Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 410 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The overall objective of the project proposal is: development of a product innovation (service) – a service for the needs of citizens for automated urban problem reporting to municipalities and institutions Citizen Support Service, falling into the priority area of Innovation Strategy for Smart Specialization (ISSS) -„smart systems and appliances” – “smart homes” – “smart cities”, part of the Mechatronics and Clean Technologies thematic area. 

In order to achieve this aim as part of project “Development of an innovative service for the needs of citizens for automated urban problem reporting to municipalities and institutions Citizen Support Service – product innovation by 2Creative Ltd” – the following activities will be carried out: 
-	Development of an ICT-based system for automated urban problem reporting to institutions and municipalities, Citizen Support Service; 
-	Information and technical support for the development and testing of the service provision; 
-	Demonstration of the service in a relevant environment;
-	Ensuring project visualization and publicity;

The implementation of the aforementioned activities will lead to the following results for 2Creative Ltd.: 
-	Prerequisites for provision of a new-generation service for the citizens’ needs for automated submission of signals and legitimate complaints to institutions and municipalities - – Citizen Support Service
-	Achieved level of TRL6 Technology, demonstrated in a relevant environment
-	Creation of prerequisites for the successful and dynamic entering of the market of electronic services with a publicly beneficial effect 
-	Enhanced capacity of the applicant to develop innovative services 
-	Enhanced innovation and institutional capacity

