Надграждане и интеграция на информационно-технологичната среда на ПВ с цел ефективното управление на услугите,предоставени на бизнеса чрез:анализ,реинженеринг на работни процеси,проектиране и софтуерна разработка на единна платформа за документооборот и управление на работните процеси,както и за по-нататъшно развитие на електронните услуги и регистри на всички обекти на индустриалната собственост.: За ефективно управление на индустриалната собственост е необходимо да се възприеме единен подход,базиран на единно управление чрез обща информационна система.Ведомството разполага със значителни по обем бази данни и документни масиви,за управлението на повечето,от които се използват множество различни информационни системи,отговорни за отделни аспекти от дейността.Въпреки че съществува интеграция между част от системите,като цяло информационната среда е много фрагментирана и хетерогенна.Част от дейностите на ведомството са извън обхвата на софтуерните системи,включ. всички дейности на правната и международната дирекции.Всичко това води до недостатъчно ефективно управление на системата на ИС,което рефлектира пряко върху заинтересованите представители на бизнеса.Необходимо е да се изгради модерна информационна инфраструктура (комплекс от електронни подсистеми,регистри и услуги),осигуряваща качественото изпълнение на задълженията на ПВ по събиране,поддържане и съхраняване на информация за обектите на ИС,както и ефективното осъществяване на дейността му на авторитетен държавен орган и активен участник в работата на европейската и международна IP общност.Необходимо е и изграждането на вътр. електронна платформа за експертизата на патентите на изобретения и полезни модели.Надграждането на информационната система предвижда покриване на пълния обхват дейности и процеси на всички звена във ведомството.Дейността ще бъде изпълнявана от избран чрез процедура по възлагане на обществена поръчка изпълнител с активното участие на екипа на ПВ.Дейността включва няколко поддейности:Дейност1.1. Анализ,реинженеринг на работни процеси,проектиране и софтуерна разработка на единна платформа за документооборот и управление на работните процеси,цялостно интегриране в нея на съществуващата система за цялостно вътрешно администриране на обектите на ИС,създаване на вътрешна електронна платформа за експертизата на патенти за изобретения и полезни модели,както и новоразработени модули за управление на дейностите,свързани с административно-наказателната дейност,спорове и нарушения,с възможности за поддържане на нива за класификация на информацията.По-нататъшно развитие,разширение и унификация на електронните услуги и регистри за всички обекти на индустриалната собственост в рамките на така изградената платформа.Миграция на данни и внедряване.Дейност1.2.Осигуряване на хардуерно оборудване за поддържане на надградената софтуерна система.За използването на новата единна информационна система,се предвижда закупуването на хардуерно оборудване,което да бъде присъединено към наличното за да се осигури оползотворяване капацитета на новия софтуер. Оборудването включва:4 бр. сървъри;1бр.дисков масив;2 бр.непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS),1бр. комуникационен шкаф,2бр. комутатори тип 1,6бр. комутатори тип 2,3 бр. комутатори тип 3.Дейност1.3.Осигуряване на бърз и мултифункционален скенер за нуждите на дигитализирането на архивните единици.В рамките на Дейност1.1 от настоящия проект е предвидено изграждане на единна интегрирана софтуерна платформа за цялостна автоматизация на работните процеси във ведомството.Тази платформа ще обхваща,включително и цялостния документооборот и електронните архиви на ведомството.В рамките на същата дейност е предвидена миграция на данните като съществена предпоставка за стартирането на единната платформа,която да включва както импорт на данни от съществуващи структурирани бази данни и дигитализиране на материали в не-електронен формат,което ще позволи поддържането на изцяло електронни досиета и преминаване към безхартиени технологии.Но след еднократното дигитализиране на съществуващите материали,за постигане на устойчивост на резултатите от проекта е необходимо да се осигурят технически средства за ежедневно дигитализиране на ежедневно постъпващия значителен брой хартиени документи.С оглед на това, е необходимо закупуването на високо производителен скенер,който да е в състояние да поеме очаквания обем документи за дигитализиране. |
4 854 235.00
|
4 884 601.20
|
