Кампания за информиране и мотивиране на бъдещи успешни предприемачи: С цел достигане директно до целевите групи, в т.ч. безработни лица, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г, жени, хора с увреждания, хора в активна трудова възраст, ще се организира кампания за информиране и мотивиране на бъдещи предприемачи, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, за да се включат в проекта, да получат необходимите знания и умения и подкрепа да стартират бизнес. Кампанията ще се осъществи на територията на областите Кюстендил и Благоевград в общините Рила, Кочериново, Благоевград, Разлог, Банско, Якоруда, Гоце Делчев, Гърмен, Хаджидимово и Сандански. СЮЗО поддържа отлични връзки с членовете си- представители на общински власти и кметства по места. Подкрепата от местната власт е решаваща за осъществяване на проекта особено в малките населени места, където липсва представителство на ресорни институции и кметът/кметските наместници са фигури, представляващи държавната администрация, контактуват с всички жители и познават от близо техните нужди.
4 експерти с опит (1 от БИ-ГД и 3 от СЮЗО) ще извършат следните планирани действия:
-Срещи с представители на Бюрата по труда за идентифициране на безработни с потенциал; срещи с организации на хора с увреждания за търсене на потенциални предприемачи сред тази целева група; срещи със социални институции за търсене на хора в риск от социално изключване, но с интерес към заетост.
- Разработване на анкетна карта, в която потенциалните бенефициенти да заявят желанието си за включване в следващите дейности – обучения и консултации. Освен персоналната информация, в анкетната карта ще бъдат включени въпроси, които да ориентират до каква степен желаещите са мотивирани да бъдат самонаети, да споделят на кратко, ако имат идея и на кои специфични свои знания и умения разчитат да бъдат в основата на разработване на техни продукти и/или услуги, и др.
- Форуми за информиране и мотивиране на бъдещи успешни предприемачи. Събитията ще бъдат разделени на панели –1. Информиране и 2. Мотивиране.
Панел 1: Информиране - В първият панел ще се включат представители на целевите групи и институции, работещи с тях за представяне на възможностите за предприемачество и заетост, които предоставя интерактивното обучение и подкрепата за разработване на бизнес идеята, бизнес планирането и реализиране на бизнес. Присъстващите ще се запознаят с програмата за обучение, фазите на процеса и конкретни стъпки на подкрепата, ще разберат ползите от включване в обученията по предприемачество, какви знания и умения ще придобият, в каква времева рамка и къде ще се провеждат.
Панел 2: Мотивиране - ще участват идентифицирани потенциални предприемачи от целевите групи, с желание да стартират бизнес, препоръчително с някакви идеи, дори и в доста първоначален вид. Ще се проведат дискусии за нагласата, мотивацията на участниците за стартиране на собствена стопанска дейност, ще се обсъдят факторите, които спомагат за успеха на даден бизнес. Чрез прилагане на интерактивни методи за мотивиране ще се представят предимствата да си самонает и как самонаетото лице може да се развива. Ще се обърне специално внимание на инициативи, осъществявани от уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и други групи в неравностойно положение и бизнес, ориентиран към внедряване на иновации. Ще бъдат представени добри практики за самонаемане от България и Европейския съюз, които са започнали или са се развили с подкрепата на европейските фондове и алтернативни източници на финансиране. Партньорите ще споделят и практики от дългогодишният им опит в инкубиране, подпомагане на бизнес инициативи и реализирани проекти. - По един ден във всяка от 10 общини.
- Разработване на страница в популярна социална мрежа за информиране онлайн на целевите групи, особено на младежи за възможността да се обучат, получат подкрепа и стартират бизнес или заетост. Страницата ще е създадена от екипа по проекта. Информация ще публикуват екипът на проекта и всички експерти, обучители и консултанти. |
11 436.00
|
16 884.40
|
Провеждане на обучение по предприемачество и бизнес планиране: Обучението ще е в 2 области Благоевград и Кюстендил, в 10 общини: Гоце Делчев, Гърмен, Хаджидимово, Разлог, Банско, Якоруда, Сандански, Благоевград;Рила и Кочериново. Общините са избрани на база нуждите на целевите групи, потенциала за развитие на самостоятелна заетост на целевите групи, на предишен опит и дейности от БИ-ГД и СЮЗО в тях.
