Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Implementing this project, Montana Municipality will continue the functioning of the District Information Point-Montana effectively, as part of the already existing network of 27 DIPs. In this way the commitment of Bulgaria, as a member of the EU will be realized, to ensure the provision of timely and reliable information about the opportunities of individual procedures, measures and schemes; to raise awareness and to promote European funds, programs financed by the ESIF, as well as the implemented projects and best practices. This will happen through the provision of expert information in the office, by phone or e-mail, during the organized public events some of which in cooperation with the Managing authorities. Thus the general objectives of the National Communication Strategy for the period 2014 - 2020, related to the promotion of EU and Partnership Agreement, informing about the possibilities of the programs financed by the ESIF and others will be met. DIP-Montana will continue the already established cooperation at local level with administrations, labour offices, educational institutions, media, government bodies and other networks. The functioning of the DIP will meet the identified needs of the potential applicants and beneficiaries at local level by precise and clear information on current opportunities under the OP. The implementation of the project will be achieved through four interrelated activities - ongoing maintenance of the office of the DIP; maintenance of the office of the DIP; functioning of the DIP, publicity and visualization of the project. As a result of the implementation of these activities, public events in all municipalities in the region will be organized, where expert answers will be provided, local successful projects will be promoted, printed information and promotional materials will be worked out to raise the awareness and commitment of the various target groups to the opportunities offered by the programs co-financed by the ESIF.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Текуща издръжка на офиса на ОИЦ : Дейността обхваща цялостната издръжка на офиса на ОИЦ-Монтана, намиращ се на ул. "Иван Аврамов" №10, бл. "Аврора" 3. Тя включва ежемесечните разходи за канцеларски материали (хартия, пликове за писма, химикалки, дискове, папки, джобове, телчета за телбод, кламери и др.) и консумативи (тонер касети), включени в т. 4 от бюджета; за ел. енергия, вода, СОТ, куриерски и пощенски услуги, почистване на офиса и осигуряване на необходимите хигиенни материали за това, телефон и интернет, уред за топла и студена вода за пиене и осигуряване на минерална вода за него, необходим за посетителите на офиса и за организирани групи в по-малък формат, заложени в т. 5 от бюджета. В тази дейност са и ежемесечните разходи за възнаграждения и за задължителни осигуровки за сметка на работодателя за трима служители на ОИЦ-Монтана, заложени в т. 1 от бюджета. Размерът на заплатите и броят на служителите са съобразени с посочените максимални изисквания за тези два показателя в насоките за кандидатстване по процедура „Осигуряване функционирането на националната мрежа от 27 областни информационни центрове“ по ОПДУ 2014 – 2020 год. Предвидени са и разходи, чиято необходимост може да възникне при конкретни обстоятелства, като поддръжка и ремонт на оборудването и обзавеждането в офиса на ОИЦ, заложени в т. 6 от бюджета; поддръжка и ремонт на закупения по ОП "Техническа помощ" 2007 - 2013 год. лек автомобил, включени в т. 7.1. от бюджета. В дейността е предвиден и еднократният разход за брандиране на офиса и колата на ОИЦ, необходим с цел спазване на изискванията в Концепцията за брандинг и визия на Мрежата от 28 информационни центъра за популяризиране на Европейските структурни и инвестиционни фондове, заложен в т. 9 от бюджета. С цел обезпечаване на ефективното изпълнение на основните дейности на ОИЦ-Монтана ще бъдат сключени договори с трима служители - управител, експерт "комуникация, информация и логистика" и експерт "информационно обслужване и услуги", които са и допустима целева група по проекта. С включените в тази дейност разходи ще бъдат посрещнати основните им нужди за успешното изпълнение на ежедневните им работни задачи, както и ще им бъдат осигурени всички необходими материали и консумативи за предоставяне на информация и провеждане на срещи с потенциални бенефициенти в офиса. Техните отговорности, задължения и изисквания за професионални умения и опит трябва да отговарят на заложените такива в Процедурния наръчник за работа на Мрежата от 28 информационни центъра за популяризиране на ЕСИФ в България. Включените в тази дейност разходи ще подпомогнат и безпроблемното реализиране на целите на проекта в областта на информирането и популяризирането на ЕСИФ и постигане на заложените цели за по-широка разпознаваемост на програмите, съфинансирани от ЕСИФ и на техния ефект на местно ниво. Планираните услуги и предвиденият ресурс за тях са на база идентифицирана необходимост от изпълнението на дейностите по проекта на ОИЦ от периода 2011-2015 год. по ОП "Техническа помощ" 2007 – 2013 год. 187 845.00 174 570.18
