Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project is part of the investment projects included in the IPURD of Vratsa, as the object of intervention is located in the area of ​​public functions of high public importance.The project meets the needs identified in the town of Vratsa, related to access to a renovated and modernized building stock of cultural infrastructure, easy and equal access to cultural services by the population.The main goal corresponds to the specific goals of the procedure - to improve the conditions for access to cultural life in the Municipality.The goal will be achieved by implementing energy efficiency measures and repairs in the building of cultural infrastructure in the Municipality of Vratsa-Regional Library Vratsa, which will contribute to reducing final energy consumption and extending the service life of the building.The main target groups are: the residents of Vratsa municipality, whose cultural needs will be met by gaining access to modern cultural initiatives and a library fund; guests of the city; the children and young people of Vratsa municipality, who will use a modern library, provoking interest and pleasure from reading; disadvantaged people who will have equal access to the services offered. The project activities are related to the implementation of construction and installation work of all EE measures, which are prescribed as mandatory for the building in the EE survey, replacement of all interior doors, implementation of measures related to improving access for people with disabilities; construction supervision; author's supervision; audit; project organization and management; information and publicity.The expected results are related to providing conditions and opportunities for access to a modernized building stock - object of the cultural infrastructure, created a friendly and efficient environment, provided accessible environment for people with disabilities and meeting the needs of the population to participate in cultural life and use of library services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на Енергоефективни мерки и ремонт на библиотека - етап 1: Техн. проект и изпълнението на СМР са разделени на 2 етапа. Етап 1 включва всички ЕЕ мерки, осигуряване на достъпна среда (платформа и достъп до санитарни помещения),ремонтни дейности - подмяна на всички интер. врати, пожароизвестяване и пожарна безопасност.II етап са довършителни работи, ел. и ВиК дейности. Основните дейности по проекта са включени в етап 1.Сградата на Община Враца, Концертната зала и Библиотеката се намират в ЦГЧ на ул.“Стефанаки Савов“ №6, гр. Враца. Сградите са свързано застрояване на 3 сгради около правоъгълен вътр. двор и функционално свързани.Сградата на Община Враца и Концертната зала са ремонтирани по проект “Реконструкция, ремонт и внедряване на мерки за ЕЕ на админ. сгради”.Сградата е въведена в експлоатация.Библиотеката разполага с 4 ет. нива и частичен сутерен.В рамките на сградата са разположени Дирекции/отдели на Община Враца, с разл. функции, като Библиотека „Христо Ботев“, дир. МДТ, Отдел „Гражданско състояние”, зала на ОбС-Враца, помещения на ТД на НАП гр. Велико Търново-ИРМ гр. Враца, както търговски обекти.Функционалността на площите в сградата са разпределени съгласно обяснителна таблица, от проектанта,изготвил Техническия проект, с подробна разбивка на площите, начина на ползване и изчислена обща площ за ремонтиране, както следва: 1. Площи, които се ползват за библиотечни нужди:Самостоятелен обект(СО) в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.9,на ет. -1 в сградата,: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта:2 - с площ 1596.00 кв.м.;СО в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.10 ,на ет. 2 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 1 - с площ 879.00 кв.м.;СО в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.11,на ет. 3 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива: 1 - с площ 669.00 кв.м.2. Площи, които не се използват за библиотечни услуги и читалищна дейност и извършваните интервенции в тези помещения няма да се финансират с БФП.Самостоятелен обект в сграда с идентиф. 12259.1020.197.1.1, на етаж 1 в сградата, с предназн. на самостоятелния обект:За детско заведение, бр. нива: 1, с площ 82.68 кв.м.;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.2, на етаж 1 в сградата, с предназн. на:За делова и административна дейност, брой нива на обекта: 1, с площ 41.05 кв.м.; СО с идентиф. 12259.1020.197.1.3, се на етаж 2 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 2 - с площи 217.36 кв.м. и 217.36 кв.м.(въздух над киносалон)–предоставено под наем за кино;СО с идентиф.12259.1020.197.1.4, се на ет. 2 в сградата: За търговска дейност, бр. нива на обекта: 1, с площ 39.81 кв.м.;СО в сграда с идентиф.12259.1020.197.1.5 , се на етаж 3 в сградата,:За делова и админ. дейност, бр. нива : 1, с площ 312.39 кв.м.;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.6, се на етаж 4 в сградата: За културна и обществена дейност, бр. нива на обекта: 1, с площ 217.36 кв.м.; СО с идентиф. 12259.1020.197.1.7 п, се на ет. 4 в сградата: За делова и административна дейност, Бр. нива: 1, с площ 192.78 кв.м. - зала на Общински съвет – Враца;СО с идентиф. 12259.1020.197.1.8 , се на ет. -1 в сградата,: Гараж в сграда, бр. нива на обекта: 1, с площ 261 кв.м.;СО в сграда с идентификатор 12259.1020.197.1.12 , на ет. 4 в сградата: За делова и административна дейност, брой нива на обекта: 1, с площ 869 кв.м. - Дирекция „Местни данъци и такси“ и помещения предоставени на ТД на НАП гр. Велико Търново-ИРМ гр. Враца;Площи - 328,20 кв. м., които не са описани и обособени като самостоятелни обекти в АОС, вкл.–Държавен архив (48,63 кв. м.), Стая книжарница, техническо помещение (82,69 кв. м.), тераса, архив (24,88 кв. м.), въздух над ел. табло - 42,22 кв.м, въздух фоайе – 129,78 кв. м.;Общи части, за цялата сграда, 824,71 кв. м.,които не са описани и обособени като самостоятелни обекти в Акта за общинска собственост. Площи ползвани от Библиотеката-3144 кв. м.; Площи, ползвани от Община и НАП- 1623,46 кв. м.; Общи части, които ще се ремонтират 824,71 кв.м.; Обща площ, която ще бъде ремонтирана - 5592,17 кв. м. 346 544.35 0.00
Строителен надзор: Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 0.00 0.00
Авторски надзор: В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. 0.00 0.00
Одит: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Извършеният одит ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, като тази дейност се отчита с изготвяне на одитен доклад, в съответствие с международните одиторски стандарти и следва да включва: 1. Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Възложителя. 2. Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 3. Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. 0.00 0.00
Организация и управление на проекта : Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на неговите цели. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще бъде съставен от служители на Община Враца и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите. "Организация и управление на проекта" включва дейности, които Община Враца е предвидила, за да обезпечи ефективното и качествено управление на АДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, провеждане на мерки за информация и публичност. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. ЕУП ще се състои от следните експерти: Ръководител; Координатор, Счетоводител и Експерт Обществени поръчки и юридически въпроси. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт са разписани в т.9 ЕКИП. Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите. Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЕУП, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване. Екипът ще докладва на Ръководителя на екипа. Ще се създадат графици за всички договори с външни изпълнители, а напредъкът по изпълнението ще се следи постоянно. Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Възложителя. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица. 0.00 0.00
Информация и публичност: Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, поставяне на 1 временен билборд и 1 постояннa обяснителнa табелa, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Планирано е провеждане на две пресконференции (в началото и в края на изпълнение на проекта). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Всяка от информация навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца https://www.vratza.bg/. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).