Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Euro Steel Trade Ltd is a company whose activities are related to the collection, temporary storage and pre-treatment of waste from end of life electronic and electrical equipment and unusable batteries and accumulators. These activities are performed by the company on the basis of IPPC No463 from 2013, as amended by decision No 463 from 2017 of Executive director of the Executive Environment Agency of Bulgaria.
For the purposes of our pilot demonstration project, we have conducted a study of good practices and methods and technologies used in Europe. As a result, good practice has been identified, implemented through a LIFE funded project in Belgium, whose adaptation in Bulgaria will lead to both prevention and preparation for the reuse and recycling of part of the household waste materials.
The project proposal is aimed both at implementing some of the exemplary waste prevention measures specified in Annex 4 of the Waste Management Act, as well as at the commissioning of a pre-treatment and high-quality recycling facility that is unfit for used batteries and accumulators, such as household waste generated by the public.
The pilot demonstration project will be implemented at the applicant's site located on the territory of Sofia Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектното предложение: Подготовката на проектното предложение включва, като изпълнение както изготвяне на експертни анализи, така и разработването на обосновка за демонстрационен проект (съгл. указанията в т. 13.3. Специфични за процедурата изисквания и Приложение № 6 от условията за кандидатстване), и по конкретно проучване, съпоставка и анализ за приложимостта на добри практики, изпълнени вече успешно на друго място реализирани и приключени с постигнати резултати), в т.ч. на и извън територията на България, чрез финансиране от други финансови средства, в т.ч. и публични такива. Целта на което да се приложат и разпространят нови мерки или управленски подходи в областта на управлението на битовите отпадъци по отношение на НУБА, като битови отпадъчни материали. В рамките на настоящата дейност са изготвени всички анализи, сравнения и изчисления, необходими за кандидатстване по процедурата. 21 600.00 21 600.00
Дейност 2. Изпълнение на пилотен демонстрационен проект: Настоящата дейност се явява ключова за цялостното постигане на заложените цели и очаквани с резултати от пилотният проект. Дейността е пряко е свързана със закупуване, монтаж и въвеждане в експлоатация на инсталация за подготовка за предварително третиране и висококачествено рециклиране на НУБА, като битови отпадъчни материали, чрез демонстриране на разгледаната добра практика за предотвратяване на образуването на битови отпадъци и/или подготовка за повторна употреба, и/или разделно събиране на битови отпадъци и последващото им рециклиране. Избраната технология може да бъде приложима едновременно за предварително третиране и рециклиране на излезли от употреба LIB (вкл. Li-полимер), NiMH и NiCd батерии и акумулатори. С доставката и монтажа на новото технологично оборудване ще се постигне: - пълно съответствие на основните и спомагателните технологични процеси, на параметрите на входящите материални и енергийни потоци, на съставите и свойствата на получаваните крайни продукти, както и на обемите, съставите и свойствата на отпадъчните материални (твърди, течни и газообразни) потоци с изискванията на НДНТ и българското законодателство; - пълно съответствие на използваното оборудване и на условията за провеждане на технологичния процес с изискванията формулирани в Reference Document on BAT for Waste Treatment и в Reference Document on BAT for Nonferrous Metals, както и в Заключенията за НДНТ към тези два документа. Във времевият обхват на настоящата дейност, кандидатът ще предприеме и действия по подготовката на заявление за изменение на Комплексно разрешително в съответствие с изискванията на утвърдената от министъра на околната среда и водите Методика за попълване на заявление за издаване на комплексни разрешителни съгласно §3 от Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни, Методиката за минималните изисквания към вида, мястото и съдържанието на условията в КР по чл.117 от ЗООС, като се съобрази и с разпоредбите на Закона за опазване на околната среда (Обн., ДВ, бр. 91 от 25.09.2002 г., посл. изм. и доп. бр. 32 от 24.04.2012 г., в сила от 24.04.2012 г.), Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни и Директива 2010/75/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 24 ноември 2010 година относно емисиите от промишлеността, както и съгласно приложимото законодателство. За приемането на работата и механизмите за контрол при изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта, вкл. контролът, който ще се упражнява върху начина на плащане по тези договори ще се извършват чрез прилагане разпоредбите на приложимото законодателство. Контролът ще се осъществява, както директно от кандидата, така и чрез екипа за управление на проекта и надзора (в приложимите случаи). Работата на външните изпълнителни се приема от кандидата. Предвижда се изпълнението на дейността да стартира през третия месец от подписване на АДБФП (при индикативна дата за подписване на АДБФП - м. януари 2020 г.) Начина на остойностяване на дейността е посочен към Анализ на остойностяването, изготвен в съответствие с указанията от т. 14.6 от Насоките за кандидатстване. 421 099.20 420 000.00
