Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

In line with the need to increase civic participation in the processes of formulation and implementation of policies and rulemaking in the municipality of Gorna Oryahovitsa, the present project proposal is being developed.Through its activities, the project mediates between citizens and decision-makers to increase trust between them, reaching a level playing field in addressing important policies and issues affecting the population of the municipality. The implementation of the envisaged surveys on the role of citizens and their participation in governance, the quality of information and the service of the population by the administration provide opportunities for better governance. On the basis of these, recommendations will be made to the municipal administration and the Municipal Council to improve the services provided, fight against corruption, prevent conflicts of interest and misuse of official position; compliance with ethical standards by employees. The project explores opportunities to improve the socio-economic environment as a result of open and responsible governance. The envisaged activities for the study of good practices will allow for multiplication of this experience in the municipality of Gorna Oryahovitsa. The establishment of a Citizens Support and Assistance Bureau, involving experts from NGOs and municipal administration on a voluntary basis, will strengthen civilian participation in governance and build trust between citizens and decision-makers. The Advisory Committee of the Municipal Council, with the participation of civil society experts, will enhance the quality of policy making. Public councils will play a major role in making meaningful decisions and helping to develop populated areas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване, изследване, анализ и оценки за дейността на общинска администрация и Общински съвет- Горна Оряховица; анализ на потребностите на целевите групи. Изготвяне на препоръки. : Дейността има за цел да подготви цялостното изпълнение на проекта и предприемането на мерки за подобряване на гражданското участие в реализирането на местни политики и законодателства. Тя подпомага процеса на оптимизиране, демократизиране и прозрачност при осъществяването на добро управление. Дейността е в обхвата на допустими дейности от група № 1 на процедурата. Специфична цел на проучването по нея е прецизното изследване на нуждите и потребностите на целевите групи - гражданска общност, общинска администрация, общински съвет и жителите на общината. По дейността се прави оценка на администрацията, качество и достъп на/до социални услуги в общността; качество на питейната вода, управлението на отпадъците, състояние на инфраструктурата, здравеопазването, образованието, бизнес средата, пазара на труда; правят се препоръки към общинска администрация, кмета на общината и към общинския съвет. Изследването, което се извършва е представително в комбинация с качествено изследване - фокус група и дълбочинни интервюта с представители на общината. Представителното изследване като вид и структура е емпирично социологическо изследване, проведено с 3000 жители на община Горна Оряховица и е комбинирано с качествено изследване на фокус група. Провежда се като анкетиране - попълване на въпросници и използване на количествени и качествени методи в комплекс, съчетани с утвърдени методи за дълбочинни интервюта с фокус група. Анкетите и конструираните в тях въпроси дават възможност да се направи обстоен анализ и оценка за администрацията, обслужването на гражданите, услугите, предоставяни на населението и общинските органи на управление, на нуждите и потребностите на целевите групи. Техните въпроси са насочени към събиране на информация и разработване на база данни, които да подпомогнат процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство, с оглед подобряване на гражданското участие в тези процеси. Пряката работа и участие на обучени доброволци от НПО дава възможност по - нататък чрез дейността да бъдат изготвени от специалисти-социолози и експерти публична администрация на анализи, методики и модели, свързани с подобряване на дейността на общинска администрация и общински съвет, които са целеви групи по проекта. Въз основа на проучванията, анализите, разработени методики по дейността ще бъдат отправени препоръки, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики, местно законодателство и административно обслужване. Етапите в изпълнение на дейността са : 1. Подготовка на емпиричното социологическо изследване ( ЕСИ) като изготвянето на програма е първи и най-значим компонент на подготовката му, която завършва със съставянето на инструментариума - оценъчните въпросници, съдържащи смесена форма въпроси; 2. Провеждане на емпиричното социологическо изследване 3. Анализ на съвкупната информация, резултатите на който се изразяват във формулирането на определени обобщения, изводи, оценки и препоръки към субекта на управление за подобряване и усъвършенстване на дейността му - теоретични обобщения и практически изводи. 