Извършване на ограничени строително-монтажни работи (СМР) за подобряване на състоянието на сградния фонд на Патентно ведомство, с цел създаване на по-добри условия за потребителите на услугите му.: Сградният фонд на звената, обслужващи клиентите на Патентно ведомство, е остарял и амортизиран и неподходящ за извършване на дейностите в една модерна администрация. Подобно е състоянието на Централната патентна библиотека (ЦПБ),, което оказва негативно влияние върху желанието на потребителите да се възползват от услугите на нашата администрация. Обновяването на помещенията на ЦПБ, обслужващи бизнеса и физическите лица, заявителите и ползвателите на услугите на ведомството , целящо създаването на по-добри условия за потребителите на услугите, оптимизирането на дейностите и ефективно изпълнение на задълженията, свързани с установяването на нарушения и налагане на санкции за нарушения на права върху индустриалната собственост. Предвижда се обновяване и на архивните помещения, в които се съхраняват веществените доказателства, с цел подреденост и структуриране на иззетите веществени доказателства. Дейността включва няколко поддейности:
Дейност 2.1. Ремонт на помещенията на Централна патентна библиотека, с който се цели модернизация и подобряване на условията за потребителите на услугите. В тази дейност се предвижда извършване на освежителен ремонт на помещенията на ЦПБ, включително читалнята (помещение 311) и прилежащите й части, в които се съхраняват допълнителни архивни материали, ползвани от потребителите (помещения 301 и 302), коридори, сервизни помещения- два броя тоалетни, стълбища към архива, архива. Предвижда се премахване на старата настилка, полагане на нова, боядисване и освежаване на стените с латекс, включително полагане на замазка и гипсокартон, където е необходимо, доставка и монтаж на: скрито лед осветление с окабеляване, пожароустойчив окачен таван, врати, дограма, парапети, радиатори, оборудване за тоалетни и др. Извършването на тези дейности е в резултат от необходимостта за предоставянето на по-качествени услуги на потребителите, чрез създаване на здравословна, благоприятна и удобна за работа среда за използване на ресурсите на ЦПБ, както и освежаване на помещенията, в които се съхранява архивния фонд. Предвижда се оборудване и монтаж на климатици. Оборудването цели модернизиране на читалня, която да улесни използването на услугите, предоставяни от ПВ, включително бързото, лесно и технически достъпно обслужване и използване на ресурсите от потребителите. Ще бъдат създадени условия за използване на читалнята от голям брой потребители едновременно, провеждане на срещи, обучения, работни групи между представителите на бизнеса и служители на Патентно ведомство. Обновяването на материалната база включва оборудването на рецепция, оборудване на помещението с мебелни конструкции, позволяващи обособяването на две отделни по своята функционалност части на помещението, които ще бъдат отделени визуално чрез поставяне на врата, тип - хармоника. Едната се състои от конструкции от маси и столове за провеждане на горепосочените срещи, в които вземат участие по-голяма група от хора, а другата – от мека мебел, необходима за по-удобното провеждане на срещи на малки работни групи, събеседване, изчакване за получаване на материали и т.н. Предвижда се закупуване на необходимата за презентиране техника (мултимедиен проектор със стойка, моторизиран екран за проектор, озвучителни тела, миксер с усилвател), както и поставяне на климатици. Последните са необходими за създаването на благоприятна и здравословна микросреда за ползвателите, както и за осигуряване на изискванията за осигуряване на микроклимата, необходим за съхраняване на архивните материали (досиета на обекти по индустриална собственост), съгласно изискванията на Закона за националния архивен фонд, които предвиждат поддържането на определени фиксирани параметри за влажност и температура на помещенията. В архивните помещения ще бъдат поставени и стабилни метални стелажи/стелажни конструкции, позволяващи надеждното съхранение на досиетата и другите документи, ползвани от потребителите на ЦПБ. Ще бъдат освежени и тоалетните помещения, непосредствено до архива. |
960 000.00
|
1 121 083.66
|
