Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The budget line will provide the necessary support for increasing the administrative capacity of (potential) beneficiaries, MA , stakeholders - Monitoring Committee (MC), NGOs, civil society and the structures of the Ministry of Environment and Water, etc., as well as providing activities related to the preparation, implementation, monitoring, evaluation and control of program "Environment , closing of OPE 2014-2020, preparation and management the program for the next programming period. 
The budget line includes activities such as:
1. Organizing, logistically providing and conducting trainings, workshops, seminars, round tables, discussions, public consultations and other events and activities related to the preparation, implementation, monitoring, evaluation and control of program "Environment , closing of OPE 2014-2020, preparation and management the program for the next programming period;
2. Provision of costs for on-the-spot checks, procedural representations, etc. checks related to the preparation, implementation, monitoring, evaluation and control of program "Environment , closing of OPE 2014-2020, preparation and management the program for the next programming period. 
3. Provision of costs for fuel in connection with the management of of program "Environment , closing of OPE 2014-2020, preparation and management for the next programming period;
4. Activities for visibility, transparency and communication on the budget line

The budget line will contribute to the achievement of the defined objectives of  procedure under Priority 6 "Technical Assistance", related to strengthening the administrative capacity and maintaining high levels of competence, motivation and commitment of the managing authority, responsible structures, beneficiaries, partners, stakeholders, etc., and the successful management of the program, in accordance with the principle of sound financial management and in accordance with the European and national legislation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организиране, участие, логистично обезпечаване и провеждане на обучения, работни срещи, семинари, кръгли маси, дискусии, обществени консултации и други форми на събития (Дейност 1): Настоящата дейност има за цел да осигури организирането и логистичното обезпечаване на различни мероприятия (обучения, работни срещи, заседания на Комитета за наблюдение, семинари, кръгли маси, дискусии, обществени консултации и други форми на събития), свързани с подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период. Събитията ще бъдат насочени към служители от УО , бенефициенти, кандидат бенефициенти, служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда от структурата на МОСВ, заинтересовани страни - Комитет за наблюдение (КН), НПО -та, гражданско общество и др. Организирането на различни събития ще осигури ефективната реализация на програмата, което изисква наличие на определен специфичен капацитет за подготовка и управление на проекти в сектор “околна среда”. По време на обученията организирани от УО ще се раздава въпросник на бенефициентите, в който те ще имат възможност да предоставят на УО обратна връзка за техния опит и допълнителна нужда от специфични обучения, които УО да осигури, както и да изразят своята удовлетвореност от проведените обучения. Форматът на организираните мероприятия - семинари/обучения ще бъде насочен към обсъждане на теми свързани с управление на проекти, изпълнение на дейности, процесите по докладване, верификация, провеждане на обществени поръчки и т.н., с лекционен и практически характер. При необходимост работните срещи могат да бъдат организирани по инициатива на бенефициентите, Управляващия орган, одитни институции, Европейската комисия и др. По време на различните събития, които ще се провеждат на територията на цялата страна, информацията за ПОС ще бъде представяна пред различни целеви аудитории като: бенефициенти, граждани, социално-икономически партньори, регионални и местни власти, неправителствени организации и потенциални бенефициенти на програмата, както и на други заинтересовани страни. В рамките на настоящата дейност се финансират и участия в обучения, събития за повишаване на административния капацитет, посещения за обмен на опит и добри практики в страната и в държави от ЕС; участие в организирани от ЕК и др. институции и организации обучения, форуми, конференции, работни срещи, заседания/сесии на комитети, работни групи, мрежи и др. на служителите от УО , представители на бенефициентите, партньори, служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда от администрацията на МОСВ, представители на български и чуждестранни институции, представители на други държави членки, които се отнасят до подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период. Обученията се реализират по покана на институти и академии, които организират обучения на теми свързани с управление на ЕФСУ, Министерство на финансите, Агенцията по обществени поръчки, Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности - Република България (АФКОС), Европейската комисия или покани от страни-членки на ЕС и други институции ангажирани с управлението на Европейски фондове и др. В рамките на настоящата дейност се финансират и обученията на служителите заложени в годишния план за обучения на служителите от УО по теми, свързани с работата на служителите и повишаването на квалификацията им в съответната област. 2 060 662.00 0.00
