Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 309 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

"Chiling" Ltd is active in the production of military clothing, that falls into Section C Manufacturing. In relation with its production program for the following years, the company aims to create new, sustainable jobs in  Zlatograd.
The project responds to the local needs, considering the high unemployment rate in the municipality of Zlatograd among the persons between the ages of 30 and 54 and over 55 and the existence of a social problem connected with the difficulties of finding  job, especially among vulnerable groups.
The overall objective of the project is to improve the competitiveness of the unemployed on the labor market and to create opportunities for employees to increase their knowledge and skills in order to better manage their work responsibilities and to ensure sustainable employment in the enterprise.

Project target groups are:
- Jobseeking unemployed over 54 years - 15 persons;
- Jobseeking unemployed from 30 to 54 years  - 18 persons, incl. 4 in vulnerable position with basic or lower education;
- Employed persons in the applicant company with secondary or lower education - 7 persons, incl. 4 with basic education.
The project focuses on representatives of the target groups with secondary and lower education, which, according to the latest data from April 2019, number almost 92% of the unemployed.

The project envisages the following activities: training for acquiring key competences of the target groups (33 unemployed and 7 employed in the company persons ), as well as provision of employment in Chiling Ltd. for the trained 33 unemployed persons.
The main expected project outcomes  are related to increased number of unemployed persons aged 30-54 and persons in vulnerable position  (unemployed over  54 and those with basic or lower education), who started a job , as well as increased number of employed with secondary or lower education who have acquired new knowledge and skills to deal more effectively with their job responsibilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на обучение за придобиване на ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка: Целта на дейността е придобиване на познания от страна на целевите групи по КК 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка чрез преминаване на обучение на тема "Работа в екип и ефективно управление на времето". Дейността съответства на специфични цели 1 и 2 на проекта и допринася за постигане на общата цел на проекта. Дейността допринася за постигане на ИП №1, СЦ 1 и 3 на ОПРЧР, тъй като дейностите по квалификация на безработните лица подобряват достъпа им до заетост. Също така дейността допринася за ИП №6, СЦ 2 на ОПРЧР чрез подобрени умения на заетите лица. Обучението е пряко свързано с процеса на работа в предприятието-кандидат. Производството на военно облекло е свързано с изпълнение на поръчки в големи обеми и стриктно спазване на срокове. По тази причина е важно служителите и работниците да работят в екип за изпълнение на възложените работни задължения, да умеят да разрешават конфликтни ситуации, да управляват времето си ефективно, а също и да притежават умения да се справят със стреса на работното място. Чрез преминаване на обучението всеки от участниците се очаква да повиши собствената си производителност, а също и да се увеличи производителността на предприятието като цяло. Практиката показва, че липсата на екипност и конфликтите между служителите са едно от основните предизвикателства в шивашките предприятия, където работниците се трудят в общо помещение. Дори работници с отлични професионални компетенции често демонстрират ниска производителност, поради липсата на умения да се сработват с колегите си, да преодоляват конфликтите на работното място и да разпределят ефективно времето си. Същевременно работата се характеризира с периоди на висока натовареност. По тази причина е особено важно новонаетите лица, както и вече заетият персонал на фирмата да усвоят умения да се справят със стресови ситуации на работното място. Това е особено важно за хората над 54 г., които са по-уязвими . В обучението ще се включат 33 безработни лица, както и 7 заети в дружеството лица . От обхванатите заети лица 4 са с основно образование, което отговаря на приоритета на процедурата за подобряване на квалификацията на заети в преработващата промишленост лица (КИД 14.19, сектор С), които са с по-ниско от средно образование (т.5 от ТФО). Основните етапи от изпълнението на дейността са: 1.1. Извършване на подбор на целевите групи безработни лица съгласно описанието и критериите в т.11.2 на Формуляра (месец 1-месец 5) 1.2. Избор на обучаваща организация по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. (месец 2) Обучението ще се проведе от организация с опит в провеждането на поне едно обучение по ключова компетентност . За целта ще бъдат събрани поне 2 оферти от обучаващи организации, като се избере офертата с предложена най-ниска цена. 1.3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 2) 1.4. Подготовка на график за провеждане на обучението по групи (месец 3-месец 5) Графиците за провеждане на обучението за всяка група ще бъдат изготвени от избрания изпълнител . 