Създаване на условия за ускоряване експертизата на заявки за патенти, чрез възлагане на патентни проучвания към патентни ведомство по индустриална собственост в рамките на Европейския съюз.: В Патентно ведомство се наблюдава известно закъснение спрямо заложения от Закона за патентите и регистрацията на полезните модели срок за изпращане на проучвания и експертиза по заявките за патенти /ЗПРПМ/. Въпреки, че този срок е инструктивен, стремежът е да се ускори производството по тези заявки, тъй като това е от значение за бизнеса с цел навременно осигуряване на средства за внедряване на иновативните продукти на пазара. В голяма степен наблюдаваното забавяне се дължи на липсата на достатъчно човешки ресурс, тъй като съгласно ЗПРПМ решения по заявки за патенти и полезни модели се взимат от държавни експерти. Към настоящия момент в Дирекция „Експертиза и закрила на изобретения и промишлен дизайн“ работят 5 държавни експерти. Според направените изчисления във ведомството, годишно един държавен експерт може да направи проучване и експертиза по не повече от 58 заявки за патент в случай, че не е ангажиран с други дейности. За периода 2011 – 2014 има над 500 нерешени заявки, а годишно според отчетите на Патентно ведомство постъпват средно по 250 заявки за патент. Едновременно с това се наблюдава увеличение на заявките за полезни модели, които се разглеждат от същата дирекция, като за 2016 г. те са 462. Във връзка с изложеното следва да се търсят други варианти за компенсиране на закъснението в патентната експертиза. В други държави съществува същия проблем, като националните ведомства възприемат подход за решаването му, чрез изнасяне на дейността към ведомства по индустриална собственост, притежаващи нужния капацитет. Необходимо е подпомагане извършването на проучванията по заявки за патенти да се осъществява, чрез пренасочването им към друго ведомство по индустриална собственост, което има експертен капацитет да изпълни услугата. Такъв подход от страна на българското Патентно ведомство би спомогнал за ускоряване на експертизния процес и осигуряване на качествен резултат от проучванията. Това би намерило позитивно отражение за бизнеса и би имало стимулиращ ефект по отношение на заявителската активност за иновативни продукти през следващите години.
При възприемане на такъв подход ще се направи проучване и анализ за възможностите на различни ведомства по индустриална собственост. По първоначално проучване средствата, които са необходими за този вид услуга, за една заявка не следва да възлизат на повече от 800 евро на заявка, с включени средства за превод на патентните претенции.
През последните години Патентно ведомство значително е ускорило производството по експертиза на изобретенията. А с настоящата дейност се предвижда наваксване при изготвянето на забавените проучвания. При реализирането на поставената целева стойност в индикаторите по настоящия проект, следва проучванията и експертизата по заявките за патенти да се изготвят в предвиден в Закона за патентите и регистрацията на полезните модели срок, от страна на Патентно ведомство на Република България. |
320 000.00
|
293 374.50
|
Обновяване и модернизиране на уеб сайта на Патентно ведомство чрез използване на нова платформа, позволяваща по-бързо и добро структуриране на търсената от бизнеса информация.: Уеб сайта на Патентно ведомство е изграден преди повече от 10 години. Базиран е на остаряла платформа, която не позволява много добро структуриране на наличната в него информация. Това води до значителни затруднения за обслужване на бизнеса и потребителите на услуги. Потребителите трудно се ориентират къде да намерят необходимата информация, касаеща релевантните за тях процедури. Изложеното рефлектира и оказва негативно влияние върху желанието на бизнеса да създава и защитава обекти на индустриална собственост, което от своя страна води до недостатъчно използване на иновативния капацитет на предприятията. Настоящата дейност предвижда обновяването на уеб сайта на ведомството чрез използване на нова платформа, позволяваща по-бързо и добро структуриране на търсената информация. Предвижда се създаване на нова платформа, без промяна на домейна, т. е. запазване на стария адрес в интернет страницата на Патентно ведомство. |
84 000.00
|
83 580.00
|
Популяризиране на системата за закрила на обектите на индустриална собственост, чрез повишаване знанията и информираността сред бизнеса.: Бизнесът и малките и средни предприятия не притежават необходимото дори базово ниво на знания по отношение на обектите и системата на закрила на индустриалната собственост. В този смисъл не осъзнават, че индустриалната собственост е актив, водещ в дългосрочен план до успешно развитие на предприятието, до повишаване на неговата конкурентоспособност и реализация на пазара, и в резултат увеличаване на приходите. Необходимо е повишаване нивото на знанията и осведомеността за индустриалната собственост сред представителите на бизнеса, начините на защита на различните обекти на индустриална собственост и ползите от това.