5. Окончателно формиране и отправяне на препоръки, свързани с подобряване на диалога и комуникацията между гражданите и местната власт; премахване на бюрократичния подход в процеса на взаимодействие; по-голяма информираност, консултиране и по-добро обслужване на гражданите като се скъсява дистанцията между тях и управляващите и др. Препоръките са оформени в обобщени докладни форми, които се публикуват на сайта на общината 6. Организиране на общи събрания на населението в гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица и селата Драганово, Поликраище и Първомайци и разискване на дадените препоръки в задължителната дейност - Осигуряване на информация и комуникация. 7. Създаване на "Методика за мониторинг върху изпълнението на политики в община Горна Оряховица". Провеждане на обучение за практическото й прилагане / Обучение 4 от Дейност 4/.. 28 938.17 33 885.17
Проучване на добри практики, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Обмяна на опит с български общини, в които има иновативни решения по отношение доброто управление и участие на гражданите в него. : Дейността е свързана с изпълнението на целите на проекта и възможностите за мултиплициране на добрия български опит при практическото осъществяване на гражданското участие в управлението. Начините, по които управлението включва гражданите са информиране, консултиране и съвместно вземане на решения чрез провеждане на публични консултации, комисии, работни групи и др. Дейността предвижда проучване и посещение с цел обмяна на опит в други общини. Особено важна задача на дейността е проучването на това как се постига двойната цел на услугата -от една страна да дава съвети и подпомага хората при решаване на техни лични проблеми, а от друга - да се подобрят политики и принципи, свързани с обществения интерес и с управлението на общината. Дейността е в обхвата на допустими дейности от група № 3 и група № 4 на процедурата. Българските добри практики е проектирано да бъдат проучени в други общини, в които демократичните процеси се развиват по-интензивно, а гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство е засилено и развито.Ще се търсят иновативни решения за действие. Ще се проведе посещение с цел обмяна на добри практики в общините Димитровград и Смолян.Добрият опит ще постави основата за създаване на Обществени съвети в общинския център и в четири от по-големите населени места в общината. По дейността ще се организира форум Кръгла маса за идентифициране на възможностите за по-широко гражданско участие на местно ниво, формиране на местни инициативи, базирани на добри практики при разработване на механизми и предложения, както и тяхното практическо реализиране, за подобряване на средата за гражданско участие във формулирането, изпълнението и обществения контрол на политики и законодателство. Етапите за изпълнение на дейността са: 1.. Експерти връзки с обществеността /двама/ проучват добрите практики в община Димитровград и община Смолян като установява връзка и организира обмяната на опит; 2. Обмяна на опит в община Димитровград и община Смолян - организиране на посещение на място на група, в която участват членове на сдружението - кандидат, представители на бизнеса, кметовете на селата от общината, представители на общинска администрация - кмет, заместник кметове и директори на дирекции и др. за мотивиране на хората да участват интензивно в процесите на пренасяне на добри практики в своята община в условията на засилено гражданско участие и в най-добрия интерес на населението; 3. Организиране на Кръгла маса, след проведена информационна кампания, с участието на представители от общинските съвети, общинските администрации, бизнес сектор и граждани, на която ще се обсъдят добрите практики в общините, с които е осъществена обмяна на опит на място, ще се очертаят възможностите за по-широко гражданско участие на местно ниво и мултиплициране в община Г. Оряховица и в дейността на сдружението-кандидат на чуждия опит. 4. Организиране на Общи събрания на населението в общинския център на