Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 272 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal aims to popularize and increase the consumption of fish and fish products in the country. In this regard, it is planned to implement a communication campaign at the national level, which will include a diverse set of communication activities. Basic among them are:
● Organization and holding of the 3rd public events (exhibitions) on the territory of the country;
● Implementation of a thematic advertising campaign in the public space - electronic media (televisions and radios), social networks (Facebook and YouTube) and online media;
● Production and distribution of printed and advertising materials;
● Tracking (monitoring) media coverage of public events, summarizing and analyzing the results.
Through the activities implemented within the campaign, it will also contribute to the promotion of fish and aquaculture products obtained through environmentally friendly methods.The implementation of the project proposal will directly contribute to the achievement of the specific objectives of the Union intended to contribute to the achievement of the specific objectives of the EMFF priority set out in Article 3(2) of Regulation (EU) No 2021/1139, namely:promoting sustainable aquaculture activities and the processing and marketing of fisheries and aquaculture products, thereby contributing to food security in the Union.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организиране и провеждане на 3-ри публични мероприятия (изложения) на територията на страната- Варна, Бургас и София: В рамките на проекта се предвижда да се организират и проведат 3 (три) рибни изложения на територията на следните областни градове в страната: Варна, Бургас и София (заключително събитие по проекта). С осъществяването на събития ще бъдат обхванати едни от най-големи градове у нас, с население от близо 2 000 000 души. Това е предпоставка за значително присъствие на събитията, както и за достигане на посланията от кампанията до многобройна аудитория. Предвижда се събитията да бъдат еднодневни с минимален брой изложители-10 бр. Помещенията за изложенията ще бъдат разделени на 2:  ИЗЛОЖБЕНА ЗОНА, в която ще бъдат разположени шатри за участниците-изложители, като: производители, преработватели, доставчици на продукти от риба, риболов и аквакултури, Местни инициативни рибарски групи, научни институти, неправителствени и браншови организации, специализирани рибни кулинарни обекти, вкл. ресторанти и други, които ще имат възможност да осъществяват продажба на продуктите си, в съответствие с нормативните разпоредби у нас.; Изпълнението на дейността във Варна и Бургас ще бъде основно на регионален принцип, като по-възможност в събитията се предвижда да вземат участие местни производители, което е в съответствие със Стратегията на ЕС от „Масата до трапезата“. По отношение на София, предвид мащаба и възможностите, които се предоставят от страна на потенциалния пазар, участието и представянето би имало положителен ефект за изложителите. Не се предвижда поемането на транспортни разход.  РЕСТОРАНТСКА ЧАСТ, в която гостите на изложението ще имат възможност да консумират приготвените на място ястия от риба, рибни продукти и аквакултури. Рибата, която ще се приготвя на място в ресторанта, следва да бъде закупена от изложителите на мероприятията, както и да се предлага на цени с нулева печалба. Съпътстващи минимални организационни дейности по провеждане на всяко едно изложенията са следните: почистване, охранителна дейност, санитарно-хигиенни условия, достъп до изложбена зона. Съпътваща програма за всяко едно изложение са следните: 1) осигуряване на водещ, 2) осигуряване на озвучителна техника, както и постоянното присъствие на диджей, 3) организиране на занаятчийски кът за демонстрация на традиционни рибарски занаяти като например: плетене на мрежа, как се прави морски възел, поправка на въдица или други. Предвиждат се и тематични занимания (забавления) като например: 1) ателие за изработка на лодка от хартия, 2) рисуване на морски животни с пясък, 3) рисуване на тематични керамични фигурки, 4) викторини, 5 )рисуване върху лица и др.; 6) организиране на тематична кинопрожекция на филма „Голямото черно“; 7) Изработка на тематичен фотокът; 8) Изграждане на временна арт инсталация, изработена с тематични материали – рибарски мрежи и/или морски отпадъци; 9) Създаване и реализиране на тематичен 3D мапинг по ПМДРА. За събитията във Варна и Бургас се предвижда да се организират и проведат „Дни на отворените врати“ на борда на рибарски кораби. Те ще имат за цел да предоставят възможност на гостите на изложенията да разгледат морските съдове, да се запознаят отблизо с дейността на рибарите, да поговорят с капитаните и екипажите им, да научат повече за риболова и рибите в Черно море и така нататък. На територията на изложението при възможност може да бъде разположена и тематична изложба представяща рибарството и живота на рибарите. В рамките на изпълнение на проектното предложение още при неговото стартиране се предвижда да започне провеждане на 2 (два) тематични конкурса – „Моето рибно стопанство“ и за най-добра фотография. Конкурсът за фотография ще се реализират онлайн в социалната мрежа - Facebook, страницата на Програмата (ПМДРА). Той може да бъде с продължителност до 2 месеца, като целта е част от снимките да бъдат използвани и за изложбите, които ще съпътстват изложенията. Конкурсът за фотография може да бъде разделен на две категории – за лица под и над 18 години. 336 835.00 0.00
