Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

To fulfill the objectives under Art. 31, par 1, p 2 of the WMA, the Municipalities of Saedinenie and Stamboliyski envisage in partnership the construction of a composting plant for green/garden and wood waste, located in the Shoykova Mogila area, Nedelevo, Saedinenie municipality, in which process the green waste generated by the population and public parks on the territory of the two municipalities in order to produce a high-quality "compost" product. The installation is designed with a capacity of 6170 tons per year. For the operation of the installation is envisaged the construction of an accompanying infrastructure: an external water supply connection with a length of 815 m and an external electricity connection with a length of 561,3 m, a three-slope junction with a delay gate, with a width of 3 m, 55m. and a transition of 30 meters, after which an inlet / outlet with 12 m turning radii is formed. It is envisaged the construction of an open composting installation in covered lines with chutes and forced aeration. Within the project proposal, mobile equipment will be purchased according to the attached list (described by type and number), including 2 items. specialized truck for the separate collection of green waste - 8 cubic meters. Green waste will be collected separately at the source of its formation. The collection of green waste from households will be done separately, on schedule, with containers for separate collection of green / garden and wood waste, and green waste from public areas will be accumulated at one end of the treated area from where is collected and transported. The project proposal envisages the purchase of 292 items. separate household waste collection container with a volume of 1.1 cubic meters, mobile machine for shredding wood waste and homogenization 1, wheel loader 1 and a composting machine for composting 1.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Организация и управление: За ефективното изпълнение на проектa ЕУП следва да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект: координация и мениджмънт на проектните дейности; изготвяне на план за мониторинг; техническа и финансова отчетност по проекта; подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжни процедури, съгласно приложимото законодателствосъвместно със служители на Водещата община; Управление, комуникация и организация между заинтересованите страни в проекта - екипа за управление, бенефициент/възложител, административни структури на бенефициента, изпълнители и др.;прозрачно изпълнение; организация на отчитането на проектните дейности. ЕУП ще бъде сформиран, както следва: 1) От експерти - служители на общините Съединение и Стамболийски, притежаващи знания и умения, които да гарантират изпълнението на предвидения за реализация обем от дейности в срок, в т.ч.: Ръководител на проекта (РП); Счетоводител на проекта; Административен сътрудник и лице, отговарящо за документооборота и архива; Координатор на проекта; Експерт мониторинг. 2) От външни експерти - външна експертна помощ, възложена по реда на ЗОП. С цел качествено изпълнение на поставените задачи експертният екип от консултанти следва да осигури професионална подкрепа за управлението и изпълнението на проекта, в т.ч. експертна юридическа помощ, осигуряване на експертна помощ при верификация на разходите и подаване на искания за плащане към УО на ОПОС. Външната експертна подкрепа включва експерт юрист и експерт финансист. Членовете на екипа, служители на общината, ще отчитат извършената работа ежемесечно чрез доклади пред Ръководителя, който приема и одобрява работата им, а той от своя страна ще докладва своята работа пред кметовете на двете общини ежемесечно. Кметът на водещата общината ще приема и одобрява работата му. Ръководителят приема работата на външни изпълнители, одобрявайки представяни отчетни документи за дейностите, приложими към всяко искане за плащане. Плащане се извършва въз основа на контролен лист за извършена проверка относно основанието за плащането, включително изискуемостта му, както и качеството и обема на извървената работа и необходимата отчетна документация Експертите, включени в ЕУП ще следят за изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация, докладване и контрол: - Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект; - Процедури за мониторинг (проверки на място) и докладване; - Процедура за осигуряване на информация и комуникация; - Процедури за съхранение на документи. 203 232.44 200 027.31
