Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing support in a home environment to persons with disabilities and elderly people dependent on care. The planned activities will cover a minimum of 381 users for a period of twelve months in the territory of Haskovo municipality.
The representatives of the target groups will be supported through the implementation of the following activities:
1. Provision of hourly mobile integrated health and social services at homes and psychological support for elderly people unable to care for themselves and persons with disabilities. 2. Delivery of food, food products and basic necessities, as well as providing transport to the personnel providing the services from/to the homes of the individuals. Paying household bills, requesting and receiving urgent administrative and household services (with user funds) is also allowed. 
3. Providing the persons from the target group with information on prevention of health and socially significant diseases, including consultations with a nutritionist or other specialists if necessary.
4. Providing supervision and training to employees providing hourly mobile integrated health and social services in a home environment.
The implementation of the activities will be accomplished by forming a team of specialists - nurses, rehabilitators, psychologists, social workers and home health workers, who will provide various health and social support activities, depending on the identified needs of the persons of the target group, as a result of an assessment of the individual needs and selection of users. 
With the implementation of the project proposal, the possibilities for providing social and integrated health and social services in a home environment will be expanded, incl. and in the context of pandemic situations. The results achieved in other projects implemented in the municipality of Haskovo, which are financed with funds from the state budget and under the  OP DHR 2014-2020, will be upgraded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на мобилна интегрирана здравно-социална услуга "грижа в дома": С предоставяне на услугата "Грижа в дома" ще се надградят реализираните дейности и постигнати резултати по проект " Патронажна грижа + в Община Хасково". Насоките са към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации, в подкрепа на минимум 381 лица за период от 20 месеца, като ще се продължи предоставянето на тези услуги с непрекъснатост от предходния проект. За представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и психологическа подкрепа; 2.Доставка на хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа/при заявена нужда/ за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, на територията на община Хасково, цели подкрепа, насочена към организиране на ежедневния живот на възрастните хора и лицата със специфични потребности, с оглед запазването им по-дълго време в тяхната обичайна домашна среда, както и ограничаване на социалната изолация и предотвратяване настаняването им в институция. Услугите ще се предоставят по график и на база на идентифицираните специфични потребности на лицата от целевата група, в резултат на извършена индивидуална оценка на потребностите и подбор на потребителите. С цел недопускане на прекъсване на предоставяните почасови социални услуги се предвижда потребителите, които ползват интегрирани здравно-социални услуги, предоставяни по Проект "Патронажна грижа + в Община Хасково ", след приключване на проектните дейности, при заявено от тях желание да продължат да ползват грижи в дома, предоставяни в изпълнение на настоящото проектно предложение. В процеса на изпълнение на проектните дейности ще бъде актуализирана индивидуалната им оценка, съгласно условията на Проект "Грижа в дома в Община Хасково". По този начин ще се създаде устойчив механизъм за подкрепа в особено трудните условия за хората в риск от социално изключване. Екипът за изпълнение на услугата ще се състои от координатор, шофьори, психолози, медицински сестри, рехабилитатори, домашни санитари, социални работници и социални асистенти. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе процедура по подбор и наемане на персонал на трудов договор. След сключването на договори с лицата, непосредствено преди стартиране на услугата, ще им бъде проведено обучение /въвеждащо или надграждащо/, чрез което ще се дадат единни насоки за предоставяне на услугите. Дейността на персонала ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуални и/или групови супервизии. Транспорта на служителите предоставящи почасови услуги в домашна среда от/до домовете на лицата ще се осъществява със закупени от общината 2 броя автомобили по проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2“, и 2 автомобила собственост на Община Хасково. С цел постигане на по-голяма гъвкавост при предоставянето на грижа в дома и обхващане на по-голям брой нуждаещи се лица, документи от желаещи да ползват услугите ще се приемат през целия период на изпълнение на проектните дейности. Поради реална възможност за отпадане на някое от назначените лица и необходимостта от назначаване на друго, за предоставяне на услуги, дейността по назначаване е заложена за целия период от изпълнение на проекта. 3 329 076.14 1 330 788.85

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).