Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal of Varna Municipality under direct grant procedure BG05SFPR002-2.002: “Strengthening the municipal capacity in Varna municipality”, aims to support the municipal administration in the process of reforming the social services system and to facilitate the transition to the new mechanisms at local level. In terms of material and expert provision of the powers of the Municipality of Varna related to the implementation of the Social Services Act (PSSU), the People with Disabilities Act (ZHU) and the Personal Assistance Act (PAR), the project foresees establishment of information, consultation and guidance front offices with separate working places, situated in the buildings of the five regional administrations and in the Municipality of Varna. By conducting specialised trainings, related to the new obligations and responsibilities arising from the three laws (PHU, PLP and ZSU), the competences of the employees of the municipal and regional administrations and employees of the existing social and health services, will be increased. The project activities are in accordance with the procedure and include: ongoing repair, furnishing and equipment of municipal premises for the establishment of the front offices; recruitment, training and supervision of staff; activities related to planning and analysing the provision of social and integrated health and social services; information campaigns on the provision of personal assistance, social services and public awareness at local level about the possibilities of solving problems, related to accessible environment and personal mobility for people with disabilities. As a result of the implementation of the project, the access to the social services, provided on the territory of Varna Municipality will be facilitated, an effective targeting organisation will be created and better care for the persons from vulnerable groups of the population of Varna Municipality will be achieved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от Общината за ползване на социални услуги.: В рамките на дейността ще бъдат наети 19 служители за изпълнение задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, от които: 10 (десет) младши експерти „Социални услуги“ и 1 (един) ръководител на фронт-офис, които ще бъдат новонаети лица, и 8 (осем) настоящи служители от общинската администрация на длъжност главен експерт „Социално консултиране и насочване“. С назначаване на персонала ще се проведе въвеждащо обучение, чиято основна цел е да запознае служителите с отговорностите им по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. В обучението ще бъдат включени 19-те служители, наети за изпълнение на дейностите по проекта. В рамките на 24-те месеца за изпълнение на проекта ще се проведат две надграждащи обучения на теми, свързани със задълженията на общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. В изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат включени и 120 ръководители и служители от социални и здравно-социални услуги и районните администрации, които участват в изпълнението на правомощията на общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Те ще бъдат включени в 1 брой специфично обучение и 1 брой надграждащо обучение, касаещи отговорностите и задълженията на Общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Наетите 19 служители ще бъдат включени в индивидуални и групови супервизии. Планират се до 4 индивидуални супервизии за 24 месеца на един служител и включване в до 4 групови супервизии за 24 месеца (в групи до 10 служители). Целта на обученията и супервизиите е да се повишат компетенциите на служителите и да се постигне по-ефективно и качествено предоставяне на услуги. 790 940.00 0.00
Създаване на функциониращ фронт-офис, подкрепа при анализиране и планиране на потребностите от социални услуги на територията на община Варна и провеждане на разяснително-информационни кампании. : В рамките на тази дейност са обединени четири поддейности, необходими за постигане на целите на проекта: Поддейност 1: Извършване на текущ ремонт, обзавеждане и оборудване за създаване на функциониращ фронт-офис и обособяване на работни места в 5-те районни администрации и в сградата на Община Варна. За създаване на фронт-офис ще бъде извършен текущ ремонт на общински помещения, част от 1-ви етаж на адрес: гр. Варна, ул. „Г. С. Раковски“ №62, съгласно АЧОС № 3744/22.03.2006г. Сградата се намира в централната част на града, на комуникативно място, в близост до Община Варна. В две помещения, с фоайе и санитарни помещения ще се извърши ремонт, изцяло попадащ в обхвата на текущия ремонт. Ремонтните дейности в двете помещения, фоайе и коридор ще се изразяват в цялостна подмяна на подови настилки, боядисване на стени и тавани, подмяна на осветителните тела, неотговарящи на нормативните изисквания, подмяна на всички интериорни врати, включително разширяване на отвори за осигуряване на достъп за инвалидни колички, подмяна на ел. ключове и контакти и частична подмяна на компрометирана дограма. Ще се извърши и цялостен ремонт на санитарните помещения, едно от които за хора с увреждания, в това число подмяна на тръби за отстраняване на течове, подмяна на фаянс, теракот и хигиенно-санитарното оборудване; подмяна на осветителни тела, ел. ключове и врати. В рамките на дейността ще бъде закупено и обзавеждане и оборудване за обособяване на работни места за 11 новоназначени служители по проекта. За всички служители във фронт-офиса - 5 щатни бройки, за служителите в 5-те районни администрации с по един служител и за един служител в сградата на Община Варна ще се закупят бюра, офис столове, шкафове за документи, компютърна и периферна техника (мултифункционални устройства – принтер, копир и скенер), телефонни апарати, маси, посетителски столове и вертикални щори за всички прозорци. Ще се закупят и климатици за фронт-офиса. За служителите, които към момента на стартиране на проекта са част от общинската администрация или са служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги и имат обособени работни места, няма да се закупува ново обзавеждане и оборудване. Предвиждат се и разходи за материали, канцеларски и офис-консумативи, мобилни и фиксирани услуги, интернет за обезпечаване на работата на всички служители и режийни разходи (ток и вода) единствено за помещенията на фронт-офиса. Поддейност 2: Дейности, свързани с планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството. Дейността, свързана с планиране, анализиране и разработване на програми за развитие на качеството, ще се изпълнява изцяло от служители на Общината. Служителите от общинската администрация ще изготвят планове, анализи и ще съдействат в разработване на програми за развитие на качеството, съвместно с екипите на социалните услуги. Ще съдействат и в разработване на планове за организация на предоставянето на социални услуги в зависимост от възрастта на потребителите, специфичните потребности на потребителите или начина на управление на услугата. Поддейност 3: Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Към Община Варна функционира Съвет по въпросите на социалните услуги, чиито функции и състав са приети с Решение на Общински съвет-Варна. Заседанията на Съвета се осъществяват в сградата на Община Варна, организират се от общинската администрация, която осигурява и техническото и материално обезпечаване на заседанията. 316 376.00 0.00
Продължение на Дейност 2 - Създаване на функциониращ фронт-офис, подкрепа при анализиране и планиране на потребностите от социални услуги на територията на община Варна и провеждане на разяснително-информационни кампании. : Поддейност 4: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хора с увреждания. В рамките на Поддейност 4 услугите ще бъдат възложени на външен изпълнител. Те включват: изработка на информационни материали (диплянки, брошури, флаери) за разпространение сред потенциални потребители, за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, публикации в медиите (електронни и печатни), както и информираност на обществото за програми и проекти и начина на кандидатстване по тях за изграждане на достъпна среда и лична мобилност за хора с трайни увреждания. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).