Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

"NIKOLA SIMOV – 99" OOD, town of Targovishte, was established in 2003. At present, the company manufactures the following custom-made metal products: hoppers, conveying worms, sheet-metal parts for agricultural machinery, switchboards, air ducts, flanges, jolting tables, etc. The company also trades in metals.

This project aims to improve the management processes as a means to increase the competitiveness and export potential of the company. The improvement of the management processes will be achieved through the integration of an integrated quality and environmental management system and the acquisition of internationally recognised standards for compliance of the integrated system with the requirements laid down in the Bulgarian State Standards ISO 9001 and ISO 14001.

The integration of the management systems has been identified as the most effective and efficient solution to the detected weaknesses related to the quality of the products (the high aspect ratio of scrapped to good products – over 12 % in 2015), aspects of environmental impact (generated scrap metal forming 31% of utilized metals) and customer satisfaction (received 7 complaints about finished products delivered).

During project realization the following activities will be implemented:
- Delivery and commissioning of fixed assets which will contribute to the accomplishment of compliance with the requirements of the Integrated Quality and Environmental Management System (IMS);
- Development and integration of an IMS;
- Certification of the IMS;
- Visibility and publicity actions aimed to promote the EU financial contribution.

The integration of the IMS will lead to significant positive results for the company, such as:
- increase in the average revenues generated by exports to 38.10%;
- increase in net sales by 64.29%;
- increase in productivity by 19.80%.

Estimated project duration is 18 months. The total budget amounts to 126,000.60 BGN, VAT excl.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за постигане на съответствие с изискванията на Интегрирана Система за Управление на качеството и околната среда, съгласно БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Дейността включва доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следното оборудване: 1. Тривалова листоогъваща машина - 1 бр.; 2. Електро-хидравличен абкант - 1 бр.; 3. Механична ЗЕГ машина - 1 бр.; 4. Магнитна бормашина - 1 бр.; Анализът, който е направен за готовността на „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД за внедряване на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 показва, че основното „тясно място“, което прави невъзможно покриването на изискванията им са остарелите и напълно амортизирани машини за огъване, рязане и пробиване на металите. Тези машини предизвикват много брак при работата си, водят до консумация на много природни суровини и чести рекламации от клиентите, засягащи качеството на произведените от тях детайли. Триваловата листоогъваша машина, която в момента работи в „НИКОЛА СИМОВ - 99" е собствено производство. Често дефектира по време на работа като похабява материала, който се обработва в момента. Към момента фирмата разполага с абкант, чиято възраст е над 30 г. Въпреки доброто ниво на поддръжка и ремонти, които му се осигуряват, той е напълно амортизиран. Повредите по него се зачестяват, а времето, необходимо за отстраняването им расте. В момента, за да извърши дадена операция, абкантът прави 3-4 удара на едно и също място. Многократните повторения на тази операция в нередки случаи води до изместване на огъвания материал и получаване на брак или изделие с проблеми в качеството, породени от допълнителните обработки. Голяма част от изделията, които се произвеждат в момента са от ламарина с дебелина до 1,2 мм. Тяхното огъване също се извършва на наличния стар абкант. Това освен, че е неефективно, в много от случаите води до неточности в желаните размери или "прокъсване" на огъвания материал и неговото похабяване. Предвижда се този проблем да бъде разрешен със закупуването на нова, ръчна ЗЕГ машина, с която да се обработват по-малките детайли, от по-тънък материал. Към момента, предприятието не разполага с магнитна бормашина и за пробиване на отвори на място при клиентите се използва електрическа дрелка. С нея има ограничения относно максимално допустимите размери за пробиване. Това налага разпробиване на много от отворите предварително, в базата и съответно води до грешки и бракуване на изделията понякога. 99 700.60 99 700.60
Дейности за услуги по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в "НИКОЛА СИМОВ - 99" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на качеството и околната среда; - Анализ на документите и дейностите, осигуряващи работната среда, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на стандартите. 2. Проектиране и разработка на ИСУ: - Отнасяне на изискванията на стандартите към съществуващите бизнес процеси; - Обсъждане на възможности за оптимизация на процесите и прилагане на добри практики; - Дефиниране на желано състояние на процесите след внедряване на ИСУ. Състоянието отразява всички изисквания на ръководството на компанията и на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на ИСУ; - Разработка на документите, свързани с ИСУ. 3. Внедряване на ИСУ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Изменения и корекции на ИСУ; - Провеждане на вътрешни одити на ИСУ. Подетапът по внедряване ще продължи минимум 3 месеца, като по този начин ще се покрият изискванията и на сертифициращите организации за минимално функциониране на системата преди провеждане на сертификационния одит. 11 000.00 11 000.00
Дейности за услуги по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в "НИКОЛА СИМОВ - 99" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на ИСУ на място при „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД за адекватност с изискванията на приложимите стандарти – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на ИСУ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената ИСУ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на ИСУ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на ИСУ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД. 15 000.00 14 980.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 4 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 4 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 300.00 259.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).