Проучване, изследване, анализ и оценки за дейността на общинска администрация и Общински съвет- Горна Оряховица; анализ на потребностите на целевите групи. Изготвяне на препоръки. : Дейността има за цел да подготви цялостното изпълнение на проекта и предприемането на мерки за подобряване на гражданското участие в реализирането на местни политики и законодателства. Тя подпомага процеса на оптимизиране, демократизиране и прозрачност при осъществяването на добро управление. Дейността е в обхвата на допустими дейности от група № 1 на процедурата. Специфична цел на проучването по нея е прецизното изследване на нуждите и потребностите на целевите групи - гражданска общност, общинска администрация, общински съвет и жителите на общината. По дейността се прави оценка на администрацията, качество и достъп на/до социални услуги в общността; качество на питейната вода, управлението на отпадъците, състояние на инфраструктурата, здравеопазването, образованието, бизнес средата, пазара на труда; правят се препоръки към общинска администрация, кмета на общината и към общинския съвет. Изследването, което се извършва е представително в комбинация с качествено изследване - фокус група и дълбочинни интервюта с представители на общината. Представителното изследване като вид и структура е емпирично социологическо изследване, проведено с 3000 жители на община Горна Оряховица и е комбинирано с качествено изследване на фокус група. Провежда се като анкетиране - попълване на въпросници и използване на количествени и качествени методи в комплекс, съчетани с утвърдени методи за дълбочинни интервюта с фокус група. Анкетите и конструираните в тях въпроси дават възможност да се направи обстоен анализ и оценка за администрацията, обслужването на гражданите, услугите, предоставяни на населението и общинските органи на управление, на нуждите и потребностите на целевите групи. Техните въпроси са насочени към събиране на информация и разработване на база данни, които да подпомогнат процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство, с оглед подобряване на гражданското участие в тези процеси. Пряката работа и участие на обучени доброволци от НПО дава възможност по - нататък чрез дейността да бъдат изготвени от специалисти-социолози и експерти публична администрация на анализи, методики и модели, свързани с подобряване на дейността на общинска администрация и общински съвет, които са целеви групи по проекта. Въз основа на проучванията, анализите, разработени методики по дейността ще бъдат отправени препоръки, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики, местно законодателство и административно обслужване. Етапите в изпълнение на дейността са : 1. Подготовка на емпиричното социологическо изследване ( ЕСИ) като изготвянето на програма е първи и най-значим компонент на подготовката му, която завършва със съставянето на инструментариума - оценъчните въпросници, съдържащи смесена форма въпроси; 2. Провеждане на емпиричното социологическо изследване 3. Анализ на съвкупната информация, резултатите на който се изразяват във формулирането на определени обобщения, изводи, оценки и препоръки към субекта на управление за подобряване и усъвършенстване на дейността му - теоретични обобщения и практически изводи. 5. Окончателно формиране и отправяне на препоръки, свързани с подобряване на диалога и комуникацията между гражданите и местната власт; премахване на бюрократичния подход в процеса на взаимодействие; по-голяма информираност, консултиране и по-добро обслужване на гражданите като се скъсява дистанцията между тях и управляващите и др. Препоръките са оформени в обобщени докладни форми, които се публикуват на сайта на общината 6. Организиране на общи събрания на населението в гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица и селата Драганово, Поликраище и Първомайци и разискване на дадените препоръки в задължителната дейност - Осигуряване на информация и комуникация. 7. Създаване на "Методика за мониторинг върху изпълнението на политики в община Горна Оряховица". Провеждане на обучение за практическото й прилагане / Обучение 4 от Дейност 4/..