Ще има 10 групи, с 5 до 10 участници, в зависимост от мотивацията на обучаемите, по 1 обучение за всяка община. Всяко обучение се води от 2 квалифицирани обучители, експерти на БИ-ГД, с подходяща квалификация и богат професионален опит и доказана резултатност. Обученията са интензивни и интерактивни, с фокус върху обучаемите, с продължителност 60 учебни часа – 10 дни. Приключват с финален тест (+ 3 часа). Изготвя се индивидуален план за действие на всеки участник, според възможностите, готовността и нуждите му за стартиране на бизнес.Учебната програма се базира на нуждите на целевите групи, обратната връзка от предходни обучения, опита на БИ-ГД в европейски проекти в подкрепа на предприемачеството и добри практики. Основни модули:
1.Вие като предприемач-Индивидуален одит, самооценка и оценка заедно с обучителя на индивид. нагласи, качества, умения и опит на обучаемите, съвместно набелязване най-важните качества на предприемача, преценка на силни и слаби страни и планиране конкретни стъпки за развитие; специфики при жени предприемачи и нужна подкрепа. 6 часа
2.Генериране и разработване на бизнес идея–базира сена модела 3В (отговор на 3 основни въпроса: какво продават- продукт/услуга, на кого продават /клиенти, на каква цена). Обхваща анализ на конкуренцията и SWOT, на конкуретните предимства, търсене на пазарна ниша и неоползотворен потенциал, реално осъзнаване кои са клиентите, защо точно те ще купят продукта/услугата и колко са готови да платят,как се позиционират спрямо конкуренцията. Разглеждат се и оценяват няколко бизнес идеи на обучаемите и се селектират най-подходящите, съобразени с качествата им, потенциала за развитие на бизнес и рисковете. 12 часа
3.Бизнес планиране и маркетингов план –осн. раздели на бизнес плана, какво ще се прави, как ще се направи, в какви срокове и с какви ресурси, маркетингов план: таргетиране -клиенти и реализация -как да ги намерим, маркетингова стратегия и продажбени техники, ефективна реклама, използване на социални медии, възможностите на е-търговията. 8 часа–БП и 4 часа –МП.
4.Форми на търговска дейност– самонаемане, ЕТ, ООД, ЕООД, АД –предимства и недостатъци, изисквания за регистрация и правни аспекти-3 часа
5.Управление на бизнеса. Персонал, правни отговорности и застраховки –успешно управление и лидерство, екип за осъществяване на бизнес идеята, как да се изгради и развият нужните качества, разпределяне на отговорности -3 часа
6.Финансово планиране. Капитал и видове източници. Финансиране на идеята – първоначални разходи, необходими за стартиране на дейност, видове разходи, очаквани приходи, кеш флоу. 3 часа. Капитал и видове източници – с какви средства ще стартират, какви източници ще ползват, възможности за финансиране, кои организации и институции подкрепят и финансират стартиращи бизнеси, финансови инструменти, европейски и национални програми, кредити, crowd funding. 3 часа
7.Стартиране на бизнеса –конкретни стъпки за стартиране на бизнес. Как ще проработи бизнес идеята, реални примери и споделяне на личен опит. Индивидуално планиране от всеки обучаем. 12 часа
Допълнителни модули: 1. Иновативна бизнес идея–какво е иновация, видове, примери на иновативни идеи и предприятия в България и ЕС. Иновативни предприемачи - 2 часа. 2.Социално предприемачество – какво е социално предприемачество, характеристики, ползи за предприемача и общността, успешни социални предприемачи 2 часа. 3. Нисковъглеродна и ресурсна икономика, съобразена с опазване на околната среда и климатични промени-как да се печели с природосъобразен бизнес, добри практики от България и ЕС. 2 часа.Успешното приключване на обучението се удостоверява със Сертификат. |
36 970.00
|
47 233.60
|
Консултации за стартиране и развиване на успешни бизнес инициативи: Тази трета дейност надгражда получените знания и умения от обучението в дейност 2. Участниците, преминали успешно дейност 2 ще получат висококачествена експертна помощ по разработване на тяхната бизнес идея и индивидуален план за необходимата последваща подкрепа в рамките на около 35 до 40 часа за разработване на техните бизнес идеи, съобразени с индивидуалните им умения и знания: за оценка жизнеспособността на идеите и подготовка на бизнес планове за реализацията им, правни и финансови консултации, консултации по стартиране и управление на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи предприемачеството, насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от най-подходящи финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност. Естеството на консултациите и времето ще се определят спрямо нуждите на желаещите да започнат самостоятелна стопанска дейност лица.
Консултантите на кандидата са с над 10-годишен опит в бизнес консултирането, бизнес планирането и менторство и прилагат своя методика, която спазва основни принципи като: „Стриктно спазвайте конфиденциалността консултант-консултиран. Слушайте активно бизнес идеята. Не отхвърляйте идея, защото се струва глупава, непълна или неоригинална! Задавайте отворени въпроси, които позволяват на предприемача да разсъждава върху идеята си. Не предлагайте Ваши идеи на предприемачите, а предложения как може по-нататък да тества и да подобри бизнес идеята си. Бизнес идеята е като жив организъм, тя ще се променя и адаптира по време на консултациите докато се стартира реален бизнес, а и след това.“ Наетият външен изпълнител за предоставяне на консултации ще отговаря на високи изисквания за опит, квалификация, конфиденциалност и ориентираност към резултати. |
69 329.00
|
61 926.50
|