Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

According ODA in 2020 Tsarevo municipality must be economically stable and environmentally friendly tourist center of economic growth, preserved natural and cultural resources and efficient use of resources for employment and higher living standards.
Preservation and development of human capital, limiting demographic crisis, reducing unemployment and poverty, improving living standards by promoting education and social inclusion. To achieve this and among the main economic activities and infrastructure projects is also necessary adequate development of social welfare.
Permanent residents in the municipality /OCSP according to 15.05.2015/ are 9524 people. Over 50% of them are with disabilities, registered in SAD Tsarevo - 325 persons. Unemployment is 10.72% according to official data of the Bureau of Labor, but in practice this percentage is much higher. Continuous deepening financial and economic crisis significantly make worse the living conditions. Most affected by it are elderly, the sick and the poor.
Guided by the above, complying with European, national and local priorities for development of social services and opportunities OPHRD - procedure "Independent Living", we developed the idea of creating a "Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home environment. "
Its main objective will be to improve the quality of life of the most vulnerable social groups in the municipality of Tsarevo. It will be realized through the expansion of social activities, reducing the conditions for social inclusion and addressing the individual needs of users of social services.
For this purpose a team of specialists /psychologist, therapist, nurses/ personal assistants and home helpers will be trained and hired. Hiring them will greatly ease the lives, health and social problems of people in need, on the one hand and will create employment on the other.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Назначаване на 30 лични асистента : Ще се създаде нов "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда". В него ще се организира изпълнението на различни социални дейности . Целта е да се интегрират в едно съществуващите вече, да се разширят и да се включат нови социални дейности. Основната дейност ще бъде назначаването на лични асистенти за нуждаещите се. Ще се включат потребители и лични асистенти, които кандидатстваха, но останаха извън обхвата на проект "Нови алтернативи", както и нови такива. Основната цел на дейността е да подобри качеството на живот на хората с увреждания. Да им създаде по-добър бит, социални контакти и подходяща среда. Другата цел е създаване на заетост за безработни лица, Предвижда се: 1.Изработване на правила за работа като част от Правилника за организацията и дейността на Центъра 2.Оценка на индивидуалните потребности на кандидатите за потребители на услугата и на личните асистенти 3.Обучение на личните асистенти 4.Назначаване на личните асистенти 5.Контрол по изпълнението 6.Отчитане на резултатите След подробно проучване от наша страна и на база на опита ни по подобни проекти, предвиждаме да бъдат назначени 30 лични асистенти, при значително по облекчени условия, отколкото по досегашните проекти. С това ще дадем възможност да се включат повече потребители. Тази целева група има необходимост от ежедневни грижи - това са възрастни или деца инвалиди и имат нужда от човек до себе си, дори за най- обикновените дейности, като придвижване, лична хигиена, готвене, чистене, пране, пазаруване, прием на лекарства, връзка с околния свят, институциите и т.н. 179 820.00 147 637.46
Назначаване на 33 лични асистента : В "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" е да се включат допълнително потребителите и личните асистенти от проект "Нови алтернативи", който ще приключи на 31.03.2016 година. . Основната цел на дейността е да подобри качеството на живот на хората с увреждания. Да им създаде по-добър бит, социални контакти и подходяща среда. Другата цел е създаване на заетост за безработни лица, Предвижда се: 1.Изработване на правила за работа като част от Правилника за организацията и дейността на Центъра 2.Оценка на индивидуалните потребности на кандидатите за потребители на услугата и на личните асистенти 3.Обучение на личните асистенти 4.Назначаване на личните асистенти 5.Контрол по изпълнението 6.Отчитане на резултатите След приключване на проекта "Нови алтернативи", всички потребители и лични асистенти ще имат възможност за ново включване. Ще бъдат актуализирани потребностите им от Комисия на Центъра, включваща необходимите специалисти, с участието на експерти от ДСП,/по подобие на Нови Алтернативи/. По същия начин ще се изгради и "банка кадри" с лични асистенти.Всеки личен асистент ще се грижи по възможност за един потребител по правила, създадени предварително от Центъра и след сключване на трудов договор. Взаимоотношенията ще се регламентират с Вътрешни правила за работа и останалите нормативни документи, касаещи дейността. Отделно в Центъра за социални услуги, предвиждаме да бъдат наети - медицински специалист, рехабилитатор и психолог, които след експертна оценка от личен лекар или специалист, ще оказват допълнителна медицинска помощ на потребителите. 132 000.00 165 983.65