Предвидено е популяризиране на системата за закрила на обектите на индустриална собственост, с което се цели повишаване знанията и информираността сред бизнеса и малките и средни предприятия и на потребителите на услугите предоставяни от ПВ. За постигане на поставените цели в дейността се включват няколко поддейности, а именно:Разработване и отпечатване на информационни материали за системата на закрила на обектите на индустриална собственост, съдържащи информация свързана с обектите на индустриална собственост, целяща осведоменост и повишаване знанията на потребителите на услугите на ПВ, със следните параметри:8 информационни брошури-формат А5; 4 страници;150 гр. мат;пълноцветен печат 4+4;тираж: 8 000 общо; 4 наръчника (подробни информационни материали):формат: А5 (146/210 мм след обрязване);32 до 48 страници (кратно на 4 без корица);хартия за тяло: 115 гр. мат или 130 гр.мат;хартия за корица – 200 гр. мат;печат на тяло – 4+4;печат на корица 4+0, двустранен мат ламинат;Тираж: 4 000 общо;Създаване на образователни видеоклипове относно обектите на ИС.Създаване на 6 броя образователни видеоклипове с продължителност до 30 секунди, в национална медия, относно процедурите по заявяване и/или услугите свързани с обектите на индустриална собственост.Медийно планиране и закупуване на рекламно време и излъчване по национална медия.В рамките на тази дейност ще бъдат подбрани подходящи медии и ще бъде изготвен план за излъчване на изработените видеоклипове, съобразен с предвидените събития за трите години.Провеждане на годишни конференции по индустриална собственост.В рамките на проекта се планира провеждането на 2 годишни конференции по индустриална собственост насочени към бизнеса и малките и средни предприятия, с цел представяне на проблемите при процедурите по заявяване и/или услугите свързани с обектите на индустриална собственост, излагане на възможностите за повишаване информираността на потребителите и нивото на знанията за обектите на индустриална собственост сред бизнеса, потребителите на услугите, гражданите и малките и средни предприятия.Провеждане на обучителни семинари и кръгли маси за бизнеса и заявителите.Провеждане на 4 обучителни семинара за системата на закрила на индустриалната собственост насочени към бизнеса и малките и средни предприятия.С тази дейност се цели повишаване нивото на знанията и осведомеността за индустриалната собственост сред представителите на бизнеса и малките и средни предприятия, начините на защита на различните обекти на индустриална собственост и ползите от това.Провеждане на 3 кръгли маси за обсъждане проблемите на бизнеса, свързани с начините за защита на обектите на индустриалната собственост, процедурите по заявяване на услуги и трудностите, срещани при подготовката на документи. С тази дейност се цели внасяне на яснота по въпроси, които възникват сред бизнеса и потребителите на услугите, както и предлагане на възможни решения, относно възникналите трудности във връзка със способите и процедурите за защита на обектите. Цели се повишаване на осведомеността на потребителите и запознаването им с различните процедури по защита, мерките и действията свързани с установяването на нарушения и налагане на санкции за нарушения на права върху обектите на индустриална собственост. |
1 030 000.00
|
941 340.00
|
Подобряване качеството и ефективността на звеното, натоварено с контролни функции в Патентно ведомство, чрез закупуване на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобил и 1 (един) микробус за целите на проверките, свързани с административно-наказателната отговорност.: За адекватно и бързо осъществяване на вменените по закон функции на Патентно ведомство в областта на административно - наказателната отговорност е необходимо закупуването на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобил и 1 микробус за нуждите на осъществяваните проверки в цялата страна. Към настоящия момент ведомството не разполага с нужното количество МПС, за да може бързо да се отзове на всички подадени сигнали и искания за съдействие от органите на МВР. Не на последно място при подобни проверки понякога се изземат големи количества веществени доказателства, които трябва да бъдат транспортирани до помещенията за съхранение с превозни средства, отговарящи на обема им. Годишно в Патентното ведомство се получават около 150 сигнала за нарушения. Дирекция „Правни дейности и спорове“, която към настоящия момент осъществява функциите, свързани с административно - наказателната отговорност разполага с 20 служители. За покриване на всички подадени сигнали е необходимо повече служители от дирекцията да извършват проверки на място. За съжаление поради липсата на мобилност служителите на ведомството не могат да се отзоват на всички подадени сигнали. Използва се наличния автомобилен парк на ведомството, който се ползва от всички звена. В допълнение автомобилите са в значителна степен амортизирани и не са надеждни за бързо отразяване на всеки сигнал.
