Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal "LAG Lom, continues to develop the local initiative" worth 48 817.00 lv. guarantees solid preparation for the next program period and includes all the necessary preparatory activities under sub-measure 19.1 for the development of a new strategy for Leader for the period up to 2027, in the developed 5  project activities in a 6-month period, the entire cycle is included. According to the new Strategic Plan for agriculture - 2027, the implementation of theLeader approach continues in order to create better economic and social living conditions in the settlements covered by the LAG Lom and to support the multi-sectoral development of the local economy, through the developed Strategies for Leader.
One of the main activities is related to the study and analysis of the territory and the interested parties, highlighting important and specific needs, problems and priorities for the development of LAG Lom in various spheres of public life - the disclosure of the specifics of the territory guarantees the preparation of a quality strategy.  The weak sides of the region and of Lom can be transformed into a strong beginning, if the possibilities of the territory are correctly formulated strategically and supported financially by the European programs providing the Leaderapproach.
In addition to expert assistance in the process of preparing a new strategy, the LAG Lom team relies exclusively on consulting with the local community - this way, in the course of discussions and collecting comments from active companies and organizations, regarding the presented indicative strategic framework, could be predicted the most accurate measures for inclusion in the Strategy and their corresponding budget allocation.  With that the main goal will be fulfilled - to encourage the local population to get involved in the development and future implementation of a multi-fund Strategy until 2027!
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
 Популяризиране на подхода ВОМР в процеса на разработка на стратегията: В процеса за подготовка на стратегии за местно развитие, финансирани от ЕЗФРСР или от повече от един от Европейските структурни и инвестиционни фондове важен момент е включване на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегиите за Водено от общностите местно развитие. Основен начин за постигането на тези цели е информиране на местното население относно възможността за финансиране на стратегиите по повече от един фонд, което в ситуацията на електронни и печатни информационни потоци трябва да бъде канализирано върху територията. Тъй като МИГ-Лом изпълнява Стратегия за местно развитие в периода 2014-2021 г. популяризирането на подхода Лидер/ВОМР е необходимо само в периода на разработването на стратегията за следващия програмен период до 2027 г. Това основно е информацията, която трябва да стигне до местните хора за извършването на проучване и анализ на територията и нуждите на трите сектора- публичен, нестопански и стопански. За тази цел след сключване на административен договор ще бъде подготвен и проведен информационен семинар за популяризиране на процеса на разработка на СВОМР, който ще бъде насочен към представителите на местната общност от трите сектора. В бюджета на проекта той представлява опростен разход - Провеждане на еднодневна информационна среща/семинар за най-малко 20 участници - кафе-пауза, наем на зала - и ще бъде организирана и проведена от екипа на МИГ-Лом. Информационната среща/семинар с представители на стопански, нестопански и публичен сектор ще даде старта за обсъждане на подходящите мерки от ПРСР и другите допустими програми, отговарящи в най-пълна степен на местните потребности, които да залегнат в СВОМР на МИГ-ЛОМ. В семинара за идентифициране на приоритетни области и потенциални мерки, които да залегнат в разработвана Стратегия за ВОМР ще вземат участие Общинска администрация (общинско ръководство и служители), кметове на населени места, общински съветници, предприятия от всички икономически сектори (земеделски и неземеделски сектор), центрове за професионални обучения, НПО и читалища, спортни и туристически организации, доставчици на социални услуги, образователни, културни и социални заведения. За целия 6 месечен период е предвидено в процеса на консултиране и разработване на Стратегия за ВОМР на МИГ Лом да има излъчвания в регионални медии в рамките на 5 минути ефирно време, за което ще бъдат осигурени и сертификати от излъчващата медия. Освен в профила във фейсбук https://www.facebook.com/miglom.org и уеб страницата на сдружението http://miglom.org/ са предвидени 4 броя публикации в местния вестник "Ломпрес", с който МИГ-Лом е в договорни отношения - договор № 2/04.01.2022 г.. Публикациите ще са съгласно изискванията на процедурата за подготвителни дейности по подмярка 19.1 и ще бъдат съобразени с визуализацията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата на информация и комуникация за периода 2014-2020 г. 2 296.00 1 729.46