община Горна Оряховица и в четири от по-големите населени места в общината гр. Долна Оряховица, с. Драганово, с. Поликраище и с. Първомайци, на които ще се обсъдят чрез информиране на гражданите резултатите от изпълнението на дейността, ще се потърси обратна връзка с гражданите по отношение формирането на местни инициативи, базирани на проучените добри практики при разработване на механизми и предложения, както и тяхното практическо реализиране, за подобряване на средата за гражданско участие във формулирането, изпълнението и обществения контрол на политики и законодателство., се налага предварителното провеждане на тези информационни събития, за да се даде възможност на повече заинтересовани граждани да изразят своето мнение, позиция и виждане по важни за общината въпроси. По този начин гражданите се чувстват окуражени и значими да вземат участие в прилагането на решения, касаещи доброто развитие на общината. Целта е да се идентифицират опасенията, страховете, надеждите и желанията на гражданите. 17 689.31 18 366.62
Осъществяване на пряко участие на гражданите и неправителствения сектор в управлението.Създаване на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите.Създаване на Обществени съвети в общинския център и в четири от населените места от общината.Създаване Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите в гр.Горна Оряховица.: Етапите,през които протича дейността са следните:1.Провеждане на изследване на нагласите на общността и оценка на нуждите за създаване на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите и на Обществени съвети;2.Анализ на резултатите и практически изводи и насоки за създаване на граждански управленски структури;3.Практическо приложение на препоръките:-създаване на"Бюра за подкрепа и съдействие на гражданите"като вид социална услуга в общността;-изготвяне на Правилник за услугите,които ще предлага „Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите“; - общественият съвет се създава чрез пряк избор и явно гласуване на общи събрания на населението, като се избират 5члена.В Общественият съвет като членове,извън гражданската квота,Задължително взимат участие 2 експерта от сдружението – кандидат, които да участват в заседанията му. Целта на дейността е да се осъществят на практика част от предложенията по дейност 1 на проекта; да се изпълнят специфичните цели на проекта. Дейността е свързана с дейности от групи № 3 т.1 и № 4 на схемата. Два месеца преди да приключи дейност 2, се започва подготовката за създаване в община Г. Оряховица на Бюро за подкрепа и съдействие на гражданите и на Обществени съвети. Като начало Бюрото за подкрепа и съдействие ще информира, съдейства и съветва жителите, които търсят подкрепа и съвет, относно граждански права и задължения.Обществените съвети ще бъдат създадени на базата на натрупан опит в общината и като пренесени добри практики на български общини, с които е обменен опит по дейност 2 на проекта. Общественият съвет е предназначен да бъде регулатор на обществените отношения и съветник при решаване на съществени проблеми в общината- свит пазар на труда и безработица, недобра инфраструктура; социални проблеми. Чрез дейността на Бюрата и създадените Обществени съвети се постига по-добра информираност на гражданите и решаване на поредица от местни проблеми с икономически, социално-здравен, екологичен, образователен и управленски характер.Дейността започва с изготвяне на план за нейната подготовка и изпълнение- срокове и отговорности. Тя продължава с проучване и определяне на обществените нагласи към Бюрото за подкрепа и съдействие и Обществените съвети като обществен посредник между гражданите и органите на местната власт. Проучването изисква разработката на методики: за да се подберат единиците от съвкупността, които да попаднат в извадката, така че тя да е представителна; инструментариум за изследването - въпросниците, с помощта на които се регистрира информацията. Тези методики ще послужат при провеждане на социологическо представително проучване за обществените нагласи и определяне на приоритетите за работа на бюрото. На тяхна база се извършва и предварителна оценка на гражданската потребност от създаването на бюрото и на Обществените съвети. Дейността приключва със сформирането на Бюрото за услуги и Обществените съвети и начало на тяхното функциониране, което продължава след приключване на проекта.