Дейност за организация и управление на проекта: Сформира се екип за организация и управление на Проекта, който:
-планира и организира дейностите по проекта;
- следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и постигнатите резултати;
- следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществяване на мониторинг;
- отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган;
- поддържа постоянна връзка и координира дейността на ръководителя на Центъра, предоставя методически указание в съответствие с целите, заложени в Проекта;
- извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти.
- изготвя правила и процедури за подбор на специалисти, които ще предоставят услуги по отделни дейности, изготвя договори за сключване с тях;
Постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат ще се отчитат в различни етапи от изпълнението на проекта.
По време на изпълнение и след приключване на договорените дейности документацията по проекта ще се поддържа и съхранява съгласно изискванията на Управляващия орган. |
65 723.35
|
73 601.00
|
Информиране и публичност: Община Самуил като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ по време на осъществяване на проекта информира обществеността за получената подкрепа, като:
1. помества на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз;
2. поставя плакат / 2 броя/ с информация за проекта /размер А 3/ на видно за обществеността място - един на входа на сградата, в която специалистите ще предоставят услуги и един, който се слага при провеждане на публични събития /обучения, пресконференции/ със следните реквизити:
- емблемата на Европейския съюз и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия Фонд;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ;
- наименованието на проекта "Детство без граници" ;
- общата стойност на проекта, представени в български лева, европейското и национално съфинансиране в български лева;
- начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
3.организира публични събития - начална и заключителна пресконференция;
-адреса на Единния информационен портал.
4.изготвя и предоставя информационни материали и брошури;
5.във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на Европейския съюз. |
300.00
|
300.00
|
Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина; : Голяма част от деца от уязвими семейства често безпричинно отсъстват /отпадат/ или не посещават детска градина. При постъпване в училище те сменят начина си на живот и социалното обкръжение, сменят водещия тип дейност /учене/, получават нови задължения и отговорности. За родителите от тези групи включването им в училищния живот и мотивирането на тях и децата им за редовно посещение и активно участие в училище е не само труден, а понякога и невъзможен процес. Това се дължи на ниската образованост, бедността, другите ценности, недостатъчния родителски капацитет, липсата на умения за общуване у повечето родители, които не припознават училището като място, където децата им ще получат знания и умения.
Дейността е насочена към изграждане на доверие между специалисти и родители, работата по изграждане на родителски капацитет за по-добра грижа за децата, включването им в проектните дейности – заедно с децата в занятия, на разходка, на състезания, на празник, което ще допринесе за изграждане на навици и поддържане на интереса на децата в детска градина и редовно посещение. Индивидуална работа с всяко дете за осигуряване на равен старт и достъп до образование, диференциране на грижата спрямо различните потребности и осигуряване на конкретен подход в обучението за преодоляване на езиковите и социални дефицити. Подкрепа, насочена към реално включване в групата и учебно – възпитателния процес. Планиране на допълнителни извънучилищни дейности, които ще подпомогнат задържането на децата. Процесите на адаптация се отнасят както за децата към новите условия и изисквания на средата, така и за техните родители, защото в личностен план всеки родител трябва да преодолее чисто субективните си притеснения и страхове, касаещи адаптирането, обучението и развитието на детето си в новата и непозната за него среда. Преодоляването на бариерите и изграждането на чувство за сигурност в новата среда, осъзнаването на правилността от взетото решение, може да стане факт, чрез активно включване на тези родители в срещи, беседи, консултации за това, че този интеграционен процес ще осигури по–добро образование за техните деца.