Осигуряване разходи за проверки на място, процесуално представитеслтво и др. проверки (Дейност 2): В рамките на настоящата дейност са включени разходи за проверки на място, процесуално представитеслтво и др. проверки свързани с подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период, както следва: 1. Управляващият орган (УО)и Дирекция "Вътрешен одит" (ДВО) извършват управленски проверки за верифициране на разходите, които включват: (1) документални проверки на всяко искане за плащане, (2) проверки на място на бенефициенти, включително на мястото на изпълнение на проекта, финансови посредници или крайни получатели, партньори на бенефициента, когато това е приложимо, по преценка на управляващия орган/ДВО, и проверка на предоставените от бенефициента данни или микроданни, свързани с изпълнението на индикаторите по проекта (ако е приложимо). Проверките на място обхващат административните, финансовите и техническите аспекти на операцията (проекта) – финансовото и физическото изпълнение, изпълнението на индикаторите, мерките за осигуряване на информация и комуникация по проекта. За целта се изготвя годишен план за проверки на място на изпълнението на проектите по приоритети 1, 2, 3, 4, 5 и 6 на ПОС. Годишният план за проверки на място се разработва въз основа на методика, която е част от ПН на УО и съобразно предписаните от УО препоръки, произтичащи от оценката на капацитета и извършваните проверки по време на изпълнение на проекта. Проверките на място, извършвани от УО на ПОС/ДВО, биват планирани и извънредни (ad-hoc). Изготвянето на Годишен план за проверки на място се отнася единствено до планираните проверки. При извънредните проверки Управляващият орган/ДВО няма задължение да уведоми бенефициентите предварително. 2. За целите на програма „Околна среда” 2021-2027 г., Управляващият орган извършва проверки на място спрямо бенефициентите за дълготрайност (устойчивост). При тях се следи за: прекратяване или преместване на производствената дейност извън програмния район, промяна на собствеността на дадена позиция от инфраструктурата, която дава на дадено търговско дружество или публичноправна организация неправомерно преимущество, значителна промяна, която засяга естеството, целите или условията за изпълнение и която би довела до подкопаване на нейните първоначални цели. Проверките се извършват на проекти с изтекъл срок за изпълнение и извършена окончателна верификация на разходите от страна на УО на ПОС, и обхващат съхранението на документацията, актуалния статус на изградените обекти и мерките за осигуряване на информация и публичност. За прилагане на чл. 65 от Регламент 1060/2021, УО на ПОС изготвя годишен план за проверки на място при бенефициентите за удостоверяване на това, че резултатите от операциите, включващи инвестиции в инфраструктура или производствени инвестиции, са се запазили устойчиви в продължение на 5 години след крайното плащане към бенефициента или в рамките на периода от време, определен в правилата за държавна помощ – когато е приложимо. Годишният план за проверки на място се разработва въз основа на методика, която е част от Процедурния наръчник, като се вземат предвид препоръките от извършените окончателни проверки на място и резултатите от изпълнението им. Проверките на място, извършвани от УО на ПОС, биват планирани и извънредни (ad-hoc). Изготвянето на годишен план за проверки на място се отнася единствено до планираните проверки. При извънредните проверки, Управляващият орган няма задължение да уведоми бенефициентите предварително. 3. В хода на изпълнението , наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период се налагат и проверки на място от страна на Одитни орагни , ЕК и др. органи и институции, както и осигураяването на разходи за командировки във връзка с осъщствяването на процесуално представитеслтво по образувани съдебни произвоства и др. възникнали проверки. 328 650.00 0.00
Осигуряване на разходи за гориво (Дейност 3) : За осигуряване дейността на ГД ОПОС свързана с подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период в рамките на настоящата дейност са предвидени разходи за гориво за стопанисваните от ГД ОПОС - 8 броя автомобили. 182 400.00 0.00
Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 4): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).