|
28 938.17
|
33 885.17
|
Проучване на добри практики, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Обмяна на опит с български общини, в които има иновативни решения по отношение доброто управление и участие на гражданите в него. : Дейността е свързана с изпълнението на целите на проекта и възможностите за мултиплициране на добрия български опит при практическото осъществяване на гражданското участие в управлението. Начините, по които управлението включва гражданите са информиране, консултиране и съвместно вземане на решения чрез провеждане на публични консултации, комисии, работни групи и др. Дейността предвижда проучване и посещение с цел обмяна на опит в други общини. Особено важна задача на дейността е проучването на това как се постига двойната цел на услугата -от една страна да дава съвети и подпомага хората при решаване на техни лични проблеми, а от друга - да се подобрят политики и принципи, свързани с обществения интерес и с управлението на общината. Дейността е в обхвата на допустими дейности от група № 3 и група № 4 на процедурата. Българските добри практики е проектирано да бъдат проучени в други общини, в които демократичните процеси се развиват по-интензивно, а гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство е засилено и развито.Ще се търсят иновативни решения за действие. Ще се проведе посещение с цел обмяна на добри практики в общините Димитровград и Смолян.Добрият опит ще постави основата за създаване на Обществени съвети в общинския център и в четири от по-големите населени места в общината. По дейността ще се организира форум Кръгла маса за идентифициране на възможностите за по-широко гражданско участие на местно ниво, формиране на местни инициативи, базирани на добри практики при разработване на механизми и предложения, както и тяхното практическо реализиране, за подобряване на средата за гражданско участие във формулирането, изпълнението и обществения контрол на политики и законодателство. Етапите за изпълнение на дейността са: 1.. Експерти връзки с обществеността /двама/ проучват добрите практики в община Димитровград и община Смолян като установява връзка и организира обмяната на опит; 2. Обмяна на опит в община Димитровград и община Смолян - организиране на посещение на място на група, в която участват членове на сдружението - кандидат, представители на бизнеса, кметовете на селата от общината, представители на общинска администрация - кмет, заместник кметове и директори на дирекции и др. за мотивиране на хората да участват интензивно в процесите на пренасяне на добри практики в своята община в условията на засилено гражданско участие и в най-добрия интерес на населението; 3. Организиране на Кръгла маса, след проведена информационна кампания, с участието на представители от общинските съвети, общинските администрации, бизнес сектор и граждани, на която ще се обсъдят добрите практики в общините, с които е осъществена обмяна на опит на място, ще се очертаят възможностите за по-широко гражданско участие на местно ниво и мултиплициране в община Г. Оряховица и в дейността на сдружението-кандидат на чуждия опит. 4. Организиране на Общи събрания на населението в общинския център на община Горна Оряховица и в четири от по-големите населени места в общината гр. Долна Оряховица, с. Драганово, с. Поликраище и с. Първомайци, на които ще се обсъдят чрез информиране на гражданите резултатите от изпълнението на дейността, ще се потърси обратна връзка с гражданите по отношение формирането на местни инициативи, базирани на проучените добри практики при разработване на механизми и предложения, както и тяхното практическо реализиране, за подобряване на средата за гражданско участие във формулирането, изпълнението и обществения контрол на политики и законодателство., се налага предварителното провеждане на тези информационни събития, за да се даде възможност на повече заинтересовани граждани да изразят своето мнение, позиция и виждане по важни за общината въпроси. По този начин гражданите се чувстват окуражени и значими да вземат участие в прилагането на решения, касаещи доброто развитие на общината. Целта е да се идентифицират опасенията, страховете, надеждите и желанията на гражданите. |
17 689.31
|
18 366.62
|
Осъществяване на пряко участие на гражданите и неправителствения сектор в управлението.Създаване на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите.Създаване на Обществени съвети в общинския център и в четири от населените места от общината.Създаване Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите в гр.Горна Оряховица.: Етапите,през които протича дейността са следните:1.Провеждане на изследване на нагласите на общността и оценка на нуждите за създаване на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите и на Обществени съвети;2.Анализ на резултатите и практически изводи и насоки за създаване на граждански управленски структури;3.Практическо приложение на препоръките:-създаване на"Бюра за подкрепа и съдействие на гражданите"като вид социална услуга в общността;-изготвяне на Правилник за услугите,които ще предлага „Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите“; - общественият съвет се създава чрез пряк избор и явно гласуване на общи събрания на населението, като се избират 5члена.В Общественият съвет като членове,извън гражданската квота,Задължително взимат участие 2 експерта от сдружението – кандидат, които да участват в заседанията му. Целта на дейността е да се осъществят на практика част от предложенията по дейност 1 на проекта; да се изпълнят специфичните цели на проекта. Дейността е свързана с дейности от групи № 3 т.1 и № 4 на схемата. Два месеца преди да приключи дейност 2, се започва подготовката за създаване в община Г. Оряховица на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите и на Обществени съвети. Като начало Бюрото за подкрепа и съдействие ще информира, съдейства и съветва жителите, които търсят подкрепа и съвет, относно граждански права и задължения.