Поддръжка на офиса на ОИЦ: Тази дейност е свързана с поддържане на офиса на ОИЦ-Монтана в подходящо, обезпечено от техническа гледна точка, естетически издържано и отговарящо на изискванията, заложени в Концепцията за брандинг и визия на Мрежата от 28 информационни центъра и осигуряващо здравословни и безопасни условия както за екипа, така и за посетителите на Центъра. Изпълнението й включва разходи за текущ ремонт на ВиК инсталация, ремонт на таван, освежаване на офиса, заложени в т. 11.1. от бюджета, и разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане, включени в т. 12.1. от бюджета. Необходимостта от текущ ремонт на таван и ВиК произтича от корозирала ВиК тръба, която преминава в таванската част на офиса на ОИЦ и образува влага, нужна е подмяна и замяна на паната и металната конструкция на тавана с нова. С цел качествено изпълнение на основната дейност на ОИЦ в разхода за закупуване на офис оборудване е предвидено осигуряването на 3 бр. стационарни компютъра за тримата експерти в офиса на ОИЦ. В момента ОИЦ разполага с 3 бр. лаптопи, предоставени от ЦИКО, които се използват за текущата работа на екипа и при провеждането на информационни срещи, кампании, участия в събития на УО, обучения. Лаптопите осигуряват по-мобилно, гъвкаво и бързо техническо обезпечаване на работата на експертите по време на събитията. При ангажираност на двама служители със събития в общините се използват служебните лаптопи, а в офиса не остава налична техника и се нарушава вътрешната мрежа на ОИЦ за обмен на текуща (все още не архивирана) информация и документи. По-качествено, сигурно и ефективно е текущата документация да се съхранява на стационарни компютри, която да може да бъде разгледана и използвана по всяко време, а лаптопите да се използват при срещи в общините от областта. Като офис обзавеждане е предвидено закупуване на шкаф за съхранение на рекламни и информационни материали. Към настоящия момент ОИЦ разполага с брошури, флаери, справочна литература за периода 2007 - 2013 г. и за 2014 - 2020 г., с рекламни материали от ЦИКО, с банери, ролбанери, шатра с маса и столове, промо щанд, метални рекламни пана за външна изложба, колажи с добри практики, за които е нужно допълнително място, както и такова за предстоящи рекламни и информационни материали. Офисът на ОИЦ не разполага с отделен склад, а е едно общо пространство с кът за пресконференции и посетители и обособена територия, в която са разположени бюрата на управителя и двамата експерта. Реализирането на тази дейност засяга качественото изпълнение на служебните задължения на екипа на ОИЦ, целева група по проекта, има отношение и към кандидатите, бенефициентите и обществеността, също целева група по проекта, които ще получат достъпни услуги от ОИЦ. Дейността е насочена и към управляващите органи и междинните звена на програмите, съфинансирани от ЕСИФ, които могат да използват съвременната техническа обезпеченост на Центъра при събития на местно ниво с тяхно участие, съгласно процедура 9 от Процедурния наръчник за работа на Мрежата от 28 информационни центъра. 8 840.00 9 154.64
Функциониране на ОИЦ: С тази дейност се постига основната задача на ОИЦ-Монтана, свързана с предоставянето на експертни услуги, запознаващи с възможностите за финансиране и кандидатстване по програмите, съфинансирани от ЕСИФ. Потребители на тези услуги ще продължат да бъдат общински и местни администрации, фирми, НПО, училища, граждани, медии, широка общественост. Всички те са целева група по проекта и така ще бъде удовлетворена нуждата им от специфична информация. Експертните услуги се предоставят от трима служители - управител, експерт "комуникация, информация и логистика" и експерт "информационно обслужване и услуги", чиито отговорности и задължения са посочени в Процедурния наръчник на Мрежата. Те ще работят като обслужват потенциалните бенефициенти и заинтересовани лица на принципа на "едно гише" и предоставят информация на място в офиса, по телефона или електронната поща. На база на средния брой посетители на месец в офиса на ОИЦ-Монтана за периода 2012 - 2015 г. залагаме получени и предоставени 1000 отговора/консултации за 37 месеца. Служителите на ОИЦ организират и провеждат национални кампании на Мрежата, срещи за проактивна работа с медиите и публични събития, включително и такива