Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project is focused on the implementation of integrated interrelated measures in order to provide the necessary support and conditions to increase the capacity and expertise of the Municipality of Burgas to exercise the powers and obligations of local authorities related to the Social Services Act, the Persons with Disabilities Act and the Personal Assistance Act.  
The project activities include: creation of a new municipal front office, repair, supply of equipment and furnishing of the office; recruitment, training and supervision of staff; preparation of analyses and studies from social services; planning and analyzing the provision of social and integrated socio-health services, development of quality programs; conducting awareness and information campaigns for the provision of social and integrated health and social services, as well as public awareness at local level about the opportunities for solving problems related to insufficient accessibility for people with disabilities. 
The implementation of the project activities will cover 84 persons from the target group, including: employees of institutions/organizations/administrations involved in social policies; employees of providers of social and integrated health and social services.
The implementation of the complex of measures and activities under the project will contribute to the smooth implementation of reforms in the field of social services and personal assistance and will build on the provision of more effective, efficient and quality care to people from the most vulnerable groups.  
By strengthening municipal capacity in the field of social policies, the processes of reforming the social services system will be supported and the transition to new mechanisms at local level will be facilitated.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Укрепване капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги: Укрепването на капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги ще бъде постигнат чрез изпълнението на съвкупност от следните взаимосвързани поддейности: Поддейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ (в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси): С цел обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ (в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), ЗХУ и ЗЛП е предвидено обособяване на работни места в два общински имота. Обектите са на комуникативно място, имат изградена достъпна архитектурна среда и са подходящи за целите на проекта. Първият от тях е съществуващ и е с местоположение гр. Бургас, бул. „Христо Ботев“, подлез „Опера“. Обектът е функционираща Социална приемна за граждани. Капацитетът му е ограничен и там ще бъдат обособени само 2 работни места. Поради необходимост от разкриване на допълнителни работни места, се предвижда в рамките на проекта да се обособи нов общински офис за социални дейности в имот частна общинска собственост, актуван с Акт № 8331/15.03.2016 г. Поземленият имот е с идентификатор 07079.618.1060 по КК на гр. Бургас и с обща площ 124,50 кв. м. Разположен е в ЦГЧ на гр. Бургас, на втория етаж в масивна двуетажна сграда – „Автогара Юг“. С Решение на Общински съвет - Бургас, Протокол 44 от 29.11.2022 г., се дава съгласие помещението да бъде използвано за нуждите на проекта за срок не по-кратък от датата на одобряване на окончателния доклад по проекта. Помещението, предвидено за създаване на фронт-офис, до момента е представлявало обособен обект „Кафе“ включващ: кафе, склад и прилежаща площ към кафето. С цел осигуряване на нормална работна среда за служителите, които ще обезпечат изпълнението на правомощията на Община Бургас по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, ще бъде извършен текущ ремонт на помещението. Ремонтните дейности ще включват: подмяна на дограма, боядисване и други свързани с обособяване на нови работни места. При извършването им ще бъдат спазени основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност. Предвидено е обзавеждане за новосъздадените работни места. То ще бъде съобразено с функционалността на помещенията и ще служи за обезпечаване работата на екипа. На оборудването, което ще бъде доставено по време на проекта ще бъдат поставени стикери. Обзавеждането на офисите е на стойност 42 307,20 лв. с ДДС и ще включва: 6 бр.бюра, 6 бр. шкаф с етажерки, 4 бр. метални шкафове със заключване, 6 бр. офис и 10 бр. посетителски стола, 3 бр. работни маси, 5 бр. компютърни конфигурации, 2 бр. лаптопа, 3 бр. мултифункционални устройства (копир, принтер, скенер), 7 бр. лиценз за софтуер и инсталация на същия. Закупеното оборудване ще остане собственост на Община Бургас в рамките на целия им икономически полезен живот. В изпълнение на чл. 53, ал. 3 от ЗХУ и на чл. 169 ал. 4 от ЗУТ, както и на европейските и международни изисквания, включително и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания (КПХУ), текущият ремонт ще бъде съобразен и с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в сила от 13.03.2021 г. 674 471.00 168 418.86
Укрепване капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги - продължение 1: Поддейност 2: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, както и по ЗХУ и ЗЛП: Целта на дейността е сформирането на функциониращ екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Бургас по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. При изпълнението на проекта ще бъдат назначени 7 нови служители. Те ще работят на 8 ч. и с тях ще се сключат ТД. Отговорностите и задълженията на всеки един от тях, ще бъдат подробно разписани в длъжностните им характеристики. Ще бъдат ангажирани специалисти със следните функции, произхождащи от изпълнението на задълженията на кмета по ЗСУ(в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), ЗХУ и ЗЛП: - Експерт "Социални дейности" - 6-ма с отговорности: информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; извършват прием и обработка на подадени заявления - декларации (онлайн и на хартия) за ползване на съответната социална услуга (СУ); идентифицират потребителите, отговарящи на условията за ползване на съответната СУ; съдействат и консултират лицата за избор на подходящи за тях СУ; осъществяват мобилни СУ и консултации за потребителите; посещения на място в домовете им при предоставянето на лична помощ в изпълнение на ЗЛП. - Експерт "Правно обслужване" - 1 бр. със задължения: информиране на лицата относно съществуващите СУ, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; посредничество при уреждане на възникнали спорове между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент (ЗЛП); съдейства за реализиране и популяризиране на националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и да подпомага хората с увреждания, като им оказват пълно съдействие в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно тяхната компетентност (ЗХУ). В проекта ще бъдат включени и 4 специалиста, работещи в