Дейност 2 Инженеринг -проектиране, СМР, доставка на оборудване и осъществяване на авторски надзор : 1. Изготвяне на Работен проект, съгласно ПИП, при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Проектът ще бъде съобразен с избраната технология, както следва: - контролно- пропусквателна зона (приемна зона), която включва изграждане на: ограда за ограничаване достъпа до обекта, бариера, кантар и площадка за измиване на гумите; зона за съхранение на входящия материал - площадка, на която да се съхранява постъпилият зелен отпадък; зона за дробене и хомогенизиране, на която ще се раздробява зеленият отпадък или остатъкът - едрите частици не разградили се при процеса на компостиране; зона за компостиране (оформяне на купове компост) - след дробенето и хомогенизирането, следва оформянето на куповете за основния интензивния процес на компостиране; зона за пресява на продукта след интензивната фаза; зона за доузряване; зона за съхранение на готовия продукт "компост" - закрит навес; зона за съхранение на машините и оборудването; административна сграда - битовка. Проектът обхваща и изграждането на съпътстваща инфраструктура, външна ВиК връзка с дължина 815 м. За достъп до имота от републиканския път е разработено триклонно кръстовище със забавителен шлюз, с ширина 3м., дължина 55м. и преход 30м., след който е оформен вход /изход с радиуси на завиване 12м. Изграждането на външна Ел. връзка от довеждащата инфраструктура е част от настоящата дейност, но ще се изпълнява от "Електроразпределение Юг" ЕАД по изготвен индивидуален проект, а не от избрания изпълнител на инженеринга. Разходът за изпълнението й е включен към раздел V. Разходи за такси, бюджетен ред 18.1. Разходи за такси (към дейност 2) Такса присъединяване към "Електроразпределение Юг" ЕАД. Проектирането е с продължителност от два календарни месеца, като стартира през пети проектен месец. Проектът се съгласува със съответните институции и след което се издава разрешение за строеж, което се предвижда да е в рамките на 3 календарни месеца. 2. СМР с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен и/или биоразградим отпадък, съгл. одобрените Работните проекти. В разработения проект на Работна фаза ще бъдaт описани и oстойностени в КСС всички СМР,които трябва да се изпълнят. Изпълнителят на строителството е отговорен за воденето на цялата строителна документация, изпитването в лаборатории на вложените материали и качественото изпълнение на проекта. 3.Осъществявана на авторски надзор - Авторския надзор ще стартира с откриването на строителната площадка до въвеждането на инсталацията в експлоатация. Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително-монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авторският надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост-изменение на първоначално изготвения работен проект. Дейности по т. 2 и 3 ще стартират след приключване на: - съгласъвателните процедури на проектите по всички инстанции; - издадено и влязло в сила разрешение за строеж; - избран изпълнител на дейността Стр. надзор; - изготвен Доклад за съответствието на проектите. 4.Доставка и монтаж на машини оборудване и техника необходимо за пускане в експлоатация на инсталацията (стационарно), съгласно разписаната технология в ПИП и изготвените в резултат на т. 1 от тази дейност Работни проекти. 4 372 566.23 4 582 337.69
Дейност 3 Закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника и машини: В рамките на дейността ще бъде осигурена доставката на необходимите мобилни техника и машини за компостиращата инсталация, както следва: - Закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника и машини, необходими за разделното събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци - Специализиран автомобил за събиране на зелени отпадъци и обучение на персонала -2 броя по 8 куб.м полезен товар. Специализираните автомобили ще бъдат използвани единствено за обслужване на компостиращата инсталация и ще се използват само за разделно събиране на зелените отпадъци, генерирани на територията на общините Съединение и Стамболийски - Закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника и машини, необходими за площадката на компостиращата инсталация: 1. Мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране - 1 бр. 2. Челен товарач - 1 бр. 3. Ситова машина - 1 бр. 4. Компактна преносима лаборатория за изпитване качеството на компоста - 1 бр 5. Контейнери за разделно събиране на зелените отпадъци - 1,1 кум .м -292 бр 6. Автоматичната пароструйка за измиване на специализираните камиони с представка за препарат за безконтактно измиване- 1 бр. Доставката на мобилната техника се предвижда да бъде съгласувана с графика на СМР дейностите и ще бъдат доставени в завършващия етап на СМР. 871 791.12 671 151.12
Дейност 4 Строителен надзор и оценка на съответствието: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности: 1. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектите и въвеждането им в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Възложителя. Обхватът на дейностите по изработване на доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на ПУП; • Изискванията по чл. 169 на ЗУТ • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект; • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 3. Изготвяне съвместно със строителя на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 98 880.00 98 880.00