Назначаване на 10 домашни помощници: В Община Царево от 31 години съществува услугата Домашен социален патронаж. Тя включва доставяне на топла храна/ за 220 лица на територията на общината/ и помощ в дома/ за 10 лица на територията на град Царево/. Предвиждаме да разширим и доразвием тази дейност чрез новия Център за социални услуги, като увеличим значително броя на обслужваните лица от 10 на 50 лица с невъзможност или със затруднения в организацията на бита. Ще увеличим и броя на домашните помощници на 10. В момента на щат към Дейност "Домашен социален патронаж" е само един санитар. Ще разширим и обхвата на дейността, чрез назначаването на домашни помощници в съставните селища на общината - напр. в гр.Ахтопол, с. Лозенец, с. Бродилово, с.Българи, с.Кости и т.н, там където е необходимо обслужване и безработицата е голяма. Домашните помощници ще се грижат да организират по подходящ начин бита и да облекчат ежедневието на нуждаещите се лица. Голяма част от пенсионерите и най- възрастните хора в цялата община са самотно живеещи и нямат възможност да се грижат за себе си , за домакинството, за къщата си, за двора за градината си. Назначаването на домашен помощник ще им помогне да повишат качеството на живота си и да имат повече социални контакти. Ще се избират според желанието на потребителите. 93 420.00 101 604.43
Предоставяне на интегрирани социални услуги в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда": Целта на тази дейност да диференцира конкретните потребности на целевата група - 275 лица с увреждания и над 65 години от медицинско обслужване, рехабилитация и психологическа подкрепа.Групата включва и деца - например с ДЦП, неврологични и други с много тежки заболявания Повечето лица от тази група са самотно-живеещи, възрастни и болни хора, които се нуждаят от специални грижи. Досегашният ни опит показва, че те имат най-голяма нужда от медицинска сестра, рехабилитатор и психолог. Оценката на индивидуалните потребности, ще бъде направена от екипа на Центъра с помощта на специалисти от Дирекция "Социално подпомагане", експерти от Община Царево и главно в постоянна връзка с личните лекари на лицата със специфични социални потребности. Като част от тази дейност предвиждаме да включим и задължителните такива, а именно " Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране и супервизия на персонала" и "Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите". Тези дейности ще се извършват от наетите в Центъра специалисти - експерт по социални дейност, психолог и в рамките на вече предвидения бюджет. В първия месец ще бъде подготвено и пригодено помещението за нормалното функциониране на Центъра. През това време, паралелно ще се подготвят нормативните документи - правилник за дейността на Центъра, методики за отделните дейности, длъжностни характеристики, подбор на персонал, психологическа подкрепа и консултиране и супервизия на персонала, мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите 36 003.00 32 022.53
Текущ ремонт на помещението, в което ще се извършват услуги: За създаването на новия Център за предоставяне на интегрирани социални услуги, предвиждаме да се ремонтира едно помещение, общинска собственост, находящо се на партер и изключително подходящо и достъпно за хора с увреждания. Ще се избегне и плащането на наем. 11 747.00 7 933.39
Режийни разноски на Центъра: Ел.енергия, вода, телефон 2 700.00 510.84
Осигуряване на материали и консумативи: Канцеларски материали, хартия тонери и санитарни материали 500.00 604.42
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Обучение на персонала за предоставяне на услугите - личен асистент и домашен помощник. То ще бъде извършено от специалисти и експерти по социални дейности, по възможност членове на екипа на Центъра. 600.00 1 133.04
Осигуряване на публичност: Да се доведат до знанието на всички граждани на общината, възможностите, които проекта предлага, начините за кандидатстване, правилата за работа и прием, необходими документи и т.н. 1 000.00 391.80
Организация и управление на проекта: Предвиждаме екип от - ръководител, счетоводител и координатор по проекта 42 117.00 27 582.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).