Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at the reconstruction and modernization of the municipal infrastructure - systems for outdoor artificial lighting in the town of Tryavna and the town of Plachkovtsi, through the implementation of energy-saving measures (EMS) recommended in the energy efficiency survey. The recommended ESM 1 for Tryavna is delivery and installation of 1393 pcs. new luminaires, of which 2 pcs. lighting, will be equipped with photovoltaic panels, controllers and rechargeable batteries and the introduction of a management and monitoring system. The recommended ESM 1 for the town of Plachkovtsi is delivery and installation of 562 pcs. new luminaires and the introduction of a management and monitoring system. The implementation of the project will be implemented in partnership between the Municipal Administration - Tryavna and the Norwegian partner company MPEnergy. The aim of the established partnership is to strengthen bilateral relations between donor countries and beneficiary countries by exchanging experience in the field of ESM implementation for energy-efficient outdoor artificial lighting and reducing economic and social disparities in the EEA. Measures are provided to ensure publicity and visualization of the support received, and a communication and publicity plan has been drawn up in line with Annex 3 of the Norwegian Financial Mechanism Regulation. The project has a high degree of readiness - it is applied under Option 1 (in the sense of the Guidelines for Application) - it has been prepared approved in the meaning of the Spatial Planning Act working project. For the implementation of the project activities, a qualified team of specialists has been formed, described in this application form.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Демонтаж на съществуващи осветители, доставка и монтаж на нови осветители-Монтажни и демонтажни работи по монтаж на нови осветители - 2 бр., Осветители - 1953 бр. и Осветители с ВЕИ-2 бр./ Dismantling of existing luminaires, delivery and installation of new luminaires-Installation and dismantling works on installation of new luminaires-2 pcs., Luminaires-1953 pcs. and Luminaries with RES-2 pcs.: В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за Монтажни и демонтажни работи по монтаж на нови осветители - 2 бр., Осветители - 1953 бр. и Осветители с ВЕИ - 2 бр. за гр. Трявна и гр. Плачковци. С изпълнение на дейността се предлага подмяната на съществуващите осветители с нови светодиодни осветителни тела с по-ниски мощности (25W до 45W). Точната мощност на осветителя е описана в проектантското решение и се определя съгласно класа и геометрията на улиците, както и от височината и разстоянието между стълбовете. Замяната на настоящите осветители следва да е съобразена със съответната светотехническа ситуация на съответните места. Конструкцията на осветителните тела позволява наклоняване и завъртане на произволен ъгъл, което да ги прави универсални за монтаж на различни по наклон конзоли. Общият брой на осветителите за гр. Трявна е 1393 бр. (2 бр. от които с ВЕИ), а за гр. Плачковци 562 бр. Включени са мерки за демонтаж на старите осветители и монтаж на новите. Ще се доставят и монтират 52бр. ел. табла за гр. Трявна и 21 бр. за гр. Плачковци. В така описаните табла, ще бъдат поставени и компонентите, предоставящи информация на автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. This activity includes expenses from the budget for Installation and dismantling works on installation of new luminaires - 2, Luminaries - 1953 pcs. and Luminaries with RES - 2 pcs. for Tryavna and Plachkovtsi. With the implementation of the activity, it is proposed to replace the existing luminaires with new low-power LED luminaires (25W to 45W). The exact power of the luminaire is described in the design decision and is determined according to the class and geometry of the streets, as well as the height and distance between the pillars. Replacement of current luminaires must take account of the relevant lighting situation in the appropriate places. The design of the luminaires allows tilting and rotating at any angle, making them versatile for mounting on different tilting brackets. The total number of luminaries in Tryavna is 1393. (2 of which with RES), and for the town of Plachkovtsi 562. Measures are taken to dismantle the old luminaires and to install the new ones. 52pcs will be delivered and installed. electrical boards for the town of Tryavna and 21 pcs. for the town of Plachkovtsi. In these boards will be installed also the measurement instruments and components of the Management, Automation and Monitoring System. 525 362.40 302 645.40
Доставка и монтаж на нови средства за управление, измерване и контрол - Система за управление и мониторинг - 1 бр./ Supply and installation of new control, measurement and control means - Management, automation and monitoring system - 1 pc.: В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за Система за управление, автоматизация и мониторинг - 1 бр. Предвижда се внедряване на цифрова система за управление на уличното осветление, която ще обслужва гр. Трявна и гр. Плачковци. Времето на включване и изключване ще се определя в съответствие с вграден астрономичен календар и/или светлочувствителни елементи. Чрез внедряване на цифрово управление ще се следи за натоварването на всяка една точка и при повишаване/намаляване на потреблението от авария или незаконно присъединяване ще се алармира автоматично централата. Това от своя страна ще намали