За подобряване качеството и ефективността на звеното, натоварено с контролни функции в Патентно ведомство, следва да се закупят на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобили 1 микробус за целите на проверките, свързани с административно-наказателната отговорност. По този начин ще се постигне по-ефективна защита срещу нарушенията на права върху обектите на индустриална собственост, което от своя страна ще доведе до създаване на сигурна и защитена среда за бизнеса и създадената от него индустриална собственост. С осигуряването на нови автомобили – конкретно за нуждите на звеното, натоварено с контролни функции, ще се осигури възможност за бърза реакция при подаване на сигнал за нарушение и защита обектите на интелектуална собственост.
|
214 000.00
|
205 410.00
|
Изготвяне на анализи и проучвания, които да подпомагат в максимална степен представителите на бизнеса при заявяването, регистрирането и поддържането на права върху индустриална собственост.: В Патентното ведомство не съществуват механизми за проследяване на удовлетвореността на потребителите от предоставяните услуги, достъпността и лесното ориентиране на сайта на ведомството и обратна връзка от клиентите. Няма и достатъчно информация по отношение на добрите практики на други национални патентни ведомства на държавите в Европа. Всичко това създава неясноти относно нуждите на бизнеса, с оглед планиране на тяхното бъдещо подобряване и предоставяне на адекватни услуги, отговарящи на съвременните нужди на клиентите. В тази връзка е необходимо изготвяне на анализи и проучвания, които да подпомагат в максимална степен представителите на бизнеса при заявяването, регистрирането и поддържането на права върху индустриална собственост. Дейността включва няколко поддейности:
Дейност 7.1. Анализ относно добрите практики в други патентни ведомства в Европа.
Основната целева група на тази дейност са както Патентно ведомство като институция, така и гражданите и бизнеса, които използват услугите на ведомството. Резултатите от този анализ ще допринесат за прилагането във ведомството на доказали се добри практики и натрупан опит, подобряване на неговата работа и взаимодействие с клиентите, а от там и по-добро административно обслужване.
Дейност 7.2. Проучвания за степен на удовлетвореност на клиентите по различни показатели.
Основната целева група на тази дейност са основно гражданите и бизнеса, с акцент върху малките и средни предприятия. Резултатите от този анализ ще допринесат за идентифициране на слабите места в работата на ведомството и комуникацията му с потребителите и предприемане на съответни мерки за подобряване.
Дейност 7.3. Преглед и анализ на европейското законодателство и правоприлагане.
Основната целева група на тази дейност е Патентно ведомство. Резултатите от този анализ ще допринесат за идентифицирането на добри практики нормативната уредба въз основа, на които могат да се предприемат инициативи за подобряването и хармонизирането й с Европейското и международното законодателство. Това ще доведе до преки ползи и за потребителите на услугите, предоставяни от ведомството, изразяващи се в подобрено функциониране на системата за индустриална собственост като цяло.
Дейност 7.4. Проучване за отношението на потребителите към стоки и продукти, обозначени с търговски марки или географски означения
Основната целева група на тази дейност са основно гражданите и бизнеса, с акцент върху малките и средни предприятия. Резултатите от този анализ ще допринесат за извличане на стратегически насоки за развитието на системата на индустриална собственост и поставяне на приоритети върху популяризиране на отделни нейни аспекти и/или подобряване на определени дейности във ведомството. |
200 000.00
|
154 920.00
|
Дейности по информация и комуникация по проекта: Бенефициентът е длъжен „да направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че договорът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд.“ Затова ще бъдат предприети мерки в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Във всички обяви или публикации, свързани с договора, както и на планираните пресконференции, бенефициентът ще изпълнява задължението си да уточнява, че договорът е получил финансиране от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020.
В процеса на изпълнение ще бъдат спазвани задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, техническите характеристики, начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект, съобразно указанията, дадени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.
