Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Предложението за изпълнение на инвестиция предвижда енергийно обновяване на жилищна сграда с административен адрес: гр. Видин, ул. „Цар Александър ІІ“ № 37.
Обновяването ще се извърши на инженеринг от външен изпълнител. Инженерингът включва разработването на инвестиционен проект (ИП), изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и осъществяване на авторски надзор. ИП ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. ИП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ.
След изготвянето на ИП от изпълнителя на инженеринга, избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, в т.ч. частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Инвестиционният проект ще бъде одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж.
В рамките на дейността ще бъдат приложени 5 енергоспестяващи мерки, от избрания пакет енергоспестяващи мерки, посочен в Доклада от обследване за енергийна ефективност:
1. ЕСМ - Топлинно изолиране на външни стени;
2. ЕСМ - Подмяна на дограма;
3. ЕСМ - Топлинно изолиране на покрив;
4. ЕСМ - Топлинно изолиране на под към външен въздух;
5. ЕСМ - Подмяна на осветителни тела;
в т.ч. и съпътстващи ги дейности
След изпълнението на тези мерки от клас „G” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „B”.
В рамките на дейността ще бъдат приложени и мерки, които са предписани в Техническото обследване и техническия паспорт и са допустими:
Авторът/ите на инвестиционния проект ще упражняват авторски надзор по време на строителството. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект, ще се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл.169, ал.1 и 3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Приключване на строително-монтажните работи на обекта ще бъде констатирано с подписването на констативен акт за установяване на годността за приемане на строежа - приложение № 15. Този акт е основание за съставяне на окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор. С този акт се извършва предаването на строежа и строителната документация от строителя на възложителя. След окомплектоването на досието на обекта и определената категория на обекта ще бъдат предприети действия за въвеждането на обекта в експлоатация. |
473 149.20
|
0.00
|
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор: След изготвянето на инвестиционните проекти от Изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината.
След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 за законосъобразно започване на строежите, с което строителството може да започне. По време на изпълнението на СМР строителният надзор, въз основа на писмения договор с Възложителя ще:
- осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
- осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството.
Строителният надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
Като част от изпълнението на дейността ще се актуализира техническия паспорт на сградата с извършените СМР.
След приключване на СМР ще се изготвя окончателен доклад до Възложителя. Същият ще послужи на главния архитект на община Видин за издаване на удостоверения за ползване съгласно чл. 177, ал.3 от ЗУТ. |
8 730.72
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: Дейността произтича директно от изискването на Насоките за кандидатстване за изготвяне на независима оценка за доказване на постигнатите спестявания. Оценката ще се извърши от лице, вписано в регистъра по чл.44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност.
Оценката ще се извърши след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на договора.
Енергийният одитор ще изготви доклад от оценка на резултатите от изпълнените мерки за повишаване на енергийната ефективност и протокол за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващи сгради за целите на НПВУ.
Целта на оценката е да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото предложение за изпълнение на инвестиция. |
2 030.40
|
0.00
|
Организация и управление на изпълнението на инвестицията и публичност: Управлението на предложението за изпълнение на инвестицията има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на инвестицията (ЕУИ), включващ експерти с подходяща квалификация и опит. Екипът ще бъде сформиран след сключването на договор за финансиране на инвестицията.
ЕУИ ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори, целесъобразното разходване на средствата и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. ЕУИ ще е отговорен за своевременното финансово и техническо отчитане на напредъка на изпълнението пред Структурата за наблюдение и докладване, изпълнение на мерките за информация, комуникация и публичност, поддържане и съхраняване на необходимата документация, както и контрол за ефикасното и ефективното разходване на предоставените средства. ЕУИ ще участва в подготовката на документацията за възлагане на обществените поръчки за избор на изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта.
ЕУИ ще бъде назначен непосредствено след сключване на договора за финансиране на инвестицията. Съставът на ЕУИ ще бъде подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на предложението. Дейността на ЕУИ ще продължи до окончателното приключване на проекта.
Публичността има за цел да повиши информираността на широката общественост относно приноса на Механизма за възстановяване и устойчивост за реализацията на проекта и ползите от него за обществото. Мерките за информация, комуникация и публичност по проекта ще бъдат осъществени съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и Правилата за комуникация и визуализация.
В отговор на тези изисквания бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като:
- Ще бъде подготвена информация, съдържаща кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС. Информацията ще бъде публикувана на официалната интернет страница на Община Видин;
- Ще бъде изработен и поставен на видно за обществеността място (на двата входа на сградата на общинската администрация) плакат с информация за проекта (размер А3), в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС;
- Визуализирането на произхода на финансирането от Съюза ще се осъществи и чрез информационната табела по чл. 157, ал. 7 от Закона за устройството на територията и Наредба №2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи
- Ще бъде изработена постоянна обяснителна табела (плака). Същата ще се постави до една седмица след отстраняване на информационната табела по чл.157, ал.7 от ЗУТ. Табелата ще бъде монтирана на подходящо място на сградата - обект на интервенция;
- Регулярно ще се изготвят прессъобщения за хода на изпълнение на проекта;
- Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС;
- Ще бъдат организирани и проведени две публични информационни събития – начална и заключителна пресконференция. Първата пресконференция ще се проведе при
стартирането на дейностите по проекта. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати. Съгласно Условията за изпълнение на одобрените инвестиции, по време на публичните събития може да се предостави информация за няколко/всички изпълнявани от Община Видин проекти по процедура „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД - ЕТАП I“ на НПВУ. |
8 242.16
|
0.00
|
Предварителни дейности по изготвяне на техническа документация за кандидатстване: Дейностите по подготовка на необходимата техническа документация са извършени от Сдружението на собствениците в изпълнение на условията за кандидатстване по процедура „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД - ЕТАП I“ на НПВУ. Обследването за енергийна ефективност (Доклад и резюме) е изготвено в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ и включва мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Сертификатът за енергийни характеристики на сграда в експлоатация е валиден и съобразен с изискванията на Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата са представени Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Техническият паспорт съдържа само задължителни мерки, които са допустими за финансиране по процедурата, произтичат от нормативни изисквания, свързани с безопасната експлоатация на сградата и са нормативно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. |
10 618.99
|
0.00
|