In view of the positive effects listed above, this project will be the main instrument to enhance the innovation capacity and competitiveness of 2Creative Ltd. on the Bulgarian and the international market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
7.1. Придобиване на специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктова иновация (услуга) (дейността ще бъде реализирана чрез закупуването на специализиран ГИС софтуер - бюджетно подперо 17.1. от т.5 Бюджет) : Настоящата дейност цели да осигури техническата обезпеченост за разработката и предоставяне на иновативна услуга за автоматизирано сигнализиране за нередности в градската среда към общини и институции Citizen Support Service (CSService) и респективно да създаде предпоставки за достигане на ниво на технологична готовност TRL 6 Технология, демонстрирана в релевантна среда. Дейността включва придобиването на ДНА - 1 брой специализиран ГИС (географска информационна система) софтуер, чиято необходимост се обуславя от следното: +чрез интегрирането на ГИС в програмния код на ИКТ-базираната система, чрез която ще се предоставя CSService ще се обезпечи функцията на системата за прецизно генериране на карти с векторни данни за цял свят, което ще гарантира едно от основните конкурентни предимства на услугата – неограничен териториален обхват, тъй като другите пазарни алтернативи предлагат такава услуга само за ограничени територии. + ГИС ще създаде и възможност освен за визуализация на карти и за генериране на анимации върху тях, което ще позволи подадените от граждани сигнали за нередности в различните видове категории да се визуализират по атрактивен и интуитивен начин, което ще допринесе за предоставяне на услугата по по-интерактивен и приветлив за потребителя начин. +чрез имплементирането на ГИС ще се гарантира функционалността – геолокация при предоставяне на CSService, която е едно от основните й конкурентни предимства. Геолокацията цели прецизно гео-рефериране на точките на картата, за които се отнасят конкретни подадени сигнали на граждани. Геореферирането е процесът по „подравняване“ на различни типове географска информация към разпознаваема географска координатна система. Това позволява съответната информация да се използва съвместно с вече налична информация под формата на слоеве в ГИС и да бъде обвързана с конкретни административни единици. Процесът включва преместване, мащабиране, завъртане, преобразуване на данните. Тази функционалност е изключително важна, тъй като това ще е основният параметър, по който се взима решение към коя община да бъде препратен сигналът, с цел най-адекватно адресиране на проблема. + чрез ГИС ще се обезпечи и функционалността „геокодиране“ при предоставяне на услугата CSService, което ще представлява възможността на ИКТ системата и мобилното приложение през които ще се подават сигналите да трансформират всяко описание под формата на координати, адреси, имена на места и др. в конкретна локация на земната повърхност. Резултатът от тази дейност е географски данни (слой) с допълнителна атрибутна информация под формата на таблица, който след това се използва в процеса на геолокация. Чрез специализирания ГИС софтуер ще се осигури визуализацията на карти на хиляди административни единици и респ. точното местоположение на регистрация на възникнали сигнали за нередности или проблеми в техните рамки. Закупуването на ГИС софтуера ще позволи предоставянето на услугата по автоматизирано сигнализиране на нередности в градската среда Citizen Support Service за стотици хиляди километри територия и редица териториални административни единици. Етапи на изпълнение на дейността 1) Формиране на екип и разпределение на задачи сред членовете на екипа (месец 1); Отговорен: Ръководител проект 2) Подготовка на тръжна процедура (месец 2-3); Отговорен: Ръководител проект 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (месец 3-5); Отговорен: Ръководител проект 4) Доставка, инсталация и обучение на експертния екип за работа с специализиран ГИС софтуер (месец 4-7); Отговорен: Избран изпълнител 100 000.00 99 500.00
7.2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация (услуга) (дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал – 2 бр. експерти (бюджетно подперо 1.1; 1.2) и услуги по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани към общини в България (бюджетно подперо 19.1. от т.5 Бюджет) : Необходимите ресурси за осъществяване на дейността са: Човешки: експертен екип съставен от 1 софтуерен инженер (СИ) и 1 бизнес аналитик (БА) наети за период от 10 месеца за целите на разработка и тестване в релевантна среда на CSService Информационни: услуги по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани и ГИС (осигурена чрез изпълнението на дейност 7.1) Материални: компютърно оборудване, което кандидата ще осигури за цялата продължителност на проекта Дейността ще протече в 2 етапа: I.Разработка на прототип на ИКТ-система за предоставяне на услугата, която ще протече в следните етапи: 1.1.Проектиране на системна архитектура в съответствие с изискванията за CSService (3 месеца);Oтговорен:СИ. Основава се на проведени предварителни изследвания за нуждите от услуга като CSService и предпочитаните начини за предоставянето й. Проучванията са основани на репрезентативна статистическа информация от НСИ, ЕВРОСТАТ, както и от проведени анкети сред над 1200 граждани от цяла България 1.2.Изготвяне на модел на бизнес логика на системата за предоставяне на CSService (3 месеца); Отговорен:БА. Подготовка и съхранение на заявки към базата данни, които да се запаметят в системата въз основа на идентифицираните бизнес нужди 1.3.Закупуване на услуга по събиране и дигитализиране на данни за 10000 жалби на граждани към общини в България (6 месеца)–ръководител проект(РП). Услугата е необходима, за да се дигитализират и анализират данните за различни видове жалби у нас, които да бъдат категоризирани и запаметени в ИКТ-системата. Базата данни от жалби ще обезпечи ефективното категоризиране и трансформиране на сигналите в жалби, тъй като при постъпване на жалба ИКТ-системата ще може автоматично да категоризира жалбата и да я препрати към съответния орган 1.4.Анализ на базата данни жалби и изготвяне на подробна категоризация на жалбите на потребителите (1 месец); Отговорен: БА 1.5.Разработка и конфигуриране на функционалностите и модулите на ИКТ системата въз основа на дефинираната бизнес логика и системна архитектура (3 месеца); Отговорен: СИ; БА. В този етап влиза същинското разрaботване на мобилното приложение за предоставяне на услугата (за Android и iOS) и уеб-базираната административна част 1.6.Имплементиране на категоризация на жалбите от етап 1.4 в програмния код на ИКТ системата (1 месец); Отговорен:СИ 1.7.Закупуване на ГИС, описано в дейност 7.1(7месеца);Отговорен: РП 1.8. Интегриране на ГИС в програмния код на ИКТ системата и обезпечаване на функциите по визуализация на карти, геолокиране, геокодиране и георефериране на системата (1 месец); Отговорен:СИ 2.Тестване на начина на предоставяне на CSService в релевантна среда 2.1 Изготвяне на сценарии за тестване начина на предоставяне на CSService в релевантна среда(1месец);Отговорен: БА 2.2 Тестване на услугата в релевантна среда. (1месец), Отговорен: БА; СИ. Услугата ще бъде тествана чрез подаване на сигнали от различни териториални административни единици - от мобилното приложение на ИКТ системата към административната й част(service desk) от смартфони с операционни системи iOS и Android, за да се валидира начина на предоставяне на услугата при работа и с двата вида системи. Подадените сигнали ще бъдат обработени и категоризирани от service desk в легитимни жалби към съответните общини, на територията, на които ще се извърши тестването 2.3 Анализ на проведеното тестване на предоставянето на услугата (1месец); Отговорен: БА; СИ Етапи на изпълнение 1)Формиране на експертен екип по проекта (месец 1; период на заетост 10 месеца от месец 5-14); Отговорен:РП 2)Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор за доставка на база данни с жалби (М1-3); Отговорен: РП 3)Доставка на база данни с жалби (М4-6); Отговорен: изпълнител 4)Разработка на ИКТ система за предоставяне на CSService (М5-12); Отговорни: СИ, БА 5)Тестване на начина на предоставяне на CSService в релевантна среда (М12-14);Отговорни: СИ, БА 600 773.60 594 454.57
7.3. Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 23.1 до 23.2 от т. 5 Бюджет): Фирма „2КРИЕЙТИВ“ ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъде изработен плакат размер А3, който ще бъде поставен на видно място в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвидения за закупуване по настоящия проект софтуер, ще се изработят следните информационни материали: 1) 1 информационна табела (бюджетно подперо 23.1 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, така че да е видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. 2) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 23.2 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на „2КРИЕЙТИВ“ ООД в град Враца, така че да е видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Плакатът ще се характеризира със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. „2КРИЕЙТИВ“ ООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: - осигуряване на визуализация за проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. - иновативната услуга по автоматизирано сигнализиране, обект на разработка по настоящия проект ще достига до гражданите чрез ИКТ-базирана система състояща се от уеб-базирана административна част и мобилно приложение, в рамките на които ще бъде предвидена и вградена подходяща визуализация за сметка на кандидата, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. По този начин всички ползватели на услугата ще бъдат информирани за получената подкрепа. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Етапи на изпълнение на дейността 1) Подготовка и провеждане на процедура „Избор на изпълнител на база събрани поне 2 (две) съпоставими оферти, каталози, разпечатки от официални интернет страници или комбинация от посочените“ (месец 1 от изпълнение на проекта) 2) Оценяване на събраните предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 3) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3) 4) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (месец 4-14) 300.00 150.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).