в сътрудничество с управляващите органи. За 37 месеца ще се проведат 66 информационни срещи в общините, 33 публични събития в рамките на 3 национални кампании и 6 срещи за проактивна работа с медиите. В т. 14.1. от бюджета е посочен разход от 24 900 лв., предвиден за наем на зали, кетъринг, командировки за двама служители, гориво за служебната кола, заплащане на лектори. С цел обезпечаване на събитията с печатни информационни материали предвиждаме отпечатването на три вида брошури (тираж 1000 бр. за вид) и два вида флаери (тираж 1500 бр. за вид), включени в т. 8.1. от бюджета. Конкретното съдържание на брошурите и флаерите ще бъде уточнявано в зависимост от планираната тема и идентифицирана необходимост. С цел обезпечаване на инфосрещите с рекламни материали предвиждаме изработването на 1700 тефтера, 2000 папки и 2240 химикалки, заложени в т. 8.2. от бюджета. В т. 14.2. от бюджета е посочен разход от 34 300 лв., предвиден за наем на зали, кетъринг, командировки за двама служители, гориво за служебната кола, рекламни материали и логистика за 3-те национални кампании. Рекламните материали за общите инициативи индикативно включват чадъри, бизнес чанти, шапки, тениски, термочаши, USB памет, рекламни торбички, луксозен комплект от химикал и автоматичен молив в кожена кутия, ключодържатели, чанта – сгъваема, тип портмоне. В т. 14.3. от бюджета е посочен разход от 516 лв., предвиден за кетъринг за проактивна работа с медиите, самите срещи с медиите се провеждат в офиса на ОИЦ. В рамките на проекта е предвиден и допълнителен ресурс за още 60 командировки (командировъчно и гориво) в областта за 2-ма служители за срещи с потенциални бенефициенти, посещения на добри практики, участия в събития на партньори и др., който е включен в т. 3.1. от бюджета. Така общият брой планирани командировки в областта за 37 месеца става 240 за двама служители. За участия на екипа на ОИЦ в събития на управляващите органи, ЦКЗ, МОСВ и др. ОИЦ са заложени в т. 2.1. от бюджета 60 командировки извън областта за тримата служители за три години. Дейността е насочена към всички целеви групи по настоящата процедура, а именно: служителите на ОИЦ, които ще предоставят информация, ще участват в допълнителни срещи и обучения за повишаване на своите знания и компетентност; потенциалните кандидати, бенефициентите и широката общественост, които ще могат да получат от Центъра точна и навременна информация за програмите, съфинансирани от ЕСИФ и управляващите органи, които ще получат логистична подкрепа на място и ще са запознати с интереса на различни целеви групи към програмите. 89 026.00 63 754.10
Публичност и визуализация на проекта: Тази дейност предвижда няколко конкретни поддейности, свързани с публичността и визуализацията на проекта, които са съобразени със заложените изисквания и характеристики в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 година". За да се спазят тези изисквания ще бъдат изпълнение следните поддейности: Поддейност 1 - 4 бр. плакати. Изработване и поставяне в сградата на Община Монтана и в офиса на ОИЦ - Монтана на по 2 бр. плакати, които ще включват емблемата на ЕС и името на финансиращия фонд, логото за периода 2014 - 2020 год. с името на финансиращата оперативна програма. Плакатите са необходими, тъй като ще бъдат поставени на достъпни и видими места и ще дават основната информация за проекта - име на проекта, цел, стойност, период на реализиране, финансиращ фонд и програма, и по този начин гражданите ще бъдат информирани за значението, важността и обхвата на самия проект. Поддейност 2 - 3 бр. пресконференции. Организиране и провеждане от екипа за управление на проекта на три пресконференции с представители на регионалните и националните медии, служители на общината и представители на институциите на местно ниво. Предвиждаме в рамките на една пресконференция да участват до 20 души. Тези пресконференции са различни от проактивната работа с медиите, които ще организира и провежда екипът на ОИЦ, в рамките на дейност "Функциониране на ОИЦ" от настоящото проектно предложение. Поддейност 3 - 3 бр. платени публикации. Подготвени и публикувани 3 бр. платени публикации в медиите за отразяване на изпълнението на проекта, достигане до по-широк кръг граждани, популяризиране на целите на проекта, оперативната програма и финансиращия фонд. Поддейност 4 - 2 бр. банери. Дизайн и изработка на 2 бр. банери, които ще се използват от бенефициента и ОИЦ - Монтана при провеждането на публични събития с цел спазване на изискването за информиране на широката общественост за проекта, неговите дейности, цели, средства и финансиращи фонд и програма. Тези разходи са включени в т. 16.1. от бюджета на проекта. 3 080.00 3 055.82

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).