косвено потреблението на електроенергия от загуби, аварии или неправомерно включване. Ще се подобри качеството на осветлението и по този начин се очаква намаляване равнището на инциденти и противообществените прояви. Системата за управление трябва да се състои от контролер със стандартен интерфейс за комуникация, електромер и централизиран пункт за наблюдение и управление с инсталирано приложно програмно осигуряване. Връзката между таблата и контролния център ще се осъществява през GPRS мрежа на избран мобилен оператор. Така описаните устройства, контролер и електромер, се монтират в таблата за управление на уличното осветление. Централният пункт за управление и наблюдение на системата може да се намира в административната сграда на общината или на друго подходящо място. В зависимост от наличната арматура в таблото или при проектирането на нова инфраструктура ще се предвиди вида на електромера и параметрите, които ще измерва. This activity includes the costs from the budget for Management, Automation and Monitoring System - 1 pc. The introduction of a digital street lighting management system is envisaged to service the cities of Tryavna and Plachkovtsi. The time of switching on and off will be determined in accordance with the built-in astronomical calendar and / or photosensitive elements. The implementation of digital control will monitor the load of each point and in case of increase / decrease of the consumption due to an accident or illegal connection, the control panel will be automatically alerted. This, in turn, will indirectly reduce electricity consumption from losses, accidents or improper switching on. The quality of lighting will be improved and thus the level of incidents and anti-social events is expected to decrease. The control system must consist of a controller with a standard communication interface, an electric meter and a central monitoring and control point with installed application software. The connection between the dashboards and the control center will be made through the GPRS network of a selected mobile operator. The devices, controller and electrometer described in this way are mounted in the outdoor lighting control panels. The central control and monitoring point of the system may be located in the administrative building of the municipality or in another suitable location. Depending on the boards available or when designing new infrastructure, the type of meter and the parameters it will measure will be predicted. 25 800.00 59 256.00
Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, обучение, предоставени от Партньора/ Exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level, training provided by the Partner: Партниращата организация има специфичен експертен опит в Норвегия, свързан с енергийна ефективност и добив на енергия от ВЕИ. В тази връзка при изпълнение на настоящата дейност, представител на партниращата организация ще изпълни: 1. Участие при встъпителното информационно събитие по проекта - ще се представи партньорската организация и опита й в изпълнение на проекти за подмяна на осветители в системи за външно изкуствено осветление; 2. При посещението на място, партньора ще се запознае с актуалната обстановка, спецификата и състоянието на системите за външно изкуствено осветление, обследването за енергийна ефективност и работния проект, за изготвяне на анализ на състоянието; 3. Предоставяне на добри практики - част от дейността е свързана с представяне на добри практики и успешни истории (success stories), свързани и успешно реализирани проекти за подмяна на стари с ЛЕД осветители в системи за външно изкуствено осветление-ще се представят ключови моменти при изпълнение на такъв тип проекти, критични моменти и възможности за минимизиране на рисковете, както и резултати от успешните истории (енергийни и финансови спестявания, обхват, дейности и др.); 4. Формиране на препоръки и консултиране на условията и изискванията на тръжната процедура за избор на изпълнители за модернизацията на системата за външно изкуствено осветление. 4. Изготвяне на доклад - в резултат от горните точки, партниращата организация ще подготви и изпрати на бенефициента доклад, съдържащ опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, предоставени от Партньора The partner organization has specific expertise in Norway related to energy efficiency and RES. In this regard, in carrying out this activity, a representative of the partner organization will perform: 1. Participation in the inaugural information event of the project - the partner organization and its experience in implementing projects for replacement of lighting in external artificial lighting systems will be presented; 2. During the on-site visit, the partner will be acquainted with the current situation, the specifics and the condition of the external artificial lighting system, the energy efficiency survey and the working design, in order to prepare a status analysis; 3. Delivering good practices - part of the activity is related to the presentation of good practices and success stories, related and successfully implemented projects for the replacement of old with LED luminaires in outdoor artificial lighting systems - key moments when executing such type of projects, critical moments and opportunities for minimizing the risks, as well as the results of successful stories (energy and financial savings, scope, activities, etc.); 4. Formulation of recommendations and consultation of the conditions and requirements of the tender procedure for the selection of contractors for the modernization of the outdoor artificial lighting system. 4. Preparation of the report - as a result of the above points, the partner organization will prepare and send to the beneficiary a report containing experience, knowledge and best practices at management and expert level. This activity includes the costs from the budget for the exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level provided by the Partner 17 000.00 33 200.00