Обучение на КУО, екипа на МИГ и местни лидери: Дейността предвижда провеждане на три обучения, насочени към УС, екипа на МИГ Лом, координатора по проекта и най-активните местни лидери на територията на Община Лом. Две обучения на УС, координатора и екипа на МИГ-Лом - за минимум 10 човека Целева група - оперативен екип за управление, координатора по проекта и Управителния съвет на МИГ-Лом Цел на обученията: целевите групи да се запознаят с правомощията на контролните и управителни органи, да придобият умения за действие в организационната структура на МИГ - Лом за прилагане на подхода ВОМР и да имат готовност за изпълнение на Стратегията в съответствие с приложимите нормативни документи и изисквания за периода 2021-2027 г. Теми на обучението: Основни принципи при планиране, управление и мониторинг на стратегически документи, Същност на подхода „Водено от общностите местно развитие“ (ВОМР); Нормативна рамка и институционална рамка за изпълнение и прилагане на подхода на европейско, национално и местно ниво; Принципи при разработване на стратегическа и финансова рамка на СВОМР на МИГ-ЛОМ; Принципи при дефинирането на критерии за избор на проекти и основни и специфични изисквания към всички мерки от СВОМР на МИГ-ЛОМ; Начини за управление и мотивация на проектни екипи. Едно обучение за местни лидери - за минимум 20 човека Целева група: местни лидери – представители на активния стопански, нестопански и публичен сектор, местни занаятчии, дейци и общественици от община Лом, представители на заинтересованите страни - кметове на села, представители на публични организации, председатели на читалища и активни неправителствени организации, представители на бизнеса от териториалния обхват на МИГ и др. Цел на обучението: Запознаване на потенциалните кандидати, които имат проектни идеи и готовност за тяхното осъществяване, с основните и специфичните изисквания към предстоящи мерки и принципи за оценка на подаваните проекти на база опит от периода 2014-2021 и одобрените програми за новия програмен период Тема на обучението: Основни принципи при планиране, управление и мониторинг на стратегически документи, Същност на подхода „Водено от общностите местно развитие“ (ВОМР); Нормативна рамка и институционална рамка за изпълнение и прилагане на подхода на европейско, национално и местно ниво; Принципи при разработване на стратегическа и финансова рамка на СВОМР на МИГ-ЛОМ; Принципи при дефинирането на критерии за избор на проекти и основни и специфични изисквания към всички мерки от СВОМР на МИГ-ЛОМ 2 476.00 1 430.00
Проучвания и анализи на територията.: За изпълнение на дейността ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по чл 20 ал. 4 от ЗОП. за провеждане на две проучвания: 1. Проучване и анализ на заинтересованите страни. 2. Проучване и анализ на социално-икономическата ситуация на територията на МИГ-ЛОМ. 1.Дейността по проучване на заинтересованите страни е задължителен елемент от аналитичната фаза на подготовката на СВОМР на МИГ-ЛОМ, чрез който се идентифицират нуждите и очакванията на местната общност по отношение на плановата рамка на стратегията. При провеждането на проучването е необходимо да се положат усилия за идентифициране и въвличане на максимално широк кръг от заинтересовани страни в разработването на СВОМР. Основната цел на проучването e да обхване настоящата ситуация на територията за целите на разработваната стратегия за ВОМР на МИГ-ЛОМ за новия период като обхване широк кръг от заинтересовани страни с оглед: - По-добро формулиране на целите и избора на мерки с оглед потенциалните бенефициенти - очаквания, потребности, интерес и готовност за участие в разработването и прилагането на стратегията и потребностите на територията; - Постигане на максимална представителност в управлението на МИГ-а и оптимален обхват на Стратегията за ВОМР на МИГ-ЛОМ. - Идентифициране на потенциалните бенефициенти и потребностите на територията; - Оптимален обхват на Стратегията за ВОМР на МИГ-ЛОМ. Под „заинтересовани страни“ следва да се разбират всички лица, групи хора, институции, фирми и представители на бизнеса, неправителствени организации, неформални образувания на граждани, представители на вероизповеданията и др., които притежават потенциал да бъдат засегнати от реализацията на Стратегия за ВОМР на територията на МИГ Лом.С проучването се създава база данни на заинтересованите страни, която се анализира. Като краен резултат от извършения анализ на информацията, в проучването изпълнителят ще определи групите заинтересовани страни на територията на МИГ и на база на техните нужди и интерес ще бъдат идентифицирани като : 1. Заинтересовани страни, 2.Идентифицирани уязвими и малцинствени групи.3.Други, по преценка на изпълнителя. Като краен резултат от извършения анализ на информацията, в проучването изпълнителят следва да определи групите заинтересовани страни на територията на МИГ и на база на техните нужди и интерес да идентифицира: Потенциални мерки на програмите, Проектни идеи и проектна готовност на потенциалните кандидати.които могат да се включат в стратегията за ВОМР.;Проблемите и спецификите на потенциалните кандидати. Програми и мерки с висок и съответно – с нисък потенциал за кандидатстване по СВОМР. 2. Проучване и разработване на социално-икономически и SWOT анализ на територията на МИГ Изследването обхваща територията, попадаща в административните граници на Община Лом, респективно дейностите и субектите на тази територия: 1.Основни административно-териториални характеристики 2Основни физико-географски особености 3. Демографски характеристики 4.Пазар на труда 5.Състояние на местната икономика 6.Аграрен сектор 7.Инфраструктура .8.Социална сфера 9.Околна среда 10.Осъществени проекти на територията - Информация за приложени проекти на територията в предходния програмен период. Проучването следва да се базира на информация от официални източници, като: Национален статистически институт, МЗХ, Общинска служба „Земеделие“, Общинска администрация, ИСУН, Национална служба за защита на природата, Общински план за развитие и др. регионални програмни документи Документално съгласуване на идентифицираните емпирично потребности и приоритети за регионалното развитие на заинтересованите страни чрез изследване на Общинския план за развитие на Oбщина Лом за периода 2014-2020 г., Областна стратегия за развитие на област Монтана 2014-2020 г., както и други секторни стратегически документи Анализът обхваща заинтересованите страни на територията на Община Лом. Разходи за дейността: 2 проучвания Х 4691 лв. = 9382 лв. 9 382.00 9 300.