Дейност 5 Предварителни дейности, необходими за изготвяне на проектното предложение и кандидатстване: В тази дейност се включва изпълнението на следните поддейности: * Проучване на нагласите на населението и други заинтересовани лица към разделното събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци; към употребата на компост от отпадъци и за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими отпадъци, в общините Съединение и Стамболийски, които ще бъдат обслужвани от изградената инсталация за компостиране; *Схема за контрол на качеството на компоста, неразделна част, от която е информацията за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация; *План за използване на получения краен продукт – компост ; *План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания; *Прогноза за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) на територията на общините Съединение и Стамболийски; *Прединвестиционно проучване за инсталацията за компостиране; *Анализ разходи-ползи (АРП), съгласно разпоредбите на чл. 61, параграф 7 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и изискванията на УО на ОПОС 2014-2020 г. *Изработване на ПУП-ПП за водопровод, ел. трасе и пътна връзка. *Изготвяне на технически проект за Пътна връзка към обект: „Компостираща инсталация за разделно събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци в имот № 511305.24.22, местност „Шойкова могила“, землища на с. Неделево, на път III-606-Кръстевич-Красново-Строево при км. 72+035-дясно, общ. Съединение“ . 117 840.00 117 240.00
Дейност 6 Осъществяване на дейности по информация, комуникация и визуализация : Дейностите по информация, комуникация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията, съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г.", АДБФП , Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г», Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 1. Изработка на печатни материали (брошури, дипляни)-500 броя.Брошурите представят проекта, дейностите и сроковете, размерът на финансирането, финансовите източници 2. Поставяне на билборд - 1 брой , в съответствие с изискванията за публичност и информация. Проектът и местоположението на билборда следва да се съгласува предварително с Възложителя и да се одобри по надлежния ред. Билбордът се поставя на подходящо място на или в близост до строителната площадка. Монтажът трябва да бъде извършен преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране на изпълнението на дейностите по проекта. Бенефициентът следва да информира УО за дизайна и мястото на поставянето му. Билбордът се отстраняват не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта и се заменят с постоянни обяснителни табели. 3. Постоянни обяснителни табели - 1 брой. 4. Информационни стикери - 4 броя, за брандиране на закупените по проекта камиони за разделно събиране на зеления отпадък (по един от двете страни на машината) 5. Информационни стикери -292 бр. за брандиране на закупените по проекта контейнери за разделно събиране на зелените отпадъци 6. Информационни стикери 8 бр. за брандиране на бариера, кантар, компютър, контролно табло,челен товарач, пресевна машина за компост, преносима лаборатория за изпитване качеството на компоста, автоматичната пароструйка 7. Организиране на публични събития - 2 конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и на приключването му. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка. Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите: - Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване; - Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страниците на общините - Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите - Предварителната информация за публичното събитие се изпраща на УО и на най-близкия офис от мрежата информационни центрове. - След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение, в което резюмирано се представя информацията за проекта. Текстът се публикува и на интернет- страницата на общините. УО се уведомява за датата на провеждането на събитието. 8. Официални церемонии – „първа копка“ предвижда: Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините. УО се уведомява за датата и мястото на провеждане на събитието. 9. Официална церемония – „откриване на обекта” Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините Подготовка на терена за събитието, вкл. обезпечаване на подходяща ритуална церемония; 10. Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия - 4 броя 11. Разработване на интернет банер - 1 брой 12. Флаш памет (USB) 32 GB - 100 броя 17. Тефтери - 100 броя 18. Химикалки - 100 броя 12 087.60 12 087.60
Дейност 7 Изграждане на външна ел. връзка : СМР с обхват всички дейности свързани с изграждане на довеждаща инфраструктура за експлоатация на съоръжението, а именно външно ел. захранване с дължина 561,3, съгл. одобрения работен проект и издаденото Разрешение за строеж №78/21.20.2022 г. В разработения проект на Работна фаза са описани и oстойностени в КСС всички СМР, които трябва да се изпълнят. Изпълнителят на строителството е отговорен за воденето на цялата строителна документация, изпитването в лаборатории на вложените материали и качественото изпълнението на проекта. 56 400.60 56 400.60
Дейност 8 Строителен надзор и оценка на съответствието на външно ел. захранване: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности: 1. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектите и въвеждането им в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Възложителя. Обхватът на дейностите по изработване на доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на ПУП; • Изискванията по чл. 169 на ЗУТ • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект; • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 3. Изготвяне съвместно със строителя на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 3 600.00 3 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).