Посещения в България на Партньорите от страни-донори / Visits to Bulgaria of Partners from Donor-State: При изпълнението на настоящия проект, се предвижда посещение на представител на партньорската организация в България. Посещението за обмяна на опит се планира да се проведе в началото на изпълнението на проектните дейности, като е планирано да обхваща и участие на представителя на партньора при встъпителното информационно събитие по проекта. Дейността ще включва работни срещи между представителя на партньора и екипа по проекта, за обсъждане на графика за изпълнение на проектните дейности, представяне и посещение на системата за външно изкуствено осветление, както и оглед на местата за интервенция по проекта. В допълнение, партньорската организация ще бъде запозната на място с техническите възможности на системата, предвидените за реализация ЕСМ, както и официални срещи с ръководството на администрацията и представители на заинтересованите страни. В допълнение, представителя на партньора, ще вземе участие във встъпителното информационно събитие-пресконференция по проекта, като освен представяне на опита на партньора, както и конкретни реализирани ЕСМ от партниращата организация, ще представи и добри практики, в сферата на модернизацията на системите за външно изкуствено осветление. Целта при изпълнение на дейността е освен партньора да се запознае на място с актуалната ситуация и предвидените ЕСМ, така и да представи опита и добри практики от дейността си в контекста на предвидените за реализация ЕСМ. Предвидените разходи за изпълнение на дейността, включват: разходите за командировка на Партньора в съответствие с обичайната му политика, пътни разходи и квартирни разходи. During the implementation of this project, a visit of a representative of the partner organization in Bulgaria is foreseen. The exchange visit is planned to take place at the beginning of the implementation of the project activities, and it is planned to cover the participation of the partner's representative in the introductory information event of the project. The activity will include working meetings between the partner's representative and the project team, to discuss the timetable for the implementation of the project activities, to present and visit the outdoor artificial lighting system, as well as to review the sites for project intervention. In addition, the partner organization will be familiar with the technical capabilities of the system foreseen for the implementation of the ESM, as well as formal meetings with the management of the administration and representatives of stakeholders. In addition, the partner's representative will take part in the inaugural information event-press conference on the project, in addition to presenting the experience of the partner, as well as specific realized ECM from the partner organization, will also present good practices in the field of modernization of external systems artificial lighting. The purpose of the activity, in addition to the partner, is to get to know on-site the current situation and the envisaged ECM, as well as to present the experience and good practices of its activity in the context of the envisaged ESM. The estimated costs of running the business include: the cost of traveling to the Partner in accordance with its usual policy, travel and accommodation costs. 3 000.00 6 000.00
Управление на проекта/ Project Management: За ефективното и ефикасно изпълнение на проектните дейности е формиран екип за управление на проекта. При изпълнение на проекта, екипа е предвидил изпълнение на дейности, които са императивно вменени на бенефициента от нормативната уредба - прилагане на мерки за публичност и комуникация, провеждане на процедури за избор на изпълнители по проекта (за дейностите по модернизиране на системата за външно изкуствено осветление, за доставка на материалите за публичност и комуникация, за осигуряване на услуги). Eкипа по проекта, ще изпълнява задълженията си по докладване и отчитане напредъка по изпълнението на проектните дейности, както и ще подготви финалното отчитане на успешно изпълнения проект. При изпълнението на настоящата дейност, екипа по проекта ще изпълнява следното: 1. Осъществяване на мерки за публичност и комуникация - в унисон с изискванията на Анекс 3 към Регламента на ФМ на ЕИП, след одобрението на проекта, ще се възложи изготвянето на интернет сайт, който ще предоставя регулярна информация относно напредъка в изпълнението на дейностите по проекта, провежданите тръжни процедури, както и изчерпателна информация относно основни параметри на проекта Допълнително на четирите входни точки на карето, обект на интервенция по проекта, ще се поставят временни информационни табели. След изпълнението на проекта, временните информационни табели ще бъдат премахнати и на тяхно място ще се постави възпоменателна табела (билборд), със значителни размери, поставена на видимо място. Освен това, ще се проведат встъпително и заключително информационно събитие - пресконференция, по проекта. Така описаните събития ще се проведат в началото на изпълнение на проекта и след приключване на дейностите по модернизация на системата за външно изкуствено осветление. За информационното осигуряване на проекта, ще се възложи изготвянето и на информационна брошура, която ще се отпечата в 1000 екземпляра, като така описаните информационни материали ще се предоставят по време на заключителната пресконференция по предходната точка, както и ще бъдат налични за разпространение сред всички заинтересовани страни в Общинската Администрация, както и всички звена на Общинските предприятия. