниво. Цифровото съдържание ще визира препоръки и нови възможности за подобряване взаимодействието и структурния диалог между всички субекти, участващи в социално икономическото развитие на двете области процеси. Работната хипотеза ще визира изключително ниската степен на комуникация между органите на властта, организациите и институциите и гражданския сектор и отделни творци и предприемачи. Ще бъдат представени новосъздадените възможности на новите социални медии, а също така и възможностите, създадени в резултат на новото цифрово битие икономическите обществените и политическите дейности. Оповестяването и разпространението на информация за комуникационните канали на цифровата демокрация ще допринесе за повишаване на гражданското участие в политическите поцеси. Социалните медии и различните мобилни апликации само за няколко години се наложиха като първостепенна медия в комуникационното пространство. Те притежават голям потенциал за представяне на мнения, оценки и позиции за разпространение на информация в един изключително експресивен и мултимедиен формат. Чрез тях всеки член на новото, модерно общество създава и демонстрира своята индивидуалност или групова, колективна съпричастност в обсъждането на определени теми и проблеми. Те не са само едностранчив, комуникационен канал. Могат да бъдат задавани въпроси и да се получават отговори; да бъдат подкрепяни каузи; да се инициират и организират различни движения; да се мобилизират членовете на гражданското общество за отстояване принципите на пряката демокрация. Във вторият етап ще бъдат проектирани механизмите за разпространение на информацията в социалните мрежи–диференцирано, в унисон с тяхната проблематика, предизвикателства и съответните заинтересовани страни, участващи в тяхното формулиране и реализация. Информацията ще бъде адресирана съобразно присъствието, в интернет, на европейските; националните; регионалните и местните организации, органи и институции имащи отношение към формулирането и реализацията на културните и икономическите политики. Ще бъдат направени връзки /линкове/ между специализирани уеб-сайтове, в сферата на политиките в подкрепа на предприемачеството-фейсбук страници, групи и профили. В рамките на тази дейност ще бъдат създадени съответни тематични и съдържателни информационни ресурсии, свързани с инструментите на социалните медии и различните мобилни приложения, отразяващи бизнес политиките. В информационното съдържание ще бъдат и ясно адресирани препоръки към държавните, областните и местните администрации- описващи конкретни възможности и механизми за включване в гражданския диалог чрез социалните мрежи. В третият етап ще бъде създаден информационен канал в "YouTube" за разпространение на мултимедийно съдържание: "Civiс Tools-information" . Презентационното съдържание ще бъде структурирано в три основни категории, със съответното съдържание: • електронно правителство: изводи и препоръки за ползване на информация и услуги от публични органи по електронен път • електронно управление: изводи и препоръки за разширяване на комуникационни канали, включващи различни заинтересовани страни • електронна демокрация: изводи и препоръки за използване на ИКТ при вземането на решения /например електронен парламент, електронни петиции, електронни инициативи, електронно гласуване, електронни консултации/ Препратки към информационния канал ще бъдат публикувани на уеб-сайтовете на участниците в консорциума, Министерство на културата и Областна администрация-Смолян. 17 600.00 19 008.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).