Осъществяване на тематична рекламна кампания в публичното пространство – електронни медии (телевизии и радиа), социалните мрежи (Facebook и YouTube) и в онлайн медиите: Дейността е разделена на три поддейности: 1. Осъществяване на реклама в социалните медии (FACEBOOK И YOUTUBE) 1.1.Относно публикациите във Facebook се предвиждат да бъдат реализирани следните продукти: изработка на видеа представящи сектора и рибните продукти (максимална дължина до 3 мин); изображения; Stories; Карусел; Изработване на текстово съдържание (публикации) за поддържане интереса на обществеността по темата, както и за популяризиране на различните активностите по проекта 1.2. Относно YOUTUBE се предвиждат да бъдат реализирани следните продукти за целите на проекта: изработка на видео клип за анонсиране на 3-те събития - изложения; изработка на видеа представящи сектора и рибните продукти; изработка на видеа насочени към избора за консумация на риба и рибни продукти; In-Stream реклами (пропускани реклами); In-Stream реклами ( непропускани реклами) 2. Онлайн медии В рамките на кампанията се предвижда да бъде изработен минимум 1 банер. Той следва да бъде атрактивен, креативен и да съдържа запомнящо се послание, което може да реферира към логото и слогана на кампанията. Интернет-банера е нужно да бъде съобразен с тематика на настоящото предложение, както и задължително да съдържа хиперлинк, които да води до страниците, на които е поместено повече информация за проекта и темата ). Кампанията следва да обхване минимум 10 интернет медии. 3. Електронни медии (радиа и телевизии) 3.1.Друг изключително ефективен канал за достигане на посланията за даден продукт или услуга до аудиторията в страната са електронните медии и тяхното програмно съдържание. Двете медии са с наложени традиции в областта на рекламата, като двата канала, имат своето изключително предпочитание и покрие сред масовата аудитория. 3.2.Следващ изключително силен канал за достигане до посланията за даден продукт или услуга в страна – са радиоверигите и тяхното програмно съдържание. Радиото е отдавна утвърден и доста слушан медиен канал в България, с широко разпространение сред всички възрастови групи.В рамките на проекта се предвижда да се обхвата двете най-големи радиовериги у нас, тези на МЕТРОРАДИО и на РАДИОКОМПАНИЯ „СИ.ДЖЕЙ“ (btv). 3.3.Предвижда се и излъчването на рекламни формати да се концентрира в по-бюджетни и специализирани телевизии, а именно: 24 kitchen, National geographic и Soulamp;Peper. В същите можа да се реализира излъчването както на рекламния видео клип, който ще бъде изработен за целите на проекта, така и алтернативни форми на реклама, като рубрики и/или кратки информационни предавания (между 2 и 5 минути), в които да се комуникира едно от посланията на кампанията, а именно ползите от консумацията на риба и рибни продукти, начини на приготвяне на риба и така нататък. 514 848.24 0.00
Изработване и разпространение на печатни и рекламни материали: Рекламните материали са друг важен елемент, който придава завършен вид на дадена комуникационна стратегия. В този случай, включването им по проекта ще допринесе за допълване и подобряване на визуалната му идентичност, както и за неговата по-добра разпознаваемост сред обществеността.Сред основните предимства на рекламните материали са: 1) Продължителна употреба и дълготрайност, което дава възможност за многократна употреба на даден продукт; 2) Личен (персонален характер): предоставянето на даден участник на рекламен материал по проекта, прави връзката с него по лична и емоционална; 3) Доверие, тъй като посредством избора на рекламните материали може да се направи преценка за авторитета на дадена институция. Изключително значение има качеството на материалите, които ще бъдат разпространявани. Висококачествените материали, както и печат върху тях, правят изключително добро впечатление на аудиторията. Освен това вероятността за многократната употреба на рекламния материал нараства, съответно и възможността за достигане на посланието/ визията на проекта до повече хора и не еднократно. Използването им ще има положителен допълващ елемент към проекта, тъй като това демонстрира ангажираността и вниманието, което е отделено при планирането на публичните събития, подсилва жеста към участниците или присъстващите лица на съответните мероприятия, допринася за личния контакт при разпространението и така нататък. В тази връзка, в настоящата концепция се залага на 15 вида рекламни материали, посочени в приложената по-долу стратегия. Във връзка с обезпечаване изпълнението на услугата, от страна на изпълнителя, се очаква да бъде обезпечена и дейността по изготвяне на дизайн на рекламните материали. 88 601.76 0.00
Проследяване (мониторинг) на медийно отразяване на публичните мероприятия, обобщаване и анализиране на резултатите: Проследяването (мониторингът) на отразяване на кампанията и събитията от него в публичното пространство, и по-конкретно в средствата за масова информация, са от важно значение, за да се определи неговата популяризация, както и до каква степен посланията по проекта са достигнали до широката аудитория. Освен това, то осигурява и реални данни, и обратна връзка, необходими за оценка на ефективността на кампанията. Основните мотиви за необходимостта от мониторинг на информационния поток са следните:  Оценка на ефективността Проследяване на обхвата посредством, което се измерва до колко посланията от кампанията са достигнали до широката общественост и какъв е обществения отзвук от това.  Оценка на информационния поток С помощта на мониторинга ще се направи оценка дали основни послания на кампанията са правилно разбрани и възприети от аудиторията.  Анализ на въздействието Данните от мониторинга са ценен инструмент, които предоставя възможност за проследяване на промени в поведението, нагласите или степента на осведоменост на целевата аудитория. Тази оценка позволява да се определи дали кампанията изпълнява своите цели и къде са необходими подобрения.  Конкретни действия Мониторингът дава възможност за идентифициране на проблеми или неефективни елементи в кампанията, както и възможност за корекции/промяна на посланията, с цел достигане на посланията й до заинтересованите лица.  Прозрачност и отчетност Данните, събрани чрез мониторинга по проекта ще се използват и за отчетни цели по отношение отразяването на кампанията, респективно предложението. В заключение, мониторингът на информационния поток е ключов инструмент, който не само подпомага обективната оценка на успеха на кампанията, но също така предоставя стратегически насоки за подобряване на ефективността на текущите и бъдещите инициативи. Чрез него се гарантира прозрачност, отчетност и възможност за адаптация в динамична среда. 56 114.05 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).