Тази дейност ще се провежда с цел популяризиране и представяне на резултатите от проекта до възможно най-широк кръг граждани, представители на бизнеса и държавни институции с цел от една страна разясняване и осигуряване на максимална полза от проекта за целевата група, а от друга страна - стимулиране на заявителския интереси и достигане до по-широк кръг потенциални клиенти на услугите на Патентно ведомство. Дейностите по информация и комуникация са специфично и задължително изискване на процедурата. Благодарение на тези дейности ефектът на проекта се подсилва, мултиплицира и се подпомага устойчивостта на постигнатите резултати. Ще се постигне висок обществен интерес към услугите, предоставяни от Патентно ведомство. |
88 000.00
|
57 960.00
|
Дейности по организация и управление на проекта. Изготвяне на одит по проекта.: Дейности, свързани с организация и управление обхващат цялостната система за добро управление на проекта, за гарантиране на пълната му реализация и постигане на заложените цели. За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип, отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи на проекта
За реализирането Дейност 9, следва да се включат следните поддейности:
Дейност 9.1. За административното управление на проекта ще бъде създаден екип от ведомството, наети по служебно и/или трудово правоотношение, с длъжностни характеристики и/или Заповед от органа по назначаване съгласно ПМС 189 и/или Трудов договор по реда на чл.110 от КТ. За постигане на оперативност при работата ще бъдат разработени персонални отговорности и конкретни задачи, които ще се спазват и изпълняват по време на целия проект. Екипът извършва оперативния мениджмънт и изпълнява следните задачи за постигането на тази цел: Организира и управлява дейностите по проекта; Подготвя необходимата документация за сключване на договори с изпълнители; Провежда месечни работни срещи; Изготвя справки и др. Изготвя цялата информация, относно изпълнението на договора, изисквана от УО и Сертифициращия орган и др.
Екипът на проекта ще осъществява координацията на проектните дейности и текущ контрол върху дейността на изпълнителите, включително качеството на изготвените анализи, документи, технически описания и разработки, верификация на направените разходи мониторинг на дейностите по проекта. Екипът на бенефициента ще изготвя регулярни финансови и технически отчети, съгласно изискванията на Оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност", попълване и подреждане на Досието на проекта, Екипът ще има за задача - архивиране на цялата налична документация и предаване за съхранение от ръководството на Бенефициента за срок определен в ДБФП.
Администрирането и изпълнението на проекта ще е съобразено със „Закон за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове” .
Дейност 9.2. Предвижда се извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одиторски доклад. Дейността ще гарантира прозрачност и правилно изразходване на средствата по проекта. |
880 000.00
|
859 237.03
|
Подготовка на процедури и разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, осигуряване на техническа помощ при изготвяне на технически спецификации.: В тази дейност се включват и консултантски услуги за разработване на документация за предвидените по проекта/ите обществени поръчки и осигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническите спецификации. В рамките на тази дейност ще бъдат разработени документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на проектните дейности и техническите спецификации към тях. Ще бъдат проведени процедури при спазване изискванията на Закона за обществените поръчки и Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки. Контролът по изпълнението и следенето за законосъобразно изпълнение на процедурите и сключването на договорите е предвидено да се осъществява от Патентно ведомство.
ПВ няма достатъчно наличен капацитет да разработи необходимите документации за участие и технически спецификации по обществените поръчки. Качествената подготовка на документацията е гаранция за прозрачност и спазване на хоризонталните политики на ЕС при възлагане изпълнението на дейностите по проекта. Поради това дейност 10.не само допринася, но е и основна предпоставка за постигането на целите на настоящата процедура и на всички специфични цели на проекта.
Предвижда се осъществяването на следните поддейности:
10.1 Осигуряване на правни консултации за изработване на документация на обществените поръчки.
10.2 Oсигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническа спецификация на разви-тие на информационната среда на ПВ
10.3 Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническа спецификация на разви-тие на уебсайт на ПВ
10.4 Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на проект за обвяване на сграден фонд на ПВ
10. 5. Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на характеристики на превозни средс-тва за нуждите на ПВ.
Изборът на изпълнители за реализиране на дейността ще бъде извършена в съответствие с действащото национално законодателство. Ще се спазват разпоредбите на ЗОП и ППЗОП.
|
171 000.00
|
170 536.80
|