Чрез дейността ще се осигурят възможности за равен старт на всяко дете, ще се улесни достъпа и мотивацията на децата и техните родители за активното им включване в училищната среда и образователния процес.
|
39 037.69
|
48 798.08
|
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Дейността цели допълнително обучение за достигане на готовност на децата от целевата група за равен старт с техните връстници при постъпване им в първи клас, като в обхвата и ще се включат деца с проблеми при адаптирането, усвояването и овладяването на учебния материал и такива, които са със здравословни проблеми, водещи до натрупване на образователни пропуски и усвояване на езика. Същите са обхванати и посещават детските градини, но родителите им са силно ограничени във възможностите си да осигурят благоприятна среда за изграждане и формиране на умения и навици, поради което възможността за социална интеграция на тези децата в обществото е затруднена. За постигане на успешна интеграция на децата с увреждания при постъпването им в първи клас са необходими превантивни дейности за преодоляване на социалната изолация и изключване, както на детето, така и на семейството; улесняване на достъпа до образование, чрез достъпна среда, също така и чрез начините и похватите на предоставянето на учебния материал– посредством индивидуални програми, отчитащи и адаптирани, спрямо специфичните нужди и възможности на детето. Пълноценният образователен процес е възможен, благодарение на активната роля и на родителите, те също ще трябва да бъдат консултирани и обучени, с цел развиване на умения за подкрепа на децата, съобразно индивидуалните потребности. Доразвиване на познанията за българския книжовен език и за обкръжаващия свят, чрез групова и индивидуална учебна работа, спортни, изобразителни и музикални занимания.
С предоставянето на допълнителна педагогическа подготовка ще се доразвият и съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище, чрез което ще се повиши училищната готовност на децата от целевата група за равен старт в училище.
Образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Ще се предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас. Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.
|
6 384.98
|
7 836.54
|
Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Целта на дейността е предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания и подкрепа на семействата им.
Услугата обхваща, следните дейности:
1. Посещения на кинезитерапевт /или друг специалист/ в отделенията за новородени в МБАЛ "СВ. Иван Рилски" гр. Разград. Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. Общият брой посещения е едно или две, в зависимост от продължителността на престоя в болницата на новороденото и неговата майка.
2. Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията. Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевта или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието (в съответствие с оценката на екипа на Центъра) детето се включва в група за арт терапия, психомоторни дейности и др. (ако е необходимо и – по ориентация и мобилност, хипотерапия, която е изключително подходяща за деца с церебрална парализа, плуване). Тази дейност също така е свързана с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.).
3. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Извършва се мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа . Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.).
|
219 695.19
|
223 679.60
|
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията:: Дейността ще се реализира от втория месец от стартиране на проекта. Наличието на групи изложени на риск - семейства с ниско ниво на образование, здравно неосигурени родители; родители, които не полагат достатъчно грижи за децата си по отношение на здравното състояние, такива при които липсва редовно следене на здравето на бебетата и децата, налага обхващането им и осигуряване на здравна детска консултация. Децата със здравословни проблеми или увреждания и деца без личен лекар – педиатър, формират група със сериозни рискове по отношение на правилно ранно детско развитие. Предоставянето на дейността,която включва проследяване на правилното развитие на бебетата и децата, ще допринесе за повишаване на знанията на родителите свързани с хигиената, рационалното хранене, закаляване и профилактика на заболяванията. Навременно откриване на отклоненията в правилното развитие на децата, доуточняване и лечение. Консултиране и подкрепа на родителите на деца с увреждания с оглед на специфичните им потребности. Целта на дейността е да се подкрепят семействата в отглеждането на децата и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца. Осигуряване на комплексна подкрепа на родители свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. Дейността ще допринесе за формиране на здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове. С цел пълноценно социално включване в дейността ще се включат и деца и родители, които не попадат в рисковите групи.
Ще се осигури достъп до здравна детска консултация на родители на новородени и на малки деца, от уязвими групи, които не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране.
Предложените за изпълнение от консултантите дейности в "Начин на изпълнение" няма да се дублират с дейности финансирани от НЗОК, т.к. са насочени към лица, на които не се предоставени с финансиране от НЗОК и от други източници. |
77 005.11
|
63 941.25
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения; : Дейността е насочена към уязвима група от родители и бъдещи родители най – вече в рискова възраст, които полагат сами грижи за децата си и бъдещи такива, безработни и разчитащи единствено на социални помощи, здравно неосигурени, живеещи в лоши жилищни условия, при фактори пораждащи психологически, емоционални проблеми – потиснатост, страх, притеснения, относно родителстването, грижата за отглеждането и ранното развитие на детето.