Дейността е свързана със спазването на хоризонталните принципи на процедурата. В резултат от нея нараства и активността на НПО и тяхното участие в управлението на общината; постига се подобряване на социално-икономическата среда в резултат на подобрени услуги на гражданите и реализиране на по-открито управление с активно участие на гражданския сектор и гражданските организации в него. По време на проекта Бюрото за подкрепа и съдействие на гражданите ще положи начало на своето функциониране чрез съставянето, отпечатването и разпространението на 7000 бр. "Наръчник за съдействие на гражданите на Община Горна Оряховица" със стъпките, които предприемаме, за да получим качествена услуга от администрацията на общината". Наръчникът, който се публикува и на сайта на общината, е предназначен за гражданите и улеснява тяхната комуникация с общинска администрация; подпомага подобряването на административните услуги. 30 438.28 28 373.74
Повишаване на капацитета на членовете на организацията - кандидат и организацията- партньор: Дейността има за цел да изгради капацитет на служителите на кандидата и партньора по проекта. Тази цел е допълваща към основната цел на проекта, като в същото време е необходима за нейното изпълнение. Тя попада в обсега на допустимите дейности от група № 3 на процедурата и допълва всички дейности като е насочена към кандидата и партньора, а в бъдещи периоди ще има положително влияние върху гражданите на общината и засилване на тяхната мотивация за участие в управлението. . В резултат от изпълнението на дейността се очаква нарастване активността на НПО при формулирането, изпълнението и мониторинга на политики и законодателство; повишаване взаимодействието между администрацията и гражданите по време на проекта и в бъдещи периоди. Чрез проведени обучения по дейността ще се постигне развитие на компетенциите и знанията на участниците в проекта; овладяват се нови методи за осъществяване на практика на по-голяма близост до гражданите при упражняване на тяхното участие в управлението. Ще се подобри комуникацията с населението, общинските ръководства, медиите и държавните органи на управление. Предвидено е участието на 4 специалисти и експерти от сдружението кандидат, 4 служители на Община Г. Оряховица; - целеви групи по проекта, които се разделят в две групи по 10 обучаеми. Предвидени са следните обучения: 1. Нормативна база, свързана с развитие на пряката демокрация у нас. Анализ на българската законова и подзаконова уредба. Отправяне на препоръки. 2. Практическо обучение- семинар за изготвяне на предложения за промени в българското законодателство, свързано с участие на гражданите в управлението на местно и национално равнище. 3. Придобиване на базисни данни за извършване на социологически проучвания сред гражданите- обучение за анкетьорите Обратна връзка на НПО и Общински органи на управление в отношенията им с гражданите и бизнеса. 4. Обучение на анкетьорите. Теоретично обучение – разяснителна и обучителна работа по въпросниците; видове социологически проучвания ; роля на анкетьора и значение на неговия труд; критерии за оценка на дейността му; комуникация с анкетираните граждани; етичен кодекс. Проведено практическо обучение в естествена среда, на терен. 5. Доброволчески труд. Комуникация с потребителите. Създаване на база данни. Провеждане на застъпнически кампании. 6. Оказване на подкрепа на гражданските организации и на отделни граждани за решаване на проблеми от съществено значение за общността или отделната личност от НПО и Общинска администрация. 7. Надграждане уменията за събиране на информация, анализиране и изграждане на стратегии и планове. 8. "Зелена администрация". Управление на отпадъците. 9. Комуникация с медиите. Изграждане на медиен образ. 10. Ролята на НПО и на Общинска администрация в процесите на практическо по-широкото участие на гражданите при формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в общината. Всяко едно от изброените обучения има практическа насоченост и е свързано с иновативни решения по отношение реализиране на целите на проекта и с придобиване на нови умения и знания, които се пренасят в следпроектно време. Чрез повишаване капацитета на обучаемите ще се променят нагласите на местната власт и на неправителствения сектор по отношение тяхната отвореност за граждански инициативи и подкрепа под различни форми на гражданите и бизнеса. Новите умения и знания на обучаемите ще даде възможност да се постигне подобряване на социално-икономическия климат в общината. Придобиването на нови умения и знания на участниците в обученията ще даде възможност да се постигне подобряване на социално-икономическата среда, в резултат на по-открито и отговорно управление. 6 195.73 6 358.57

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).