структурите на общината. Те ще бъдат назначени на часова ставка до 4 ч. дневно в работно време. - Експерт "Социални дейности" - 2-ма - информиране на лицата относно съществуващите СУ, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях СУ; посещения на място в домовете им при предоставянето на лична помощ в изпълнение на ЗЛП. - Експерт "Правно обслужване" - 1 - съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях СУ; отговорен за проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателите на СУ; посредничество при уреждане на възникнали спорове между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент (ЗЛП). - "Финансист" - 1 информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на СУ. За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ на 72 бр. служители и управители в социалните услуги в Община Бургас, за които не е предвидено допълнително възнаграждение. По проекта ще се проведат 3 обучения: 1 въвеждащо на тема „Ангажименти на общините в предоставянето на социални услуги“ и 2 надграждащи. В едно от планираните надграждащи обучения, ще бъдат включени и 72 бр. служители и представители на доставчици от съществуващите СУ в града. Всички обучавани ще получат сертификати. За да се подсигури навременното и качествено изпълнение на задълженията на 11-те експерта ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия на техните дейности. Тя ще включва: организиране на срещи с екипа, консултация и оценка на нуждите от допълнително обучение, подобряване на професионалните им умения. Обученията и супервизиите по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване за ползване на социалните услуги. 0.00 0.00
Укрепване капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги - продължение 2: Поддейност 3: Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги: В рамките на дейността ще се изготвят нужните аналитични проучвания в областта на социалните услуги на територията на Община Бургас. Към момента се предоставят следните социални услуги: 29 услуги, държавно делегирана дейност; 6 социални услуги, финансирани по проекти; 1 услуга –местна дейност и финансиране дейността на юридически лица с нестопанска цел осъществяващи медико-социални дейности в това число и 50 клуба на пенсионера, които се финансират като местна дейност. С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ (в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), НПСУ, ЗСЛ и ЗХУ предвидените аналитични дейности ще бъдат с обхват, съгласно нормативно определеното. Изготвените анализи ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото прецизно планиране, предоставяне и наблюдение на всички социални услуги работещи на територията на община Бургас. Процесът по проучване за потребностите от социални услуги ще бъде подкрепен от Съвета по въпросите на социалните услуги към Община Бургас и ще включва провеждането на фокус група с представители на органи на общинска и областна администрация; представители на териториални структури на МТСП, МЗ, МОН; представители на частни доставчици на социални услуги на територията на общината и областта; представители на юридически лица с нестопанска цел за общественополезна дейност; лица, ползващи социални услуги и др. 0.00 0.00
Укрепване капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги - продължение 3: Поддейност 4: Планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. С реализацията на дейността ще се покрият отговорностите на общината по отношение планирането и извършването на анализ на предоставянето на социалните и интегрираните здравно-социални услуги, като същевременно ще се разработят и програми за развитие на качеството на социалните услуги. Осъществяването на дейността ще позволи на Община Бургас да посрещне настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ (в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), ЗЛП и ЗХУ и да приложи, на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на социалните услуги на своята територия, вкл. – системи за управление на същите, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране. 0.00 0.00
Укрепване капацитета на Община Бургас при предоставяне на социални услуги - продължение 4: Поддейност 5: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на социалните и интегрирани здравно-социални услуги, лична помощ и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с недостатъчната достъпност за хората с увреждания. Във връзка с изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Бургас по ЗСУ (в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73), ЗХУ и ЗЛП, в рамките на проекта се предвижда провеждане на разяснително-информационни кампании. Усилията ще са насочени към информиране на широката общественост и потенциалните бенефициенти за възможностите за подкрепа, които предоставя общината свързани със социалните и интегрирани здравно-социални услуги, лична помощ. Те ще бъдат също така информирани относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с недостатъчната достъпност за хората с увреждания. Комуникационните канали, които ще се използват при реализация на проектното предложение са следните: официална страница на Община Бургас, медии, социални мрежи (Фейсбук, Инстаграм и други), събития - информационни срещи (физически и онлайн) за потенциалните бенефициенти, пресконференции. Дейностите, свързани с медиите ще са в различни формати, като например: организиране на пресконференции (встъпителна и заключителна), публикации, подготовка на прессъобщения. На уебсайта на общината и в социалните мрежи, ще се поддържа актуална информация за предоставяните от нея лична помощ, социални и интегрирани здравно-социални услуги. За достигане до по-голям брой от заинтересованите лица (потребители, граждани и др.), ще се извърши и директна и онлайн комуникация и консултации с тях по въпроси свързани с личната помощ, социалните услуги, в т.ч. – възможностите за вкл. в услуги и/или насочване към други, които комплементират техните индивидуални нужди. . Ще бъдат изработени и разпространени информационни материали с възможностите, които предлагат различни социални проекти. Част от дейността по информиране широката общественост е създаването на информационен видеоклип, като той ще включва няколко кратки видеоклипа (които могат да се използват заедно и поотделно) по всяка от подтемите свързани с предоставянето на социалните и интегрирани здравно-социални услуги, лична помощ. Създаденият видеоклип ще се разпространи на официалния сайт на Община Бургас, чрез информационните киоски, разположени на открито на територията на общината, както и чрез популярните социални мрежи като Фейсбук, Инстаграм и други. Така ще се улесни по интерактивен начин достъпно, полезно и качествено предаването и приемането на информацията между отделните субекти. Това ще помогне на потребителите за по-бързото и лесното им ориентиране в потока на информация. Изпълнението на дейността ще е изцяло съобразена с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).