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията;: Дейността е най-важната, на стойност е под прага за услуги от 30 хил лв. за публично правни организации и изисква комплексно изпълнение от външен изпълнител, избран по реда на чл. 20 ал. 4 по ЗОП - директно възлагане, В рамките на дейността Изпълнителят следва да извърши следното: - Поддейност 4.1.: Подготовка и провеждане на еднодневна работна среща за консултиране подготовката на стратегията за най-малко 10 участника – 2 бр. - Поддейност 4.2.: Консултиране в процеса на разработване на Стратегия за ВОМР, в съответствие с изискванията на съгласно Стратегически план за РЗСР до 2027 г. – експертна работа за 123 човекодни - Поддейност 4.3.:Провеждане на еднодневна информационна среща за консултиране с местната общност за най-малко 20 участника – 4 бр. - Поддейност 4.4.:Провеждане на обществено обсъждане на разработваната стратегия за ВОМР – 1 бр. Стартира се с работните срещи, които ще определят детайлния план за действие по разработването на СВОМР и графика на събитията. Следва организиране и провеждане на консултативни срещи с представители на заинтересованите сектори и местна администрация – общински служители и ръководство на общината, както и други партньори от общината с цел разясняване на методологията за изготвяне на стратегията на МИГ и предизвикване на дискусия и събиране на коментари от заинтересованите страни относно представената индикативна стратегическа рамка, състояща се от предложение на мерки за включване и съответното им бюджетно разпределение. Консултирането за всички сектори включва: 1.Провеждане на анкетно проучване. 2.Идентифициране на проблеми и приоритетни области за развитие на сектора. 3.Формулиране на цели на местно ниво в сектора. 4.Идентифициране на интерес към мерки за бенефициенти от сектора. 5.Обсъждане на потенциала за реализация на инвестиционни и меки мерки – провеждането на фестивали, празници и др. за популяризиране на местната идентичност и културно-историческо наследство. „Стратегия за ВОМР” е поредица от тясно свързани дейности за задоволяване на местни цели и потребности, съдържаща най-малко елементите, посочени в чл. 33, параграф 1 от Регламент № 1303/2013 г. и Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие" , както следва: - определяне на района и населението, обхванати от стратегията; - анализ на нуждите и потенциала за развитие на района, включително анализ на силните страни, слабите страни, възможностите и заплахите; - описание на стратегията и нейните цели, описание на интегрирания характер и иновативните характеристики на стратегията и йерархията на целите, включително цели за крайните продукти или резултатите. По отношение на резултатите целите могат да имат количествено или качествено изражение. Стратегията е съвместима със съответните програми на всички участващи европейски структурни и инвестиционни фондове; - описание на процеса на участие на общността в разработването на стратегията; - план за действие, който показва как целите са превърнати в действия; - описание на уредбата за управлението и мониторинга на стратегията, която показва капацитета на местната група за действие да изпълни стратегията, и описание на специфичната уредба относно оценката; - финансовия план на стратегията, включително планираното разпределение на средствата от всеки от съответните европейски структурни и инвестиционни фондове; - друга информация, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 г. и Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие" Проектът на стратегия за ВОМР се одобрява от колективния върховен орган на МИГ (общо събрание) след публично проведени консултации, обсъждания, информационни срещи и др. със заинтересованите страни и след уведомление до РИОСВ. 24 243.00 24 243.00
Администриране и координиране изпълнението на подготвителните дейности.: С цел ефективна координация на изпълнението на подготвителните дейности, след сключване на Административен договор с УО на ПРСР и ДФЗ-РА Председателят на Управителния съвет на Сдружение „МИГ ЛОМ“ ще назначи на Граждански договор за Координатор на проекта лице, което не е служител на Сдружение „МИГ Лом“. По инициатива на Председателя ще се проведе заседание на Управителния съвет на Сдружение „МИГ Лом“, на което членовете му ще се запознаят с нормативната база, касаеща управлението на проект „“МИГ Лом продължава да развива местната инициатива“, инструкцията за работата по отчитането на дейностите в платформата ИСУН 2020 и разпределението на конкретните ангажименти за целия период на реализация. Координаторът ще осъществи връзка с оперативния екип и Управителния съвет на СНЦ „МИГ- Лом“ и изпълнителите на външни услуги и доставки по настоящия проект и ще разработи Плана за действие. МИГ Лом е сред местните инициативни групи, финансирани по ПРСР 2014 – 2020 г., функционира в офис - общинска собственост, отдадена под наем от Общински пазар. Затова бе отчетена необходимост от доокомплектоване на действащия офис за следващия програмен период със закупуване на нов лаптоп и нов архивен шкаф и бяха предприети съответните действия. В решението за избор на доставчик на ново офис оборудване НА СТОЙНОСТ 3 948,00 с ДДС изрично е посочено, че предвидените разходи не водят до свръхкомпенсация и двойно финансиране на едни и същи разходи . 10 420.00 9 440.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).