Обществените съвети ще бъдат създадени на базата на натрупан опит в общината и като пренесени добри практики на български общини, с които е обменен опит по дейност 2 на проекта. Общественият съвет е предназначен да бъде регулатор на обществените отношения и съветник при решаване на съществени проблеми в общината- свит пазар на труда и безработица, недобра инфраструктура; социални проблеми. Чрез дейността на Бюрата и създадените Обществени съвети се постига по-добра информираност на гражданите и решаване на поредица от местни проблеми с икономически, социално-здравен, екологичен, образователен и управленски характер.Дейността започва с изготвяне на план за нейната подготовка и изпълнение- срокове и отговорности. Тя продължава с проучване и определяне на обществените нагласи към Бюрото за подкрепа и съдействие и Обществените съвети като обществен посредник между гражданите и органите на местната власт. Проучването изисква разработката на методики: за да се подберат единиците от съвкупността, които да попаднат в извадката, така че тя да е представителна; инструментариум за изследването - въпросниците, с помощта на които се регистрира информацията. Тези методики ще послужат при провеждане на социологическо представително проучване за обществените нагласи и определяне на приоритетите за работа на бюрото. На тяхна база се извършва и предварителна оценка на гражданската потребност от създаването на бюрото и на Обществените съвети. Дейността приключва със сформирането на Бюрото за услуги и Обществените съвети и начало на тяхното функциониране, което продължава след приключване на проекта.Дейността е свързана със спазването на хоризонталните принципи на процедурата. В резултат от нея нараства и активността на НПО и тяхното участие в управлението на общината; постига се подобряване на социално-икономическата среда в резултат на подобрени услуги на гражданите и реализиране на по-открито управление с активно участие на гражданския сектор и гражданските организации в него. По време на проекта Бюрото за подкрепа и съдействие на гражданите ще положи начало на своето функциониране чрез съставянето, отпечатването и разпространението на 7000 бр. "Наръчник за съдействие на гражданите на Община Горна Оряховица" със стъпките, които предприемаме, за да получим качествена услуга от администрацията на общината". Наръчникът, който се публикува и на сайта на общината, е предназначен за гражданите и улеснява тяхната комуникация с общинска администрация; подпомага подобряването на административните услуги. |
30 438.28
|
28 373.74
|
Повишаване на капацитета на членовете на организацията - кандидат и организацията- партньор: Дейността има за цел да изгради капацитет на служителите на кандидата и партньора по проекта. Тази цел е допълваща към основната цел на проекта, като в същото време е необходима за нейното изпълнение. Тя попада в обсега на допустимите дейности от група № 3 на процедурата и допълва всички дейности като е насочена към кандидата и партньора, а в бъдещи периоди ще има положително влияние върху гражданите на общината и засилване на тяхната мотивация за участие в управлението. . В резултат от изпълнението на дейността се очаква нарастване активността на НПО при формулирането, изпълнението и мониторинга на политики и законодателство; повишаване взаимодействието между администрацията и гражданите по време на проекта и в бъдещи периоди. Чрез проведени обучения по дейността ще се постигне развитие на компетенциите и знанията на участниците в проекта; овладяват се нови методи за осъществяване на практика на по-голяма близост до гражданите при упражняване на тяхното участие в управлението. Ще се подобри комуникацията с населението, общинските ръководства, медиите и държавните органи на управление.
Предвидено е участието на 4 специалисти и експерти от сдружението кандидат, 4 служители на Община Г. Оряховица; - целеви групи по проекта, които се разделят в две групи по 10 обучаеми.
Предвидени са следните обучения:
1. Нормативна база, свързана с развитие на пряката демокрация у нас. Анализ на българската законова и подзаконова уредба. Отправяне на препоръки.
2. Практическо обучение- семинар за изготвяне на предложения за промени в българското законодателство, свързано с участие на гражданите в управлението на местно и национално равнище.
3. Придобиване на базисни данни за извършване на социологически проучвания сред гражданите- обучение за анкетьорите Обратна връзка на НПО и Общински органи на управление в отношенията им с гражданите и бизнеса.
4. Обучение на анкетьорите. Теоретично обучение – разяснителна и обучителна работа по въпросниците; видове социологически проучвания ; роля на анкетьора и значение на неговия труд; критерии за оценка на дейността му; комуникация с анкетираните граждани; етичен кодекс. Проведено практическо обучение в естествена среда, на терен.
5. Доброволчески труд. Комуникация с потребителите. Създаване на база данни. Провеждане на застъпнически кампании.
6. Оказване на подкрепа на гражданските организации и на отделни граждани за решаване на проблеми от съществено значение за общността или отделната личност от НПО и Общинска администрация.
7. Надграждане уменията за събиране на информация, анализиране и изграждане на стратегии и планове.
8. "Зелена администрация". Управление на отпадъците.
9. Комуникация с медиите. Изграждане на медиен образ.
10. Ролята на НПО и на Общинска администрация в процесите на практическо по-широкото участие на гражданите при формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в общината.
Всяко едно от изброените обучения има практическа насоченост и е свързано с иновативни решения по отношение реализиране на целите на проекта и с придобиване на нови умения и знания, които се пренасят в следпроектно време. Чрез повишаване капацитета на обучаемите ще се променят нагласите на местната власт и на неправителствения сектор по отношение тяхната отвореност за граждански инициативи и подкрепа под различни форми на гражданите и бизнеса. Новите умения и знания на обучаемите ще даде възможност да се постигне подобряване на социално-икономическия климат в общината. Придобиването на нови умения и знания на участниците в обученията ще даде възможност да се постигне подобряване на социално-икономическата среда, в резултат на по-открито и отговорно управление. |
6 195.73
|
6 358.57
|