1.5. Подготовка на обучителни материали за участниците (месец 3-месец 5) 1.6. Провеждане на обучението по групи (от месец 3 до месец 5) Параметрите на обучението са както следва: - Хорариум: 31 уч.часа (1 уч.час = 45 минути); - Брой на обучаваните лица: 40 лица (33 безработни + 7 заети в дружеството-кандидат лица). Обученията се провеждат в групи, като броят на участниците в една група е максимум 15 обучаеми. - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за преминато обучение по КК 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка. В края се предвижда изпитен тест за проверка и удостоверяване на придобитите знания и умения. 1.7. Попълване на анкетни карти от участниците за измерване на удовлетвореността от обучението и постигнатото въздействие върху целевите групи (месец 3 - месец 5) 1.8. Издаване на сертификати (месец 3-месец 5) 5 600.00 5 600.00
Осигуряване на заетост след предоставяне на обучение (дейността ще бъде осъществена чрез оборудване на новосъздадените работни места): Целта на дейността е да осигури заетост при работодателя - кандидат по проекта за период до 6 или съответно до 12 месеца (ако лицето е от уязвима група) на 33 лица от целевата група безработни лица, завършили успешно предвиденото обучение по проекта. Дейността съответства на Инвестиционен приоритет №1, Специфична цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54г. и Специфична цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица над 54 годишна възраст. Дейността е насочена към постигане на Специфична цел 3 от проекта: 3. Осигуряване на заетост на 33 безработни лица от целевата група на проекта. В изпълнение на дейността е предвидено осигуряване на необходимото оборудване за обезпечаване на новосъздадените работни места за лицата от целевата група. Оборудването е необходимо и пряко свързано с изпълнението на ежедневните професионални задължения на назначените безработни лица на длъжност "Машинен оператор, шиене" . То включва: електронна едноиглова, двуконечна, верижна шевна машина - 1 брой; електронна двуконечна машина за програмируеми шевове - 1 брой; електронна високоскоростна шевна машина за изработка на понт - 1 брой; електронна високоскоростна шевна машина за изработка на иглици - 1 брой; високоскоростна, електронна, едноконечна верижна копчешиеща машина - 1 брой; двуиглова машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 3 броя; машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли - 1 брой; права едноиглова шевна машина - 3 броя. Закупеното оборудване ще обезпечи обособяването на 12 нови работни места в производствения цех на кандидата за новоназначените лица на длъжност "Машинен оператор, шиене" от целевата група безработни лица по проекта. Закупеното по проекта оборудване е необходимо, за да могат лицата на длъжност "Машинен оператор, шиене" да изпълняват професионалните си задължения. За останалите 9 лица, назначени на длъжността "Машинен оператор, шиене", както и за всички останали новоназначени безработни лица на други длъжности работодателят-кандидат по проекта ще осигури оборудване за работа за собствена сметка, извън финансирането по проекта. Местоработата на новоназначените лица ще бъде в производствения цех на предприятието в град Златоград, където ще бъдат доставени и шевните машини, закупени в рамките на проекта. Основните етапи от дейността са: 2.1. Подготовка на план на процедурите за външно възлагане и представянето им за одобрение пред УО (месец 1) 2.2. Подготовка на документация за обявяване на обществена поръчка по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на шивашко оборудване (месец 2) 2.3. Изпращане на проекта на документация за обявяване на обществената поръчка за предварителен контрол и одобрение от УО (месец 2) 2.4. Обявяване на публичната покана в ИСУН (месец 3) 2.5. Получаване на офертите. Провеждане на заседание за оценка на получените оферти. Изготвяне на протокол от процедурата по разглеждане и оценка на офертите (месец 3) 2.6. Изпращане на протокола за предварителен контрол от УО и одобрение от УО (месец 4) 2.7. Уведомяване на класирания на първо място кандидат и останалите участници и отправяне на покана за сключване на договор до класирания на първо място кандидат с изискване за представяне на документи за удостоверяване на липсата на обстоятелства по чл. 53, ал2 от ЗУСЕСИФ (месец 4) 2.8. Предоставяне на проекта на договор и представените документи от избрания изпълнител за предварителен контрол от УО (месец 5) 2.9. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 5) 2.10. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 5- 6) В договора за доставка ще бъде включено условие доставчикът да проведе обучение на персонала за работа с доставеното оборудване. Приемането на доставката ще се извърши с приемо-предавателен протокол. 83 700.00 83 450.00