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП - разработването на тръжна документация ще се възложи на външен изпълнител, а екипа по проекта ще провежда процедурите за избор на изпълнители, ще осъществява договорирането и приемане на работата на изпълнителите. Подробно описание на приложимите процедури е представено в настоящия формуляр. 3. Отчитане - при изпълнението на проекта ще се осъществява регулярен обмен на информация и отчитане, между бенефициента и Програмния оператор. Междинните отчети по проекта ще бъдат съпровождане и от искания за плащане на направените разходи. При успешното приключване на проекта, ще се представи финален технически и финансов доклад за успешно реализирания проект. 4. Управление на риска - екипа по проекта, ще отговаря за управление на рисковете по време на изпълнението на проекта. В настоящия формуляр е представена подробна информация, относно идентифицираните потенциални рискове, вероятността от възникването им и мерките за минимизиране на последствията, в случай на възникване на риск. Заплащането на екипа по проекта е изчислено като е приложена часовата ставка, по основното трудово правоотношение при предвидени 220 експертни часа за всеки експерт. Настоящата дейност гарантира ефективното и ефикасно управление на проекта, както и успешното изпълнение на проектните дейности. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за билборд 2бр., информационни табели 8 бр., изработване на интернет сайт 1бр., изработване на 1000бр, информационни брошури по проекта, провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция по проекта, тръжна документация - 1бр, заплащане на екипа по проекта. Превод на английски език е представен в т.11 от Формуляра/ Translation in English language is available in p. 11 ot Application form. 14 577.60 12 887.17
Финансов одит/ Financial Audit: Като част от дейностите по проекта, се предвижда след успешното изпълнение на инвестициите в системата за външно изкуствено осветление, да бъде проведен финансов одит на разходите по проекта. Целта на така описаната дейност, е дипломиран експерт счетоводител да потвърди правилното разходване на средствата по проекта, при спазване указанията на приложимата нормативна уредба, както и указанията на Програмния оператор. За тази цел в последните 4 месеца от реализацията на проекта, избран експерт счетоводител, ще предостави услуга по финансов одит, която да потвърди наличието на адекватна одитна пътека, разкриването на индивидуални счетоводни сметки за реализацията на проекта, правилното заприхождаване на дълготрайните материални активи придобити по проекта, както и осчетоводяването на направените разходи за ДМА, ДНА и услуги. Предвид императивното изискване на приложимата нормативна уредба, Общината предвижда като част от дейностите по проекта, предоставяне на услуга по финансов одит. Одиторът ще проверява дали декларираните от общинската администрация разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. В този контекст, към Финалния доклад за изпълнението на проекта който ще бъде представен на Програмния оператор за одобрение, ведно с искане за плащане, ще бъде приложен и доклада на дипломиран експерт счетоводител, относно фактическите констатации, установени при проведения финансов одит. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за финансов одит. As part of the project activities, it is envisaged that after the successful completion of the investments in the external artificial lighting system, a financial audit of the project costs will be carried out. The purpose of the activity described in this way is to have a certified accountant expert confirm the correct spending of the project funds, in compliance with the instructions of the applicable legislation, as well as the instructions of the Program Operator. To this end, in the last 4 months of the project implementation, the selected expert accountant will provide a financial audit service to confirm the existence of an adequate audit trail, the opening of individual accounts for the project implementation, the proper reconciliation of the tangible fixed assets acquired under the the project, as well as accounting for the costs incurred for FTAs, FIAs and services. Due to the imperative requirement of the applicable legislation, the Municipality envisages providing a financial audit service as part of the project activities. The auditor will check that the costs declared by the municipal administration are actually incurred and paid, accurate and eligible in accordance with the administrative grant agreement. In this context, the final report on the implementation of the project, which will be submitted to the Program Operator for approval, together with the request for payment, will be accompanied by the report of a chartered accountant on the factual findings established during the financial audit. This activity includes expenditure from the budget for financial audit. 1 500.00 1 450.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).