Индивидуална и групова консултация и подкрепа на бъдещи родители е насочена към повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето.
Предоставянето на психологическа подкрепа и подготовка на родителите за изпълнение на техните родителски задължения и за създаването на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди, включително и чрез ползването на системата от услуги след раждането на детето (социални, здравни и други услуги)
Групово и индивидуално консултиране на бъдещи и настоящи родители, включително и чрез мобилни екипи, предоставящи подкрепа на място за формиране и развитие на родителски умения за отглеждане на деца и подкрепа на родителите в процеса на отглеждане на децата. Консултирането и подкрепата (индивидуално или групово) са насочени към: оказване на подкрепа (емоционална, практическа, материална и финансова, ако е необходимо), за да се запази целостта на семейството и да се предотврати забавянето в развитието на детето. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от изцяло свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н.
Консултация и подкрепа на родители с деца, основно насочени към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете. Консултирането на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и др.) и тяхната роля за развитието на детето, както и за ролята на подкрепата на общността.
Чрез осигуряването на психологическа подкрепа на родителите, ще се предостави възможност да изградят привързаност към своите деца, да повишат социалната си компетентност, развивайки социални умения според изведените нужди – умения за решаване на проблеми, умения за общуване, умения за изграждане на позитивни взаимоотношения и нагласи.
|
52 076.03
|
52 050.33
|
Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа.
: Демографските и социални характеристики на населението предразполагат формирането на рискови групи с недостатъчен капацитет за родителстване, за полагане на грижи за децата и тенденции за ранно сформиране на семейство/ ранно майчинство -характерно за ромската общност.
Високата безработица, наличие на уязвими групи и семейства, такива с ниско ниво на образованост, неглижираност на децата, родители в рискова възраст съчетано с лоши жилищни условия на целевите групи, неинформираност по отношение на репродуктивното здраве и вероятността от възникване на болести, които се предават по полов път, налага консултиране и подкрепа на тези целеви групи чрез включването им в дейността семейно консултиране.
По–ниската полова култура на част от семействата от уязвими групи, липса на изградени умения за предпазване от нежелана бременност е предпоставка за неправилно семейно планиране, причина за утежняване на уязвимостта на семействата и на децата.
Целевите групи по дейността ще се осигури консултиране и подкрепа в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите предавани по полов път и семейното планиране, чрез индивидуални и групови сесии.
Чрез дейността ще се осигури подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца, социално–психологическа подкрепа за младите майки и техните семейства. . |
152 058.23
|
145 992.58
|
Ръководен персонал на центъра: Проектът ще се изпълнява в Център със седалище и адрес на управление с.Самуил, ул.Хаджи Димитър №3. Персоналът на Центъра организира, контролира, координира и осъществява дейностите по проекта. Следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и постигнатите резултати- следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг; отговаря за отчитането на проектните дейности в различни етапи от реализирането им и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган;
Ръководителят утвърждава Правилник за вътрешния ред в Центъра в съответствие с проекта, с който урежда организацията, трудовите отношения между персонала и други взаимоотношения. Домакинът отговаря за ресурсното обезпечаване на работата на екипите по предоставяне на дейностите по проекта, шофьорът отговаря за безаварийното и сигурно пътуване на специалисти и потребители, хигиенистът осигурява чиста и здравословна среда в Центъра.
Със Заповед на кмета на общината ще се предостави МПС от автопарка на Община Самуил, което ще се ползва за осъществяване на мобилна работа по проекта. За същото за материално отговорно лице ще бъде определен шофьор, назначен на трудов договор за изпълнение на задължения по проекта. За осигуряване на нормални условия на работа сградата на Центъра ще бъде обезпечена с електричество, вода, телефон, интернет и ще бъдат доставени дърва за отопление през зимния период.
Центърът ще спазва Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с деца, семейства и общности, като прилага Методиката на екипната работа по случай.
|
142 307.96
|
129 410.65
|