Осигуряване на заетост след предоставяне на обучение (дейността ще бъде осъществена чрез сключване на трудови договори с лицата от целевата група): 2.11. Сключване на трудови договори с 33 безработни лица от целевата група и изготвяне на подробна длъжностна характеристика на всяко лице (месец 7) Кандидатът ще осигури субсидирана заетост на 8 часов работен ден за лицата от целевата група, както следва: - 15 безработни лица над 54 г. за срок до 12 месеца (срокът е определен въз основа на това, че лицата са от уязвима група); - 4 безработни лица от 30 до 54 г. вкл. с основно или по-ниско образование за срок до 12 месеца (срокът е определен въз основа на това, че лицата са от уязвима група); - 14 безработни лица от 30 до 54 г. вкл. за срок до 6 месеца. Длъжностите, на които ще бъдат назначени лицата от целевите групи са: - Длъжност „Машинен оператор, шиене“, код по НКПД 81532004 - 21 работни места. Образователно ниво: средно или основно образование. Изисква се професионална квалификация в текстилното производство/шивачеството и/или опит в работа с шевна машина. Наличието на умения за работа с шевна машина трябва да бъде посочено в заявлението за кандидатстване на лицето и/или в автобиографията. Не е задължително посоченото умение да е придобито в резултат на трудов стаж или професионална квалификация. Ще бъдат признавани и умения, придобити по неформален път, които работодателят ще удостовери по време на провеждане на интервюто. Справка в ДБТ Златоград сочи, че около 30% от регистрираните безработни лица от целевите групи на проекта притежават професионална квалификация по професия "Шивачество" или сходна професия и/или професионален опит в шивашка фирма или опит в работа с шевна машина, придобит по неформален път. Основни задължения на лицата: подготвя за работа, настройва, проверява точноста и работи с шевната машина; получава и зарежда с необходимите спомагателни материали шевната машина; следи за повредите в машината и за качеството на ушитите изделия; получава, установява, центрова и съединява различните детайли. - Длъжност „Гладач, ютия“ , код по НКПД 91210002 – 1 работно място. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за квалификация и професионален опит. Основни задължения: осъществява процес на гладене чрез работа с ютия. - Длъжност „Контрольор, качество“, код по НКПД: 75433010 – 4 работни места. Изисква се средно образование. Основни задължения: осъществява контрол за спазване на стандартите за качество на продукцията и влаганите в нея суровини. - Длъжност „Организатор производство“, код по НКПД 31223002 – 1 работно място. Изисква се средно образование. Основни задължения: следи и организира дейността по оперативно управление на производството. - Длъжност „Чистач, производствени помещения“, код по НКПД: 91120003 – 1 работно място. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за професионален опит. Основни задължения: хигиенизира работното помещение и други прилежащи части . - Длъжност „Работник, спомагателни шивашки дейности“, код по НКПД: 75311012 - 4 работни места. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за квалификация и професионален опит. Основни задължения: чертане на детайли, извършва рязане и вдяване на ципове, подлепване на детайли, чистене на конци и други спомагателни шивашки дейности. - Длъжност „Отговорник/Специалист, техническа поддръжка“, код по НКПД: 31193069– 1 работно място с минимални изисквания за средно техническо образование или придобита професионална квалификация по техническа специалност. Основни задължения: установява и отстранява технически проблеми, осъществява профилактика и технически контрол. 2.12. Сключване на договор със Служба по трудова медицина за новонаетите лица (месец 7) Съгласно изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд фирмата -кандидат задължително следва да сключи договор със Служба по трудова медицина за новонаетите 33 лица. За целта се предвижда избор на доставчик въз основа на събиране на поне две съпоставими оферти и избор на доставчика, предложил най-ниска цена. 233 560.95 226 063.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).