Дейност 3. Популяризиране на резултатите от проекта: Дейностите, свързани с разпространение и използване на резултатите, са средство да се даде публичност на работата, извършена в рамките на проекта. Споделянето на резултатите, извлечените поуки и направените констатации с по-широка аудитория извън участващите организации е начин финансираните от ЕС дейности да облагодетелстват по-широк кръг субекти, а също така е средство за популяризиране на приноса на организациите към постигането на целите на приоритетна ос 2 – Отпадъци по ОПОС 2014-2020 г., което дава фундаментално значение на връзката между програмата и изпълняваните политики. Разпространението е планиран процес за предоставяне на информация относно резултатите от проекта и инициативите към ключовите участници. Това се случва, когато резултатите от проекта и инициативите станат достъпни. В контекста на настоящия проект тази дейност ще включва колкото е възможно по-широко разгласяване на информацията за успеха на проекта и за резултатите от него. Повишаването на осведомеността относно проекта ще повлияе върху други организации в бъдеще и ще допринесе за повишаване на репутацията на организацията, осъществила проекта. Използването на резултатите, от една страна може да бъде определено, като планиран процес на предаване на успешните резултати от проекта и инициативите на съответните лица, които вземат решения в регулирани местни, регионални или национални системи, а от друга страна може да бъде планиран процес на убеждаване на индивидуални крайни потребители да възприемат и/или приложат резултатите от проекта. В контекста на настоящия проект това означава постигане на максималния потенциал на финансираните дейности, така че резултатите да бъдат използвани и след края на проекта. За приемането на работата и механизмите за контрол при изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта, вкл. контролът, който ще се упражнява върху начина на плащане по тези договори ще се извършват чрез прилагане разпоредбите на приложимото законодателство. Контролът ще се осъществява, както директно от кандидата, така и чрез екипа за управление на проекта и надзора (в приложимите случаи). Работата на външните изпълнителни се приема от кандидата. Предвижда се изпълнението на дейността да стартира през третия месец от подписване на АДБФП (при индикативна дата за подписване на АДБФП - м. януари 2020 г.) Начина на остойностяване на дейността е посочен към Анализ на остойностяването, изготвен в съответствие с указанията от т. 14.6 от Насоките за кандидатстване. 5 100.00 5 100.00
Дейност 4. Организация и управление, информация и комуникация: Реализирането на настоящата дейност е продиктувано, както от необходимостта от експертен екип за изпълнение на останалите дейности, предмет на проектното предложение, така и за изпълнение с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“ - Приложение 2 към Национална комуникационна стратегия, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на изпълнение на дейностите по проекта. Структурата на екипа за управление ще се състои от следните експерти: Ръководител на проект; Счетоводител; Юрист; Координатор и лице по публичност. Информацията и комуникацията по проекта предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“ - Приложение 2 към Национална комуникационна стратегия, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013. Дейностите по информация и комуникация ще се изпълняват съвместно от дружеството и външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: • Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП съобразно разписаните функции на всеки експерт. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията; • Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични оперативни срещи за обсъждане на оперативни въпроси; • Взаимодействието на експертите от ЕУП ще се осъществява чрез срещи в офиса на дружеството, оперативни комуникации по телефона и по ел. поща. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на дружеството. Разходите за дейността се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи), като дейностите за подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки са включени в нея. 18 000.00 17 942.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).